Варненци :)
- Jani_Petrov
- потребител
- Мнения: 600
- Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :(( - Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
бяха ни БАННАЛИ града заради твоя датчик..baidido написа:Еее, най-накрая успях да вляза във форума, при вас имаше ли проблем?




- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
ХахахахаJani_Petrov написа:бяха ни БАННАЛИ града заради твоя датчик..baidido написа:Еее, най-накрая успях да вляза във форума, при вас имаше ли проблем?![]()
![]()
![]()



- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Хаха, това беше добро. Вчера пък дадох 18 лв. на вятъра само да ми кажат, че на колата не и трябва реглаж и си е наред. Проблема бил в как го казаха "различния наклон на колелата", който пък не може да се оправя и оттам лекото биене наляво. Не е нещо фрапантно, но леко дразни
. Иначе си купих добавка за почистване на дюзи за common-rail двигател на Вюрт, макар моя да не е такъв. Разходих я до Слънчево и обратно на високи обороти
. Още нямам впечатления дали и от добавката е имало смиисъл, след 200-300 км ще кажа, уж трябва да има подобрение, най-малкото в разхода и в по-тихата работа на мотора. От новия Континентал също съм доволен при висока скорост(150-200 км/ч) няма допълнителен шум, само нормалния шум от съпротивлението с купето, който на тази кола е доста висок за съжаление...Нищо, ще усилвам музиката повече, там поне нямам проблем 



Който кара Форд е горд!
- Jani_Petrov
- потребител
- Мнения: 600
- Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :(( - Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
ta за срещата значи, (така трябва да се почва , че да няма мъмренеbaidido написа:Хаха, това беше добро. Вчера пък дадох 18 лв. на вятъра само да ми кажат, че на колата не и трябва реглаж и си е наред. Проблема бил в как го казаха "различния наклон на колелата", който пък не може да се оправя и оттам лекото биене наляво. Не е нещо фрапантно, но леко дразни. Иначе си купих добавка за почистване на дюзи за common-rail двигател на Вюрт, макар моя да не е такъв. Разходих я до Слънчево и обратно на високи обороти
. Още нямам впечатления дали и от добавката е имало смиисъл, след 200-300 км ще кажа, уж трябва да има подобрение, най-малкото в разхода и в по-тихата работа на мотора. От новия Континентал също съм доволен при висока скорост(150-200 км/ч) няма допълнителен шум, само нормалния шум от съпротивлението с купето, който на тази кола е доста висок за съжаление...Нищо, ще усилвам музиката повече, там поне нямам проблем

- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Не знам бе Яни, уж ме пратиха при най-добрите-новия център на Жижо до Марешки поликлиниката, с уточнението, че не само имат добра апаратура, ами и майсторите им си разбират от работата. Това с наклона ми го обсниха, примерно с различно износване на пружини и амортисьори и затова се получавало така. Правилно ли съм разбрал или не, но това нещо нямало регулировка...
Който кара Форд е горд!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Тоя наклон Дидо, на истина не се регулира. Camber се казва въпросния наклон.
За това окачване с Макферсон, колата сама си прави наклона според степента на омекване на пружините. Тук никаква роля не играят амортисьорите. Колата със собствената си тежест натиска пружините надолу, те се свиват до определена степен и купето слиза надолу спрямо гумите и настилката. Но, не е само това, по тоя начин носача слиза и той надолу и избутва долната част на шенкела навън т.е. гумата застава така където пише Negative Camber

При това окачване отпред няма и един елемент, който да се регулира освен ъгъла на сходимостта от кормилните накрайници. Всичко това е при сток окачване.
Това за което говориш Дидо, ми напомня за същото, което го има и на Фокуса. При градско каране и малка скорост 40-50-60км/ч. дърпа леко на ляво. Така си беше и така си е и сега, всичко е наред по окачването. Естествено, че пружините са омекнали известна степен и най-вече тая от шофьорската страна, защото колата винаги е с човек от нея страна. Съответно въпросната пружина от ляво винаги омеква повече от дясната. Ето ти и отговор на това, на което се чудиш вероятно
.
За това окачване с Макферсон, колата сама си прави наклона според степента на омекване на пружините. Тук никаква роля не играят амортисьорите. Колата със собствената си тежест натиска пружините надолу, те се свиват до определена степен и купето слиза надолу спрямо гумите и настилката. Но, не е само това, по тоя начин носача слиза и той надолу и избутва долната част на шенкела навън т.е. гумата застава така където пише Negative Camber

При това окачване отпред няма и един елемент, който да се регулира освен ъгъла на сходимостта от кормилните накрайници. Всичко това е при сток окачване.
Това за което говориш Дидо, ми напомня за същото, което го има и на Фокуса. При градско каране и малка скорост 40-50-60км/ч. дърпа леко на ляво. Така си беше и така си е и сега, всичко е наред по окачването. Естествено, че пружините са омекнали известна степен и най-вече тая от шофьорската страна, защото колата винаги е с човек от нея страна. Съответно въпросната пружина от ляво винаги омеква повече от дясната. Ето ти и отговор на това, на което се чудиш вероятно

- Jani_Petrov
- потребител
- Мнения: 600
- Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :(( - Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
това според мен не е верно, защото когато си вдигаш колата на крик, то тогава колелото трябва също да се изкриви и то много, а то си стои в същото вертикално положение........
- BadSista
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 16 мар 2010, 14:05
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '97
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Какви интересни работи изчетох. Тес Фордове много дефектни бе... наклони разни али бали... биело на ляво...
Аз пък си реших проблема с централното, дясната врата не се отваряше и в нея е бил проблема. Запалили я момчетата от сервиза и я закарали на ключар, за 60 лв вече всичко е ОК! На ключаря 60 лв на момчетата от сервиза една усмивка..!
И гумите смених, само предните, задните са зимни тати каза с тях да карам и щял да ги фърля!
И тъй, а за срещата...!?
Аз пък си реших проблема с централното, дясната врата не се отваряше и в нея е бил проблема. Запалили я момчетата от сервиза и я закарали на ключар, за 60 лв вече всичко е ОК! На ключаря 60 лв на момчетата от сервиза една усмивка..!

И гумите смених, само предните, задните са зимни тати каза с тях да карам и щял да ги фърля!
И тъй, а за срещата...!?



- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Бре, браво бе Тишо, всичко си имало логично обяснение
.
Яни, не знам, там Тихомир да ти отговаря, ти си механик, той разбира много, да видим кой ще си изяде дипломата


Яни, не знам, там Тихомир да ти отговаря, ти си механик, той разбира много, да видим кой ще си изяде дипломата


Който кара Форд е горд!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
ХОДОВА ЧАСТ
Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Невярно. Каквато и да е пружината силата върху шенкела е една и съща демек колата не става по-лека или тежка от пружината. Смачкването но пружини може да окаже влияние върху задното окачване като на мойто сиера, но на предно пружината няма как да промени сходимастта пък Дидо перфекционалисттта да не забележи, че в дясно е по-нависоко от колкото в ляво (да не ви казвам ако беше Ясен
). Мързел е ключовата дума.

Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Аве и двамата където ми спорите, хващайте по една торба с пружини с различни височини и различна твърдост и започвайте упражнения с предно окаване Макферсон.
Отивайте на стенд за регулиране на мостове при хора, който знаят какво правят. За да Ви разяснят какво се случва с въпросния ъгъл когато автомобила се движи, когато е натоварен само от едната страна и т.н.
И четете малко поне има толкова много информация по въпроса.
Примерно:
CAMBER ALIGNMENT
The next important wheel alignment angle you should know something about is camber. Camber refers to the tilt of the wheels as viewed from the front or rear. Camber is the inward (negative) or outward (positive) tilt of the wheels. It is usually measured in degrees.
As with toe, zero camber (perfectly perpendicular to the road) is the ideal alignment setting. But like toe, camber changes as the vehicle is being loaded and every time the vehicle encounters a bump or dip in the road. The up and down motions of the suspension change the geometry of the control arms and struts, which causes camber to change. So many static camber alignment specifications may allow up to a degree of more of positive or negative camber depending on the design of the suspension. As a rule, camber settings should usually be within half a degree side-to-side.
If camber is out of specs, a tire will wear unevenly on one shoulder and the vehicle may pull toward the side with the most camber. Camber usually only affects one wheel, so if only one tire shows unusual shoulder wear it is usually a symptom of camber misalignment.
Keep in mind that camber applies to both front and rear wheels, though only vehicles with independent rear suspensions typically have rear camber alignment specifications. Most rear-wheel drive cars and trucks with solid axles do not have rear camber specifications because there's no way to change it (even so, a bent rear axle can cause a camber problem!).
Excessive camber can be caused by a bent spindle, mislocated strut tower, bent strut, worn or collapsed control arm bushing, bent control arm or a weak or broken spring. If any of these parts are replaced, camber should be checked and adjusted as needed after the parts have been installed. And of vehicles that do not have camber adjustments on the struts or control arms, or provide only a limited amount of adjustment, there are aftermarket camber adjustment aids that can help.
Отивайте на стенд за регулиране на мостове при хора, който знаят какво правят. За да Ви разяснят какво се случва с въпросния ъгъл когато автомобила се движи, когато е натоварен само от едната страна и т.н.
И четете малко поне има толкова много информация по въпроса.
Примерно:
CAMBER ALIGNMENT
The next important wheel alignment angle you should know something about is camber. Camber refers to the tilt of the wheels as viewed from the front or rear. Camber is the inward (negative) or outward (positive) tilt of the wheels. It is usually measured in degrees.
As with toe, zero camber (perfectly perpendicular to the road) is the ideal alignment setting. But like toe, camber changes as the vehicle is being loaded and every time the vehicle encounters a bump or dip in the road. The up and down motions of the suspension change the geometry of the control arms and struts, which causes camber to change. So many static camber alignment specifications may allow up to a degree of more of positive or negative camber depending on the design of the suspension. As a rule, camber settings should usually be within half a degree side-to-side.
If camber is out of specs, a tire will wear unevenly on one shoulder and the vehicle may pull toward the side with the most camber. Camber usually only affects one wheel, so if only one tire shows unusual shoulder wear it is usually a symptom of camber misalignment.
Keep in mind that camber applies to both front and rear wheels, though only vehicles with independent rear suspensions typically have rear camber alignment specifications. Most rear-wheel drive cars and trucks with solid axles do not have rear camber specifications because there's no way to change it (even so, a bent rear axle can cause a camber problem!).
Excessive camber can be caused by a bent spindle, mislocated strut tower, bent strut, worn or collapsed control arm bushing, bent control arm or a weak or broken spring. If any of these parts are replaced, camber should be checked and adjusted as needed after the parts have been installed. And of vehicles that do not have camber adjustments on the struts or control arms, or provide only a limited amount of adjustment, there are aftermarket camber adjustment aids that can help.
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Ей тия наклони при мен бяха 0.32 на ляво колело и 1.28 на дясно. Не знам дали си въобрязавям, но след стенда като ходих да я карам на високи обороти на магистралата заради добавката, ми се стори, че по-скоро го няма това залитане, бяхме 3-ма човека, долу горе разпределени... 

Който кара Форд е горд!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Ако си я изпил е нормално да ти се сторват разни нещаbaidido написа:.... Не знам дали си въобрязавям, но ... заради добавката, ми се стори, че по-скоро го няма това залитане ....



- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Паци, от чудене каква глупост да напишеш, се оказа, че не четеш внимателно...Малко по-горе съм написал защо съм бил на магистралата...Ама то, ако само се чудите как да се заядете в темата, друго не очаквам...
Който кара Форд е горд!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
нещо си станал с гъзЪ нагоре 
Не съм искал да се заяждам!

Не съм искал да се заяждам!
- Jani_Petrov
- потребител
- Мнения: 600
- Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :(( - Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Тишо, ти май четеш избирателно...... а сега си виж поста по-нагоре и това което си написал, и после пак кажи CAMBER - а може ли да се настроива ?????DTM написа:If any of these parts are replaced, camber should be checked and adjusted as needed after the parts have been installed. And of vehicles that do not have camber adjustments on the struts or control arms, or provide only a limited amount of adjustment, there are aftermarket camber adjustment aids that can help.
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
Колеги, наистина ли мислите, че колите във Варна страдат от по-различни болежки?
- Jani_Petrov
- потребител
- Мнения: 600
- Регистриран: 04 яну 2007, 18:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6EFI
105 кончета и едно пчелно семейство да бръмчи малко ;))
ПЪК НА СРЕЩИТЕ ИДВА С ОПЕЛ :(( - Местоположение: Varna , Po sveta i u nas....
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Варненци :)
не, болките са все едни и същи, в момента се опитваме да изясним, тоз наклон , пустия, CAMBER , дали се регулира или неNIKJAMa написа:Колеги, наистина ли мислите, че колите във Варна страдат от по-различни болежки?


Паци, шегата ти нещо не е била разбрана правилно, не се сърди

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта