Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Пускам темата за колата на мой приятел(Aloiz).Която мина сервизиране при мен.И тъй като сме големи фенове на този модел няма как да не го споделя с всички Вас.Като цяло това е последния модел от горния сегмент на средния клас произвеждан от Форд в Европа.Последния седан със задно задвижване!Води се facelift 1998 и би трябвало да е изчистил доста от детските болести на предшествениците си произвеждани от 1995г.И наистина според мен има доста подобрения, но и доста минуси или по-точно странности които ще спомена по-нататък в темата.
Та както казах колата дойде при мен с доста проблеми по ел. частта (характерни за модела, а и за другите автомобили произвеждани през тези години).
За 10-12 дена отхвърлихме с бащата доста работа и то от сутрин до вечер.Но ще започна по същество от началото....
След като колата дойде при мен първото което направих е да я почистя основно за да мога да работя с кеф и на чисто...


Яко почистване вътре и вън със Sonax шампоан.

И двигателя 3 пъти го мих последователно за да премахна и последното петънце прах.
Ето и готовия вид..


Багажника - сортиран и подреден.
А в края на деня не се здържах и барнах пастите...

Ето и някои от резултатите...
Преди:

След:

Преди

След

А на следващия ден запретнахме ръкави.Първото нещо беше установяване на проблема - защо не работи ABS и TCS тракшън контрола.

Започнахме с проверка на датчиците на задните колела.И общо взето веднага стигнахме до извода,че единия е отишъл.Още повече ни разочарова факта, че и дясния беше отишъл.И преди да се юрна да търся датчици решихме да проверим и предните защото ако и там бяха отишли работата ставаше многооо сложна.За наш късмет предните бяха в нормата.Общо взето монтирахме и демонтирахме колелата отпред и отзад над 10 пъти за деня.

Успоредно с това започнахме да гледаме и мотора на TCS контрола и първото което видях бе че той бе изключен.Това доста ме озадачи.?
С доста труд успях да намеря 2 задни датчика "втора ръка" и се заехме с монтажа...

Прекарахме всичкото окабеляване и закрепихме добре.Последва пътен тест за да видим как се държи ABS системата.След първото запалване лампата продължи да свети.Но това не ни претесни.Запознати сме с принципа на работа на системата.И ни бе ясно, че тя изчиства грешката след определени км или след определен бр. запалвания.Така че зачакахме и успоредно с това оправяхме други нещо.
Нещо което трябваше да се оправи бе ключалката на предния капак.Пружината не работеше добре и имаше опасност от отваряне в движение.
Така че последва демонтаж..

Установи се, че някога тя е била разглобявана и в последствие неправилно сглобена. И с не оригинална пружина.....
След лека интервенция всичко заспа.Ето и новата пружина..
АБС продължаваше да свети и да не работи с което преминахме към демонтиране на куплунга под модула в двг отсека.Замерването установи че преден десен датчик не дава верига.Пак демонтаж и се оказа проблем в буксата от главината към моторния отсек.Почистване с контактен спрей и изолиране!

Сега всичко беше наред.Включих и куплунга на TCS и се качих да врътна едно кръгче.ABS системата се оправи след няколко км и няколко запалвания
,но TCS пак светваше и не сработваше.Или иначе казано колата въртеше гуми при рязко подаване на газ.
Оставихме всичко и за отмора решихме да почовъркаме нещо друго..
Така, че почистих дебитомера със спрей за карбуратори на ABRO.И веднага усетих разликата във вървенето....

Възстановихме и гуменото окачване на резонатора на въздуховода(което липсваше).

Едно от нещата което ни дразнеше беше счупената долна част на таблото."Колегите" които са слагали аларма на колата бяха счупили всички уши и буха навили яки видии като при франкенщайн.Още един път се уверих, че хората които слагат аларми са "хал хабер".Или пълни аматьори.
Баща ми започна с изграждането на жилава пластмаса към която щяха да се закрепят двете основни видии на барчето под волана.

Възстановихме и счупена пружина на лостчето за отваряне на предния капак.Сега то се връща в изходно положение след отваряне.

Проверихме и състоянието на запалителната система.

Кабелите и двете бубини бяха в перфектно състояние.А ето и как трябва да изглежда една правилно работеща свещ.Това говори и за правилната работа на двигателя.


Следваше демонтаж на арматурното табло за да се види защо няма сигнализация за ниско ниво на антифриза.

Ето го разкостеното табло.
И демонтажа на отсека със сигналните лампи.

Естествено установихме че няма монтиран свито диод(със стрелката).
Последва намиране на подходящ такъв и запояване на върху платката.Оставаше да се намери и датчик за казанчето на антифриза.Хубавото беше че върху него беше предвидено място за такъв датчик.
Ето и малко снимки на интериорен хаос.


Реших и да консервирам двигателя с Sonax, като преди това обработих някои части с термо лак.:



Волана бе захабен и се нуждае от претапициране, но реших да го съживя.
Преди

След
обработка и очистване...

А ето и специално изработената пластмасова планка от баща ми.От капак за акумулатор на "Транзит":


Ето и двете гнезда на видиите на жабката.
И готовия резултат:


Вече всичко е стабилно и не мърда.

Допълнително укрепих и нишата за карти на лявата врата чрез вграждане на шайба към повреденото гнездо за видия.

На следващия ден прекарахме кабелите от светодиода сигнализиращ за ниско ниво на антифриза към двигателния отсек.Използвахме съществуващи кабелни трасета и се вързахме към "маса" на купето.

Като под клемата почистих за по-добър контакт(както и самата клема).

Ето ги и кабелите отиващи към разширителния съд.
Оставаше само да намеря датчик за нивото.А между другото свалихме мотора на TCS и се оказа че той някога е бил разглобяван.

Последва разсглобяване, сглобяване, почистване на потенциометъра и корекция и сравняване с този на моето скорпио.


Поставихме го.Почистихме куплунзите и пробвахме.И какво си мислите че стана?
Работиииии
Много се накефих.
https://www.youtube.com/watch?v=R0y0UABbS7g
И отново почистване....




Следваше промивка на охладителната система и зареждане на нов антифриз. За промивката ползвах това..

Малко форсаж на място за загряване....

Изхвърлих течността преди да снимам, но общо взето беше страшна боза.Явно е карана преди с вода и то не дестилирана.

Следваха и няколко промивки с чиста вода и наливане в системата на новия антифриз.Разреден в съотношение с дестилирана вода за под -35 градуса.Цялата система е около 7,5 литра.
А това е антифриза.

Съда беше тъмно кафяв за да го почистя използвах рецептата на Ицо Горския - "Кислол" + морска сол и много клатене на казанчето.Резултата бе на лице и след запълване с новия антифриз вече се виждат ясно деленията мин макс.

При скорошно пребоядисване на бронята някой беше изпръскал въздуховода и предпазните капаци в сив цвят.Това много ме дразнеше и за това...

... взех черен спрей с пластификатори и ...


Намерихме и датчик за ниво на антифриза...Той отчита чрез задействане на рит ампула и магнитен поплавък в резервоара.Той е сух и няма съприкосновение с флуида.
И монтаж.както казах хубавото бе, че резервоара бе предвиден за монтаж на такъв датчик.От 1995 до 1997 този датчик е сериен за всички скорпиота.А през 1998 решават да го премахнат.За мен това е меко казано странно.!??Същото става и при мондео Мк3.




Проблем с работата имаше и "темпомата".Системата за автоматично поддържане на зададена скорост.След почистване на контактната система и моторчето на жилото и тя сработи.И то безупречно.

След монтажа на заден спойлер капака се отваряше трудно и след падането няколко пъти върху главата ми решихме да натегнем пружините.с помощта на колани- тресчотка за товар над 8 тона опънахме пружините и ги застопорихме на желаното място и позиция.

От поз.1 отидохме директно на оптимума - поз. 2
И едно дистанционно отваряне чрез препрограмиране на моето дистанционно.
https://www.youtube.com/watch?v=cDKKrMPx1xs

Почистих и смазах със контактен спрей и шкурка куплунга и пистите на задния ляв стоп.В него беше влезнала влага и даваше лош контакт, оттам и по слаба светлина на габарита и стоп крушката.
Не ми харесваше и как свети едната лампа на регистрационния номер.След демонтажа се показа това...


И вече нормално и равномерно осветяване.
На лявата кора на предната врата имаше липсващо капаче...
Преди

След

Смених и лампата за осветление на ключа за вкл. на фаровете.Сериозен проблем при всички скорпио - често изгаря.
И малък тест на всички системи.Вече всичко работи ABS TCS системите, сигнализация за ниско нива на охладителната течност(антифриз), ниско ниво на системата за измиване на предното стъкло, airbag, темпомат.
https://www.youtube.com/watch?v=soFjKpXEJdk
Проверихме състоянието и нивото на маслото в диференциала и скоростната кутия - без проблем, бистро и в нормата.Долях само масло Dexron III в хидравликата на волана, което бе спаднало чрез течове от хлабави скоби на маркучите.
Ето и малко снимки на характерни за модела неща...
Нови панти и закрепване на багажника при модела 1998 с което се увеличава височината на бравата.И се намалява риска от контузии на главата. Вляво 1998, а в дясно 1995 модел.

Нови задни светлини.


Перфектния двигател(динамика,въртящ момент,разход) монтиран от 1996 до 1998 - 2,3 147 к.с.

Нова предна броня, радиаторна решетка, фарове без хром рефлектори.

Отвори за обдухване, охлаждане на спирачките.

Среден подглавник
И среден нагръден инерционен колан

Странични въздушни възглавници.



И малко снимки на компанията...


Остават още някои дреболии и настройки до предаването и на собственика.И от там яко кеф и газ
Та както казах колата дойде при мен с доста проблеми по ел. частта (характерни за модела, а и за другите автомобили произвеждани през тези години).
За 10-12 дена отхвърлихме с бащата доста работа и то от сутрин до вечер.Но ще започна по същество от началото....
След като колата дойде при мен първото което направих е да я почистя основно за да мога да работя с кеф и на чисто...


Яко почистване вътре и вън със Sonax шампоан.

И двигателя 3 пъти го мих последователно за да премахна и последното петънце прах.
Ето и готовия вид..



Багажника - сортиран и подреден.
А в края на деня не се здържах и барнах пастите...

Ето и някои от резултатите...
Преди:

След:

Преди

След

А на следващия ден запретнахме ръкави.Първото нещо беше установяване на проблема - защо не работи ABS и TCS тракшън контрола.

Започнахме с проверка на датчиците на задните колела.И общо взето веднага стигнахме до извода,че единия е отишъл.Още повече ни разочарова факта, че и дясния беше отишъл.И преди да се юрна да търся датчици решихме да проверим и предните защото ако и там бяха отишли работата ставаше многооо сложна.За наш късмет предните бяха в нормата.Общо взето монтирахме и демонтирахме колелата отпред и отзад над 10 пъти за деня.


Успоредно с това започнахме да гледаме и мотора на TCS контрола и първото което видях бе че той бе изключен.Това доста ме озадачи.?
С доста труд успях да намеря 2 задни датчика "втора ръка" и се заехме с монтажа...

Прекарахме всичкото окабеляване и закрепихме добре.Последва пътен тест за да видим как се държи ABS системата.След първото запалване лампата продължи да свети.Но това не ни претесни.Запознати сме с принципа на работа на системата.И ни бе ясно, че тя изчиства грешката след определени км или след определен бр. запалвания.Така че зачакахме и успоредно с това оправяхме други нещо.
Нещо което трябваше да се оправи бе ключалката на предния капак.Пружината не работеше добре и имаше опасност от отваряне в движение.
Така че последва демонтаж..

Установи се, че някога тя е била разглобявана и в последствие неправилно сглобена. И с не оригинална пружина.....
След лека интервенция всичко заспа.Ето и новата пружина..

АБС продължаваше да свети и да не работи с което преминахме към демонтиране на куплунга под модула в двг отсека.Замерването установи че преден десен датчик не дава верига.Пак демонтаж и се оказа проблем в буксата от главината към моторния отсек.Почистване с контактен спрей и изолиране!

Сега всичко беше наред.Включих и куплунга на TCS и се качих да врътна едно кръгче.ABS системата се оправи след няколко км и няколко запалвания

Оставихме всичко и за отмора решихме да почовъркаме нещо друго..
Така, че почистих дебитомера със спрей за карбуратори на ABRO.И веднага усетих разликата във вървенето....

Възстановихме и гуменото окачване на резонатора на въздуховода(което липсваше).

Едно от нещата което ни дразнеше беше счупената долна част на таблото."Колегите" които са слагали аларма на колата бяха счупили всички уши и буха навили яки видии като при франкенщайн.Още един път се уверих, че хората които слагат аларми са "хал хабер".Или пълни аматьори.

Баща ми започна с изграждането на жилава пластмаса към която щяха да се закрепят двете основни видии на барчето под волана.

Възстановихме и счупена пружина на лостчето за отваряне на предния капак.Сега то се връща в изходно положение след отваряне.

Проверихме и състоянието на запалителната система.

Кабелите и двете бубини бяха в перфектно състояние.А ето и как трябва да изглежда една правилно работеща свещ.Това говори и за правилната работа на двигателя.


Следваше демонтаж на арматурното табло за да се види защо няма сигнализация за ниско ниво на антифриза.

Ето го разкостеното табло.
И демонтажа на отсека със сигналните лампи.

Естествено установихме че няма монтиран свито диод(със стрелката).
Последва намиране на подходящ такъв и запояване на върху платката.Оставаше да се намери и датчик за казанчето на антифриза.Хубавото беше че върху него беше предвидено място за такъв датчик.
Ето и малко снимки на интериорен хаос.


Реших и да консервирам двигателя с Sonax, като преди това обработих някои части с термо лак.:



Волана бе захабен и се нуждае от претапициране, но реших да го съживя.
Преди

След
обработка и очистване...

А ето и специално изработената пластмасова планка от баща ми.От капак за акумулатор на "Транзит":


Ето и двете гнезда на видиите на жабката.
И готовия резултат:


Вече всичко е стабилно и не мърда.

Допълнително укрепих и нишата за карти на лявата врата чрез вграждане на шайба към повреденото гнездо за видия.

На следващия ден прекарахме кабелите от светодиода сигнализиращ за ниско ниво на антифриза към двигателния отсек.Използвахме съществуващи кабелни трасета и се вързахме към "маса" на купето.

Като под клемата почистих за по-добър контакт(както и самата клема).

Ето ги и кабелите отиващи към разширителния съд.
Оставаше само да намеря датчик за нивото.А между другото свалихме мотора на TCS и се оказа че той някога е бил разглобяван.

Последва разсглобяване, сглобяване, почистване на потенциометъра и корекция и сравняване с този на моето скорпио.


Поставихме го.Почистихме куплунзите и пробвахме.И какво си мислите че стана?




Много се накефих.
https://www.youtube.com/watch?v=R0y0UABbS7g
И отново почистване....




Следваше промивка на охладителната система и зареждане на нов антифриз. За промивката ползвах това..

Малко форсаж на място за загряване....

Изхвърлих течността преди да снимам, но общо взето беше страшна боза.Явно е карана преди с вода и то не дестилирана.

Следваха и няколко промивки с чиста вода и наливане в системата на новия антифриз.Разреден в съотношение с дестилирана вода за под -35 градуса.Цялата система е около 7,5 литра.
А това е антифриза.

Съда беше тъмно кафяв за да го почистя използвах рецептата на Ицо Горския - "Кислол" + морска сол и много клатене на казанчето.Резултата бе на лице и след запълване с новия антифриз вече се виждат ясно деленията мин макс.

При скорошно пребоядисване на бронята някой беше изпръскал въздуховода и предпазните капаци в сив цвят.Това много ме дразнеше и за това...

... взех черен спрей с пластификатори и ...


Намерихме и датчик за ниво на антифриза...Той отчита чрез задействане на рит ампула и магнитен поплавък в резервоара.Той е сух и няма съприкосновение с флуида.

И монтаж.както казах хубавото бе, че резервоара бе предвиден за монтаж на такъв датчик.От 1995 до 1997 този датчик е сериен за всички скорпиота.А през 1998 решават да го премахнат.За мен това е меко казано странно.!??Същото става и при мондео Мк3.




Проблем с работата имаше и "темпомата".Системата за автоматично поддържане на зададена скорост.След почистване на контактната система и моторчето на жилото и тя сработи.И то безупречно.

След монтажа на заден спойлер капака се отваряше трудно и след падането няколко пъти върху главата ми решихме да натегнем пружините.с помощта на колани- тресчотка за товар над 8 тона опънахме пружините и ги застопорихме на желаното място и позиция.

От поз.1 отидохме директно на оптимума - поз. 2
И едно дистанционно отваряне чрез препрограмиране на моето дистанционно.

https://www.youtube.com/watch?v=cDKKrMPx1xs

Почистих и смазах със контактен спрей и шкурка куплунга и пистите на задния ляв стоп.В него беше влезнала влага и даваше лош контакт, оттам и по слаба светлина на габарита и стоп крушката.
Не ми харесваше и как свети едната лампа на регистрационния номер.След демонтажа се показа това...


И вече нормално и равномерно осветяване.
На лявата кора на предната врата имаше липсващо капаче...
Преди

След

Смених и лампата за осветление на ключа за вкл. на фаровете.Сериозен проблем при всички скорпио - често изгаря.

И малък тест на всички системи.Вече всичко работи ABS TCS системите, сигнализация за ниско нива на охладителната течност(антифриз), ниско ниво на системата за измиване на предното стъкло, airbag, темпомат.
https://www.youtube.com/watch?v=soFjKpXEJdk
Проверихме състоянието и нивото на маслото в диференциала и скоростната кутия - без проблем, бистро и в нормата.Долях само масло Dexron III в хидравликата на волана, което бе спаднало чрез течове от хлабави скоби на маркучите.
Ето и малко снимки на характерни за модела неща...

Нови панти и закрепване на багажника при модела 1998 с което се увеличава височината на бравата.И се намалява риска от контузии на главата. Вляво 1998, а в дясно 1995 модел.

Нови задни светлини.


Перфектния двигател(динамика,въртящ момент,разход) монтиран от 1996 до 1998 - 2,3 147 к.с.

Нова предна броня, радиаторна решетка, фарове без хром рефлектори.

Отвори за обдухване, охлаждане на спирачките.

Среден подглавник
И среден нагръден инерционен колан

Странични въздушни възглавници.



И малко снимки на компанията...


Остават още някои дреболии и настройки до предаването и на собственика.И от там яко кеф и газ


- dragavelcho
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 13 мар 2009, 15:22
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.0 87' ford focus 1.8 Tddi 00' ford fiesta 1.25 16v 96'
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Много хубава тема и поздравления за свършената работа
Преди имах Скорпио 87 набор 2.0 и много ме радваше,но за съжаление ръждата не прощава.Двигателя беше над 500К и никога не беше отварян и си работеше на 6 до последно.Много жалко че вече не ги произвеждат,ако намеря читав Скорпион бих го взел без да се замислям.А и задното си е задно хахаха 


Scorpio 2.0 OHC 1987
Ford Focus 1.8 Tddi 00'
Ford Fiesta 1.25 16v 96'
Ford Focus 1.8 Tddi 00'
Ford Fiesta 1.25 16v 96'
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Пич, невероятен труд си хвърлил, евала! Колата е трепач!



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Останаха последни леки доработки по ел. инсталацията.
Много ме дразнеше несветещата лампа на ключа за запалването, така че след набавяне на необходимите материали вече е така..


Сменихме и изгорялата крушка на жабката.Задължително с Osram - оригинал


Нещо което ми направи впечатление през нощното каране бе, че не светеше индикацията на бутоните за отопление на предното и задното стъкло!

От форд не са използвали светодиод, а обикновенна крушка.И тя след време изгаря.
Самото разглобяване на бутоните е много пипкава работа и доста изнервя.Но крайния резултат е важен.Върху самата крушка се слага зелен прозрачен термо шлаух, който придава зеленото сияние.


Проверка преди монтажа...

И.....





Много ме дразнеше несветещата лампа на ключа за запалването, така че след набавяне на необходимите материали вече е така..


Сменихме и изгорялата крушка на жабката.Задължително с Osram - оригинал


Нещо което ми направи впечатление през нощното каране бе, че не светеше индикацията на бутоните за отопление на предното и задното стъкло!

От форд не са използвали светодиод, а обикновенна крушка.И тя след време изгаря.
Самото разглобяване на бутоните е много пипкава работа и доста изнервя.Но крайния резултат е важен.Върху самата крушка се слага зелен прозрачен термо шлаух, който придава зеленото сияние.


Проверка преди монтажа...

И.....






-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Браво. Хората по света снимат и правят предавания от такъв труд
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Колата вече е на 100% и по думите на собственика и е "самолет". Стискам палци за дълга и безаварийна експлоатация.
Ето малко снимки от предаването и.....











Ето малко снимки от предаването и.....











- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Да повдигнем малко темата като направим едно "TUV" че на колата и през тази година, плюс някое и друго подобрение(екстра).
Малко си "поиграхме" с жиците, сменихме едно модулче, взехме едно дистанционно, поиграхме си с едно обучение и колата вече има оригинално дистанционно с отваряне, двойно заключване и автоматично отваряне на капака на багажника.

Ето го и тъй важния модул.

А липсата на касетофон, по желание на собственика компенсирахме с оригинално радио от Скорпио 1996
Audio 2006R

"R" идва от "падащ панел"

Ето и пробата на новото/старо дистанционно....
https://www.youtube.com/watch?v=Z_go_CZXcdk
Друго с което започнахме да се занимаваме бе неспокойната работа на мотора и сивия пушек появяващ се от време на време през ауспуха.Първото което реших бе да проверя системата за грешки през OBD и съответно почистване и ревизия на всички датчици участващи в горивния процес.

Премахнах целия всмукателен тракт за почистване на датчика и въздуховодите.

Задължително почистване и на дросела.

В процеса на работа се установи и свали блокирал компресор на климатичната инсталация.


Мястото на компресора е на много е......но .....място.Над предния мост, между катализатора и кормилната колона.

А след свалянето на стария компресор идва ред на монтирането на нов, с предварително прогонени болтове и нови уплътнения.
Типа на новия компресор.

При блокирането на компресора се е получило разтягане на пистовия ремък с 15мм и от там се е влошила работата му.При махането му се установиха интервенции върху шайбата на коляновия вал, от по предишни майстори!?

На етап съм търсене на ремък......
А ето го и монтирания компресор....

Продължаваме с почистването на основните датчици и възли.Естествено с подходящи материали.






Смяна на филтъра на картерните газове в кутията на въздушния филтър.

Малко си "поиграхме" с жиците, сменихме едно модулче, взехме едно дистанционно, поиграхме си с едно обучение и колата вече има оригинално дистанционно с отваряне, двойно заключване и автоматично отваряне на капака на багажника.

Ето го и тъй важния модул.

А липсата на касетофон, по желание на собственика компенсирахме с оригинално радио от Скорпио 1996
Audio 2006R

"R" идва от "падащ панел"


Ето и пробата на новото/старо дистанционно....
https://www.youtube.com/watch?v=Z_go_CZXcdk
Друго с което започнахме да се занимаваме бе неспокойната работа на мотора и сивия пушек появяващ се от време на време през ауспуха.Първото което реших бе да проверя системата за грешки през OBD и съответно почистване и ревизия на всички датчици участващи в горивния процес.


Премахнах целия всмукателен тракт за почистване на датчика и въздуховодите.

Задължително почистване и на дросела.

В процеса на работа се установи и свали блокирал компресор на климатичната инсталация.


Мястото на компресора е на много е......но .....място.Над предния мост, между катализатора и кормилната колона.


А след свалянето на стария компресор идва ред на монтирането на нов, с предварително прогонени болтове и нови уплътнения.

Типа на новия компресор.

При блокирането на компресора се е получило разтягане на пистовия ремък с 15мм и от там се е влошила работата му.При махането му се установиха интервенции върху шайбата на коляновия вал, от по предишни майстори!?


На етап съм търсене на ремък......
А ето го и монтирания компресор....

Продължаваме с почистването на основните датчици и възли.Естествено с подходящи материали.






Смяна на филтъра на картерните газове в кутията на въздушния филтър.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Колебаех са за ремък между Gates и Continental.Но накрая се спрях на все пак избрах.Отзивите бяха по-добри.

А ето и вече монтиран на шайбите...

Поради проблем с електрониката (електронния блок) на TCS (тракшън контрола) и перманентното му сработване, взехме решение да игнорираме мотора( на ТСS ) и с ново жило да преминем към дросела.
Най-кофти момента бе прекарването на новото жило към купето и монтажа на уплътнението му.Много трудно място обединяващо около себе си тръбите на ABS и EGR системата.

За трудно достъпни и тъмни места, където трябва осветление си изработва специално такова....

Вече сме с ново жило и нормално поведение на педала на газта.

Проблем имаше и с ръчната спирачка.Доста беше "хлабава".Хващаше чак на крайния зъб.Поради факта, че и преди се бяхме сблъсквали с подобен проблем не беше трудно да открием причината и да отстраним проблема.
Ето и жилото на ръчната - свалено, ревизирано и натегнато.....


Реших да почистя и горивната система....

Малко да лъснем и купето....




А ето и вече монтиран на шайбите...

Поради проблем с електрониката (електронния блок) на TCS (тракшън контрола) и перманентното му сработване, взехме решение да игнорираме мотора( на ТСS ) и с ново жило да преминем към дросела.

Най-кофти момента бе прекарването на новото жило към купето и монтажа на уплътнението му.Много трудно място обединяващо около себе си тръбите на ABS и EGR системата.

За трудно достъпни и тъмни места, където трябва осветление си изработва специално такова....

Вече сме с ново жило и нормално поведение на педала на газта.

Проблем имаше и с ръчната спирачка.Доста беше "хлабава".Хващаше чак на крайния зъб.Поради факта, че и преди се бяхме сблъсквали с подобен проблем не беше трудно да открием причината и да отстраним проблема.
Ето и жилото на ръчната - свалено, ревизирано и натегнато.....


Реших да почистя и горивната система....

Малко да лъснем и купето....




- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV
Да покажем как се развиват нещата до момента......
Покрай различните смени и ремонти естествено ми остана време да се позаиграя с едно машинно пастиране и полиране.Страст ми е.Обичам чисти коли.

Преди самото пастиране почистих всяка гънка и ниша.Както и всички улуци и канали.Места където може да се запуши с листа и кал.


А това е вече след като сме полирали на ръка.



След измиването забелязах, че има места които трябва да се обработят.Но го оставям за по нататък..

След почистването отделихме време на АС инсталацията и отидохме да я заредим.След процедура по вакумиране, извличане на влагата от системата и зареждане вече гордо може да заявим, че имаме яка студова машина!1000г фреон и проба 1,5 часа.


А след пороя над Пловдив ето и ефекта на пастата...

Сложих и едни нови чистачки, че старите скърцана и при дъжд...


А най-сериозния проблем който решихме беше свързан с тези части.

Това е първото скорпио на което попадаме с тотално износен съединител.И то не само феродовия диск, а и цялата система беше в трагично състояние.Педала бе адски твърд при натиск, отделяше в крайно горно положение и буксуваше при ускорение на 3 и 4 предавка.Тотална щета.След много търсене и оферти с адски надути цени намерихме подходящите части. (стигна се и до оферти на "Закс" - 1600лв
)
Ето ги и новостите.



За цената на маховика, който е демферен няма да коментирам - 1300лв.Но той слава Богу се оказа читав.

МТ75 - класиката.

След смяната колата се кара като чисто нов автомобил.Даже ми е странно плавното, меко натискане на съединителя и отделянето в долната част.Абе кеф.
Доливаме и течност в спирачното казанче, защото лагер помпата черпи от там.До max..
Дойде момента да се позабавлявам с праговете.Общо взето без да се чудя взех шлайфа с камбаната за чистене на метал и го захванах.....

Той и преди беше правен, така че почистих старите остатъци от кит и обработих с преобразувател на Вюрт. После дупките които не бяха много големи запълних с фибро кит.


На следващия ден третиране с антикор и съхнене.....

След изсъхването - шприц кит.

И боя

Свалих и задния стоп, че беше станал аквариум.Отлепване на рефлектора от основата.почистване от вътре за да се махне цялата флора и фауна.Полиране отвън с водна шкурка и пастиране.И залепване с "FT101".

И като за край - монтиране на измитата и обезмаслена кора под двигателя.За технически правилен монтаж закупихме от МП оригиналните крепежи.


И една финална фото сесия из серпентините на хижа Здравец.Както и една близка среща с Кадилак.








Покрай различните смени и ремонти естествено ми остана време да се позаиграя с едно машинно пастиране и полиране.Страст ми е.Обичам чисти коли.


Преди самото пастиране почистих всяка гънка и ниша.Както и всички улуци и канали.Места където може да се запуши с листа и кал.


А това е вече след като сме полирали на ръка.



След измиването забелязах, че има места които трябва да се обработят.Но го оставям за по нататък..

След почистването отделихме време на АС инсталацията и отидохме да я заредим.След процедура по вакумиране, извличане на влагата от системата и зареждане вече гордо може да заявим, че имаме яка студова машина!1000г фреон и проба 1,5 часа.



А след пороя над Пловдив ето и ефекта на пастата...

Сложих и едни нови чистачки, че старите скърцана и при дъжд...


А най-сериозния проблем който решихме беше свързан с тези части.

Това е първото скорпио на което попадаме с тотално износен съединител.И то не само феродовия диск, а и цялата система беше в трагично състояние.Педала бе адски твърд при натиск, отделяше в крайно горно положение и буксуваше при ускорение на 3 и 4 предавка.Тотална щета.След много търсене и оферти с адски надути цени намерихме подходящите части. (стигна се и до оферти на "Закс" - 1600лв

Ето ги и новостите.



За цената на маховика, който е демферен няма да коментирам - 1300лв.Но той слава Богу се оказа читав.

МТ75 - класиката.

След смяната колата се кара като чисто нов автомобил.Даже ми е странно плавното, меко натискане на съединителя и отделянето в долната част.Абе кеф.
Доливаме и течност в спирачното казанче, защото лагер помпата черпи от там.До max..

Дойде момента да се позабавлявам с праговете.Общо взето без да се чудя взех шлайфа с камбаната за чистене на метал и го захванах.....

Той и преди беше правен, така че почистих старите остатъци от кит и обработих с преобразувател на Вюрт. После дупките които не бяха много големи запълних с фибро кит.


На следващия ден третиране с антикор и съхнене.....

След изсъхването - шприц кит.

И боя

Свалих и задния стоп, че беше станал аквариум.Отлепване на рефлектора от основата.почистване от вътре за да се махне цялата флора и фауна.Полиране отвън с водна шкурка и пастиране.И залепване с "FT101".

И като за край - монтиране на измитата и обезмаслена кора под двигателя.За технически правилен монтаж закупихме от МП оригиналните крепежи.


И една финална фото сесия из серпентините на хижа Здравец.Както и една близка среща с Кадилак.










Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта