борба с ръждата в няколко(лесни) стъпки
- pushkata
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
борба с ръждата в няколко(лесни) стъпки
знам, че е добре известен на всички метод, ама аз да си кажа. След едно котешко нападение над боята ми се запалих и реших, че ще се купува боя и ще се замазват някои работи. Та значи имах сериозна ръжда избила по задния десен калник(често срещан проблем) и по багажника(беше ударен на едно място и беше паднала съвсем малко боя - така го купих). След кратко запознаване с материята (за пръв път ми е) се въоръжих с джобно ножче, щурка #100, кит (Body), парцал и столче. изстъргах грубо боята на ръждясалите места с ножчето и щурковах докато стигна до чиста ламарина. Забърках от сместа(кит и втвърдител) и намазах стабилно, да се покрие добре, че и на вътре да влезе. Изчаках 20 минути и с щурката сапочнах да се правя на склуптор. Резултатите не са перфектни, но за мен са задоволително добри: (снимките не са много добри, извинете ме, ама апарата ми не е от най-добрите и времето беше лошо - извинения : ) )
тия дни ще се направя на бояджия и ще докладвам, хехе
тия дни ще се направя на бояджия и ще докладвам, хехе
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )
- pushkata
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Еми не знам. То под боята има кит. Мисля си че като съм почистил ръждата и слагам отгоре кит и после боя и лак , метала ще е защитен (поне отвън). Може и да греша обаче, защото нокога не съм правил такова нещо(даже преди да се хаван се чудех дали няма да батисам всичко ама все пак се реших)
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
чудесна тема!след тая зима и тая гадна луга дето я сеят къдет им падне ей такива работи по форда и на мене ми се отвориха . та мисълта ми е не е зле който е правил подобни щуротии да споделя както колегата щото не сме малко хората дето ни чака "пудрене" това лято.
снимките добре са станали! какъв кит използва -- влакнест и т.н????
и някои ползвал ли е родните китове че хвърлих един поглед в Бриколаж където обикновен кит малка разфасофка се продава за 3.50лв кутийката
снимките добре са станали! какъв кит използва -- влакнест и т.н????
и някои ползвал ли е родните китове че хвърлих един поглед в Бриколаж където обикновен кит малка разфасофка се продава за 3.50лв кутийката

Be happy
- pushkata
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 01 мар 2005, 10:24
- Модел на автомобила: Ескорт-Орион 91г. 1.4 CVH
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи кит- а , който използвах е така наречения двукомпонентен (според това което прочетох ги делят на двукомпонентен - този който е с втвърдител и "тънък" - някакъв на спрей). Той е едно бурканче + една малка тубичка втвърдител и една пластмасова щпакличка. Не мога да кажа колко сртува и къде го има, защото го взех от килера(баща ми го е използвал по трабанта си). Предполагам всякакъв върши работа(марков де, за българския не знам). На бурканчето пище - "Кит за обща употреба. ПОдходящ за дърво, матал и различни пласмасови повърхности........"
Mlad sym i zelen, no se opitvam da se u4a : )
- kurshuma
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
- Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
- Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Момци следния съвет и от мен
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит

Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак

решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит

-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
по темата
Аз пък за малки дупки използвам ПОКСИПОЛ . Става като камък и се боядисва добре. С малко повече старание съм затварял дупка с диаметър около 15 мм . По-здраво е от всякакви китове.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
по предната броня как ще се появи ръжда, като тя е от полимер... а това за лака за нокти ми се струва много интересно, правиш си колата като далматинец горе-долу или ти си намерил начин да го докараш същия цвят като боята ли ? пробвай някой от лаковете с брукат, много секси ще стане хехехехеkurshuma написа:Момци следния съвет и от мен![]()
Всички знаем как хвърлят пясък по родните ни пътища за които си плащаме винетни такси и т.н. и не след дълго забелязваме едни малки но много раждиви точки по предната броня и капак![]()
решението е лак за нокти цветове бол и е по издражлив от всеки коректор казвам го от личен опит

Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- kurshuma
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
- Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
- Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Неееее хи хи представи си ръждясала броня от полимер доста смешничко звучи но аз визиръх предният капак тои май е метален ако не се лъжа
(изключвам някои модели на сутиен BX AX и т.н.)
А доколкото за цвета на лакчето моят форд беше бял а бели лакове бол както сини черни червени и т.н.
А бруката сигорно ще отива на колите които са металик

А доколкото за цвета на лакчето моят форд беше бял а бели лакове бол както сини черни червени и т.н.
А бруката сигорно ще отива на колите които са металик

Купи си Форд и бъди щаслив
-
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
аз също съм се замислил за лака, много се колебая понеже ако не е на водна основа лошо, ама ако е - пак лошо щото вода и ръжда ан едно място -не е добра комбинация
щото аз имам само малки ожулвания да оправям и се чудя как... с боя става много солено

щото аз имам само малки ожулвания да оправям и се чудя как... с боя става много солено
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА

- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето малко ОБОБЩЕНИЕ за КИТА:
Най-разпространените китове са: "Влакнест" (този който не се пука и е най-груб) след него е "Цимент" кита (той е за до попълване на дъпчиците останали ит влакнестия кит или за малки неравности по самата повърхност) "Финен" (или там както му беше името) кит който е за още по-малките дупки и накрая се слага "Шпахтел" кит, който е за най-малките дупчици (тези кадето са като от камъчета)
Значи първо минаваш мястото което е ръждясало хубаво с шкурка, после избърсваш от прах със леко напоен парцал със "антисил" чакаш да изсъхне и нанасяш кита (за препоръчване е пъво да се сложи "Влакнест", за да държи) шкуркаш докато изправиш детайла (както трябва да си е оригинално) после по-финния кит и пак шкъркане.
Накрая за да стане добре и глдко се пръска със "Шприц" кит, който е се едно боя, за да видиш каде имаш неравности и каде имаш миниатюрно дупчици от лита (защото винаги когато разбъркваш кита остава в самата смес малки въздушни балончета и като се изшкурка кита и те остават като малки дупчици с размери към 1х1мм. та и по-малки но все пак рдазнещи) Озсъхва "Шприц" кита за над 4-5 часа и дупчиците се попълват с "Шпахтел" кита и се шкурка със водна шкурка (ако е 2компонентна боя или металик да е шкурка над #600) след известно време (над 4-5 - часа за да изсъхне) и накрая боята.
А иначе най-добрия кит спрямо цема/качество е на фирмата BODY.
Ако има още неяснотии по този въпрос питайте, ще помагам ако мога
Най-разпространените китове са: "Влакнест" (този който не се пука и е най-груб) след него е "Цимент" кита (той е за до попълване на дъпчиците останали ит влакнестия кит или за малки неравности по самата повърхност) "Финен" (или там както му беше името) кит който е за още по-малките дупки и накрая се слага "Шпахтел" кит, който е за най-малките дупчици (тези кадето са като от камъчета)
Значи първо минаваш мястото което е ръждясало хубаво с шкурка, после избърсваш от прах със леко напоен парцал със "антисил" чакаш да изсъхне и нанасяш кита (за препоръчване е пъво да се сложи "Влакнест", за да държи) шкуркаш докато изправиш детайла (както трябва да си е оригинално) после по-финния кит и пак шкъркане.
Накрая за да стане добре и глдко се пръска със "Шприц" кит, който е се едно боя, за да видиш каде имаш неравности и каде имаш миниатюрно дупчици от лита (защото винаги когато разбъркваш кита остава в самата смес малки въздушни балончета и като се изшкурка кита и те остават като малки дупчици с размери към 1х1мм. та и по-малки но все пак рдазнещи) Озсъхва "Шприц" кита за над 4-5 часа и дупчиците се попълват с "Шпахтел" кита и се шкурка със водна шкурка (ако е 2компонентна боя или металик да е шкурка над #600) след известно време (над 4-5 - часа за да изсъхне) и накрая боята.
А иначе най-добрия кит спрямо цема/качество е на фирмата BODY.
Ако има още неяснотии по този въпрос питайте, ще помагам ако мога
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Падна ми парче тухла с мазилка на тавана от няколко етажа. Ами... взех си едно макетно ножче, изстъргах до лъскав метал и го покрих с безцветен лак за нокти без брОкат. Вчера се погрижих за Фордьо, излъсках го отвсякъде. Стана много приятно, и след няколко месеца вече лакът не си личи. Изглежда като петънце на капака и въобще не се набива на очи. Но ми е избила ръжда по задния калник след кадърна намеса на един бояджия алкохолик. Там оправия нема. Така че за малки дупки до 1см, действайте смело с лак за нокти, няма грижи. Не са на водна основа, а на ацетонова, жена ви да не си лакира ноктите с водни боички?


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта