Фокус 1.6 TDCI
Публикувано: 26 юли 2010, 12:41
Здравейте колеги,
Днес ще предам малко впечатления от новата ми количка - Форд Фокус 1.6 tdci 110 кончета ,комби.Купена е преди около 2 месеца от лизингова компания като се насочих конкретно към въпросната кола след като познавам предишния и собственик.Човека си взе новото Мондео но не си прецени добре парите и не му стигнаха за последната (30%) вноска по фокусника и препоръча да я взема ,тъй като беше това което търсих - сравнително ново дизелово комби.В интерес на истината се бях насочил към тойота авенсис 03-04 г. като цените им бяха в границите на 12-14 хил. лв.За съжаление гледам по борсите че и фокуса малко по-нов гони 10-12 х.лв. което беше доста неоправдана цена за мен(дано не обиждам никого но според мен са много пари за това което предлага).Не искам да оставя никой с грешното впечатление че колата не ми харесва,напротив много е добраособено за цената на която я взех - 8000 лв. с данъците и таксите по прехвърлянето.А сега малко по-подробно за колата:както казах модела е комби ,произведена в края на 2006г.115 000км, като турбото е с променлива геометрия,ел.огледала и стъкла на предните врати,стандартен климатик,металик,фабрични алуминиеви джанти 16 цола,фарове за мъгла,няма ESP или каквато се води система на форд против приплъзване,високо ниво на пасивна безопасност(6 възглавници),добро радио със CD(6000 RDS CD) със удобно дистанционно под волана,борд компютър с инфо за разход и т.н. и една от изненадите за кола от този клас е темпомата който е невероятно удобен за ползване по магистрала.Към плюсовете искам да добавя и добри предни седалки,страхотни спирачки,фаровете също са ок,волана се наглася лесно във всички посоки (освен наляво и надясно
),ръчките около волана също много удобни и добре замислени и доста голяма жабка.Возията не е мека но това за мен си е плюс,от към мощност останах приятно изненадан тъй като това ми е първия дизел и де факто си е малолитражка.Впечатленията ми преди това бяха от авенсис 01г. 2литра турбо дизел и той си беше бая високооборотен - 130 км. ч. на 3000 оборота и 160 км.ч. беше вече в 5000 об. и доста време за постигането им което за мен си е пържене на колата.Фокуса се представя доста по добре - 130 беше на 2200-2300 об. а 180 ги вдигна без да се замисли и имаше още много мегдан но не успях да погледна оборотите тогава.Другото което не ми харесва е че е прекалено пластмасова от вътре но все пак това си е кола среден клас и не може да очакваме много по това отношение.Багажното отделение е с нормални размери за класа ,седалките падат лесно и има крепежи за мрежа ако някой го интересува,също така и 12в. изход в багажника си има.А сега е момента за голямото НО.Съвет към всички които са се насочили към марката Форд - НЕ ВЯРВАЙТЕ НА СЕРВИЗНАТА КНИЖКА ОТ МОТО ПФОЕ.Оказа се че колата е обсужвана през пръсти от тях без собственика да знае са истинското състояние на колата.Когато я взехме беше обслужвана само от тях и собственика си е мислил че всичко и е наред от към консумативите.След като я взех първото което се обади(след 4000км каране) бяха накладките които отзад бяха почти до метал изтъркани,сега май лагер трябва да се смени,филтри и масла също са за смяна въпреки че според сервизната книжка са сменени преди година,накратко съм много разочарован от фирмения сервиз по това отношение.Но пък за сметка на това от мързел вместо да отстранят дребен електрически проблем направо са хакнали ново турбо докато е в гаранция.Сигурно пропускам някои неща и/или допускам грешки при което ще се радвам да ме поправите и при въпроси съм насреща.Лек и безавариен път колеги.
P.S. Относно кой варинат на колата да се вземе- 90 или 110 коня, лично бих предпочел този с 90.Турбо дупката си се усеща здраво и в града трудно ще се развърта двигателя освен ако не кара джигит.Извънградско мощноста си е достатъчна за нормално каране - и в двата вариянта колата трудно ще мине за бегачка а и по ниския данък си е плюс както и да го гледаме.
Днес ще предам малко впечатления от новата ми количка - Форд Фокус 1.6 tdci 110 кончета ,комби.Купена е преди около 2 месеца от лизингова компания като се насочих конкретно към въпросната кола след като познавам предишния и собственик.Човека си взе новото Мондео но не си прецени добре парите и не му стигнаха за последната (30%) вноска по фокусника и препоръча да я взема ,тъй като беше това което търсих - сравнително ново дизелово комби.В интерес на истината се бях насочил към тойота авенсис 03-04 г. като цените им бяха в границите на 12-14 хил. лв.За съжаление гледам по борсите че и фокуса малко по-нов гони 10-12 х.лв. което беше доста неоправдана цена за мен(дано не обиждам никого но според мен са много пари за това което предлага).Не искам да оставя никой с грешното впечатление че колата не ми харесва,напротив много е добраособено за цената на която я взех - 8000 лв. с данъците и таксите по прехвърлянето.А сега малко по-подробно за колата:както казах модела е комби ,произведена в края на 2006г.115 000км, като турбото е с променлива геометрия,ел.огледала и стъкла на предните врати,стандартен климатик,металик,фабрични алуминиеви джанти 16 цола,фарове за мъгла,няма ESP или каквато се води система на форд против приплъзване,високо ниво на пасивна безопасност(6 възглавници),добро радио със CD(6000 RDS CD) със удобно дистанционно под волана,борд компютър с инфо за разход и т.н. и една от изненадите за кола от този клас е темпомата който е невероятно удобен за ползване по магистрала.Към плюсовете искам да добавя и добри предни седалки,страхотни спирачки,фаровете също са ок,волана се наглася лесно във всички посоки (освен наляво и надясно

P.S. Относно кой варинат на колата да се вземе- 90 или 110 коня, лично бих предпочел този с 90.Турбо дупката си се усеща здраво и в града трудно ще се развърта двигателя освен ако не кара джигит.Извънградско мощноста си е достатъчна за нормално каране - и в двата вариянта колата трудно ще мине за бегачка а и по ниския данък си е плюс както и да го гледаме.