Много електроника не е на добре
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много електроника не е на добре
Учени доказаха, че съвременните автомобили са уязвими от хакерски атаки.
Група учени доказаха, че модерните автомобили са точно толкова уязвими от хакерски атаки, колкото и компютрите. Добре е колите засега нямат масово достъп до интернет...
Професорът от от Калифорнийския университет в Сан Диего Стефан Савидж и неговият колега от Вашингтонския университет Тадайоши Коно от успели да поставят автомобилната електроника под пълен контрол.
С дистанционно управление те заглушили двигател, изключили спирачките и произволно управлявали показанията на всички устройства.
Експертите се опитали да установят дали са защитени автомобилите от хакерски нападения и стигнали до неутешителни изводи. „Нашите изследвания показаха, че отговорът на този въпрос, за съжаление звучи така: „В малка степен“, пишат авторите на изследването.
Учените се опитали да „взломят“ електронните чипове, контролиращи работата на различните системи в автомобила. Във всяка съвременна кола има до 70 такива устройства.
Системите са програмирани така, че в определени ситуации действат координирано. Например в случай на авария се активират въздушните възглавници, предпазните колани се затягат, а ключалките на вратите автоматично се отварят.
Експертите разработили програма под името CarShark, способна да се намесва в обмена информация между различните електронни връзки в машините и да им изпраща лъжливи данни.
Те получили достъп до автомобилния компютър чрез стандартни комуникационни портове, с помощта на които механиците „общуват“ с колата по време на ремонт или сервизно обслужване. Изпитания били проведени както на движещи се автомобили, така и на паркирани.
„Успяхме напълно да изключим спирачките на движещ се автомобил – съобщават авторите на изследването. – Освен това можем да активираме спирачките, при което водачът натиска газта, а колата внезапно спира“.
Най-ярката илюстрация на възможностите на хакерите станал експеримент, при който стрелките на таблото били преврърнати в часовник, отчитащ секундите от 60 до 0. В последните секунди започва да звучи сигнал, а когато времето изтече, двигателят на автомобила се изключва, а ключалките на вратите се затварят.
Според експертите от хакерска атака могат да пострадат практически всички автомобилни системи, включително двигателят, спирачките, отоплението и климатичната система, светлинните индикации, таблото и заключването.
Впрочем засега автолюбителите могат да отдъхнат, тъй като потенциалните злосторници трудно ще възпроизведат работата на CarShark.
„Автомобилите печелят от това, че (надяваме се) не са включени към интернет (засега) и те все още не могат да се управляват дистанционно – казва Рик Фергсън, експерт по въпросите на безопасността към компанията Trend Micro. – затова, за да се осъществи подобно нападение, е необходимо да се получи физически достъп до машината – било чрез взлом, било в качеството на механик“.
Експертът подчертава, че в последно време все повече устройства използват връзка с интернет, затова хакерската заплаха за електронните системи на автомобилите трябва да се приема много сериозно. http://news.automedia.bg/read/9659.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Група учени доказаха, че модерните автомобили са точно толкова уязвими от хакерски атаки, колкото и компютрите. Добре е колите засега нямат масово достъп до интернет...
Професорът от от Калифорнийския университет в Сан Диего Стефан Савидж и неговият колега от Вашингтонския университет Тадайоши Коно от успели да поставят автомобилната електроника под пълен контрол.
С дистанционно управление те заглушили двигател, изключили спирачките и произволно управлявали показанията на всички устройства.
Експертите се опитали да установят дали са защитени автомобилите от хакерски нападения и стигнали до неутешителни изводи. „Нашите изследвания показаха, че отговорът на този въпрос, за съжаление звучи така: „В малка степен“, пишат авторите на изследването.
Учените се опитали да „взломят“ електронните чипове, контролиращи работата на различните системи в автомобила. Във всяка съвременна кола има до 70 такива устройства.
Системите са програмирани така, че в определени ситуации действат координирано. Например в случай на авария се активират въздушните възглавници, предпазните колани се затягат, а ключалките на вратите автоматично се отварят.
Експертите разработили програма под името CarShark, способна да се намесва в обмена информация между различните електронни връзки в машините и да им изпраща лъжливи данни.
Те получили достъп до автомобилния компютър чрез стандартни комуникационни портове, с помощта на които механиците „общуват“ с колата по време на ремонт или сервизно обслужване. Изпитания били проведени както на движещи се автомобили, така и на паркирани.
„Успяхме напълно да изключим спирачките на движещ се автомобил – съобщават авторите на изследването. – Освен това можем да активираме спирачките, при което водачът натиска газта, а колата внезапно спира“.
Най-ярката илюстрация на възможностите на хакерите станал експеримент, при който стрелките на таблото били преврърнати в часовник, отчитащ секундите от 60 до 0. В последните секунди започва да звучи сигнал, а когато времето изтече, двигателят на автомобила се изключва, а ключалките на вратите се затварят.
Според експертите от хакерска атака могат да пострадат практически всички автомобилни системи, включително двигателят, спирачките, отоплението и климатичната система, светлинните индикации, таблото и заключването.
Впрочем засега автолюбителите могат да отдъхнат, тъй като потенциалните злосторници трудно ще възпроизведат работата на CarShark.
„Автомобилите печелят от това, че (надяваме се) не са включени към интернет (засега) и те все още не могат да се управляват дистанционно – казва Рик Фергсън, експерт по въпросите на безопасността към компанията Trend Micro. – затова, за да се осъществи подобно нападение, е необходимо да се получи физически достъп до машината – било чрез взлом, било в качеството на механик“.
Експертът подчертава, че в последно време все повече устройства използват връзка с интернет, затова хакерската заплаха за електронните системи на автомобилите трябва да се приема много сериозно. http://news.automedia.bg/read/9659.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Аз смятам, че NOD-32 ще свърши работа
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Не е зле производителитенай-после да се замислят на кого е нужна толкова много електроника в една кола...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Хайде сега.... нека да разкараме EFI и да се върнем към чисто механичнте карбуратори, защото разбираш ли за EFI трябва компютър 
Електроника че трябва да има - трябва. Тя минава доста сериозни изпитания и преди да се качи на автомибил и въпреки това пак се случват грешки. Това е нормално. Грешките съпътстват прогреса, без тях не може.
Колкото до посочента статия - аз на подобен тип статии не винаги съм убеден в достоверността им.
1. Доста често журналисти си разтягат локумите, които са сънували снощи под прикритието на "неназовани източници" или "учени, пожелали анонимност" само и само да изкарат някое материалче.
2. Доста често "учени", които ги е ударила творческа криза и не могат да измислят с какво полезно да се заханат, си правят подобни безумни експерименти за да отчитат дейност.


Електроника че трябва да има - трябва. Тя минава доста сериозни изпитания и преди да се качи на автомибил и въпреки това пак се случват грешки. Това е нормално. Грешките съпътстват прогреса, без тях не може.
Колкото до посочента статия - аз на подобен тип статии не винаги съм убеден в достоверността им.
1. Доста често журналисти си разтягат локумите, които са сънували снощи под прикритието на "неназовани източници" или "учени, пожелали анонимност" само и само да изкарат някое материалче.
2. Доста често "учени", които ги е ударила творческа криза и не могат да измислят с какво полезно да се заханат, си правят подобни безумни експерименти за да отчитат дейност.


- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
По-миналата седмица бутахме една чистак нова кола (дори не запомних марката) на Шел Пазарджик. Спря, зареди, и върти ли върти, но няма палене. И човекът помоли да бутнем, защото имал проблем със софтуера и понякога като загреела и се изгаси, не иска да пали, освен ако не я бутнат
Мой приятел си купи нов Сааб, кара го една година и продаде, че не издържаше лизинга
но той пък имаше проблем с внезапно самоподаване на газ за части от секундата. И в сервиза (официален) им трябваше месеци, за да успеят да разгадаят откъде е проблема.
Против съм прекалено многото електроника и софтуер в колата, защото все още технологиите не са достигнали такова ниво на развитие, че да позволяват на практика всичко да се контролира от компютър. И какъв е резултатът от сложните чудеса в една кола- ми общо взето не виждам какво толкова има в един нов модел фокус, което да заслужава 30 бона. И разходът на гориво при еднакви кубатури на двигателите е почти толкова, колкото и на моделите преди години. Според мен тук развитието е почти на нула.
Разбира се, комфорт, удобство и глезотии и все пак новото си е ново- няма спор, но това е друга тема.

Мой приятел си купи нов Сааб, кара го една година и продаде, че не издържаше лизинга

Против съм прекалено многото електроника и софтуер в колата, защото все още технологиите не са достигнали такова ниво на развитие, че да позволяват на практика всичко да се контролира от компютър. И какъв е резултатът от сложните чудеса в една кола- ми общо взето не виждам какво толкова има в един нов модел фокус, което да заслужава 30 бона. И разходът на гориво при еднакви кубатури на двигателите е почти толкова, колкото и на моделите преди години. Според мен тук развитието е почти на нула.
Разбира се, комфорт, удобство и глезотии и все пак новото си е ново- няма спор, но това е друга тема.
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Няма връщане назад, а и едва ли някой има идея за достъп до автомобилната електроника през интернет.
Освен това трудно можем да говорим за хакване... Все едно да отрежа жилото на спирачките, механично, е хак.
Освен това трудно можем да говорим за хакване... Все едно да отрежа жилото на спирачките, механично, е хак.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Тук не става въпрос да махнем EFI -то, тоа няма нищо общо с безопасноста а само контролира запалването и впръскането. Ivailo_ Georgiev е казал истината , едно EFI гори през зимата повече от карборлатор със същата кубатура. А и градския разход е почти 2 пъти в повече от извън градския. Имах кола с карборотор, с моно и сега и EFI. Карборатора в града гореше 9-10, а извън града 7-8, разлика 2 л. през зимата ми качваше разхода 0,5-1 л. Фият крома 2.0 куб. моно, беше само на газ, на бензин не работеше. Фията ми гореше 10-11 газ в града и 8-9 извън града, зимата се качваше най-много с литър, разлика пак 2 л. А сега Ескорта с EFI-то
Извън градския разход е направо чудесен, до 90 км.ч, е 5,8-6 л. над 90 до 120 6,5 л. от 120 на горе 7 до 8 л. съм го докарвал, направо идеално. Обаче кво става в града? Колкото и да се мъча по-малко от 10 не мога да го сваля , малко ако я настъпя разхода скача до 12л. а за зимата кво да говоря. Ако я запаля и убикалям с нея 100 км. без да спирам ще ми изгори 12 л. но обикновенно я паля сутрин, минавам 1,5 км. пия кафе и обратно пред вкъщи още 1,5 км. вечерта по същия начин минавам до 5 км. и стават общо 8 км. Е при това полужение разхода зимата е 14 на 100 км. направо двоен
И това за какво се получава ? При всяко палене независимо топла или студена оборотите са 1200 за няколко сек. докато EFI-то прочете датчиците, когато е студена работи на бугата смес докато температурата не стане нормална, когато исклучиш от скорост и се движиш по инерция оборотите са около 1100-1200 в зависимост от скороста и падат чак като спреш. Не виждам това защо ми е нужно при условие, че нямам нито климатик нито АБС. прятелят ми има АБС. на Астрата 1.6 моно, но при него оборотите си падат на 900 щом изклучи от скорост. Оборотите му са 1100 само докато загрее, загрее ли веднъш повече не ги вдига, колкото и да гасиш мотора и отново да го палиш. Извън градския разход му е същия като моя, но градския е в пъти по-малък от моя 7,5-8 ей това е разход в градски условия , и какво като е по просто запалването от мойто и като е само с 1 инжектор. Карал съм със откачен ВСС. датчик и оборотите си падат веднага щом изклуча от скорост на 900-950 и кво нито ми е притрисала, нито се е опитвала да гасне. Ето още малко материал по темата.


- Програмист може да предизвика всякакво ПТП
- С нарастване на компютъризацията на автомобилите опасността от страна на хакерите нараства. За това предупреждават учените от Вашингтонския университет и от университета на Сан-Диего, участващи в проекта CAESS (Център за изучаване безопасността на автомобилни системи). В научния си труд, който беше представен вчера на симпозиума по компютърна безопасност в Калифорния, те показаха резултатите от експериментите си, доказващи, че всеки момент вече добър програмист може да предизвика почти всяко ПТП.
Учените са написали програма, взаимодействаща с бордовия компютър на стандартен съвременен автомобил, способна да извърши ред вредоносни действия, като загасване на двигателя в движение, блокиране на спирачките, фалшифициране на показателите на скоростомера.
Това става чрез съединяване на преносим компютър към тестовия автомобил чрез стандартен диагностичен порт OBD-II, а командите към него се подават през Wi-Fi от друг лаптоп, намиращ се в пътуваща наблизо кола. В резултат водачът на опитната кола не може да направи нищо срещу хакерската намеса и само предпазните условия на изпитанието го спасяват от тежка катастрофа.
Изследователите предупреждават, че дори сега автохакерството да не е сериозна опасност, с нарастване компютъризацията на автомобилите неговата потенциална опасност ще нараства.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Разходът е еднакъв, но килограмите са различни. Едно е 900кг, а друго е 1400кг. За съжаление заради сигурността и комфорта нараства теглото.Ivailo_ Georgiev написа:...общо взето не виждам какво толкова има в един нов модел фокус, което да заслужава 30 бона. И разходът на гориво при еднакви кубатури на двигателите е почти толкова, колкото и на моделите преди години. Според мен тук развитието е почти на нула.
Елементарното е да натисне спирачката и да изключи двигателя. Абе много филми гледат тия журналистиvargala81 написа:Това става чрез съединяване на преносим компютър към тестовия автомобил чрез стандартен диагностичен порт OBD-II, а командите към него се подават през Wi-Fi от друг лаптоп, намиращ се в пътуваща наблизо кола. В резултат водачът на опитната кола не може да направи нищо срещу хакерската намеса и само предпазните условия на изпитанието го спасяват от тежка катастрофа.

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4787
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
няма лошо да има повече електроника в колите ,имаме и софтуери -и то скъпи за да се четат проблемите които колите създават,проблема е че нямаме обучени специалисти да работят с тези софтуери,примери в подкрепа на думите ми има много -вижте отзивите на хора с чисто нови автомобили посещаващи официалния сервиз на вносителя
времето е като парите-никога не стига
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Ако погледнем еднo примерче:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12121.html" onclick="window.open(this.href);return false;
и
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3367.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Разликите са основно в ускорението при еднаква кубатура.Разходът също е с малко над 2 литра в полза на ескорта (при смсен цикъл).Електрониката на руското отроче се състои във фарове и мигачи.Ладата е произведена 1976, ескорта 1999г.И сега ако кажете, че има ОГРОМНА полза от електрониката.
Има и много други примери, някои от които прдполагам са по-подходящи, но сега само за това се сетих.
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12121.html" onclick="window.open(this.href);return false;
и
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3367.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Разликите са основно в ускорението при еднаква кубатура.Разходът също е с малко над 2 литра в полза на ескорта (при смсен цикъл).Електрониката на руското отроче се състои във фарове и мигачи.Ладата е произведена 1976, ескорта 1999г.И сега ако кажете, че има ОГРОМНА полза от електрониката.
Има и много други примери, някои от които прдполагам са по-подходящи, но сега само за това се сетих.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Има една подробност, разхода на Ладата е за градско а на Ескорта смесен, Смесения на Ладата е същия. При това Ладата е със четири степенна кутия, а двигателя е със степен на сгъстяване 8.5, ако е с 5степенна кутия и степента на сгътяване се вдигне до 10.3 (както е при Ескорта), нещата ще се обърнат в полза на Ладата.Ianaki написа:.....Разходът също е с малко над 2 литра в полза на ескорта (при смсен цикъл).......
При мене, разликата между Орион 1.3 каб. и Ескорт 1.4 МИ е около 2л по-висок разход в града за Ескорта.
Най-добре си е със добрия стар Карбуратор, за съжаление обаче изработката му е много сложна.
Електрониката върши много добра работа във системите подпомагащи шофирането.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Ianaki написа:Ако погледнем еднo примерче:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12121.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Много хубава лада,почти като моята.![]()
и
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3367.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Разликите са основно в ускорението при еднаква кубатура.Разходът също е с малко над 2 литра в полза на ескорта (при смсен цикъл).Електрониката на руското отроче се състои във фарове и мигачи.Ладата е произведена 1976, ескорта 1999г.И сега ако кажете, че има ОГРОМНА полза от електрониката.
Има и много други примери, някои от които прдполагам са по-подходящи, но сега само за това се сетих.
Бъди себе си,има достатъчно други
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Наско както винаги е прав.Но и технологиите се променят със скоростта на светлината,което е хубаво.Отскоро карам ескорт 1.6 16в пълен инжекцион,колата е страхотна.Но ми липсва вече 1.4 моно.Поздрави.
Бъди себе си,има достатъчно други
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Ускорението на Лада 2106, в никакъв случай не е 17,5 с. нито пък макс. скорост е 150км. До скоро имах такава само, че с двигател от 2107 , 1.5 със 72 к.с ,4 скорости. Вдигал съм и 165 но неможе да поддържа повече от 155, когато ходих с нея на море съм поддържал 155 на магистралата. Ако имаше и 5-та скорост гаранция щеше да вдига 180. А това ускорение от 17,5 с. го прави Москвич Алеко със 1.5 двигател, а Москвича тежи доста повече от Ладата, не съм го засичал но със сигорност е под 15 сек.Ianaki написа:Ако погледнем еднo примерче:
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12121.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3367.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Разликите са основно в ускорението при еднаква кубатура.Разходът също е с малко над 2 литра в полза на ескорта (при смсен цикъл).Електрониката на руското отроче се състои във фарове и мигачи.Ладата е произведена 1976, ескорта 1999г.И сега ако кажете, че има ОГРОМНА полза от електрониката.
Има и много други примери, някои от които прдполагам са по-подходящи, но сега само за това се сетих.
Наско Ориона ти сигорно е мк-1 със 1.3 CVH. двигател. Мой колега имаше такъв, навъртяму за 3 г. 80 000 км. След малко пипане на карбуратора от специалист, колата започна да гори адски малко. Не съм сигорен за цифрите, но градско беше около 6,5-7 л. а извън градско 5 л. но така я бяха направили, че повече от 130 км. не можеше да вдигне. Преди 3 год. си купи Мондео 1.8 мк-1. ама това Мондео седеше в гаража и си разкарваше Ориона 2-3 пъти беше ходил с него от Асеновград до Куклен и се оплакваше, че много гори и го пребра в гаража На скоро го удариха на едно кръстовище и Ориона замина за скраб, от тогава не кара кола, предпочита да ползва фирмения Транзит който е 2.5 чист дизелот HACKO: При мене, разликата между Орион 1.3 каб. и Ескорт 1.4 МИ е около 2л по-висок разход в града за Ескорта.
Последна промяна от vargala81 на 23 май 2010, 12:36, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Точно така, даже твоята със този мотор от 07 е била малко по-бавна и тромава. Стария мотор `06 е със карбуратор Вебер а `07 е със карбуратор Солекс (руско название Озон), Солекса е сложен с цел икономия и и оттам е пострадала малко динамиката на `07.vargala81 написа:.......Ускорението на Лада 2106, в никакъв случай не е 17,5 с. нито пък макс. скорост е 150км. До скоро имах такава само, че с двигател от 2107 , 1.5 със 72 к.с ,4 скорости. Вдигал съм и 165 но неможе да поддържа повече от 155, когато ходих с нея на море съм поддържал 155 на магистралата. Ако имаше и 5-та скорост гаранция щеше да вдига 180.
Не съм сигурен как се водеше Ориона 83г с 1.3 CVH, даваше разход в града 8-9л/100
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
А да не говорим за Fiat 125.Класика без компютри.
Много ми ще да вметна и още нещо.Преди ескорта карах опела на баща си.Той беше Kadett "капка" 1.6S 82 к.с. Беше фанатично поддържан, като моя ескорт сега.Та това бе една изключително добра кола.Беше с карбуратор и вървеше, като хала.Правеше 190 км/ч. и боксуваше на 2ра скорост.Като разход градско беше към 8л. извънградско 5-6 в зависимост от карането.Изключителна динамика и не много висок разход.Компютътрът в колата е само за безопасност и музика - лично мнение.
Много ми ще да вметна и още нещо.Преди ескорта карах опела на баща си.Той беше Kadett "капка" 1.6S 82 к.с. Беше фанатично поддържан, като моя ескорт сега.Та това бе една изключително добра кола.Беше с карбуратор и вървеше, като хала.Правеше 190 км/ч. и боксуваше на 2ра скорост.Като разход градско беше към 8л. извънградско 5-6 в зависимост от карането.Изключителна динамика и не много висок разход.Компютътрът в колата е само за безопасност и музика - лично мнение.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Това градско в кой град и през коя година? При сегашните софийски задръствания ако пътуваш например за работа в час пик под 10 надали има кола която да гори (освен дизел или хибрид).Ianaki написа:Като разход градско беше към 8л. извънградско 5-6 в зависимост от карането.Изключителна динамика и не много висок разход.Компютътрът в колата е само за безопасност и музика - лично мнение.
А за извънградското и Фюжъна 1,4 80 к.с. дето е поне с 200 кг по тежък от Кадета и той гори 5,5 - 6 в зависимост от карането. Да не говорим за много по ниските вредни емисии на новите коли.
Така че не може да ме убедите, че няма полза от електронното управление на двигателя.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Ами нали правя сравнение със коли които съм карал в един и същи град и по един и същи начин.от DigiPro: Това градско в кой град и през коя година? При сегашните софийски задръствания ако пътуваш например за работа в час пик под 10 надали има кола която да гори (освен дизел или хибрид).
- А за извънградското и Фюжъна 1,4 80 к.с. дето е поне с 200 кг по тежък от Кадета и той гори 5,5 - 6 в зависимост от карането.
- Да не говорим за много по ниските вредни емисии на новите коли.
Така че не може да ме убедите, че няма полза от електронното управление на двигателя.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Те Голфовете и Астрите само миришат бензина и вдигат над 200 без проблемиvargala81 написа:... а на приятеля ми Астра 93 г. 1.6 моно 75 к.с да гори 8 . На комшията Голфа със същата кубатура и мощност като Астрата също гори 8-8,5.

Иначе си прав, че като минат 6-7 години и датчиците почнат да сдават багажа един по един, то разхода почва да се вдига. Предполагам, че и карбураторите като мине време се разцентроват и се вдига разхода. Всяко нещо иска поддръжка.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Щом 1.6 моно с 75 к.с. гори 8л./100км - малко повече от моя 1.8 с 143 к.с. значи има полза от електрониката.vargala81 написа:... а на приятеля ми Астра 93 г. 1.6 моно 75 к.с да гори 8 . На комшията Голфа със същата кубатура и мощност като Астрата също гори 8-8,5.
Освен това електрониката много често ни оправя грешките или простотиите. Такива системи са ABS, ESP и други подобни, защото на хлъзгав участък, ако опитате да избегнете дупка, много е вероятно да се окажете по покрив или извън пътя, ако нямате опит или ESP.
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Много електроника не е на добре
Сиерите имаха вариант на един и същ двигател, с карбуратор и инжекцион (напр. 2.0 DOHC). Сега не мога да намеря информация, за да сравня разхода им, нека някой да помогне. Но като цяло ми се струва, че твърдението карбуратор да харчи по-малко от инжекцион е абсурдно!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта