Orion 2.0 Zetec Turbo
Публикувано: 01 окт 2008, 22:57
Orion 2.0 Zetec Turbo, почти като Version 2.0 
Здравейте другарки и другари,
Все не е оставало време да си покажа и моята кола, но нека да поправя тази ми грешка.
В началото на обобщя резултатите от изминалата петилетка:
"Петилетката в три години!"
1. Версия 1.8 заработи;
2. Версия 1.8 даде максимума от себе си - работи много време на 1,1 Bar boost;
3. Версия 1.8 отдаде приблизителна мощност 260Hp, приблизителен въртящ момент 320Nm/3700 Rpm при 1,1 Bar boost (0-100 km/h -> 7,4 sec., 400m -> 14,01 sec.);
4. Версия 1.8 освен сравнително голямата си мощност, отчете и сравнително нисък разход на гориво - при единственото реално засичане във извънградски условия и преход от около 850 км. средният разход бе 6,5 л/100км. при широк диапазон от скорост на движение - 90-200 км/ч.!
5. Версия 1.8 завърши с тропащ биелен лагер.
Грешката е моя, че навремето не смених лагерите - нито основни нито биелни
, само едни сегменти и толкоз.
Няма място за съжаление - каквото е трябвало да стане е станало. Началната цел на проекта бе подмината с около 30% повече мощност и ако налягането бе оставено по-ниско (~0,8 Bar) двигателя щеше да работи още много време.
А сега към днешна дата.
Нямаше начин Орион-а да завърши отново с 1.4 двигател така, че трябваше да се търси нещо подходящо. Не си заслужа да купувам части за 1.8 двигателя и да го отремонтирам при положение, че на цената на частите ще купя цял 2L двигател. Във секцията "Продава" се намират разни благинки като например двигател 2.0L 16V, необоудван - 300 лв. Колегата Доко_форд бе така добър да му приготви палетче и с куриер двигателя достигна желата крайна точка (разбирай гаража ми).
Рекапитулация:
двигател 300 лв.;
куриер 63 лв.;
общо 363 лв.
Двигателя в момента е разглобен (изглежда добре
) и този път няма да пропусна да сменя всичко нужно, а какво точно имам предвид:
2 х гарнитури глава Goetze (надявам се и тези да са толкова добри колкото Payen!);
1 х гарнитура капак клапани;
1 х термостат;
2 х семеринг разпределителни валове;
16 х гумички калапани;
1 х комплект болтове глава;
2 х семеринг колянов вал;
1 х комплект лагери колянов вал, основни;
1 х комплект лагери колянов вал, биелни;
1 х комплект сегменти;
1 х гарнитура картер;
1 х горивна помпа Cosworth;
цена - 445 лв.
Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
общо до тук - 808 лв.
Други части които неможе да се намерят в магазинната мрежа:
1 х гарнитура маслена помпа;
1 х гарнитура маслена помпа - тръбичката в картера;
1 х гарнитура водна помпа;
1 х гарнитура термостат;
1 х гарнитура държач семеринг колянов вал;
4 х свещи Focus RS.
Доставчик - МотоПфое.
цена - 98.40 лв.
Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
части МотоПфое - 98.40 лв.
общо до тук - 906.40 лв.
Да направиш 2L Zetec Turbo е далеч по-лесно ако преди това си имал 1.8 Zetec Turbo, нали
?
Неща, които НЕ ми се налага да купувам/изработя:
- водна помпа;
- декомпресионна пластина;
- ангренажен комплект;
- маховик, съединител, претискател;
- колектори (всмукателни изпускателни, инжектори, турбо и т.н.);
- маслена помпа;
- картер;
- водни съединения;
- силиконови/алуминиеви тръби/маркучи, скоби;
- интеркулер;
- кабели за свещи;
- макручи масло високо/ниско налягане;
- ел. инсталация и електроника;
- други за които не се сещам, но ги имам
.
Неща, които ще се наложа да купя и още не съм ги купил:
- по-голям воден радиатор (Ескорт 1.8 16V) ~120 лв.
- по-силен претискател - ~200 лв.
- по-голям вентилатор за радиатора - ~120 лв.
Само да вметна, че цените ги пиша за да е наясно всеки с ремонта на 16V двигател, 99% от частите са взаимозаменяеми м/у 1.6, 1.8 и 2.0L 16V двигателите съоветно от 1-во и 2-ро поколение Zetec!
Ремонта на двигателя мисля да завърша в рамките на 1-2 седмици и да пуснем кораба на вода, за около 1000-1200 км. разработване на новите части.
Тази вечер замерих някои хлабини и размери и ще се размина със стандартните размери части които купих предварително (сегменти, основни/биелни лагери). Неможах да намеря по-малък микрометър и не успях да замеря биелните шийки на коляновия вал.

Рапорт даден!
Снимков и видео материал - с напредване на темата!

Здравейте другарки и другари,
Все не е оставало време да си покажа и моята кола, но нека да поправя тази ми грешка.
В началото на обобщя резултатите от изминалата петилетка:
"Петилетката в три години!"
1. Версия 1.8 заработи;
2. Версия 1.8 даде максимума от себе си - работи много време на 1,1 Bar boost;
3. Версия 1.8 отдаде приблизителна мощност 260Hp, приблизителен въртящ момент 320Nm/3700 Rpm при 1,1 Bar boost (0-100 km/h -> 7,4 sec., 400m -> 14,01 sec.);
4. Версия 1.8 освен сравнително голямата си мощност, отчете и сравнително нисък разход на гориво - при единственото реално засичане във извънградски условия и преход от около 850 км. средният разход бе 6,5 л/100км. при широк диапазон от скорост на движение - 90-200 км/ч.!
5. Версия 1.8 завърши с тропащ биелен лагер.
Грешката е моя, че навремето не смених лагерите - нито основни нито биелни

Няма място за съжаление - каквото е трябвало да стане е станало. Началната цел на проекта бе подмината с около 30% повече мощност и ако налягането бе оставено по-ниско (~0,8 Bar) двигателя щеше да работи още много време.
А сега към днешна дата.
Нямаше начин Орион-а да завърши отново с 1.4 двигател така, че трябваше да се търси нещо подходящо. Не си заслужа да купувам части за 1.8 двигателя и да го отремонтирам при положение, че на цената на частите ще купя цял 2L двигател. Във секцията "Продава" се намират разни благинки като например двигател 2.0L 16V, необоудван - 300 лв. Колегата Доко_форд бе така добър да му приготви палетче и с куриер двигателя достигна желата крайна точка (разбирай гаража ми).
Рекапитулация:
двигател 300 лв.;
куриер 63 лв.;
общо 363 лв.
Двигателя в момента е разглобен (изглежда добре

2 х гарнитури глава Goetze (надявам се и тези да са толкова добри колкото Payen!);
1 х гарнитура капак клапани;
1 х термостат;
2 х семеринг разпределителни валове;
16 х гумички калапани;
1 х комплект болтове глава;
2 х семеринг колянов вал;
1 х комплект лагери колянов вал, основни;
1 х комплект лагери колянов вал, биелни;
1 х комплект сегменти;
1 х гарнитура картер;
1 х горивна помпа Cosworth;
цена - 445 лв.
Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
общо до тук - 808 лв.
Други части които неможе да се намерят в магазинната мрежа:
1 х гарнитура маслена помпа;
1 х гарнитура маслена помпа - тръбичката в картера;
1 х гарнитура водна помпа;
1 х гарнитура термостат;
1 х гарнитура държач семеринг колянов вал;
4 х свещи Focus RS.
Доставчик - МотоПфое.
цена - 98.40 лв.
Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
части МотоПфое - 98.40 лв.
общо до тук - 906.40 лв.
Да направиш 2L Zetec Turbo е далеч по-лесно ако преди това си имал 1.8 Zetec Turbo, нали

Неща, които НЕ ми се налага да купувам/изработя:
- водна помпа;
- декомпресионна пластина;
- ангренажен комплект;
- маховик, съединител, претискател;
- колектори (всмукателни изпускателни, инжектори, турбо и т.н.);
- маслена помпа;
- картер;
- водни съединения;
- силиконови/алуминиеви тръби/маркучи, скоби;
- интеркулер;
- кабели за свещи;
- макручи масло високо/ниско налягане;
- ел. инсталация и електроника;
- други за които не се сещам, но ги имам

Неща, които ще се наложа да купя и още не съм ги купил:
- по-голям воден радиатор (Ескорт 1.8 16V) ~120 лв.
- по-силен претискател - ~200 лв.
- по-голям вентилатор за радиатора - ~120 лв.
Само да вметна, че цените ги пиша за да е наясно всеки с ремонта на 16V двигател, 99% от частите са взаимозаменяеми м/у 1.6, 1.8 и 2.0L 16V двигателите съоветно от 1-во и 2-ро поколение Zetec!
Ремонта на двигателя мисля да завърша в рамките на 1-2 седмици и да пуснем кораба на вода, за около 1000-1200 км. разработване на новите части.
Тази вечер замерих някои хлабини и размери и ще се размина със стандартните размери части които купих предварително (сегменти, основни/биелни лагери). Неможах да намеря по-малък микрометър и не успях да замеря биелните шийки на коляновия вал.

Рапорт даден!
Снимков и видео материал - с напредване на темата!