Моето Scorpio 2.5D
- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Моето Scorpio 2.5D
Здравейте, колеги!
Ето го и моето скорпио 87 набор, собственост на моята фамилия от началото на 90те.Казвам моята фамилия, защото го е карал дядо ми, чичо ми, другият ми чичо, баща ми, след това майка ми го експлоатираше няколко години и стигна най-накрая и до мен.
След "леката" реставрация, която й направих, на машината й се очертават поне още 20 години живот.
Мога да ви разказвам много стига да имате интерес към "стария боен кон". 


Ето го и моето скорпио 87 набор, собственост на моята фамилия от началото на 90те.Казвам моята фамилия, защото го е карал дядо ми, чичо ми, другият ми чичо, баща ми, след това майка ми го експлоатираше няколко години и стигна най-накрая и до мен.




- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Разказвай, давай снимки, такива култови машини с дълга история са истинска находка 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Ето това е машината!
Чисто 2.5 или 2.5TD?Дай някакви отзиви и характеристики за машината.Разход?


- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Scorpios no dead! 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Накратко сега, а довечера надълго
2.5 чист дизел, пежо мотора, 5 скорости ръчка, разход трудно ще кажа, защото нивомера не ми работи, но е приблизително 7-8 среден.Двигателят е след основен ремонт направен преди няколко години и от тогава е на не повече от 10 000км.Замерих му комресията преди 1 месец, 22-24 атмосфери на всеки цилиндър.ГНП-то се оказа проблем, защото в далечното минало след пробег Панагюрище-Варна-София-Панагюрище за 12 часа + работата, която е свършена в градовете, оригиналното повече не е тръгнало и му е качено от сиера или ескорт 1.9д и от тогава не върви, както с оригиналното.Пролетта му направих и система за олио, но и това е дълга тема
, махнах я преди 2 месеца и се наложи от 2ГНП-та да сглобя ново и за сега е добре, но не съм имал времето да го настроя.Иначе удари ли буталото връщане назад няма.
И който говори, че форд зимата не пали....да дойде да му покажа чист дизел как пали от четвърт на студ.
Довечера ще разкажа и със снимков материал, защото е скрита лимонка.
Взехме бракувано на 112 000 км скорпио 2.8I Ghia/КАК НЕ ГИ БЕШЕ ГРЯХ ДА ГО БРАКУВАТ/, което беше кукла, пълен ел.пакет, автоматик със всичките стикери по двигателя, както е било в завода, но с тия разправии по документацията в България не се стигна до връщането му на пътя.
И с хиляди мъки един ден започнах прераждането му в моето...








- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
давай снимки колега и аз имам интерес към автомобила
- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Здравейте!
С малко закъснение, защото нямах време, ще ви разкажа за моята кола.Скорпиото е първата западна кола в Панагюрище, доколкото знам закупена нова.Явно е била на "добър" човек, защото края на 80-те е гръмната от лявата страна.Не е имала особени поражения, оправена е и е продадена на чичо ми.Докато е била в него е вдигала 200 и по негови и на баща ми думи не й се излизало лесно на пътя.Блокират скорости и ги сменят и от тогава няма километраж, защото новите скорости са с жило.Отказва гнп-то и го заменят и както казах от тогава никой не я е виждал да вдига 200/аз я докарах преди 4-5 месеца до 150, но беше страшно
/.Претърпява/изтърпява/ няколко шофьора, но в този период няма нищо интересно.До 2002 година е на въоръжение у баща ми и точно заради нея решава да купи нещо ново с дизелов пежо двигател.Тогава й прави основен ремонт и я дава на майка ми и до 2012 година нищо, ама нищо не е пипано по нея.Само е карана и никога не е седяла в гараж.Може би вече имате някаква представа как е изглеждала след 10 години само каране.Като започнем от интериора - таблото беше с поне 10 пукнатини с ширина 2-3 см, пластмасовото табло около приборите го нямаше, седалките бяха пропаднали, защото ръждата за 10 години навън си беше свършила работата, всичко беше пред разпад, защото пластмасата от слънцето беше загубила всякакви еластични свойства.Точно заради този й вид и мисълта, че явно няма да я бъде повече през лятото на 2012 аз и един мой приятел се захванахме да турбинираме двигателя с чисто учебна цел.Ето малко снимки, но няма да разказвам за процеса

Ефект имаше и без настройка на гнп-то и щеше да има развитие проекта, но 2 турбини взех на старо и двете ми смениха маслото за отрицателно време.А за ефекта...щом скъсах 3 болта на кардана
Даже ме питаха "това V8 ли е?" - "ами не, 4 цилиндров, редови дизел
".Пак ми се върти идея за турбо, но вече сериозно.
Есента на 2012 съвсем случайно попаднахме на Scorpio Ghia, което изглеждаше така

и имаше такъв двигател

но бракувано и без каквито и да е документи.Беше на 112000 км, пълен ел пакет+ задна ел.седалка, което аз лично за първи път виждах.Имаше и климатик със стария фреон, но го имаше.Баща ми го е карал последно и не могло да си стъпи на гумите.Аз исках да му сложа номера от вече моето, но не стигнахме до консенсус с баща ми относно правната гледна точка.Същия цвят, като моето, само че седан и бензин...е не е толкова голяма разликата
ама като се знаем в Панагюрище на никой нямаше да му направи впечатление...Исках и двигателя да му кача на моето поне и това не стана.Преседя една зима навън, а през това време моето се учеше да дрифтира из планините заедно с мен.
За дрифт е страшно и съм много доволен от ABS-а му.Мисля, че е първия в серийно производство, но на сняг няма грешка!А това е след дрифта

Февруари 2013 ми стана мнооого студено ходейки пеша из София и реших да го възкръся.Нямам повече време сега, но довечера ще кача много снимки и ще доразкажа какво му се случи от февруари до сега на тези от вас на които им е интересно.

С малко закъснение, защото нямах време, ще ви разкажа за моята кола.Скорпиото е първата западна кола в Панагюрище, доколкото знам закупена нова.Явно е била на "добър" човек, защото края на 80-те е гръмната от лявата страна.Не е имала особени поражения, оправена е и е продадена на чичо ми.Докато е била в него е вдигала 200 и по негови и на баща ми думи не й се излизало лесно на пътя.Блокират скорости и ги сменят и от тогава няма километраж, защото новите скорости са с жило.Отказва гнп-то и го заменят и както казах от тогава никой не я е виждал да вдига 200/аз я докарах преди 4-5 месеца до 150, но беше страшно



Ефект имаше и без настройка на гнп-то и щеше да има развитие проекта, но 2 турбини взех на старо и двете ми смениха маслото за отрицателно време.А за ефекта...щом скъсах 3 болта на кардана


Есента на 2012 съвсем случайно попаднахме на Scorpio Ghia, което изглеждаше така

и имаше такъв двигател

но бракувано и без каквито и да е документи.Беше на 112000 км, пълен ел пакет+ задна ел.седалка, което аз лично за първи път виждах.Имаше и климатик със стария фреон, но го имаше.Баща ми го е карал последно и не могло да си стъпи на гумите.Аз исках да му сложа номера от вече моето, но не стигнахме до консенсус с баща ми относно правната гледна точка.Същия цвят, като моето, само че седан и бензин...е не е толкова голяма разликата




Февруари 2013 ми стана мнооого студено ходейки пеша из София и реших да го възкръся.Нямам повече време сега, но довечера ще кача много снимки и ще доразкажа какво му се случи от февруари до сега на тези от вас на които им е интересно.

- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Започнах с прехвърлянето на таблото, централната конзола и салона от Ghia-та.Тъй като на дизел не ми излизаше много евтино, защото всяка седмица минавам 300+км му направих система за олио.

Изпарител, 2 клапана, газова бутилка в багажника и много маркучи.Системата си работеше добре, двигателят не показваше да има нещо против в първите 2500км.Въпреки, че прецеждах олиото през въздушен филтър от камион и след това през такъв от бензиноколонка, а и след това самия горивен филтър на колата, като погледнах в бренерите и зле ми стана!
Около милиметър твърда кора и само върховете на разпръсквачите бяха останали непокрити.Поръчах нови разпръсквачи, качих ги и минах само на дизел.1000км и новите, качествени разпръсквачи бяха по-зле и от старите оригинални.Направих рекламация и след експертната оценка на фирмата приеха, че е в тях проблема и ми пратиха 4 нови, с които все още карам/да чукна на дърво/.Да ама не се разминах само с разпръсквачи.ГНП-то започна да не пали, да пуши, центровката започна да бяга.Свалих го, разглобих го, подкачващата помпа я отремонтирахме и с едното увеличихме и кубатурата.Кара колко кара и пак взе да прави проблеми.Намерих същото гнп и го качих без да го прегледам.300-400км и взе да не пали и това, което ми направи впечатление е, че на обратнана нафта няма никой/наслагах навсякъде прозрачни маркучи/.Отворих и него и вътре имаше сусам
Смених му подкачващата помпа с на моето и шлайфах клапаните за високото налягане.Тази сага с ГНП-то продължи 2 месеца, вече го качвам и свалям със затворени очи.Ааа ходих и на дизел сервиз и там го гледаха сякаш за първи път виждат такова гнп.Сглобихме го и колата взе да не пали топла.Подгряване имаше, ток на гасителя имаше, центровката я въртях 100 пъти и не иска и не иска.Отворих руската литература и му настроих пусковата нафта.Пали известно време и пак започна да не пали топла.Дизел топъл да не пали?!След пълен преглед на горивната система се оказа гасителя?Визкозитета на нафтата му влияеше незнайно защо?!Смених го и вече няма проблем/това й е 3-ти гасител/.След това олио съм направил пълно промиване на горивната система - сваляне на резервоар, миене на водоструйка, продухване на горивопроводите, а от там какви наслоявания излезнаха....Горивните филтри брой нямат вече...От цялата работа разбрах, че олиото си иска химическа обработка, иначе си е мъчение за колата и в крайна сметка излиза по-скъпо.
Смених пружините отзад с тези от Ghia-та и им подложих.

Сменил съм предните макферсони, заедно с дисковете и накладките.Сменил съм рейката, защото от един завой излезнах с волан на 90 градуса.Всички маншони и тампони смених.Окачването сега е 6, но като натисна леко спирачките и волана ще ми отнесе ръцете.Така беше със старите дискове, макферсони, накладки, така е и с новите...

Смених му фаровете и сега само чакам някой да ми излезне на дълги
Качих други брони, като преди това ги изтърках, боядисах, върнах блясъка на лайсните.Отдолу го изкърпихме и вече не се страхувам, че ще изпадна някъде.Задния капак не се беше отварял поне 5 години и се оказа куплунг в самия капак, който не даваше контакт и електромагнита не сработваше.Със сигурност пропускам неща правени по него, но да не отегчавам.
Ето го скорпиото в сегашния вариант







Е снимах се и аз с него

Има още доста работа, но всичко с времето си.
Приемам всякакви градивни критики, мнения, поругавания!

Изпарител, 2 клапана, газова бутилка в багажника и много маркучи.Системата си работеше добре, двигателят не показваше да има нещо против в първите 2500км.Въпреки, че прецеждах олиото през въздушен филтър от камион и след това през такъв от бензиноколонка, а и след това самия горивен филтър на колата, като погледнах в бренерите и зле ми стана!


Смених пружините отзад с тези от Ghia-та и им подложих.

Сменил съм предните макферсони, заедно с дисковете и накладките.Сменил съм рейката, защото от един завой излезнах с волан на 90 градуса.Всички маншони и тампони смених.Окачването сега е 6, но като натисна леко спирачките и волана ще ми отнесе ръцете.Така беше със старите дискове, макферсони, накладки, така е и с новите...

Смених му фаровете и сега само чакам някой да ми излезне на дълги


Ето го скорпиото в сегашния вариант








Е снимах се и аз с него




Има още доста работа, но всичко с времето си.

Приемам всякакви градивни критики, мнения, поругавания!

- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Привет, историята на скорпиото много ме впечатли, въпреки годините си има супер стойка. Хубаво е че си решил да го съживиш, а не набързо да го бракуваш и захвърлиш на вторични. Имаш още работа по него, но щом имаш мерак ще го направиш още по-лачено, чакам с нетърпение продължение на темата... Успех.
- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Благодаря, gorskiq! Живот и здраве лятото на 2014 ще го доизкърпя и пребоядиша, а до тогава ще му прехвърля ел. прозорците, огледалата и всякакви такива глезотии, аудиото трябва да го подсиля, защото дизела не е от най-тихите двигатели.Тампоните на двигателя са ми аут от всякъде, а нови ми идват скъпи.Вибрациите са доста и гасенето става по епичен начин и приятелите ми само това чакат като са в него.
Термостатът утре ще му сменям, че парното не грее както трябва, а тази седмица сме на Банско с него...Работата не спира! 


- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Хубави снимки , стегнат Скорп 
Много ми напомняш на мен на младини
Успех ще следя темата ти с интерес
p.s. за да ти работи пак скоростомера ти трябва един такъв от Сиера и жилото, те са еднакви на габарити и пасва в твоето табло с уредите след като се разглоби.

Много ми напомняш на мен на младини

Успех ще следя темата ти с интерес

p.s. за да ти работи пак скоростомера ти трябва един такъв от Сиера и жилото, те са еднакви на габарити и пасва в твоето табло с уредите след като се разглоби.
Последна промяна от viksata на 01 дек 2013, 09:16, променено общо 1 път.

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
супер е ,действай в същия дух,страхотна история имаш >:D<:
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Браво колега! =D>: =D>: =D>: Евала, лека-полека ще го направиш!Ако ти трябва инфо или помощ разчитай по всяко време! 


- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
За много години, колеги!Живи, здрави и много километри на пътя!
Продължавам и аз с моята машина...От известно време парното не духаше много топло и набедих термостата и го смених, но и след това нямаше промяна.Свалих го, пробвах го и си работи добре.Охладителната система съм я промил преди 3-4 месеца с химикал и съм направил ревизия на маркучите и радиаторите и нея я изключих, като причина да не духа топло.Отидох на клапа на парното за топло/студено и го разглобих и се оказа, че не затваря докрай.Смазах я и с едното си прочистих и въздуховодите и си пуснах осветление в жабката.Първата степен на вентилатора също не работеше и нея си оправих.



За коледа снежанка ми донесе лед крушки и сега габаритите отпред,отзад, подсветката на номера и плафона в купето са с тях, а ето и как изглежда



Направих си и експеримент как ще свети таблото с лед крушки.От зелена светлина става синкава:

Поиграх си и с аудиото.От другото скорпио остана оригинарен 4-канален усилвател и си мислех, че входа му е нормален, но се оказа, че на входа му се подава сигнал от изхода за тонколони на радио примерно и повечето стари крайни стъпала били така.Та си го оставих да ми запълва дупката в таблото за сега, защото панасоника вади доста приличен звук.Това стъпало обаче ми даде идеята за говорители и в задните врати и разделяне на честотите
8 говорителя биха звучали добре, но не говоря за сила, а качество.

Скоро време ще сменям изолацията на пода и ще го обработа отдолу, че само го отлагам, ама зимата зле ще му се отрази.Ама и то една зима....

Продължавам и аз с моята машина...От известно време парното не духаше много топло и набедих термостата и го смених, но и след това нямаше промяна.Свалих го, пробвах го и си работи добре.Охладителната система съм я промил преди 3-4 месеца с химикал и съм направил ревизия на маркучите и радиаторите и нея я изключих, като причина да не духа топло.Отидох на клапа на парното за топло/студено и го разглобих и се оказа, че не затваря докрай.Смазах я и с едното си прочистих и въздуховодите и си пуснах осветление в жабката.Първата степен на вентилатора също не работеше и нея си оправих.



За коледа снежанка ми донесе лед крушки и сега габаритите отпред,отзад, подсветката на номера и плафона в купето са с тях, а ето и как изглежда




Направих си и експеримент как ще свети таблото с лед крушки.От зелена светлина става синкава:

Поиграх си и с аудиото.От другото скорпио остана оригинарен 4-канален усилвател и си мислех, че входа му е нормален, но се оказа, че на входа му се подава сигнал от изхода за тонколони на радио примерно и повечето стари крайни стъпала били така.Та си го оставих да ми запълва дупката в таблото за сега, защото панасоника вади доста приличен звук.Това стъпало обаче ми даде идеята за говорители и в задните врати и разделяне на честотите



Скоро време ще сменям изолацията на пода и ще го обработа отдолу, че само го отлагам, ама зимата зле ще му се отрази.Ама и то една зима....

- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
браво,бая усилие си положил значи,аз съм разглобявал такова табло и си беше доста разглобяване 

- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
То и него го свалям за 15-ти път поне.
Ниско разположен разширителен съд се оказа проблемът с парното, но поне и то претърпя пълна ревизия. 


- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Колата се продава на части.
Имам и джия оборудването и различни фейслифтове.
Темата в съответния раздел - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 86&t=67371

Темата в съответния раздел - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 86&t=67371
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D

какво наложи тази крайна мярка?!

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- vankata931
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 апр 2013, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Scorpio MK2 Ghia
Ford Scorpio MK1 2.5D - Status: Извън линия
Re: Моето Scorpio 2.5D
Купето много се предаде и с този дизелов двигател не ми излизат сметките да продължавам да я поддържам жива...на седмица минавам по поне 300км и с тези цени на дизела...Иначе хич не ми си иска, но няма как. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта