Страница 1 от 3

Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?

Публикувано: 28 апр 2006, 15:22
от Тони
Здравейте,
От няколко дни гледам реклама в бензиностанции Темпо, продават Био дизел. Не видях цената, но съм чувал , че е по-евтина от другата нафта. Та , ако някой има опит с еко- дизела - да сподели.

Публикувано: 28 апр 2006, 16:28
от Brock
Май не е еко, а е БИО-дизел. Произвежда се от растителна мазнина. По принцип за новите коли няма проблеми да се ползва, но за старите не съм много сигурен.

:twisted:

Публикувано: 28 апр 2006, 17:29
от tisho.74
Едни приятел кара с такова чудо от две години насам и е много доволен от цената и от горивото. Е, не е с форд, кара Поло от 92-ра година без турбо. А иначе Брок е прав, че е БИОДИЗЕЛ, а не ЕКОДИЗЕЛ, ама търговци, кво да ги правиш. И отнов Брок е прав, все пак модератор :wink: - от растителни мазнини го произвеждат, ама до там ми стигат познанията по въпроса.

Публикувано: 28 апр 2006, 17:38
от Тони
Да де *00124*
Био-дизел ми беше в главата, ма пиша глупости.
Ще опитам да оправя поне името на темата *167*

Публикувано: 28 апр 2006, 17:41
от _SLiThER_
*00118* ами то био еко все тая :) Като е от растителни мазнини => е еко :wink:

Публикувано: 28 апр 2006, 23:07
от snaiperisto
А кажете нещо повече де...колко струва , колко харчи , и наи вече мойто Форд може ли да върви с такова...?

Публикувано: 29 апр 2006, 00:39
от Drake
Ето какво казва Wikipedia за биодизела: цък
Очевидно биодизелът е доста перспективна технология, която обаче има някои недостатъци - височка температура на замвръзване, хидрофилност, разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите преди 1992.
На практика обаче дали е безопасно да се налива такова нещо (особено на фона на остарелия автопарк в родна Бълария) е доста спорен въпрос. Още един неясен въпрос е какво точно има в биодизела на "Темпо". Според цитираната статия "Biodiesel can be mixed with petroleum diesel at any concentration in most modern engines". Въпреки това, на този момент не бих рискувал да сипя такова нещо в моя Escort от 1993-а.

Публикувано: 29 апр 2006, 05:31
от snaiperisto
Drake написа:Ето какво казва Wikipedia за биодизела: цък
Очевидно биодизелът е доста перспективна технология, която обаче има някои недостатъци - височка температура на замвръзване, хидрофилност, разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите преди 1992.
На практика обаче дали е безопасно да се налива такова нещо (особено на фона на остарелия автопарк в родна Бълария) е доста спорен въпрос. Още един неясен въпрос е какво точно има в биодизела на "Темпо". Според цитираната статия "Biodiesel can be mixed with petroleum diesel at any concentration in most modern engines". Въпреки това, на този момент не бих рискувал да сипя такова нещо в моя Escort от 1993-а.
Е , хубава работа ...ама на английски...говоря малко , чак пък статий да чета...???

Публикувано: 29 апр 2006, 09:53
от 1.8d
Лично аз не бих рискувал да си сипя "олио"в колата.От доста автомонтьори съм чувал че биодизела много бързо скапва двигателя.Горе-долу 2 пъти по-бързо от нормалното износване.А и то от тази статия ми се изяснява донякъде защо е така. :!: "Разяждащ ефект върху гумените части на автомобилите" - отидат ли си гумичките на нафтовата помпа забрави да я оправиш особено пък ЛУКАС,а една нова струва колкото цялата кола." :!: "Хидрофилност" - това не го знам какво е,но щом има "хидро"предполагам че ще е нещо свързано с вода,и какво става,не стига че ще ми отидат гумените уплътнения,но затова пък и ще ми ръждяса помпата.Нещо като бонус :lol:

Публикувано: 29 апр 2006, 12:21
от Drake
1.8d написа:"Хидрофилност" - това не го знам какво е
Ами хидрофилност е обратното на хидрофобност :)
С други думи, биодизелът не стои разделен от водата (както например олиото за готвене - олиото отгоре, водата отдолу), а се смесва с него. А вода в малки количества винаги има, примерно поради конденз в резервоара. Това най-малкото значи, че когато водата започне да кристализира, се ускорява процеса по парафиниране. Проблемът с корозията в горивната помпа наистина го има. Освен това според въпросната статия биоздизела, особено смесен с вода, е благоприятна среда за развитие на микроорганизми. Не знам какво ще търсят тия микроорганизми там, ама току виж взели,че изпапали нафтата :lol:

Въпреки всички тия лоши неща, в Германия биодизел има на всяка бензиностанция. Засега не ми се е отдавала възможност да карам дизел там, та нямам преки впечтления. Пък и там всичките ми познати джиткат на бензин.

Публикувано: 30 апр 2006, 12:47
от 1.8d
Drake написа:...Освен това според въпросната статия биоздизела, особено смесен с вода, е благоприятна среда за развитие на микроорганизми...
А така,и какво става...ще развъждаме в резервоара водни бълхи и жаби :mrgreen: =)):
Drake написа:..А вода в малки количества винаги има, примерно поради конденз в резервоара..
Да се върна малко и към предишните теми,точно затова е необходимо да се добавя двутактово масло към нафтата,за по добро смазване и да се неутрализира донякъде въздействието на тази "водичка"върху лагерите,втулките и там другите джаджи в нафтовата помпа
Drake написа:..Въпреки всички тия лоши неща, в Германия биодизел има на всяка бензиностанция
Защо да няма,какво му пука на германеца че колата му ще се скапе след 200 000км. примерно.Те и без това си сменят колите през 5-6 години.
И като дойде после тази въпросната кола като "нова" тук и след това всички знаем какво е.Най-пресния пример е Снайпера - колата му кади,пуши,запушени катализатори,незнам какво друго беше,на онзи другият колега пък турбото му хъркаше и не работеше и ние се чудим защо и тръгваме по сервизите

Публикувано: 30 апр 2006, 14:03
от Mondeo18TDI96
1.8d написа:...Най-пресния пример е Снайпера - колата му кади,пуши,запушени катализатори,незнам какво друго беше,на онзи другият колега пък турбото му хъркаше и не работеше и ние се чудим защо и тръгваме по сервизите
Ще си позволя да НЕ се съглася с теб точно с този пример :lol:
Снайпера ще си остане в историята (на форума) - като човека карал на СТАРО ТРАНСФОРМАТОРНО МАСЛО вместо дизел (колата му май не беше виждала бензиностанция ... :D ) ... От друга страна - това си е ЧЕЛЕН ОПИТ (макар и неуспешен)...

По-скоро направо да дискутираме - "КАК ДА СИ СВАРИМ ЕКО/БИО ДИЗЕЛ" (от стари джибри, компоти, трансформаторно масло и кой квото има...)

Малко несериозно подхождаме към темата - щото при тия цени на петрола - скоро ще има дизел по 2+ лв...

Ако някой наистина е карал с биодизел (не е задължително да е Форд) - ще е полезно да сподели...

За съжаление едва ли БГ биодизела ще е същия като тоя в германия :cry:

Публикувано: 30 апр 2006, 15:10
от snaiperisto
Лелеее , чак в историята останах...ама маи никой няма инфо за тоя БИОДИЗЕЛ? Ще спра на някоя бензиностанция ЕКО и ще се информирам , не може да продават такова чудо и да нямат некви рекламни диплянки , или нещо такова.

Публикувано: 01 май 2006, 12:11
от kurshuma
Сипах на пижо 20лв вчера и за момента във вървенето разлика няма само дето сега не пуши отзад и каточели малко по тихо работи моторчето :!: :?:

Публикувано: 01 май 2006, 12:13
от EscortMK51.3
цени?

Публикувано: 01 май 2006, 12:17
от kurshuma
ми Цената беше 1,67 био дизел 1,77 евро дизел :roll: :D

Публикувано: 01 май 2006, 16:16
от snaiperisto
kurshuma написа:ми Цената беше 1,67 био дизел 1,77 евро дизел :roll: :D
Е, такова чудо няма да сипя...мноо скъпо бре ? Ше си карам с трансформаторно масло :oops:

Публикувано: 02 май 2006, 03:13
от snaiperisto
kurshuma написа:Сипах на пижо 20лв вчера и за момента във вървенето разлика няма само дето сега не пуши отзад и каточели малко по тихо работи моторчето :!: :?:
А , е в такъв случай и аз ще пробвам...ама ако сипя 20 лв. (около 12 литра) а в резервоара има още 20 литра...къв БИОдизел ще е това ?

Публикувано: 04 май 2006, 23:17
от Питършу
Пичове,
кво да ви кажа - налях на фиестата за 15 лв биодизел на празен резервоар, - и газ до Севлиево. Без забелжки. Работи по-тихо, върви си пак толкова, не дими.
За хидрофилността -- това да не е ракия, че да се смесва с вода. Напротив, баш си е хидрофобно. По принцип, биодизелът като се произведе трябва да се "измие" от содата каустик, която служи за катализатор на процеса -- трансестерификация на растителните мазнини. Точно за да не се мъчи двигателя с олио, се прави биодизел. Абе аз и с олио съм карал (50/50 олио/нафта).
За гумичките на помпата - бах тия гумички, те от нафта и бензин нищо им няма, а от малко биодизел ще се скапят. Проблем има май ако са от естествен каучук, ама кай има такава екзотика ?.
Ако не ви се кара с биодизел, следвайте примера на Снайперисто -- само трансформаторно масло. Ама мен са ме учили в УПК-то, че то не гори, ама знам ли.

П

Публикувано: 11 авг 2006, 08:53
от Vaklin
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=" onclick="window.open(this.href);return false;

Четем, усвояваме, разискваме... Тук или там, няма значение.

P.S. Един от тукашните фенове ме беше поканил преди много време да се четем тук, но чак сега се включих. То е защото ми потрябва машинка за стъклото на жената :oops: