Ford Focus комби 1,8
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ford Focus комби 1,8
Здравейте, колеги!
От много време чета форума и тук-таме се обаждам и аз, но рядко. До май месец миналата година карах Ford Escort комби, много готин и запазен, а след това минах на Focus комби. По-долу има снимки на колата от лятото, за да добиете г/д представа какво представлява. Не изглежда нещо особено, но ми служи вярно, вози тихо, комфортно и евтино. На кратко - Ghia, с доста екстри, всички работещи. 1,8 двигател на газ, работи хубаво и на двете горива, върви прилично с някои съвсем дребни проблеми, които, надявам се, ще ми помогнете да отстраня по-натам. Салонът и всичко в интериора е запазено, в по-лошо състояние е външният вид - почти няма детайл, който да не е одран, избелял или с паднал лак. Взех решение на пролет догодина да пребоядисам цялата кола с малко изменение в нюанса на синьото, харесал съм си ST светло синьо. Знам, че е голяма разправия пребоядисването на цялата кола, както и смяната в цвета заради всички вътрешни части, които трябва да се пръснат, но съм решил, ако ще е гарга, да е рошава. Работил съм в сервиз няколко години, а и баща ми в момента държи един, така че лека-полека ще я направя колата.
Имам първи въпроси към запознатите. Искам наред с пребоядисването да подменя някои части, които не ми харесват. В предната част, например, искам да сменя решетката на радиатора и решетката в бронята, както и да сложа халогени. Тук въпросите се разделят на две - заглеждам се и по елементи от фейслифтовия модел с мигача във фара и по-големите халогени. Следователно - какви са пречките и какво следва да се направи, за да сменя "фейса" на колата с по-новия? Всички по захващане, кабели и т.н. съвпада ли или ще трябва да се преработва? Ако това се окаже много труден вариант, ще сложа от pre-facelift модела предница, но с халогени и решетките с шарка на пчелна пита. Отново подобен въпрос - има ли моята броня необходимите чаркове за захващане на халогените, окабеляването направено ли е заводски или ще трябва да се прокарва. Изобщо, всичко, което се сетите по темата.
Много ще съм благодарен, ако запознатите хвърлят малко насоки. Пък ще държа темата актуална...
От много време чета форума и тук-таме се обаждам и аз, но рядко. До май месец миналата година карах Ford Escort комби, много готин и запазен, а след това минах на Focus комби. По-долу има снимки на колата от лятото, за да добиете г/д представа какво представлява. Не изглежда нещо особено, но ми служи вярно, вози тихо, комфортно и евтино. На кратко - Ghia, с доста екстри, всички работещи. 1,8 двигател на газ, работи хубаво и на двете горива, върви прилично с някои съвсем дребни проблеми, които, надявам се, ще ми помогнете да отстраня по-натам. Салонът и всичко в интериора е запазено, в по-лошо състояние е външният вид - почти няма детайл, който да не е одран, избелял или с паднал лак. Взех решение на пролет догодина да пребоядисам цялата кола с малко изменение в нюанса на синьото, харесал съм си ST светло синьо. Знам, че е голяма разправия пребоядисването на цялата кола, както и смяната в цвета заради всички вътрешни части, които трябва да се пръснат, но съм решил, ако ще е гарга, да е рошава. Работил съм в сервиз няколко години, а и баща ми в момента държи един, така че лека-полека ще я направя колата.
Имам първи въпроси към запознатите. Искам наред с пребоядисването да подменя някои части, които не ми харесват. В предната част, например, искам да сменя решетката на радиатора и решетката в бронята, както и да сложа халогени. Тук въпросите се разделят на две - заглеждам се и по елементи от фейслифтовия модел с мигача във фара и по-големите халогени. Следователно - какви са пречките и какво следва да се направи, за да сменя "фейса" на колата с по-новия? Всички по захващане, кабели и т.н. съвпада ли или ще трябва да се преработва? Ако това се окаже много труден вариант, ще сложа от pre-facelift модела предница, но с халогени и решетките с шарка на пчелна пита. Отново подобен въпрос - има ли моята броня необходимите чаркове за захващане на халогените, окабеляването направено ли е заводски или ще трябва да се прокарва. Изобщо, всичко, което се сетите по темата.
Много ще съм благодарен, ако запознатите хвърлят малко насоки. Пък ще държа темата актуална...

........
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Колеги, здравейте отново. Темата ми не успя да предизвика никакъв интерес сред вас, затова ще се опитам отново да я вдигна нагоре, за да получа отговор на въпросте си, ако някой може да ми помогне. Та в общи линии - на пролет мисля да пребоядисвам цялата кола, да я кипря, както се казва. Имам следните въпроси:
- моята модификация е без халогени отпред, искам да сложа такива, както и да сменя решетката с такава с шарка "пчелна пита". Дали всичко необходимо по автомобила - гнезда за фаровете, кабели и т.н., е прокарено заводско и е нужно само да сложа самите фарове и и да вържа към ключа? Също така, всички решетки в бронята и на капака с еднаква форма и захващане ли са? Тоест, би ли следвало да си взема просто решетка с друга шарка и да я сложа и тя да съвпадне?
- събират ли се при тези модели джанти 16-цолови без проблеми? харесал съм си няколко различни шарки, но не знам дали се събира гумата без да трие в калниците и с какви размери трябва да е, за да няма проблеми.
- дайте съвети за бюджетно/евтино обезшумяване на интериора и спиране на скърцанията - корите скърцат ужасно много и ме дразнят, развалят усещането за комфорт в колата.
Поздрави и мерси предварително, дано този път има интерес!
- моята модификация е без халогени отпред, искам да сложа такива, както и да сменя решетката с такава с шарка "пчелна пита". Дали всичко необходимо по автомобила - гнезда за фаровете, кабели и т.н., е прокарено заводско и е нужно само да сложа самите фарове и и да вържа към ключа? Също така, всички решетки в бронята и на капака с еднаква форма и захващане ли са? Тоест, би ли следвало да си взема просто решетка с друга шарка и да я сложа и тя да съвпадне?
- събират ли се при тези модели джанти 16-цолови без проблеми? харесал съм си няколко различни шарки, но не знам дали се събира гумата без да трие в калниците и с какви размери трябва да е, за да няма проблеми.
- дайте съвети за бюджетно/евтино обезшумяване на интериора и спиране на скърцанията - корите скърцат ужасно много и ме дразнят, развалят усещането за комфорт в колата.
Поздрави и мерси предварително, дано този път има интерес!

........
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Здравей колега, много си е хубава колицата, но с едно пребоядисване ще стане красавица! Относно 16-ките - никакъв проблем и 17-ки стават. За другите ти въпроси ще оставя колегите да отговарят, че по този модел нямам наблюдение 

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
За горната решетка (тази над бронята) - няма проблем, пасват си идеално и на едните и на другите. Фаровете от фейслифта също ще паснат на местата си без преправяне, ако решиш да ги сменяш. Даже и куплунгите за мигачите (твоите са на бронята, на фейслифта са във фаровете) също би трябвало да си паснат, но дори и да не - с едно леко преправяне нещата се получават перфектни.
Относно халогените - най-малкото, ключа за фаровете ти може да не поддържа халогени. До колкото си спомням, са два типа, като този, който може да ти задейства халогените, трябва, при включени фарове, на две степени да се дърпа към теб. (Все едно включваш стопа за мъгла, но още едно прещракване назад за халогените). Подготвена цялостна инсталация за халогени няма да има, разбирай няма да има прекарани кабели. Но гнезда за бушони ще има, тъй като те са стандартни.
Не е невъзможно да се направи, но провери първо ключа как ти е, поне него да не търсиш. Сложната операция, ако може да е сложна въобще, ще е прекарването на кабелите до отпред, но с малко мерак - всичко става
Забравих долната решетка - тя е различна за моделите преди и след фейслифта и ще трябва да съобразиш това според бронята, която решиш да монтираш. Даже оригиналните, преди фейслифта, се различават по това дали има монтирани халогени или не.
Относно халогените - най-малкото, ключа за фаровете ти може да не поддържа халогени. До колкото си спомням, са два типа, като този, който може да ти задейства халогените, трябва, при включени фарове, на две степени да се дърпа към теб. (Все едно включваш стопа за мъгла, но още едно прещракване назад за халогените). Подготвена цялостна инсталация за халогени няма да има, разбирай няма да има прекарани кабели. Но гнезда за бушони ще има, тъй като те са стандартни.
Не е невъзможно да се направи, но провери първо ключа как ти е, поне него да не търсиш. Сложната операция, ако може да е сложна въобще, ще е прекарването на кабелите до отпред, но с малко мерак - всичко става

Забравих долната решетка - тя е различна за моделите преди и след фейслифта и ще трябва да съобразиш това според бронята, която решиш да монтираш. Даже оригиналните, преди фейслифта, се различават по това дали има монтирани халогени или не.
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Благодаря! Точно от такъв отговор се нуждаех, горе-долу ми се изясни ситуацията. Предполагам, че ще прибегна до смяна на горната решетка с другия тип, добавянето на халогени и връзването им направо към позицията за задния халоген за мъгла. Тоест, като пусна него да светват и предните халогени.
Докато кроя такива хубави планове на колата, тя пък взе, че се счупи. :/ По принцип е на газ и вчера си позволи да "кихне" доста силно за пръв път от адски много време. Един от маркучите за вакуумите се беше извадил, върнах го обратно, но колата се побърка. В момента работи на много, много високи обороти - на място стои на 3-4000 об/мин и е направо като откачена. Карам я без да подавам газ, тя сама ускорява и е доста странна. Довечера я оставям на майстора, някакви предположения какво може още да се е случило, което толкова много да повлияе работата й? Проблемът се проявява еднакво силно и на газ, и на бензин...
П.С. - междувременно да се похваля с новата си придобивка за колата. Страхотната ми приятелка ми нарисува ей тоя красавец и ме зарадва за имения ден!
Впрочем, ако рисунката ви харесва и искате нещо подобно за вашия автомобил, пишете едно лично да го обсъдим. 
Докато кроя такива хубави планове на колата, тя пък взе, че се счупи. :/ По принцип е на газ и вчера си позволи да "кихне" доста силно за пръв път от адски много време. Един от маркучите за вакуумите се беше извадил, върнах го обратно, но колата се побърка. В момента работи на много, много високи обороти - на място стои на 3-4000 об/мин и е направо като откачена. Карам я без да подавам газ, тя сама ускорява и е доста странна. Довечера я оставям на майстора, някакви предположения какво може още да се е случило, което толкова много да повлияе работата й? Проблемът се проявява еднакво силно и на газ, и на бензин...
П.С. - междувременно да се похваля с новата си придобивка за колата. Страхотната ми приятелка ми нарисува ей тоя красавец и ме зарадва за имения ден!


........
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Първото, за което се сещам, е заседнал дросел. Ама най-първото и най-тъпото е това. Без да се погледне по-обстойно, няма как да се разбере.
За халогените - по-добре си намери нов ключ. Из форума се подмятат някъде в секция "Продава". Не съм наясно много с тоците и може и да греша (тук някой по-компетентен трябва да каже), но ме притеснява, че големината на тока, който ще минава през ключа за да захрани халогените и стопа за мъгла едновременно, ще е доста по-голям, от колкото може да понесе самият ключ. И халогните ги сложи на отделен бушон задължително! Не използвай този за задния стоп.
За халогените - по-добре си намери нов ключ. Из форума се подмятат някъде в секция "Продава". Не съм наясно много с тоците и може и да греша (тук някой по-компетентен трябва да каже), но ме притеснява, че големината на тока, който ще минава през ключа за да захрани халогените и стопа за мъгла едновременно, ще е доста по-голям, от колкото може да понесе самият ключ. И халогните ги сложи на отделен бушон задължително! Не използвай този за задния стоп.
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Оказва се, че май проблемът се крие в стъпковото моторче и кабелите на свещите. За кабелите, със сигурност има проблем - на тъмно светкат, прехвърлят искрите навсякъде. От там със сигурност ще дойде подобрение на работата. Ще сменя и моторчето, пък ще установя дали там е цялата работа.
........
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Да, възможно е и да е стъпково моторче, ако е заседнало на някакво положение. Обикновено, проблемите с него са в менене на обороти, а не толква в поддържане на постоянни, много високи обороти.
Кабелите за сещите няма да доведат до високи обороти на двигателя. По-скоро в неравномерна работа и усещане за недостатъчно мощност на двигателя. Сменяй ги и тях. А стъпковото моторче - първо го свали и виж в какво състояние е, дали е заседнало, дали се движи свободно и ако е отишло, тогава купувай ново. Може и да не е от него, имай предвид.
Кабелите за сещите няма да доведат до високи обороти на двигателя. По-скоро в неравномерна работа и усещане за недостатъчно мощност на двигателя. Сменяй ги и тях. А стъпковото моторче - първо го свали и виж в какво състояние е, дали е заседнало, дали се движи свободно и ако е отишло, тогава купувай ново. Може и да не е от него, имай предвид.
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
Изглежда въпросът се реши с раздвижване на стъпковото моторче. Сега колата държи обороти и на газ, и на бензин, не трепва и работи хубаво. След смяната на кабелите на свещите (преди няколко месеца и на свещите), колата се движи по-добре отпреди, ускорява по-добре.
На дневен ред отново минава пролетното боядисване и събирането на различни чарколяци за външния вид.
На дневен ред отново минава пролетното боядисване и събирането на различни чарколяци за външния вид.

........
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus комби 1,8
III. Специални правила за ползване на раздел "Моята кола" във форумa на "Клуб Форд България"
В темите се публикуват и коментират снимки, обща информация и кратка история (по желание) на Вашата кола, ъпгрейди, процеси на доработка, актуално състояние на автомобила и др. подобни.
За проблеми по автомобила, се пише в останалите съответни раздели на форума.
В темите се публикуват и коментират снимки, обща информация и кратка история (по желание) на Вашата кола, ъпгрейди, процеси на доработка, актуално състояние на автомобила и др. подобни.
За проблеми по автомобила, се пише в останалите съответни раздели на форума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта