Моят Ford Fusion 1.4 DuraTec 16V
Публикувано: 02 май 2009, 17:36
Здравейте, искам да ви покажа малко снимки от днес на моята нова кола. Това ми е първата такава с марката Ford. Преди това съм карал немски и френски коли, но тази ми харесва все повече с всеки изминал ден. Просто се оказа страхотна покупка!
Тук ще се цитирам от един мой предишен пост -
Много ме накефи също и екстрата на лостчето за превключване на мигачите с функцията леко докосване в желаната посока и съответно автоматично примигване на мигача три пъти - особено полезно при изпреварване по магистралата.
Засякох и разхода на гориво и мога да кажа че на градско не надхвърля 8/100, а на извънградско се движи около 6/100 със скорост между 90-130км/ч, по бордови компютър. Според мен чудесен разход, имайки предвид особено градското движение, особено в град като София!
Ускорението е доста прилично за двигател с мощност 80 к.с. - особено след 3000 обор./сек. колата тегли много приятно, но под тази стойност лично аз карам предимно из града и за по-голяма икономичност - за движение извън него и особено при изпреварване нуждата от по-високи обороти се усеща, но пък какво удоволствие е само да върнеш предавка надолу и колата да изръмжи леко следвайки командите с педала на газта
. Пиша това като човек, който години наред е карал доста по-мощна дизелова кола - с нея направо бях станал мързелив в превключването..
Иначе с лекота колата се набира до 140-150км/ч. като съм сигурен че може и още, но все още не искам да я натискам. Зададените фабрични стойностти на максималната скорост от 163км/ч. са напълно реални и даже могат да се надхъврлят още малко по мое мнение! И дори и при скорости над 100км/ч. в купето остава приятно тихо и шума е напълно поносим - чуваме се с хората, които возя, мога да слушам музика без да усилвам звука много - шумоизолацията в това отношение е ОК!
Като недостатъци до момента отбелязвам леко затрудненото включване на задна предавка и по-точно нуждата да се натисне много добре и докрай лоста на скоростите. В багажнка пък изобщо не е предвидено място за съхранение на аптечка, пожарогасител, триъгълник и пр. нужни за една кола неща, и так си седят в момента свободно в багажника в една чанта, с която ги купих от магазина. Късите светлини на колата са чудесни, обаче дългите не са нищо особено - светят доста разсеяно и хаотично разхвърлят светлината по пътя пред колата и то доста напред, а пред нея остават тъмни петна. Решил съм този проблеми карам с включени фарове за мъгла през нощта за да ми осветяват по-близката зона пред колата.
Другия проблем е по-скоро паразитен звук - предполагам мястото на което е закрепена щеката на която се подпира предния капак когато е отворен, не е добре закрепена и от вибрациите по нашите хубави пътища се чува дрънкане чак вътре в купето, сякаш нещо се е разглобило и всеки момент ще изпадне
Но на фона на всички останали предимства и удобства на тази кола тези "недостатъци" са "бели кахъри", плюс това и моето семейство споделя почти всичко, което написах до тук.. че и се поувлякох малко май
Моите уважения към Ford, и ако продължават в същия дух с цялостната разработка и производство на автомобили, следвайки актуалните си модели леки коли, сигурно и следващата ми кола ще е отново с тази марка
Извинявам се за качеството на снимките, но с правени с телефон с камера 1.3 мегапиксела
Очаквайте скоро още и по-качествени снимки на колата!
Тук ще се цитирам от един мой предишен пост -
Към по-горе описаното бих добавил че багажника на колата е изключително удобен за товарене и разтоварване, понеже има нисък товарен ръб. А за дистанционното отключване на багажника от ключа на колата просто няма какво да добавя - невероятно удобна екстраmasterix написа:Здравейте колеги! От няколко дни съм горд собственик на чисто нов Ford Fusion 1.4 Duratec 16V. Изпълнение Comfort, с малко добавени екстри - цвят металик, борд компютър, климатик, радио/CD и резервна гума - пълен размер![]()
От по-важните екстри има още ABS с EBD, 2 еърбега, ел. стъкла и огледала с подгр., фарове за мъгла, кожен волан с три спици, дист. центр. заключване с фарове Home Safe, дист. отваряне на багажника, рег. на шоф. седалка по височина, лети джанти 15" и т.н.
Колата е сребрист металик и я взехме от автосалона на Мото-Пфое на 6км по километраж! Произведена е в средата на февруари по ВИН номера на предното стъкло и така се оказа че от Форд не са ме излъгали с нищо за колата и нейната доставка - всичко си беше в реда на нещата (дилъра беше така любезен и ми разясни коя цифра и буква от ВИН-а какво значи) Оказа се още че при регистрация не подлежи на разходка до КАТ, а се регистрира на място. Понеже сключихме договор за покупка още в началото на декември, а колата се забави с 3 месеца и дойде началото на март (по думите на дилъра при подписването на договора срока на доставка трябваше да е около месец, но се получи забавяне за което в крайна сметка никой не можа да даде смислно обяснение) ни направиха подарък поръчков рег. номер с лесно запомнящи се цифри
Въпреки този фал от обслужването в автосалона останах много доволен, дори се запознах с управителя
Когато ми се обадиха в големия ден да отида в салона за да си получа ключовете ме попитаха какво да ми приготвят за пиене когато пристигна и докато чакам оформянето на последните формалности преди предаването
![]()
Колата вече е на около 600км и първите ми впечатления от нея са страхотни! Между другото това ми е първата кола, която купувам без дори да съм карал на тест-драйв, просто защото до момента, когато колата и пристигна нямаха налични Фюжън-и за тест. Всички които пристигали в България са били или вече поръчани от клиент както е моя случай или бивали моментално продавани до дни... Но в никакъв случай не съжалявам че не съм я карал предварително - колата просто е перфектна за парите които струва и няма база за сравнение с нито една друга марка на пазара в момента като съотношение цена/качество/екстри/надежност. Всички Фюжън-и се произвеждат в Кьолн, Германия и това е още един сигурен знак че колата е с немско качество!
Относно реалните качества на колата според мен - много стабилна и с много стегнато по немски така да се каже окачване, висока с голям клиренс (плюс за българските пътища) никакви паразитни шумове в купето или от двигателя и ходовата част, засега, пък ще видим по-нататък, пъргав 16 клапанов мотор, който все още не настъпвам понеже колата е в разработка, много леко и прецизно влизащи скорости, удобен и на високо разположен скоростен лост перфектно парно и климатик, сносен саунд от стерео-уредбата, МНОГО удобна позиция на седене на предните И задни седалки като чуството е че стоиш малко по-високо от останалите водачи на леки коли около теб и оттам се чувствам по-спокоен и уверен докато шофирам. Много добър обзор наоколо. Колата получих от Мото-Пфое с летни гуми Hankook Optimo и въпреки че все още е зима стабилността по курса е много добра, а и шума от търкаляне и съпротивление е в абсолютно нормални граници.
Това са ми първоначалните впечатления в общи линии. Сигурно изпускам много неща за които мога да пиша, но сега просто не се сещам за тях. Ако имате въпроси за колата, моля питайте колеги!
Очаквайте също така и една фотосесийка в скоро време с колицата![]()
Пожелавам на всеки да изпита удоволствието да си купи и да седне в чисто нова кола! Усещането е страхотно, дори и когато колата не е лимузина от висок клас! Поздрави на всички и лека и безаварийна на всички шофери от форума

Много ме накефи също и екстрата на лостчето за превключване на мигачите с функцията леко докосване в желаната посока и съответно автоматично примигване на мигача три пъти - особено полезно при изпреварване по магистралата.
Засякох и разхода на гориво и мога да кажа че на градско не надхвърля 8/100, а на извънградско се движи около 6/100 със скорост между 90-130км/ч, по бордови компютър. Според мен чудесен разход, имайки предвид особено градското движение, особено в град като София!
Ускорението е доста прилично за двигател с мощност 80 к.с. - особено след 3000 обор./сек. колата тегли много приятно, но под тази стойност лично аз карам предимно из града и за по-голяма икономичност - за движение извън него и особено при изпреварване нуждата от по-високи обороти се усеща, но пък какво удоволствие е само да върнеш предавка надолу и колата да изръмжи леко следвайки командите с педала на газта


Иначе с лекота колата се набира до 140-150км/ч. като съм сигурен че може и още, но все още не искам да я натискам. Зададените фабрични стойностти на максималната скорост от 163км/ч. са напълно реални и даже могат да се надхъврлят още малко по мое мнение! И дори и при скорости над 100км/ч. в купето остава приятно тихо и шума е напълно поносим - чуваме се с хората, които возя, мога да слушам музика без да усилвам звука много - шумоизолацията в това отношение е ОК!
Като недостатъци до момента отбелязвам леко затрудненото включване на задна предавка и по-точно нуждата да се натисне много добре и докрай лоста на скоростите. В багажнка пък изобщо не е предвидено място за съхранение на аптечка, пожарогасител, триъгълник и пр. нужни за една кола неща, и так си седят в момента свободно в багажника в една чанта, с която ги купих от магазина. Късите светлини на колата са чудесни, обаче дългите не са нищо особено - светят доста разсеяно и хаотично разхвърлят светлината по пътя пред колата и то доста напред, а пред нея остават тъмни петна. Решил съм този проблеми карам с включени фарове за мъгла през нощта за да ми осветяват по-близката зона пред колата.
Другия проблем е по-скоро паразитен звук - предполагам мястото на което е закрепена щеката на която се подпира предния капак когато е отворен, не е добре закрепена и от вибрациите по нашите хубави пътища се чува дрънкане чак вътре в купето, сякаш нещо се е разглобило и всеки момент ще изпадне


Моите уважения към Ford, и ако продължават в същия дух с цялостната разработка и производство на автомобили, следвайки актуалните си модели леки коли, сигурно и следващата ми кола ще е отново с тази марка


