Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Публикувано: 21 авг 2015, 00:18
Пускам темата за колата на мой приятел(Aloiz).Която мина сервизиране при мен.И тъй като сме големи фенове на този модел няма как да не го споделя с всички Вас.Като цяло това е последния модел от горния сегмент на средния клас произвеждан от Форд в Европа.Последния седан със задно задвижване!Води се facelift 1998 и би трябвало да е изчистил доста от детските болести на предшествениците си произвеждани от 1995г.И наистина според мен има доста подобрения, но и доста минуси или по-точно странности които ще спомена по-нататък в темата.
Та както казах колата дойде при мен с доста проблеми по ел. частта (характерни за модела, а и за другите автомобили произвеждани през тези години).
За 10-12 дена отхвърлихме с бащата доста работа и то от сутрин до вечер.Но ще започна по същество от началото....
След като колата дойде при мен първото което направих е да я почистя основно за да мога да работя с кеф и на чисто...


Яко почистване вътре и вън със Sonax шампоан.

И двигателя 3 пъти го мих последователно за да премахна и последното петънце прах.
Ето и готовия вид..


Багажника - сортиран и подреден.
А в края на деня не се здържах и барнах пастите...

Ето и някои от резултатите...
Преди:

След:

Преди

След

А на следващия ден запретнахме ръкави.Първото нещо беше установяване на проблема - защо не работи ABS и TCS тракшън контрола.

Започнахме с проверка на датчиците на задните колела.И общо взето веднага стигнахме до извода,че единия е отишъл.Още повече ни разочарова факта, че и дясния беше отишъл.И преди да се юрна да търся датчици решихме да проверим и предните защото ако и там бяха отишли работата ставаше многооо сложна.За наш късмет предните бяха в нормата.Общо взето монтирахме и демонтирахме колелата отпред и отзад над 10 пъти за деня.

Успоредно с това започнахме да гледаме и мотора на TCS контрола и първото което видях бе че той бе изключен.Това доста ме озадачи.?
С доста труд успях да намеря 2 задни датчика "втора ръка" и се заехме с монтажа...

Прекарахме всичкото окабеляване и закрепихме добре.Последва пътен тест за да видим как се държи ABS системата.След първото запалване лампата продължи да свети.Но това не ни претесни.Запознати сме с принципа на работа на системата.И ни бе ясно, че тя изчиства грешката след определени км или след определен бр. запалвания.Така че зачакахме и успоредно с това оправяхме други нещо.
Нещо което трябваше да се оправи бе ключалката на предния капак.Пружината не работеше добре и имаше опасност от отваряне в движение.
Така че последва демонтаж..

Установи се, че някога тя е била разглобявана и в последствие неправилно сглобена. И с не оригинална пружина.....
След лека интервенция всичко заспа.Ето и новата пружина..
АБС продължаваше да свети и да не работи с което преминахме към демонтиране на куплунга под модула в двг отсека.Замерването установи че преден десен датчик не дава верига.Пак демонтаж и се оказа проблем в буксата от главината към моторния отсек.Почистване с контактен спрей и изолиране!

Сега всичко беше наред.Включих и куплунга на TCS и се качих да врътна едно кръгче.ABS системата се оправи след няколко км и няколко запалвания
,но TCS пак светваше и не сработваше.Или иначе казано колата въртеше гуми при рязко подаване на газ.
Оставихме всичко и за отмора решихме да почовъркаме нещо друго..
Така, че почистих дебитомера със спрей за карбуратори на ABRO.И веднага усетих разликата във вървенето....

Възстановихме и гуменото окачване на резонатора на въздуховода(което липсваше).

Едно от нещата което ни дразнеше беше счупената долна част на таблото."Колегите" които са слагали аларма на колата бяха счупили всички уши и буха навили яки видии като при франкенщайн.Още един път се уверих, че хората които слагат аларми са "хал хабер".Или пълни аматьори.
Баща ми започна с изграждането на жилава пластмаса към която щяха да се закрепят двете основни видии на барчето под волана.

Възстановихме и счупена пружина на лостчето за отваряне на предния капак.Сега то се връща в изходно положение след отваряне.

Проверихме и състоянието на запалителната система.

Кабелите и двете бубини бяха в перфектно състояние.А ето и как трябва да изглежда една правилно работеща свещ.Това говори и за правилната работа на двигателя.


Следваше демонтаж на арматурното табло за да се види защо няма сигнализация за ниско ниво на антифриза.

Ето го разкостеното табло.
И демонтажа на отсека със сигналните лампи.

Естествено установихме че няма монтиран свито диод(със стрелката).
Последва намиране на подходящ такъв и запояване на върху платката.Оставаше да се намери и датчик за казанчето на антифриза.Хубавото беше че върху него беше предвидено място за такъв датчик.
Ето и малко снимки на интериорен хаос.


Реших и да консервирам двигателя с Sonax, като преди това обработих някои части с термо лак.:



Волана бе захабен и се нуждае от претапициране, но реших да го съживя.
Преди

След
обработка и очистване...

А ето и специално изработената пластмасова планка от баща ми.От капак за акумулатор на "Транзит":


Ето и двете гнезда на видиите на жабката.
И готовия резултат:


Вече всичко е стабилно и не мърда.

Допълнително укрепих и нишата за карти на лявата врата чрез вграждане на шайба към повреденото гнездо за видия.

На следващия ден прекарахме кабелите от светодиода сигнализиращ за ниско ниво на антифриза към двигателния отсек.Използвахме съществуващи кабелни трасета и се вързахме към "маса" на купето.

Като под клемата почистих за по-добър контакт(както и самата клема).

Ето ги и кабелите отиващи към разширителния съд.
Оставаше само да намеря датчик за нивото.А между другото свалихме мотора на TCS и се оказа че той някога е бил разглобяван.

Последва разсглобяване, сглобяване, почистване на потенциометъра и корекция и сравняване с този на моето скорпио.


Поставихме го.Почистихме куплунзите и пробвахме.И какво си мислите че стана?
Работиииии
Много се накефих.
https://www.youtube.com/watch?v=R0y0UABbS7g
И отново почистване....




Следваше промивка на охладителната система и зареждане на нов антифриз. За промивката ползвах това..

Малко форсаж на място за загряване....

Изхвърлих течността преди да снимам, но общо взето беше страшна боза.Явно е карана преди с вода и то не дестилирана.

Следваха и няколко промивки с чиста вода и наливане в системата на новия антифриз.Разреден в съотношение с дестилирана вода за под -35 градуса.Цялата система е около 7,5 литра.
А това е антифриза.

Съда беше тъмно кафяв за да го почистя използвах рецептата на Ицо Горския - "Кислол" + морска сол и много клатене на казанчето.Резултата бе на лице и след запълване с новия антифриз вече се виждат ясно деленията мин макс.

При скорошно пребоядисване на бронята някой беше изпръскал въздуховода и предпазните капаци в сив цвят.Това много ме дразнеше и за това...

... взех черен спрей с пластификатори и ...


Намерихме и датчик за ниво на антифриза...Той отчита чрез задействане на рит ампула и магнитен поплавък в резервоара.Той е сух и няма съприкосновение с флуида.
И монтаж.както казах хубавото бе, че резервоара бе предвиден за монтаж на такъв датчик.От 1995 до 1997 този датчик е сериен за всички скорпиота.А през 1998 решават да го премахнат.За мен това е меко казано странно.!??Същото става и при мондео Мк3.




Проблем с работата имаше и "темпомата".Системата за автоматично поддържане на зададена скорост.След почистване на контактната система и моторчето на жилото и тя сработи.И то безупречно.

След монтажа на заден спойлер капака се отваряше трудно и след падането няколко пъти върху главата ми решихме да натегнем пружините.с помощта на колани- тресчотка за товар над 8 тона опънахме пружините и ги застопорихме на желаното място и позиция.

От поз.1 отидохме директно на оптимума - поз. 2
И едно дистанционно отваряне чрез препрограмиране на моето дистанционно.
https://www.youtube.com/watch?v=cDKKrMPx1xs

Почистих и смазах със контактен спрей и шкурка куплунга и пистите на задния ляв стоп.В него беше влезнала влага и даваше лош контакт, оттам и по слаба светлина на габарита и стоп крушката.
Не ми харесваше и как свети едната лампа на регистрационния номер.След демонтажа се показа това...


И вече нормално и равномерно осветяване.
На лявата кора на предната врата имаше липсващо капаче...
Преди

След

Смених и лампата за осветление на ключа за вкл. на фаровете.Сериозен проблем при всички скорпио - често изгаря.
И малък тест на всички системи.Вече всичко работи ABS TCS системите, сигнализация за ниско нива на охладителната течност(антифриз), ниско ниво на системата за измиване на предното стъкло, airbag, темпомат.
https://www.youtube.com/watch?v=soFjKpXEJdk
Проверихме състоянието и нивото на маслото в диференциала и скоростната кутия - без проблем, бистро и в нормата.Долях само масло Dexron III в хидравликата на волана, което бе спаднало чрез течове от хлабави скоби на маркучите.
Ето и малко снимки на характерни за модела неща...
Нови панти и закрепване на багажника при модела 1998 с което се увеличава височината на бравата.И се намалява риска от контузии на главата. Вляво 1998, а в дясно 1995 модел.

Нови задни светлини.


Перфектния двигател(динамика,въртящ момент,разход) монтиран от 1996 до 1998 - 2,3 147 к.с.

Нова предна броня, радиаторна решетка, фарове без хром рефлектори.

Отвори за обдухване, охлаждане на спирачките.

Среден подглавник
И среден нагръден инерционен колан

Странични въздушни възглавници.



И малко снимки на компанията...


Остават още някои дреболии и настройки до предаването и на собственика.И от там яко кеф и газ
Та както казах колата дойде при мен с доста проблеми по ел. частта (характерни за модела, а и за другите автомобили произвеждани през тези години).
За 10-12 дена отхвърлихме с бащата доста работа и то от сутрин до вечер.Но ще започна по същество от началото....
След като колата дойде при мен първото което направих е да я почистя основно за да мога да работя с кеф и на чисто...


Яко почистване вътре и вън със Sonax шампоан.

И двигателя 3 пъти го мих последователно за да премахна и последното петънце прах.
Ето и готовия вид..



Багажника - сортиран и подреден.
А в края на деня не се здържах и барнах пастите...

Ето и някои от резултатите...
Преди:

След:

Преди

След

А на следващия ден запретнахме ръкави.Първото нещо беше установяване на проблема - защо не работи ABS и TCS тракшън контрола.

Започнахме с проверка на датчиците на задните колела.И общо взето веднага стигнахме до извода,че единия е отишъл.Още повече ни разочарова факта, че и дясния беше отишъл.И преди да се юрна да търся датчици решихме да проверим и предните защото ако и там бяха отишли работата ставаше многооо сложна.За наш късмет предните бяха в нормата.Общо взето монтирахме и демонтирахме колелата отпред и отзад над 10 пъти за деня.


Успоредно с това започнахме да гледаме и мотора на TCS контрола и първото което видях бе че той бе изключен.Това доста ме озадачи.?
С доста труд успях да намеря 2 задни датчика "втора ръка" и се заехме с монтажа...

Прекарахме всичкото окабеляване и закрепихме добре.Последва пътен тест за да видим как се държи ABS системата.След първото запалване лампата продължи да свети.Но това не ни претесни.Запознати сме с принципа на работа на системата.И ни бе ясно, че тя изчиства грешката след определени км или след определен бр. запалвания.Така че зачакахме и успоредно с това оправяхме други нещо.
Нещо което трябваше да се оправи бе ключалката на предния капак.Пружината не работеше добре и имаше опасност от отваряне в движение.
Така че последва демонтаж..

Установи се, че някога тя е била разглобявана и в последствие неправилно сглобена. И с не оригинална пружина.....
След лека интервенция всичко заспа.Ето и новата пружина..

АБС продължаваше да свети и да не работи с което преминахме към демонтиране на куплунга под модула в двг отсека.Замерването установи че преден десен датчик не дава верига.Пак демонтаж и се оказа проблем в буксата от главината към моторния отсек.Почистване с контактен спрей и изолиране!

Сега всичко беше наред.Включих и куплунга на TCS и се качих да врътна едно кръгче.ABS системата се оправи след няколко км и няколко запалвания

Оставихме всичко и за отмора решихме да почовъркаме нещо друго..
Така, че почистих дебитомера със спрей за карбуратори на ABRO.И веднага усетих разликата във вървенето....

Възстановихме и гуменото окачване на резонатора на въздуховода(което липсваше).

Едно от нещата което ни дразнеше беше счупената долна част на таблото."Колегите" които са слагали аларма на колата бяха счупили всички уши и буха навили яки видии като при франкенщайн.Още един път се уверих, че хората които слагат аларми са "хал хабер".Или пълни аматьори.

Баща ми започна с изграждането на жилава пластмаса към която щяха да се закрепят двете основни видии на барчето под волана.

Възстановихме и счупена пружина на лостчето за отваряне на предния капак.Сега то се връща в изходно положение след отваряне.

Проверихме и състоянието на запалителната система.

Кабелите и двете бубини бяха в перфектно състояние.А ето и как трябва да изглежда една правилно работеща свещ.Това говори и за правилната работа на двигателя.


Следваше демонтаж на арматурното табло за да се види защо няма сигнализация за ниско ниво на антифриза.

Ето го разкостеното табло.
И демонтажа на отсека със сигналните лампи.

Естествено установихме че няма монтиран свито диод(със стрелката).
Последва намиране на подходящ такъв и запояване на върху платката.Оставаше да се намери и датчик за казанчето на антифриза.Хубавото беше че върху него беше предвидено място за такъв датчик.
Ето и малко снимки на интериорен хаос.


Реших и да консервирам двигателя с Sonax, като преди това обработих някои части с термо лак.:



Волана бе захабен и се нуждае от претапициране, но реших да го съживя.
Преди

След
обработка и очистване...

А ето и специално изработената пластмасова планка от баща ми.От капак за акумулатор на "Транзит":


Ето и двете гнезда на видиите на жабката.
И готовия резултат:


Вече всичко е стабилно и не мърда.

Допълнително укрепих и нишата за карти на лявата врата чрез вграждане на шайба към повреденото гнездо за видия.

На следващия ден прекарахме кабелите от светодиода сигнализиращ за ниско ниво на антифриза към двигателния отсек.Използвахме съществуващи кабелни трасета и се вързахме към "маса" на купето.

Като под клемата почистих за по-добър контакт(както и самата клема).

Ето ги и кабелите отиващи към разширителния съд.
Оставаше само да намеря датчик за нивото.А между другото свалихме мотора на TCS и се оказа че той някога е бил разглобяван.

Последва разсглобяване, сглобяване, почистване на потенциометъра и корекция и сравняване с този на моето скорпио.


Поставихме го.Почистихме куплунзите и пробвахме.И какво си мислите че стана?




Много се накефих.
https://www.youtube.com/watch?v=R0y0UABbS7g
И отново почистване....




Следваше промивка на охладителната система и зареждане на нов антифриз. За промивката ползвах това..

Малко форсаж на място за загряване....

Изхвърлих течността преди да снимам, но общо взето беше страшна боза.Явно е карана преди с вода и то не дестилирана.

Следваха и няколко промивки с чиста вода и наливане в системата на новия антифриз.Разреден в съотношение с дестилирана вода за под -35 градуса.Цялата система е около 7,5 литра.
А това е антифриза.

Съда беше тъмно кафяв за да го почистя използвах рецептата на Ицо Горския - "Кислол" + морска сол и много клатене на казанчето.Резултата бе на лице и след запълване с новия антифриз вече се виждат ясно деленията мин макс.

При скорошно пребоядисване на бронята някой беше изпръскал въздуховода и предпазните капаци в сив цвят.Това много ме дразнеше и за това...

... взех черен спрей с пластификатори и ...


Намерихме и датчик за ниво на антифриза...Той отчита чрез задействане на рит ампула и магнитен поплавък в резервоара.Той е сух и няма съприкосновение с флуида.

И монтаж.както казах хубавото бе, че резервоара бе предвиден за монтаж на такъв датчик.От 1995 до 1997 този датчик е сериен за всички скорпиота.А през 1998 решават да го премахнат.За мен това е меко казано странно.!??Същото става и при мондео Мк3.




Проблем с работата имаше и "темпомата".Системата за автоматично поддържане на зададена скорост.След почистване на контактната система и моторчето на жилото и тя сработи.И то безупречно.

След монтажа на заден спойлер капака се отваряше трудно и след падането няколко пъти върху главата ми решихме да натегнем пружините.с помощта на колани- тресчотка за товар над 8 тона опънахме пружините и ги застопорихме на желаното място и позиция.

От поз.1 отидохме директно на оптимума - поз. 2
И едно дистанционно отваряне чрез препрограмиране на моето дистанционно.

https://www.youtube.com/watch?v=cDKKrMPx1xs

Почистих и смазах със контактен спрей и шкурка куплунга и пистите на задния ляв стоп.В него беше влезнала влага и даваше лош контакт, оттам и по слаба светлина на габарита и стоп крушката.
Не ми харесваше и как свети едната лампа на регистрационния номер.След демонтажа се показа това...


И вече нормално и равномерно осветяване.
На лявата кора на предната врата имаше липсващо капаче...
Преди

След

Смених и лампата за осветление на ключа за вкл. на фаровете.Сериозен проблем при всички скорпио - често изгаря.

И малък тест на всички системи.Вече всичко работи ABS TCS системите, сигнализация за ниско нива на охладителната течност(антифриз), ниско ниво на системата за измиване на предното стъкло, airbag, темпомат.
https://www.youtube.com/watch?v=soFjKpXEJdk
Проверихме състоянието и нивото на маслото в диференциала и скоростната кутия - без проблем, бистро и в нормата.Долях само масло Dexron III в хидравликата на волана, което бе спаднало чрез течове от хлабави скоби на маркучите.
Ето и малко снимки на характерни за модела неща...

Нови панти и закрепване на багажника при модела 1998 с което се увеличава височината на бравата.И се намалява риска от контузии на главата. Вляво 1998, а в дясно 1995 модел.

Нови задни светлини.


Перфектния двигател(динамика,въртящ момент,разход) монтиран от 1996 до 1998 - 2,3 147 к.с.

Нова предна броня, радиаторна решетка, фарове без хром рефлектори.

Отвори за обдухване, охлаждане на спирачките.

Среден подглавник
И среден нагръден инерционен колан

Странични въздушни възглавници.



И малко снимки на компанията...


Остават още някои дреболии и настройки до предаването и на собственика.И от там яко кеф и газ
