Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Публикувано: 21 фев 2014, 20:51
Пускам темата за "съживяване" на едно скорпио.Колата е на мой приятел(Игнат).Човека е много пристрастен към моделите форд, имал е доста фордове и е оценил особено предимствата на модела скорпио - комби ( и в неговия случай идеално решение за семейство с малко дете).
И както той ми каза -"колата е супер, багажника перфектно побира бебешката количка, а купето е много просторно."
И наистина , досега не съм обръщал внимание на комби версията на форд скорпио.Но след като я огледах мога да кажа само едно - ОГРОМНА е.Както бе писал "Ауто билд" преди години, в багажника на този модел могат спокойно да се поберат 2 фризера, всеки с по половин прасе вътре.
Това е кола за практични хора, които искат да комбинират практичността на комбито с комфорта на лимозината .И то говорим за лимозина от горния сегмент на средния клас.
Иначе за колата:
Игнат я купува преди повече от половин година на изгодна цена.Колата е доста стегната за годините си.Двигателя е 2300 кубика 16 клапана 147к.с..Перфектния двигател за този модел, съчетаващ много добри динамични характеристики и икономия като на 2000 16 клапана.И не на последно място на малко километри (към 190 000). Карана е в Германия и първия и собственик я е поръчал с много странно оборудване.По принцип не е Ghia версия, но има доста екстри и даже според мен най-важните - автоматична скоростна кутия (А4LD) във версия с изцяло електронно управление и 3 режима на работа и климатик (механичен). Салона е като нов с рядко срещан десен на тапицерията.И облицовките на орех в купето също са от най-рядко разпространените - в сив отенък.
Оборудването включва Аудио система Еон 5000, трип компютър, темпомат, електрохромно огледало за обратно виждане, предни ел. стъкла, ел. огледала, ел.люк, дистанционно управление, 2 айрбага. ,имобилайзер, шофьорска седалка с ел. регулиране във височина.Хромирани лайсни по праговете.




Поглед отвътре :



И до тук с хубавите неща.Малко след като я купува, колата започва да има проблеми с "празния ход".И особено след като загрее започват колебания на оборотите и в последствие трудно палене.Човека има голям мерак да я управи и я закарва при "майстори" в сервиз..... И всеки знае какво се случва в последствие...??? След намесата на "компетентни" техници, колата спира да пали.Само въртене на стартера до падане на акумулатора.
Така се и запознахме с Игнат, чел във форума моята статия, и решил да ме попита дали аз с баща ми може да му помогнем.Като последна надежда в опитите му да възстанови иначе перфектния скорпион.И разбира се ние се съгласихме да помогнем.Само да спомена за големия мерак да се оправи тази кола : Транспортирането на неработещата колата от Бургас до Пловдив.Това си бе цяла одисея от почти 7 часа път.Скорпиона натоварен и внимателно теглен на платформа от ван Фолксваген .С цел сигурност тегленето по магистралата е ставало с скорост не по висока от 70км/ч.А лошата пътна настилка към Пловдив рудуцирала скоростта до 50 км/ч.
Така към 19,30 часа вчера аз го посрещнах на околовръстното на Пловдив и от там на моя терен.Говорихме с Игнат и разбрах голямото му желание да възстанови колата до оригиналния и вид с всичко работещо по нея.Но на първо време трябва да възстановим нормалното запалване и по-скоро да разберем каква е причината за отказа от паленето.Големия проблем е че преди това е пипал някой който въобще не е знаел какво прави.На снимките по долу се вижда състоянието на инсталацията захранваща, бубините, дюзите и т.н. "пипната" майсторски!!!!

Голяма работа ще падне.И по скоро търсене.Смяна на кабели е задължителна.Този модел на скорпио(Мк 2 1995 -1998) е известен с това че изолацията на ел. кабелите в моторния отсек е направена от некачествени материали и с течение на годините от температурата и маслените изпарения старее и се рони.В следствие на което проводниците се опират един в друг и "дават" грешки на електронните и електрически датчици.

Жилото за отваряне на капака на двигателя.Малко е изкъртено.Но частта вече е намерена и е готова за възстановяване.
Проверка на крайния изключвател ( краш датчика спиращ подаването на бензин при удар ) на бензиновата помпа.Позициониране - зад десния стоп в багажника.
И както той ми каза -"колата е супер, багажника перфектно побира бебешката количка, а купето е много просторно."
И наистина , досега не съм обръщал внимание на комби версията на форд скорпио.Но след като я огледах мога да кажа само едно - ОГРОМНА е.Както бе писал "Ауто билд" преди години, в багажника на този модел могат спокойно да се поберат 2 фризера, всеки с по половин прасе вътре.

Това е кола за практични хора, които искат да комбинират практичността на комбито с комфорта на лимозината .И то говорим за лимозина от горния сегмент на средния клас.
Иначе за колата:
Игнат я купува преди повече от половин година на изгодна цена.Колата е доста стегната за годините си.Двигателя е 2300 кубика 16 клапана 147к.с..Перфектния двигател за този модел, съчетаващ много добри динамични характеристики и икономия като на 2000 16 клапана.И не на последно място на малко километри (към 190 000). Карана е в Германия и първия и собственик я е поръчал с много странно оборудване.По принцип не е Ghia версия, но има доста екстри и даже според мен най-важните - автоматична скоростна кутия (А4LD) във версия с изцяло електронно управление и 3 режима на работа и климатик (механичен). Салона е като нов с рядко срещан десен на тапицерията.И облицовките на орех в купето също са от най-рядко разпространените - в сив отенък.
Оборудването включва Аудио система Еон 5000, трип компютър, темпомат, електрохромно огледало за обратно виждане, предни ел. стъкла, ел. огледала, ел.люк, дистанционно управление, 2 айрбага. ,имобилайзер, шофьорска седалка с ел. регулиране във височина.Хромирани лайсни по праговете.




Поглед отвътре :



И до тук с хубавите неща.Малко след като я купува, колата започва да има проблеми с "празния ход".И особено след като загрее започват колебания на оборотите и в последствие трудно палене.Човека има голям мерак да я управи и я закарва при "майстори" в сервиз..... И всеки знае какво се случва в последствие...??? След намесата на "компетентни" техници, колата спира да пали.Само въртене на стартера до падане на акумулатора.
Така се и запознахме с Игнат, чел във форума моята статия, и решил да ме попита дали аз с баща ми може да му помогнем.Като последна надежда в опитите му да възстанови иначе перфектния скорпион.И разбира се ние се съгласихме да помогнем.Само да спомена за големия мерак да се оправи тази кола : Транспортирането на неработещата колата от Бургас до Пловдив.Това си бе цяла одисея от почти 7 часа път.Скорпиона натоварен и внимателно теглен на платформа от ван Фолксваген .С цел сигурност тегленето по магистралата е ставало с скорост не по висока от 70км/ч.А лошата пътна настилка към Пловдив рудуцирала скоростта до 50 км/ч.
Така към 19,30 часа вчера аз го посрещнах на околовръстното на Пловдив и от там на моя терен.Говорихме с Игнат и разбрах голямото му желание да възстанови колата до оригиналния и вид с всичко работещо по нея.Но на първо време трябва да възстановим нормалното запалване и по-скоро да разберем каква е причината за отказа от паленето.Големия проблем е че преди това е пипал някой който въобще не е знаел какво прави.На снимките по долу се вижда състоянието на инсталацията захранваща, бубините, дюзите и т.н. "пипната" майсторски!!!!


Голяма работа ще падне.И по скоро търсене.Смяна на кабели е задължителна.Този модел на скорпио(Мк 2 1995 -1998) е известен с това че изолацията на ел. кабелите в моторния отсек е направена от некачествени материали и с течение на годините от температурата и маслените изпарения старее и се рони.В следствие на което проводниците се опират един в друг и "дават" грешки на електронните и електрически датчици.

Жилото за отваряне на капака на двигателя.Малко е изкъртено.Но частта вече е намерена и е готова за възстановяване.


Проверка на крайния изключвател ( краш датчика спиращ подаването на бензин при удар ) на бензиновата помпа.Позициониране - зад десния стоп в багажника.