Страница 1 от 1

Фокус??????????

Публикувано: 01 окт 2007, 16:46
от penataa
агледал съм се във комбито на фокус 2000 година събрах парички и взеха едни мисли да ме мъчат заслужава ли си да не е някой боклук (всички познати викат пак ли форд) дали е като ескорта ??????
и ако го вземам колкйо кубика-коня да търся някакви такива тънкости ако можете помагайте .10х

Публикувано: 01 окт 2007, 17:00
от cenzor
Не е боклук..
С търсачката ще намериш пък всичко необходимо, тънкости, дебелости, каквото се сетиш. *00117* *00106*

Публикувано: 01 окт 2007, 17:05
от DTM
Кое трябва да му е същото на Фокуса с на Ескорта? Единствената прилика която съм открил до момента е, че това (врътката)което регулира ел.огледалата е същото като на Ескорта.
А и че и двете са модели Форд естествено :wink: .
От Ескорт към Фокус прехода които са направили е доста голям, всичко е различно (за купето става дума), окачването има доста подобрения също като отзад е изцяло ново (пълно независимо окачване). Спирачките са на изключително високо ниво.
Бензиновите мотори не мога да кажа колко са по различни от тези поставяни в Ескорта, но дизела (TDdi) е оборудван изцяло с електроника, за (TDCI да не говорим пък) . Разхода е поносим и вървеното е прилично. Комбито е чудесно, предлага изключителен комфорт и возия при доста добра стабилност на пътя при това.
Питай нещо по конкретно.

Публикувано: 01 окт 2007, 18:07
от AX!S
DTM, май хич не ти хареса окачването на моя отзад =)):
Има още една прилика - касетофоните са еднакви. :P
penataa, разликата между моя Ескорт и Фокуса на DTM не е малка, но между твоя Ескорт и Фокус '00 разликата е огромна, от където и да го погледнеш :idea:

Публикувано: 01 окт 2007, 19:01
от penataa
Имах предвид че от ескорта до сега съм много доволен(да чукам на дърво нямам грижи седма година ) , но искам да се пообновя не че ще продавам ескорта а просто ми се кара по-нова кола.Интересува ме какъв двигател да търся (кубици, коне,винтили),какво купе (след коя година -кое е по-качествено) екстри и т.н.

Публикувано: 01 окт 2007, 20:30
от HACKO
Казваш че си доволен от Ескорта, въпреки че за него се носят легенди колко бил лош. Защо си склонен да слушаш подобни за Фокуса, 90% от хората които ги говорят не са карали и поддържали Форд. Относно д-ля ако смяташ че на бензина не издържаш се ориентирай към турбодизела. Комбинацията бензинов мотор със газова уредба е извращение с техниката. Въпреки това ако се решиш на бензин търси мотори от 1.6 нагоре. За окачването нищо не мога да кажа, щото и аз не съм карал Фокус (при първа възможност ще си купя).

Публикувано: 01 окт 2007, 20:33
от doctordre
penataa написа:...Интересува ме какъв двигател да търся (кубици, коне,винтили)
според мен търси фокус с 4 винтила, на всяка гума по 1 :lol:

Публикувано: 01 окт 2007, 21:37
от debug
С дизелите нямам опит, но бензиновите от 1,6 нагоре са добри. 1,4 е куц, особено за комби. Опциите са 1,6 - 101 коня, 1,8 - 115 коня, 2,0 - 130 коня. Всичките са с по два вала и 16 клапана, 1,8 и 2,0 са си фордови двигатели, еволюция на Зетека - последен етап, докато 1,6 (въпреки името Зетек) е от японските разработки, които и в момента се слагат като Дуратек. Окачването на комбитата е по-различно отколкото на хечбеците и седана, където е прословутия Control Blade.
По възможност търси кола от фейслифта, ако можеш да си го позволиш - изчистени са дребните недостатъци от първото поколение. Като цяло кривите неща, които ме дразнят мен са следните:
- стъклата на предните врати тропат в полуотворено положение и скърцат в затворено при преминаване през неравности - оправено е с променен дизайн на повдигачите им след фейслифа.
- фаровете със стандартните крушки светят слабо - проблемът също е решен при фейслифта, аз карам с Osram Silverstar и положението е горе-долу добре.
- оригиналните гърнетата гният
- "спортните" седалки със страничните опори имат тенденция да се чупят, т.е. да се къса точковата заварка на опората. Лесно се открива - като хванеш опората на седалката и я натиснеш, се усеща как желязото мърда. Нова заварка оправя завинаги проблема, но трябва да се свалят тапицериите и си е играчка.
- Купето не гние, поне първите 9 години :P , но вътре под таблото има разни железа, които не се виждат и съответно са без грам покритие - те си ръждясват (много фордовско).
- Оригиналните механични огледала играят при висока скорост или неравна настилка и замъгляват образа. Интересно е, че ментетата с неясен произход не играят...
- Централната конзола е с интересен, но непрактичен дизайн - имаш две дупки, които са големи за чаши и малки за нещо друго...
- Освен при Ghia изпълненията, основни неща, които не мога да нареча екстри, липсват при Фокусника - например осветление в краката на водача, осветление в жабката, автоматично вдигане и сваляне на стъклата, заден плафон в салона, автоматично изтегляне на предната дясна седалка при сваляне на облегалката за по-лесен достъп при тривратите и прочие дреболии. Не че нещо, ама Маздата от 84-та ги има повечето от тия "екстри".

Горните неща ги описвам от стремеж да съм обективен, не съм от хората които сляпо хвалят колите си. Фактът, че съм си купил втори Фокус, въпреки че на първия му хвърлих двигателя, говори че колата ми харесва и за мен е добър автомобил с много добро съотношение качество / цена.
Реално обаче не можеш да добиеш пълни впечатления при пробно каране, трябва да покараш колата един-два пъти през Биклемето или Шипка, за да разбереш къде и е силата :twisted:
Уф, цял роман написах...

Публикувано: 02 окт 2007, 09:07
от penataa
doctordre написа:
penataa написа:...Интересува ме какъв двигател да търся (кубици, коне,винтили)
според мен търси фокус с 4 винтила, на всяка гума по 1 :lol:
поради местоположението на темата няма да се сърдя.а как се чете може да се спори вентил или винтил доста дълго,което е без смисъл

Публикувано: 02 окт 2007, 09:10
от chaosdd
Focus е една от най-сполучливите покупки втора ръка.
Доста награди е спечелил и в тази връзка (в Англия последователно много години, TUV преди няколко и пр.).

Комбито също е с прословутото Control Blade задно окачване, но е малко по-стегнато за по-голяма товароносимост.

От бензиновите двигатели за нормално шофиране 1.6 Zetec 16V 100 к.с. е прекрасен. Може и 1.8 и 2.0 разбира се. Характерно е, че са с много дълги предавки и на дълъг път разхода е мн. нисък като за бензин.

От онези години, които си търсиш, 1.8 TDdi 90 к.с. е чудесен. Единствен кусур - шумничък е. Гледай да не попаднеш на версия 75 к.с., макар че са много редки (само от първите години). Имай предвид, че дизелите често са с колосален километраж.
Още преди 2 години съм виждал Focus 1.8 TDdi на 480 000 км!
Смяната на ангренаж веднага е задължителна ако купиш дизел, при това внимавай къде!

Успех с покупката, дано сме помогнали.

Публикувано: 02 окт 2007, 09:12
от penataa
debug написа:С дизелите нямам опит, но бензиновите от 1,6 нагоре са добри. 1,4 е куц, особено за комби. Опциите са 1,6 - 101 коня, 1,8 - 115 коня, 2,0 - 130 коня. Всичките са с по два вала и 16 клапана, 1,8 и 2,0 са си фордови двигатели, еволюция на Зетека - последен етап, докато 1,6 (въпреки името Зетек) е от японските разработки, които и в момента се слагат като Дуратек. Окачването на комбитата е по-различно отколкото на хечбеците и седана, където е прословутия Control Blade.
По възможност търси кола от фейслифта, ако можеш да си го позволиш - изчистени са дребните недостатъци от първото поколение. Като цяло кривите неща, които ме дразнят мен са следните:
- стъклата на предните врати тропат в полуотворено положение и скърцат в затворено при преминаване през неравности - оправено е с променен дизайн на повдигачите им след фейслифа.
- фаровете със стандартните крушки светят слабо - проблемът също е решен при фейслифта, аз карам с Osram Silverstar и положението е горе-долу добре.
- оригиналните гърнетата гният
- "спортните" седалки със страничните опори имат тенденция да се чупят, т.е. да се къса точковата заварка на опората. Лесно се открива - като хванеш опората на седалката и я натиснеш, се усеща как желязото мърда. Нова заварка оправя завинаги проблема, но трябва да се свалят тапицериите и си е играчка.
- Купето не гние, поне първите 9 години :P , но вътре под таблото има разни железа, които не се виждат и съответно са без грам покритие - те си ръждясват (много фордовско).
- Оригиналните механични огледала играят при висока скорост или неравна настилка и замъгляват образа. Интересно е, че ментетата с неясен произход не играят...
- Централната конзола е с интересен, но непрактичен дизайн - имаш две дупки, които са големи за чаши и малки за нещо друго...
- Освен при Ghia изпълненията, основни неща, които не мога да нареча екстри, липсват при Фокусника - например осветление в краката на водача, осветление в жабката, автоматично вдигане и сваляне на стъклата, заден плафон в салона, автоматично изтегляне на предната дясна седалка при сваляне на облегалката за по-лесен достъп при тривратите и прочие дреболии. Не че нещо, ама Маздата от 84-та ги има повечето от тия "екстри".

Горните неща ги описвам от стремеж да съм обективен, не съм от хората които сляпо хвалят колите си. Фактът, че съм си купил втори Фокус, въпреки че на първия му хвърлих двигателя, говори че колата ми харесва и за мен е добър автомобил с много добро съотношение качество / цена.
Реално обаче не можеш да добиеш пълни впечатления при пробно каране, трябва да покараш колата един-два пъти през Биклемето или Шипка, за да разбереш къде и е силата :twisted:
Уф, цял роман написах...
много благодаря за инфото :D

Публикувано: 02 окт 2007, 09:24
от mrdds
debug е много запознат с нещата,наистина.Мога да добавя само,че фокуса има уникално задно окачване с тампони и биалетки на всяко колело.Това го прави много по стабилен при преминаване през неравности с висока скорост.На ескорта ми се е случвало да поднасям гъз@ в звой с крив паваж.
За мен (лично мнение) бензина е горивото за автомобили.При положение,че дизела вече стана по висок и от бензина някак си няма изгода.
Единствено бих приел дизел ако е под 100 000км и е ТДЦИ,а за кола на 7-8г. 100 000км са изминати по няколко пъти.

Публикувано: 02 окт 2007, 22:37
от debug
chaosdd написа: Комбито също е с прословутото Control Blade задно окачване, но е малко по-стегнато за по-голяма товароносимост.
Благодаря за поправката , може би съм останал с това впечатление, тъй като частите по задното окачване не са взаимозаменяеми при комбито и останалите варианти...

Публикувано: 16 окт 2007, 17:49
от pasajero
debug написа:С дизелите нямам опит, но бензиновите от 1,6 нагоре са добри. 1,4 е куц, особено за комби. Опциите са 1,6 - 101 коня, 1,8 - 115 коня, 2,0 - 130 коня. Всичките са с по два вала и 16 клапана, 1,8 и 2,0 са си фордови двигатели, еволюция на Зетека - последен етап, докато 1,6 (въпреки името Зетек) е от японските разработки, които и в момента се слагат като Дуратек. Окачването на комбитата е по-различно отколкото на хечбеците и седана, където е прословутия Control Blade.
По възможност търси кола от фейслифта, ако можеш да си го позволиш - изчистени са дребните недостатъци от първото поколение. Като цяло кривите неща, които ме дразнят мен са следните:
- стъклата на предните врати тропат в полуотворено положение и скърцат в затворено при преминаване през неравности - оправено е с променен дизайн на повдигачите им след фейслифа.
- фаровете със стандартните крушки светят слабо - проблемът също е решен при фейслифта, аз карам с Osram Silverstar и положението е горе-долу добре.
- оригиналните гърнетата гният
- "спортните" седалки със страничните опори имат тенденция да се чупят, т.е. да се къса точковата заварка на опората. Лесно се открива - като хванеш опората на седалката и я натиснеш, се усеща как желязото мърда. Нова заварка оправя завинаги проблема, но трябва да се свалят тапицериите и си е играчка.
- Купето не гние, поне първите 9 години :P , но вътре под таблото има разни железа, които не се виждат и съответно са без грам покритие - те си ръждясват (много фордовско).
- Оригиналните механични огледала играят при висока скорост или неравна настилка и замъгляват образа. Интересно е, че ментетата с неясен произход не играят...
- Централната конзола е с интересен, но непрактичен дизайн - имаш две дупки, които са големи за чаши и малки за нещо друго...
- Освен при Ghia изпълненията, основни неща, които не мога да нареча екстри, липсват при Фокусника - например осветление в краката на водача, осветление в жабката, автоматично вдигане и сваляне на стъклата, заден плафон в салона, автоматично изтегляне на предната дясна седалка при сваляне на облегалката за по-лесен достъп при тривратите и прочие дреболии. Не че нещо, ама Маздата от 84-та ги има повечето от тия "екстри".

Горните неща ги описвам от стремеж да съм обективен, не съм от хората които сляпо хвалят колите си. Фактът, че съм си купил втори Фокус, въпреки че на първия му хвърлих двигателя, говори че колата ми харесва и за мен е добър автомобил с много добро съотношение качество / цена.
Реално обаче не можеш да добиеш пълни впечатления при пробно каране, трябва да покараш колата един-два пъти през Биклемето или Шипка, за да разбереш къде и е силата :twisted:
Уф, цял роман написах...
Сриозно изложено мнение, използвам възможноста да благодаря на колегите за труда който са си направили да помогнат в избора на хора като мен.