Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Проекта върви с пълна пара.Ето и последните новости в HD качество:
Вече е монтирана и работи оригиналната алармена система на колата.Тя използва "ССМ" модула и крайните изключватели на ключалките във вратите, капака и багажника.

Това е сирената, която е монтирана на стандартното си място - зад акумулатора.

Малко снимки и на "подредения" хаос от кабели в купето.

И снимки на готовите врати(от лявата страна). Напълно комплектовани с всички модули, ел. мотори, осветление и кабелни снопове.

Днес врътнахме колата в обратна посока и се захванахме с окомплектовката на вратите отдясно.Първо бе редът на пасажерската.Внимателно свалихме влаго и шумоизолацията.

А това е зоната за краката на пътника отпред.Вижда се управляващия блок на двигателя ЕЕС V, ССМ, Интерфейс модула(оранжевия) участващ в управлението на "темпомата" и А4LDE

Подготовка на кабелния сноп захранващ електрическото огледало и бутона за ел. стъклото.

Със стрелката съм посочил гредата монтирана във вратата, която защитава при страничен удар.

Проследяване по цветове на различните проводници.

А тона е електронния блок А95 за пасажерската врата.Чрез него се придава информацията от "ССМ" и се осъществява комфортната функция, като единично натискана на бутона за сваляне на стъклото, електрическо настройване на страничните огледала и др.Чрез тези модули освен множеството комфортни функции, се постига и друго съществено нещо.А именно редуцира се използването на медни проводници а и се намалява драстично сечението на тези които се използват.Всички модерни коли използват този тип предаване на информация.


Ето и разликата в дебелината на проводниците(куплунга на бутона за ел. стъклото).В ляво е
оригиналния куплунг от инсталацията без електронни модули, а в дясно е този използващ електронен блок.

Запояване.....



Изолиране и оформяне на новия кабелен пакет.
Монтаж и на електронния блок

Успоредно с прекарването на кабелите започнахме и подготовката на новите облицовки за монтаж.Като преди това трябваше да се прехвърлят ореховите апликации.


Сваляне на изолацията на задната дясна врата.

И вече голата врата с отвратително стърчащата ос на механизма за ръчно сваляне.

Крепежите на новия механизъм с електрическо задвижване и плафоните за вратата.

Новия електрически механизъм (като нов)!

А ето и една констатация.Това е вътрешната страна на вратата, дъното с дренажните отвори за изтичане на водата.Колата е 1996 година и е карана преди това в Германия.Никакви следи и огнища на корозия.Само я забърсах с един парцал и светна.Идеално боядисана и консервирана.

Така че това с форда и ръждата са митове и легенди.Да имат си и слаби места(като веждите), но с нищо повече, форд не са по-лоши от доста по-нови екземпляри на други марка.Имам познат който кара Астра G(полицейска) - вратите и веждите са му "ад", скоро видях и една Е250 от 2000г яка ръжда по всички ръбове!
Съпоставка на двата механизма.От горе е стария ръчен и под него новия - електрически.


Нужни ми бяха 10мин и вече бе монтиран.

А в това време бяха готови и монтирани и плафоните в предната врата.

За захранването на мотора във задната врата предстоеше сложна манипулация по прекарване на кабели през оригиналната преходна букса в средната колона.


Прекарване на кабели и за плафоните.

Да не забравя и да покажа какво си намерих след ровене в интернет пространството:
Предни фарове за мъгла, които ще бъдат интегрирани скоро в предната броня!

След като предната врата бе готова се залових с затварянето и.А преди това сменихме куплунга на предната тонколона.По точно тя беше без куплунг(черния на снимката), а само на "апм" клеми.
Вече готови с оригинален куплунг.

А това е задната врата с новия кабелен сноп захранващ бутона на стъклоповдигача.
Предната врата с поставена на ново изолация в почти безупречен вид.


Последни корекции

Проби на осветлението преди затваряне.


И затваряне на задната врата.



Красотаааа

И вече с комфортна функция на всички стъкла.
https://www.youtube.com/watch?v=w1v2Sw4gaPY
Вече е монтирана и работи оригиналната алармена система на колата.Тя използва "ССМ" модула и крайните изключватели на ключалките във вратите, капака и багажника.

Това е сирената, която е монтирана на стандартното си място - зад акумулатора.

Малко снимки и на "подредения" хаос от кабели в купето.


И снимки на готовите врати(от лявата страна). Напълно комплектовани с всички модули, ел. мотори, осветление и кабелни снопове.


Днес врътнахме колата в обратна посока и се захванахме с окомплектовката на вратите отдясно.Първо бе редът на пасажерската.Внимателно свалихме влаго и шумоизолацията.

А това е зоната за краката на пътника отпред.Вижда се управляващия блок на двигателя ЕЕС V, ССМ, Интерфейс модула(оранжевия) участващ в управлението на "темпомата" и А4LDE

Подготовка на кабелния сноп захранващ електрическото огледало и бутона за ел. стъклото.

Със стрелката съм посочил гредата монтирана във вратата, която защитава при страничен удар.

Проследяване по цветове на различните проводници.

А тона е електронния блок А95 за пасажерската врата.Чрез него се придава информацията от "ССМ" и се осъществява комфортната функция, като единично натискана на бутона за сваляне на стъклото, електрическо настройване на страничните огледала и др.Чрез тези модули освен множеството комфортни функции, се постига и друго съществено нещо.А именно редуцира се използването на медни проводници а и се намалява драстично сечението на тези които се използват.Всички модерни коли използват този тип предаване на информация.


Ето и разликата в дебелината на проводниците(куплунга на бутона за ел. стъклото).В ляво е
оригиналния куплунг от инсталацията без електронни модули, а в дясно е този използващ електронен блок.

Запояване.....



Изолиране и оформяне на новия кабелен пакет.

Монтаж и на електронния блок

Успоредно с прекарването на кабелите започнахме и подготовката на новите облицовки за монтаж.Като преди това трябваше да се прехвърлят ореховите апликации.


Сваляне на изолацията на задната дясна врата.

И вече голата врата с отвратително стърчащата ос на механизма за ръчно сваляне.


Крепежите на новия механизъм с електрическо задвижване и плафоните за вратата.

Новия електрически механизъм (като нов)!

А ето и една констатация.Това е вътрешната страна на вратата, дъното с дренажните отвори за изтичане на водата.Колата е 1996 година и е карана преди това в Германия.Никакви следи и огнища на корозия.Само я забърсах с един парцал и светна.Идеално боядисана и консервирана.

Така че това с форда и ръждата са митове и легенди.Да имат си и слаби места(като веждите), но с нищо повече, форд не са по-лоши от доста по-нови екземпляри на други марка.Имам познат който кара Астра G(полицейска) - вратите и веждите са му "ад", скоро видях и една Е250 от 2000г яка ръжда по всички ръбове!

Съпоставка на двата механизма.От горе е стария ръчен и под него новия - електрически.


Нужни ми бяха 10мин и вече бе монтиран.

А в това време бяха готови и монтирани и плафоните в предната врата.

За захранването на мотора във задната врата предстоеше сложна манипулация по прекарване на кабели през оригиналната преходна букса в средната колона.


Прекарване на кабели и за плафоните.

Да не забравя и да покажа какво си намерих след ровене в интернет пространството:
Предни фарове за мъгла, които ще бъдат интегрирани скоро в предната броня!


След като предната врата бе готова се залових с затварянето и.А преди това сменихме куплунга на предната тонколона.По точно тя беше без куплунг(черния на снимката), а само на "апм" клеми.
Вече готови с оригинален куплунг.

А това е задната врата с новия кабелен сноп захранващ бутона на стъклоповдигача.

Предната врата с поставена на ново изолация в почти безупречен вид.


Последни корекции

Проби на осветлението преди затваряне.


И затваряне на задната врата.



Красотаааа


И вече с комфортна функция на всички стъкла.
https://www.youtube.com/watch?v=w1v2Sw4gaPY

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Осигурихме и ключа за халогенните фарове за мъгла.Той е комбиниран и използва общото тяло на стандартния ключ за къси и габаритни светлини.Като различното е, че има още едно положение на включване( двойно издърпване).Както и има и допълнителен лед индикатор за сигнализация за включени предни фарове за мъгла.



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Добавяме и още нови екстри към "Ghia" пакета.Ето и най-новите:
Добавяне на фарове за мъгла.Апропо звучи на първо четене лесна работа, ама не е така. Освен необходимите комплект фарове се изискваше и набавянето и на разни други нещица..
А именнно: 1бр. реле,комплект кабели, нов ключ,нова облицовка-табло, монтажни пластини и крепежи, букси.
Ето и необходимото реле (оригинално "Форд")
Работата започва още от ранната утрин.И вече за последно с големите мигачи.


Това е "Централната кутия с предпазители".Намираща се в долния ляв ъгъл на предното стъкло.

И вече поставеното ново реле

След премахването на левия мигач се установи, че има частично пусната инсталация за захранването на фаровете.Стрелката показва оригиналната букса към халогена.

Оригиналната инсталация започва и свършва незнайно къде по кабелните трасета.Затова се пусна нова инсталация към двата фара и съответно към централната кутия с предпазители. Интересна подробност и късмет бе, че имаше инсталация към ключа за управление на фаровете и това спести доста "хамалуване".
Това е новото табло за командване на фаровете с осветление и допълнително изведена светодиодна инсталация за включени предни и задни фарове за мъгла.На снимката се вижда активираната сигнализация за задна светлина за мъгла (оранжева светлина).
И в комбинация с активирани предни фарове за мъгла (зелена светлина)

А ето и двата комплекта халогенни фарове за мъгла(стъкло) и новите по-малки мигачи(пластмаса).Те са обединени в общо тяло.Производство са "Hella".Тип на крушката - халогенна "Н3".

Трябва да спомена, че фаровете бяха основно реновирани (измити, почистени, пастирани, черната пластмаса бе мината със специална паста за възстановяване на цвета а всички закрепващи пластини и пружини напаснати и подменени)
Съпоставка на двата модела:

И монтаж в гнездото на бронята....

Закрепването на общото тяло към бронята става посредством видия или винт, който се навива в предвиденото ухо.А самото зацепване на видията става чрез скоба.
Добре че имаме оригинални такива...

Има избор и на оригинални фордовски крепежи.....

Махайки десния мигач забелязахме нещо "гнило".Някой се беше правил на майстор.Буксата на фасунгата на мигача бе странно преправяна и клемите и бяха изкъртени и деформирани.Проводниците също бяха сменяни с едноцветни.Мразя използването на еднакви цветове за "+" и "-"!!
.

Веднага бе намерена нова букса и бяха предприети действия по възстановяването....
И вече готови

Малко напасване и по лявата страна.


Затваряне и включване.

Оставаше само да се пусне един "-" към релето.Със задължително запояване.



След скорошното пускане на новите инсталации за ел.стъклата и въвеждането на електронни управляващи блокове във предните врати забелязахме, че настройката на страничните огледала се е обърнала огледално.Иначе казано тръгваш да регулираш лявото огледало, а започва да се мести дясното.Това може би произлизаше от използването на блокове от кола с десен волан.!? За преправянето се налагаше да разменим положението на няколко (4 проводника) в буксата на джойстика за управление.В сервизните схеми не бе упомената разлика между LHD и RHD, но ние сме хитри като цяло стадо лисици!!!

Разменените четири проводника и подготвени за запояване.

И окончателното затваряне на шофьорската врата.Това е новия панел с разпробити допълнително места за бутони(управляващи задните ел. стъкла)

А това е сваленото вече старо и деформирано табло.От него е свалено всичко здраво и необходимо при монтажа на новото( скоби, крепежи, букси, изолации, решетки, кантове, дунапрени,и т.н.).


А това е новото.


С всичко монтирано, включително и старата табела с VIN номера

Капака на passenger airbag

и капризна лайтсна на вентилационните отвори със сигнализацията за Аларма, имобилайзер, и активиран инерционнен ключ!

Добавяне на фарове за мъгла.Апропо звучи на първо четене лесна работа, ама не е така. Освен необходимите комплект фарове се изискваше и набавянето и на разни други нещица..
А именнно: 1бр. реле,комплект кабели, нов ключ,нова облицовка-табло, монтажни пластини и крепежи, букси.
Ето и необходимото реле (оригинално "Форд")

Работата започва още от ранната утрин.И вече за последно с големите мигачи.



Това е "Централната кутия с предпазители".Намираща се в долния ляв ъгъл на предното стъкло.

И вече поставеното ново реле

След премахването на левия мигач се установи, че има частично пусната инсталация за захранването на фаровете.Стрелката показва оригиналната букса към халогена.

Оригиналната инсталация започва и свършва незнайно къде по кабелните трасета.Затова се пусна нова инсталация към двата фара и съответно към централната кутия с предпазители. Интересна подробност и късмет бе, че имаше инсталация към ключа за управление на фаровете и това спести доста "хамалуване".
Това е новото табло за командване на фаровете с осветление и допълнително изведена светодиодна инсталация за включени предни и задни фарове за мъгла.На снимката се вижда активираната сигнализация за задна светлина за мъгла (оранжева светлина).

И в комбинация с активирани предни фарове за мъгла (зелена светлина)

А ето и двата комплекта халогенни фарове за мъгла(стъкло) и новите по-малки мигачи(пластмаса).Те са обединени в общо тяло.Производство са "Hella".Тип на крушката - халогенна "Н3".

Трябва да спомена, че фаровете бяха основно реновирани (измити, почистени, пастирани, черната пластмаса бе мината със специална паста за възстановяване на цвета а всички закрепващи пластини и пружини напаснати и подменени)

Съпоставка на двата модела:

И монтаж в гнездото на бронята....

Закрепването на общото тяло към бронята става посредством видия или винт, който се навива в предвиденото ухо.А самото зацепване на видията става чрез скоба.
Добре че имаме оригинални такива...


Има избор и на оригинални фордовски крепежи.....

Махайки десния мигач забелязахме нещо "гнило".Някой се беше правил на майстор.Буксата на фасунгата на мигача бе странно преправяна и клемите и бяха изкъртени и деформирани.Проводниците също бяха сменяни с едноцветни.Мразя използването на еднакви цветове за "+" и "-"!!


Веднага бе намерена нова букса и бяха предприети действия по възстановяването....
И вече готови

Малко напасване и по лявата страна.


Затваряне и включване.


Оставаше само да се пусне един "-" към релето.Със задължително запояване.



След скорошното пускане на новите инсталации за ел.стъклата и въвеждането на електронни управляващи блокове във предните врати забелязахме, че настройката на страничните огледала се е обърнала огледално.Иначе казано тръгваш да регулираш лявото огледало, а започва да се мести дясното.Това може би произлизаше от използването на блокове от кола с десен волан.!? За преправянето се налагаше да разменим положението на няколко (4 проводника) в буксата на джойстика за управление.В сервизните схеми не бе упомената разлика между LHD и RHD, но ние сме хитри като цяло стадо лисици!!!


Разменените четири проводника и подготвени за запояване.

И окончателното затваряне на шофьорската врата.Това е новия панел с разпробити допълнително места за бутони(управляващи задните ел. стъкла)


А това е сваленото вече старо и деформирано табло.От него е свалено всичко здраво и необходимо при монтажа на новото( скоби, крепежи, букси, изолации, решетки, кантове, дунапрени,и т.н.).


А това е новото.


С всичко монтирано, включително и старата табела с VIN номера

Капака на passenger airbag

и капризна лайтсна на вентилационните отвори със сигнализацията за Аларма, имобилайзер, и активиран инерционнен ключ!


- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Думите не стигат за теб и делата ти, Младене. Епични работи 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Мерси, мерси, стараем се!
Иначе днес ходих до специализирания магазин на "Мирка" в Пловдив и взех паста М25.Че трябва да оправяме разни умишлени и не умишлени драскотини по боята.







- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Преминаваме към монтаж на новото табло, като за цел по-лесен монтаж решихме да премахнем скоростния лост на автоматичната трансмисия!

Скоростната кутия е с изцяло електронно управление (А4LDE) и сигналите от скоростния лост се предават чрез букса.Има и механична връзка все пак, която трябва да се разкачи:

Ето я и буксата

При махането на лоста се откача и металната окрайчваща шина, към която пък е хваната тапицерията чрез метални щипки.
След махането на лоста се вижда опашката на скоростната кутия.А със стрелка съм посочил плафона за осветлението на скалата на скоростите.С годините той беше прегорял и зъбчетата бяха счупени.На по-късен етап той беше сменена с нов.Крушката също с нова.

Ето и вече сваления модул.


След свалянето всички букси и бутони по скоростния лост бяха изчистени.И започнаха да сработват безотказно.Трудното превключване от Спорт(S) режима към Икономичния (Е) изчезна.

Намерен бе и един от най-търсените модули.Модулът чрез който се управлява радиото от лостчето на волана.Специална благодарност на Мартин( bigfordfan) от форума.Донора беше Мондео 1997.

И мястото на поставяне на модулчето - в зоната над педалите.

Ето и новото табло:

Започва и монтажа....




За закрепването на таблото се използват около 10 различни вида видии и болтове. Те бяха предварително отделени и описани с цел по-лесен и бърз монтаж.
Монтаж и на пасажерския airbag...

Всички монтажни пластини към които се навиват видии бяха подсилени с полиуретан, а деформираните бяха заменени с нови. На снимката се вижда пластината към която се закрепва скоростомера и останалите измервателни уреди.

това е една от скобите към която се закрепва декоративната орехова облицовка на таблото.

Монтаж и на имобилайзера

И многото кабели преминаващи през централната част на таблото.Всеки си има място от където преминава и то не трябва да се променя.
I - буксата за часовника.
II - буксата за управлението на горивния компютър.
III - буксата за включване отоплението на задното стъкло.
IV - буксата за осветлението на лостовете за контрол на вентилацията в купето.
А зад тази букса е пластината която направлява жилата от разпределителната кутия за въздух и центрира ключа на вентилацията.

Монтирания бутон на горивния компютър.

Монтираната декоративна облицовка на вентилационните дюзи под предното стъкло.Един многооо капризен елемент.

Преди монтажа на скоростомера почистих прозрачния визьор с абразивна паста.
И самия монтаж на скоростомера:


И проба след включването на буксите:

Последва и монтаж на ореховата облицовка към таблото.Като фугата е вече почти като фабричната някогашна, след излизането от завода производител.

Всички щипки закопчаха.

Прекарване и на кабелите на аудио апаратурата: букса управление(захранване), букса тонколони, букса управление от волана и антена.

Прекарване на буксите за управление на фаровете.

Монтаж табло вентилация.


Монтаж табло управление фарове.

Монтиране и на джойстиците за управление на мигачите, радиото и чистачките.

Закрепване на лостовата система между скоростната кутия и лоста за избор на предавки.
Това са бутоните подготвени за монтиране на средната конзола.Бутон за включвани/изключване на тракшън контрола и бутон за дезактивиране на управлението на задните ел. стъкла от пътниците возещи се отзад.

Средната конзола.

При изготвянето на инсталацията за задните ел. стъкла бе предвиден и оставен кабел за въпросния дезактивиращ бутон.Сега дойде момента на свързването му към бутона.В системата се използва и реле.

Задължително запояване на връзките.

Проба и на радиото.


Подготовка на ореховата облицовка около скоростния лост със съответната емблема


А през това време броя на кабелите под централната конзола се увеличаваше

Поставяне на клеми за свръзка към крачетата на релето.


Обдухване и на термошлаух

облицовката с местата за бутоните.

Свързване на бутона


Бандажиране на кабелния сноп със специална лента

Свързване и на другия бутон (за TCS).


И готови, по местата си бутони.

Следваше и монтаж на плафони в купето от Ghia версия.С допълнителни лампи за четене на карти.

Отпред

И отзад, над задната седалка.


Преди монтажа на облицовката в зоната над краката на шофьора реших да подсигуря куплунга на Airbag системата срещу саморазкачване със свинска опашка.


Монтиране на волана с въздушната възглавница и облицовките около него.И така таблото е на 100% монтирано.Всички видии са на место и добре завити.С това се намалява възможността от вибрации и от там досадните поскърцвания.Нашия приятел и собственик на колата (Игнат) веднага що долови разликата.Липсват деформациите от старото табло и всичко е по -добре напаснато и стиковано.

За да се наслади на новостите по проекта дойде и нашия приятел Ицо (Горския), тъкмо събрахме на едно място "Старата школа"


Някой "изкара" джанта!?

Предната решетка не ми харесваше със захабения си вид.Хрома бе О.К., но пластмасовите ребра бяха посивели.


Така че ги почистих с обезмаслител, облепих хрома и изпръсках....

3 пласта специална боя за пластмаса.

Стана като нова......

Задната облицовка на едната тонколона също имаше нужда от боядисване.


Ревизия на гайките на всички колела.Гайките бяха различни модели и тези които не ставаха бяха заменени с оригинални Фордовски.Шпилките бяха намазани с грес.

Единия капак на джантата имаше напукване на боята.Разбира се това веднага бе поправено.

И отново на джантата...

След тези процедури колата започва да се тества в режим на движение и се следи за течове по всмукателния колектор, който беше ремонтиран чрез замяна на гарнитура(описано е по-назад в темата). Шансовете за теч според мен са малки, но всичко трябва да са провери.А веднага след това следват процедури по заличаване на драскотини по боята и отстраняване на огнища на ръжда.
И кратък репортаж:
https://www.youtube.com/watch?v=zAH1aZwFxYg&feature=youtu.be

Скоростната кутия е с изцяло електронно управление (А4LDE) и сигналите от скоростния лост се предават чрез букса.Има и механична връзка все пак, която трябва да се разкачи:

Ето я и буксата

При махането на лоста се откача и металната окрайчваща шина, към която пък е хваната тапицерията чрез метални щипки.

След махането на лоста се вижда опашката на скоростната кутия.А със стрелка съм посочил плафона за осветлението на скалата на скоростите.С годините той беше прегорял и зъбчетата бяха счупени.На по-късен етап той беше сменена с нов.Крушката също с нова.

Ето и вече сваления модул.


След свалянето всички букси и бутони по скоростния лост бяха изчистени.И започнаха да сработват безотказно.Трудното превключване от Спорт(S) режима към Икономичния (Е) изчезна.

Намерен бе и един от най-търсените модули.Модулът чрез който се управлява радиото от лостчето на волана.Специална благодарност на Мартин( bigfordfan) от форума.Донора беше Мондео 1997.

И мястото на поставяне на модулчето - в зоната над педалите.

Ето и новото табло:

Започва и монтажа....




За закрепването на таблото се използват около 10 различни вида видии и болтове. Те бяха предварително отделени и описани с цел по-лесен и бърз монтаж.
Монтаж и на пасажерския airbag...

Всички монтажни пластини към които се навиват видии бяха подсилени с полиуретан, а деформираните бяха заменени с нови. На снимката се вижда пластината към която се закрепва скоростомера и останалите измервателни уреди.

това е една от скобите към която се закрепва декоративната орехова облицовка на таблото.

Монтаж и на имобилайзера

И многото кабели преминаващи през централната част на таблото.Всеки си има място от където преминава и то не трябва да се променя.
I - буксата за часовника.
II - буксата за управлението на горивния компютър.
III - буксата за включване отоплението на задното стъкло.
IV - буксата за осветлението на лостовете за контрол на вентилацията в купето.
А зад тази букса е пластината която направлява жилата от разпределителната кутия за въздух и центрира ключа на вентилацията.

Монтирания бутон на горивния компютър.

Монтираната декоративна облицовка на вентилационните дюзи под предното стъкло.Един многооо капризен елемент.

Преди монтажа на скоростомера почистих прозрачния визьор с абразивна паста.

И самия монтаж на скоростомера:


И проба след включването на буксите:

Последва и монтаж на ореховата облицовка към таблото.Като фугата е вече почти като фабричната някогашна, след излизането от завода производител.


Всички щипки закопчаха.

Прекарване и на кабелите на аудио апаратурата: букса управление(захранване), букса тонколони, букса управление от волана и антена.

Прекарване на буксите за управление на фаровете.

Монтаж табло вентилация.


Монтаж табло управление фарове.

Монтиране и на джойстиците за управление на мигачите, радиото и чистачките.

Закрепване на лостовата система между скоростната кутия и лоста за избор на предавки.

Това са бутоните подготвени за монтиране на средната конзола.Бутон за включвани/изключване на тракшън контрола и бутон за дезактивиране на управлението на задните ел. стъкла от пътниците возещи се отзад.

Средната конзола.

При изготвянето на инсталацията за задните ел. стъкла бе предвиден и оставен кабел за въпросния дезактивиращ бутон.Сега дойде момента на свързването му към бутона.В системата се използва и реле.

Задължително запояване на връзките.

Проба и на радиото.


Подготовка на ореховата облицовка около скоростния лост със съответната емблема



А през това време броя на кабелите под централната конзола се увеличаваше

Поставяне на клеми за свръзка към крачетата на релето.


Обдухване и на термошлаух

облицовката с местата за бутоните.

Свързване на бутона


Бандажиране на кабелния сноп със специална лента

Свързване и на другия бутон (за TCS).


И готови, по местата си бутони.

Следваше и монтаж на плафони в купето от Ghia версия.С допълнителни лампи за четене на карти.

Отпред

И отзад, над задната седалка.


Преди монтажа на облицовката в зоната над краката на шофьора реших да подсигуря куплунга на Airbag системата срещу саморазкачване със свинска опашка.


Монтиране на волана с въздушната възглавница и облицовките около него.И така таблото е на 100% монтирано.Всички видии са на место и добре завити.С това се намалява възможността от вибрации и от там досадните поскърцвания.Нашия приятел и собственик на колата (Игнат) веднага що долови разликата.Липсват деформациите от старото табло и всичко е по -добре напаснато и стиковано.


За да се наслади на новостите по проекта дойде и нашия приятел Ицо (Горския), тъкмо събрахме на едно място "Старата школа"


Някой "изкара" джанта!?


Предната решетка не ми харесваше със захабения си вид.Хрома бе О.К., но пластмасовите ребра бяха посивели.


Така че ги почистих с обезмаслител, облепих хрома и изпръсках....

3 пласта специална боя за пластмаса.

Стана като нова......


Задната облицовка на едната тонколона също имаше нужда от боядисване.


Ревизия на гайките на всички колела.Гайките бяха различни модели и тези които не ставаха бяха заменени с оригинални Фордовски.Шпилките бяха намазани с грес.

Единия капак на джантата имаше напукване на боята.Разбира се това веднага бе поправено.

И отново на джантата...

След тези процедури колата започва да се тества в режим на движение и се следи за течове по всмукателния колектор, който беше ремонтиран чрез замяна на гарнитура(описано е по-назад в темата). Шансовете за теч според мен са малки, но всичко трябва да са провери.А веднага след това следват процедури по заличаване на драскотини по боята и отстраняване на огнища на ръжда.
И кратък репортаж:
https://www.youtube.com/watch?v=zAH1aZwFxYg&feature=youtu.be

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Малко покупки от днес, свързани с ремонти по купето:
1.Влакнест (запълващ) кит.
2.Обикновен запълващ кит.
3.Шприц-кит (спрей) черен.
4.Еднокомпонентен кит за драскотини
5.Различни видове шкурки.
6.Преобразовател на ръжда на "Wurth"
7.Тониране на боя в спрей-флакон.
8.Тониране на боя.
п.п. Тонирането на боята е направено при най-големия специалист в Пловдив - Драго.


1.Влакнест (запълващ) кит.
2.Обикновен запълващ кит.
3.Шприц-кит (спрей) черен.
4.Еднокомпонентен кит за драскотини
5.Различни видове шкурки.
6.Преобразовател на ръжда на "Wurth"
7.Тониране на боя в спрей-флакон.
8.Тониране на боя.
п.п. Тонирането на боята е направено при най-големия специалист в Пловдив - Драго.



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Мина Великден и се заловихме с нашата страст.Беше дошъл реда на ремонта по външните части на купето( корозията).Не сме специалисти бояджии и тенекеджии, но може да се оправяме малко....Доста често преди години попадахме на майстори, чиято единствена цел е да вземат парите и само да замажат положението.Аз съм бил свидетел как ръждата се изчиства грубо и директно се китосва с най-евтиния кит на пазара.Придава се форма и визия с боята и след няколко месеца всичко "шупва"!
Нашата цел бе да изчистим местата на корозията, да ги обработим и със спрей да тушираме.Колата да бъда подготвена и защитена и на един по-късен етап цялостно боядисана!
Започнахме със сваляне на задната броня!Тя също се нуждаеше от основен ремонт.Бе понесла два удара в задния ляв край и приличаше на пъзел.
Много доволни останахме от факта, че миналогодишното нанасяне на антикорозионното покритие на "Нигрин" си е свършило перфектно работата.Задната маска беше без огнища на корозия!
Подготвих препаратите + бормашина със приставки за шмиргелене и метални четки!
Да започнем с "инфектираните" части:
Задна лява вежда!Доста корозирала и незнайно защо деформирана.

Друг доста съществен проблем бе цялостното надиране на колата и особено зверски на задния ляв калник.

Ауспуха, чиято крайна част е от неръждавейка също чакаше излъскване.
Друга съществена част нападната от корозията бе дъното на задния капак(багажник) в зоната на оттичане на водата.Това е характерен проблем за този модел.

Проблем и то доста видим на предния ляв калник.Нещо беше разяло лаковото покритие до кит и продължаваше да яде лака по периферията.

Имаше и забележки от ръжда по веждата на задния десен калник и задната част на левия праг.Оставаше само да се вземе шмиргела, да се разкрият местата и да се почистят максимално до метален блясък.Взех шмиргела и се молех да не цъфне нещо повече!
И както си мислех това и стана.На задната лява вежда нещата бяха доста зле.Оказа се, че тази кола е правена и преди.Изскочеха стари слоеве кит.Който естествено беше лепнат директно върху ръждата.Или по точно местата не бяха обработени изобщо от вътрешната си част.Така кишата,водата,солта и цялата мизерия плъзват подкалника и си "работят" докато не изскочат навън!
Изчистих до метален блясък местото...

Преди да продължа с останалите места минах и ауспуха, че ми беше на чалъм!

За да не влезе прахоляк и мръсотия при чистенето на задния капак изолирах товарното пространството с найлон.
Ето това се показа след чистенето.

Задната дясна вежда беше пожалена, за разлика от прага, който беше с дупка.
Чистене до метален блясък!

Това дето се вижда през дупката не е носача, а вътрешната част на прага.

Захванахме и предния калник ....

Заедно с калника подхванах и бронята, че беше задирана от двете страни....

Бащата се намеси с чука да изправи до известна степен ръба на веждата.

А аз през това време се приготвих с четката и ръждопреобразуветела.Мисля че "Вюрт" е най-доброто на пазара.!?

И така с негова помощ се третираха всички ръждиви места, като той образува сулфат, който запечатва повърхността и тя е готова за следващо третиране най малко след 3 часа.
На капака също изскочи финна дупчица.....



Третираните места придобиха лилав отенък и на следващия ден щяха да бъдат подложени на китосване, шпакловане и шприцоване.
И така след изтъкването с различни видове шкурки до финно, облепих калника и го изпръсках с черен шприц на "Боди".

Бронята също...


Вандали бяха посегнали също и на част от тавана, на който беше "отишъл" и лака.За щастие малък участък.



Ето и малко резултата след шприца:


Докато подготвяхме калниците за китосване, решихме да укрепим и бронята.Да укрепим значеше преди нанасянето на кит да уякчим отделните елементи и да я подсилим отвътре.

Тъжна работа...

Местата на напукване ги стабилизирахме като направихме планки и ги разпробихме.Поставихме ги в зоната на цепнатината и ги прихванахме с болт с фрезенкова глава и гайки.
Запълнихме пукнатините с епоксидно лепило - двукомпонентно на "Момент".

И шлайфахме главите на болтовете за да не стърчат.


Ето и резултата: подготвена за китосване броня, която оставихме да преседи 12 часа.

След 12 часа решихме да я подсилим като армираме вътрешния и ръб в зоната на лепенето с метална мрежа.

Мрежата залепихме към бронята с Ft 101 на "Церезит"



Бронята е двупластова и след стягането та Ft 101 решихме да запълним пространството между отделните части с монтажна пяна на "Титан".

За разнообразие решихме да оправим и предната запалка.По принцип самата запалка работеше, но тялото и бе износено, корозирало и деформирано.И в следствие на това даваше лош контакт и не работеше.
Разрових се и намерих чисто ново не ползвано тяло.С работеща крушка за осветление.

Обаче най-голямата "греда" бе че трябва да се свали половината табло за да се размонтира тялото на старата запалка.
или иначе казано махане на : волан, еърбег, джойстиците за мигачи и чистачки, радио, управление парно, ключове фарове, и още някои "дребни" нещица...

Обаче както старите хора са казали - всяко зло за добро.При демонтажа и монтажа се оказа че някои щипки на ореховата облицовка на таблото не са хванали добре.Оправихме ги и прилепна още по-добре.Напаснахме и някои други пластмаси до оптимално положение с което намалихме фугите.
Ето ни и готови с безупречно действаща и светеща запалка!

Дойде реда и на китосването. Почистих дълбоката драскотина и я запълних с кит.


Дясното огледало беше задрано и с паднал лак.Обработих и него...


Влакнес кит нанесох във всички вдлъбнатини и дупки.Той здраво се свързва с основата и издържа на вибрации.


И бронята...




Яко търкане и заглаждане с по фин кит на "Боди"!


С цел влаго-изолация вътрешната част на веждите намазах с битумен груд на "Нигрин".
Изтъркана и подготвена за шприцоване...

И със шприц кит..


Оставаха да се обработат и останалите детайли и след това с водна шкурка "800"





Трябва и да се почива.....

Шлайфани и подготовка за боядисване.


Самия процес по облепването е доста трудоемък и си е вратня.Повече от 40мин облепване.


Като се има предвид, че не работим със пистолет и компресор мисля, че се справихме доста добре.Трябва да призная и заслугата на човека който направи боята (Драго) един от най-големите специалисти в Пловдив.Съвпадението е на 100% с оригиналната.Самата боя е доста трудна за направа.Номерата по VIN ги няма м компютъра и всичко се прави "на око" с налагане на цветови мостри.
Остава да направя още един спрей, че не стигна за половината броня.И да ударим едно пастиране с абразивна паста за да премахнем мъглата от лака и да лъснем новия лак.Но все пак трябва да се набере якост.Ето и малко снимки на "новото" купе!
В










Нашата цел бе да изчистим местата на корозията, да ги обработим и със спрей да тушираме.Колата да бъда подготвена и защитена и на един по-късен етап цялостно боядисана!
Започнахме със сваляне на задната броня!Тя също се нуждаеше от основен ремонт.Бе понесла два удара в задния ляв край и приличаше на пъзел.

Много доволни останахме от факта, че миналогодишното нанасяне на антикорозионното покритие на "Нигрин" си е свършило перфектно работата.Задната маска беше без огнища на корозия!


Подготвих препаратите + бормашина със приставки за шмиргелене и метални четки!

Да започнем с "инфектираните" части:
Задна лява вежда!Доста корозирала и незнайно защо деформирана.

Друг доста съществен проблем бе цялостното надиране на колата и особено зверски на задния ляв калник.


Ауспуха, чиято крайна част е от неръждавейка също чакаше излъскване.

Друга съществена част нападната от корозията бе дъното на задния капак(багажник) в зоната на оттичане на водата.Това е характерен проблем за този модел.

Проблем и то доста видим на предния ляв калник.Нещо беше разяло лаковото покритие до кит и продължаваше да яде лака по периферията.

Имаше и забележки от ръжда по веждата на задния десен калник и задната част на левия праг.Оставаше само да се вземе шмиргела, да се разкрият местата и да се почистят максимално до метален блясък.Взех шмиргела и се молех да не цъфне нещо повече!
И както си мислех това и стана.На задната лява вежда нещата бяха доста зле.Оказа се, че тази кола е правена и преди.Изскочеха стари слоеве кит.Който естествено беше лепнат директно върху ръждата.Или по точно местата не бяха обработени изобщо от вътрешната си част.Така кишата,водата,солта и цялата мизерия плъзват подкалника и си "работят" докато не изскочат навън!

Изчистих до метален блясък местото...

Преди да продължа с останалите места минах и ауспуха, че ми беше на чалъм!

За да не влезе прахоляк и мръсотия при чистенето на задния капак изолирах товарното пространството с найлон.

Ето това се показа след чистенето.

Задната дясна вежда беше пожалена, за разлика от прага, който беше с дупка.

Чистене до метален блясък!

Това дето се вижда през дупката не е носача, а вътрешната част на прага.


Захванахме и предния калник ....

Заедно с калника подхванах и бронята, че беше задирана от двете страни....

Бащата се намеси с чука да изправи до известна степен ръба на веждата.

А аз през това време се приготвих с четката и ръждопреобразуветела.Мисля че "Вюрт" е най-доброто на пазара.!?

И така с негова помощ се третираха всички ръждиви места, като той образува сулфат, който запечатва повърхността и тя е готова за следващо третиране най малко след 3 часа.
На капака също изскочи финна дупчица.....




Третираните места придобиха лилав отенък и на следващия ден щяха да бъдат подложени на китосване, шпакловане и шприцоване.
И така след изтъкването с различни видове шкурки до финно, облепих калника и го изпръсках с черен шприц на "Боди".

Бронята също...


Вандали бяха посегнали също и на част от тавана, на който беше "отишъл" и лака.За щастие малък участък.



Ето и малко резултата след шприца:


Докато подготвяхме калниците за китосване, решихме да укрепим и бронята.Да укрепим значеше преди нанасянето на кит да уякчим отделните елементи и да я подсилим отвътре.

Тъжна работа...

Местата на напукване ги стабилизирахме като направихме планки и ги разпробихме.Поставихме ги в зоната на цепнатината и ги прихванахме с болт с фрезенкова глава и гайки.

Запълнихме пукнатините с епоксидно лепило - двукомпонентно на "Момент".

И шлайфахме главите на болтовете за да не стърчат.


Ето и резултата: подготвена за китосване броня, която оставихме да преседи 12 часа.

След 12 часа решихме да я подсилим като армираме вътрешния и ръб в зоната на лепенето с метална мрежа.

Мрежата залепихме към бронята с Ft 101 на "Церезит"



Бронята е двупластова и след стягането та Ft 101 решихме да запълним пространството между отделните части с монтажна пяна на "Титан".

За разнообразие решихме да оправим и предната запалка.По принцип самата запалка работеше, но тялото и бе износено, корозирало и деформирано.И в следствие на това даваше лош контакт и не работеше.
Разрових се и намерих чисто ново не ползвано тяло.С работеща крушка за осветление.

Обаче най-голямата "греда" бе че трябва да се свали половината табло за да се размонтира тялото на старата запалка.






Обаче както старите хора са казали - всяко зло за добро.При демонтажа и монтажа се оказа че някои щипки на ореховата облицовка на таблото не са хванали добре.Оправихме ги и прилепна още по-добре.Напаснахме и някои други пластмаси до оптимално положение с което намалихме фугите.

Ето ни и готови с безупречно действаща и светеща запалка!

Дойде реда и на китосването. Почистих дълбоката драскотина и я запълних с кит.


Дясното огледало беше задрано и с паднал лак.Обработих и него...


Влакнес кит нанесох във всички вдлъбнатини и дупки.Той здраво се свързва с основата и издържа на вибрации.


И бронята...




Яко търкане и заглаждане с по фин кит на "Боди"!


С цел влаго-изолация вътрешната част на веждите намазах с битумен груд на "Нигрин".
Изтъркана и подготвена за шприцоване...

И със шприц кит..


Оставаха да се обработат и останалите детайли и след това с водна шкурка "800"





Трябва и да се почива.....


Шлайфани и подготовка за боядисване.


Самия процес по облепването е доста трудоемък и си е вратня.Повече от 40мин облепване.



Като се има предвид, че не работим със пистолет и компресор мисля, че се справихме доста добре.Трябва да призная и заслугата на човека който направи боята (Драго) един от най-големите специалисти в Пловдив.Съвпадението е на 100% с оригиналната.Самата боя е доста трудна за направа.Номерата по VIN ги няма м компютъра и всичко се прави "на око" с налагане на цветови мостри.
Остава да направя още един спрей, че не стигна за половината броня.И да ударим едно пастиране с абразивна паста за да премахнем мъглата от лака и да лъснем новия лак.Но все пак трябва да се набере якост.Ето и малко снимки на "новото" купе!












- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Впечатляваща работа както винаги, Младене!
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ако имам пари ще си купя скорпио само за да ми го направите... Чудесии правите, браво.. 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Мерси за хубавите думи.Стараем се.
А преди работа реших да купя и възстановя осветлението в оригиналния ключ.Нямаше крушка, а и батерията беше оригиналната "Varta".
Тези крушки са много трудни за намиране, но все пак когато човек зае къде да търси ,нещата стават.
Крушката 5лв, и батерия 2лв.Това са средствата за ремонта и имаме светлина.
Работата - по време на следобедното кафе (5мин).
Едно време бях купувал цялата част с бутона, която се изважда от ключа.И беше скъпа.Сега не ми се мисли колко ще струва в "Мото-Пфое"!?!?



А преди работа реших да купя и възстановя осветлението в оригиналния ключ.Нямаше крушка, а и батерията беше оригиналната "Varta".
Тези крушки са много трудни за намиране, но все пак когато човек зае къде да търси ,нещата стават.

Крушката 5лв, и батерия 2лв.Това са средствата за ремонта и имаме светлина.
Работата - по време на следобедното кафе (5мин).
Едно време бях купувал цялата част с бутона, която се изважда от ключа.И беше скъпа.Сега не ми се мисли колко ще струва в "Мото-Пфое"!?!?




- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Работата продължи към пълно почистване на двигателя.Измиване с препарат на "karcher", подсушаване и полиране с "Ma Fra".


Предварително се направи почистване (изсмукване) на трудно достъпните ниши около кутиите с предпазителите и релетата.Там се задържат листа и цветове от дърветата, които от своя страна задържат влага.
Вече полирани:


След почистването дойде реда и на боядисването на задната броня.За нея ми беше свършила боята предишния път.Като за начало почистване от праха с измиване със шампоан и подсушаване.После облепяне на детайлите около нея.

И боядисана ...


След като минах и няколко слоя лак реших да боядисам с черен спрей за пластмаса и облицовката под задното стъкло.Тя беше свалена за да се ремонтира бутона на ключалката, който сработваше когато си иска и се влияеше от външните температури.
С ремонтирана ключалка и боядисана рамка...

Друго болно място на фордовете е облицовката на тавана.От топлото и стареенето тя се разлепя и пропада.В началото малко, а после цялата.Интересното е че между плата и кората на тавана има слой наподобяващ фин дунапрен.Той прегаря и започва да се рони.

Закрепихме го временно за да не продължава да се свлича по старомодния начин.

Дойде реда и на пастирането.С паста М25 на "Mirka" с машина минах цялостно цялата кола.Като преди това с малка четка и тонирана боя минах всички драскотини на колата( които бяха до грунд).Излезнаха по-леките драскотини и петна по лака.Имаше и нещо като смола на тавана, което също изчезна.Много съм доволен от пастата.Но да кажа, че който иска да я пробва да знае, че работата става само с машина(или кече приставка).На ръка е невъзможно постигането на някакви резултати.
Та както казах, цялата кола бе пастирана с изключение на задната броня.Исках да мине едно денонощие и да стегне лака добре.
Късно вечерта слезнах да се насладя на декоративното осветление във вратите и купето.


На следващата утрин се подготвих за повторно пастиране с абразивната паста и запечатване и предаване на блясък с полир паста на "W5".

Тавана го минах още един път, защото това е един от най-натоварените детайли( заедно с предния капак).Той е хоризонтален и поглъща най-много слънчевите лъчи.Предния капак е по същия начин засегнат плюс комбинацията от допълнителната температура на двигателя.

След като бях махнал фината мъгла от лака върху бронята я третирах с вакса.Два слоя.

Същото последва и предния капак.
След като приключих процедурата забелязах, че с пастата съм засегнал определени гумени уплътнения и черни пластмаси.От самата паста остават неприятни бели петна.
За целта полирах с препарат на "Carplan"
И резултата...

За допълнителен ефект и защита сложих специален препарат за гуми и пластмаси.Който има дълготрайно действие.


След тези процедури реших да направя малка фото сесия.И за съжаление заръмя.Изключително се ядосах, но в последствие както се казва от дефект стана ефект......
Rock and roll







Личи си ефекта от пастирането..


Препаратите за пластмаси също отблъскват водата.Стъклата са обработени също.

И тавана ...






Предварително се направи почистване (изсмукване) на трудно достъпните ниши около кутиите с предпазителите и релетата.Там се задържат листа и цветове от дърветата, които от своя страна задържат влага.
Вече полирани:



След почистването дойде реда и на боядисването на задната броня.За нея ми беше свършила боята предишния път.Като за начало почистване от праха с измиване със шампоан и подсушаване.После облепяне на детайлите около нея.


И боядисана ...


След като минах и няколко слоя лак реших да боядисам с черен спрей за пластмаса и облицовката под задното стъкло.Тя беше свалена за да се ремонтира бутона на ключалката, който сработваше когато си иска и се влияеше от външните температури.

С ремонтирана ключалка и боядисана рамка...

Друго болно място на фордовете е облицовката на тавана.От топлото и стареенето тя се разлепя и пропада.В началото малко, а после цялата.Интересното е че между плата и кората на тавана има слой наподобяващ фин дунапрен.Той прегаря и започва да се рони.

Закрепихме го временно за да не продължава да се свлича по старомодния начин.


Дойде реда и на пастирането.С паста М25 на "Mirka" с машина минах цялостно цялата кола.Като преди това с малка четка и тонирана боя минах всички драскотини на колата( които бяха до грунд).Излезнаха по-леките драскотини и петна по лака.Имаше и нещо като смола на тавана, което също изчезна.Много съм доволен от пастата.Но да кажа, че който иска да я пробва да знае, че работата става само с машина(или кече приставка).На ръка е невъзможно постигането на някакви резултати.
Та както казах, цялата кола бе пастирана с изключение на задната броня.Исках да мине едно денонощие и да стегне лака добре.

Късно вечерта слезнах да се насладя на декоративното осветление във вратите и купето.


На следващата утрин се подготвих за повторно пастиране с абразивната паста и запечатване и предаване на блясък с полир паста на "W5".


Тавана го минах още един път, защото това е един от най-натоварените детайли( заедно с предния капак).Той е хоризонтален и поглъща най-много слънчевите лъчи.Предния капак е по същия начин засегнат плюс комбинацията от допълнителната температура на двигателя.

След като бях махнал фината мъгла от лака върху бронята я третирах с вакса.Два слоя.

Същото последва и предния капак.
След като приключих процедурата забелязах, че с пастата съм засегнал определени гумени уплътнения и черни пластмаси.От самата паста остават неприятни бели петна.

За целта полирах с препарат на "Carplan"
И резултата...

За допълнителен ефект и защита сложих специален препарат за гуми и пластмаси.Който има дълготрайно действие.


След тези процедури реших да направя малка фото сесия.И за съжаление заръмя.Изключително се ядосах, но в последствие както се казва от дефект стана ефект......













Личи си ефекта от пастирането..


Препаратите за пластмаси също отблъскват водата.Стъклата са обработени също.

И тавана ...





- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Уау... Просто нямам думи, станала е кукла. Ех любимото Ти място за снимки на серпентината над Марково - станали са екстра, особено ме радва тази с надписа джия и скорпио. Мерак ми е да я видя на живо, да и се изкефя максимално. 

- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Нямам думи и аз. Доставяш истинско удоволствие и кеф да чета и виждам подхода ти, работата, резултатите от труда и начина, по който поднасяш всичко.


- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Ти си по-голям педант и от мен бе човек...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
Вчера купих от "Метро" задна чистачка за багажника, че старата беше оригиналната от завода
.Или поне беше заменяна с оригинална.Кофтито в случая бе че задната чистачка е специфична и точно определена за модела Скорпио.Никаква приставка не може да се сложи и да се закрепи към рамото.
Самото метално рамо е с комбиниран накрайник с 2 срещуположни дюзи пръскащи едновременно от двете страни на чистачката( така тя не може да мие на сухо никога - хитро решение).

Рамото на оригиналната (вляво) е без отвори и нямо ос на която се защипва пластмасов накрайник. Така аз реших да се възползвам от отвора в новото рамо и да разпробия пластмасовия накрайник/дюза с свредло 4мм и да прихвана новото рамо към него с болт(с фрезенков глава) и гайка.Като естествено се съобразих с ъгъла който заема перото спрямо рамото и стъклото иначе казано да е в една равнина!

Разпробих и приванах рамото.Като разнитих осичката в средата на новото перо(със стрелката).Тя беше ненужна и пречеше.
Преди монтажа намазах шлиците към оста на мотора с грес.


Самото метално рамо е с комбиниран накрайник с 2 срещуположни дюзи пръскащи едновременно от двете страни на чистачката( така тя не може да мие на сухо никога - хитро решение).

Рамото на оригиналната (вляво) е без отвори и нямо ос на която се защипва пластмасов накрайник. Така аз реших да се възползвам от отвора в новото рамо и да разпробия пластмасовия накрайник/дюза с свредло 4мм и да прихвана новото рамо към него с болт(с фрезенков глава) и гайка.Като естествено се съобразих с ъгъла който заема перото спрямо рамото и стъклото иначе казано да е в една равнина!

Разпробих и приванах рамото.Като разнитих осичката в средата на новото перо(със стрелката).Тя беше ненужна и пречеше.
Преди монтажа намазах шлиците към оста на мотора с грес.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia
И двата автомобила заслужават адмирации !!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта