Какво направих по колата си днес?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Прочети внимателно страница 3 - Background Information, дано ти "светне". Не го намирам на аудио файл, че да го "чуеш".
Липсата на априорна информация не е довод за оборване на чуждо твърдение.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Гледах за един завод за фарове май по дискавъри, та лакираха поликарбоната фабрично. Сигурно без това няма да изтрае десетте години, за които са предвидени колите.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Оригиналният лак след години или се напуква, или просто помътнява, както се случва при повечето Фордове. Моите ги полираха и веднага след това ги облепиха с фолио. Вече няколко години изглеждат като нови. Единият даже отнесе удар от задната броня на един заплес, но получи само леко ожулване върху фолиото. Дори не се забелязва, ако не се вгледа човек. Специалистът по огледите при застрахователя даже и не разбра, че фарът е с фолио 

Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
За всички решили да си лакират фаровете горещо препоръчвам да не ги полират преди това, а да ги матират равномерно с шкурка 1000-в противен случай рискът от отлюспване на лака е много голям.
Ако пък на някого не му се вярва да използва шкурка 2000-не се съмнявайте, че фаровете ще "светнат"
П.С. Понеже не ми е ясно как и с какво-демек на мога сам да си облепя фаровете с фолио, но мога да си ги лакирам, та клоня към този вариант.
Ако пък на някого не му се вярва да използва шкурка 2000-не се съмнявайте, че фаровете ще "светнат"

П.С. Понеже не ми е ясно как и с какво-демек на мога сам да си облепя фаровете с фолио, но мога да си ги лакирам, та клоня към този вариант.
Много автомати-слаби резултати!
- margarit.hristov
- Потребител
- Мнения: 140
- Регистриран: 31 мар 2020, 19:21
- Модел на автомобила: Форд мондео мк4 комби 1.8тдци 125к.с.
- Местоположение: Свиленград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Привет колеги,днес след дълго умуване и чесане мисля че си реших проблема със скъсаната шпилка.благодаря и на колегата ozzie за споделеният опит.та по темата-реших да изпиля главата на болта до 12,5мм и да направя лек конус.набих болта от предната част на главината.от задната страна наварих с CO до колкото можеше да се бръкне и изпилих леко с флекса за албинис (не че се вижда ама ..)тия дни предстой да я тествам,но за сега всичко изглежда нормално.поздрави и честит имен ден на всички именници.наздраве
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Еее, най-накрая да доживея някой друг тук, освен мен да каже наздраве!
Ама ти си именник, Маргарите-да си здрав и щастлив, ти и семейството-според мен толкова ти стига!
Не мога да не пийна една-две ракии по този повод-после що пия...?
Железата не ги мисли-поправими са, а и твоят случай не е тежък, та празнувай именният си ден!

Ама ти си именник, Маргарите-да си здрав и щастлив, ти и семейството-според мен толкова ти стига!

Не мога да не пийна една-две ракии по този повод-после що пия...?

Железата не ги мисли-поправими са, а и твоят случай не е тежък, та празнувай именният си ден!
Много автомати-слаби резултати!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Завъртях зимните с летните гуменки и покрай случая използвах да сменя и десен кормилен накрайник, с такъв от неизвестната за мен марка MOOG. След смяната му, една вибрация която се появяваше при ускорение, осезаемо изчезна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Днес рано-рано отидох да проверя нивото на фреона в клим. система преди жегите-оказа се, че за 13 месеца са изчезнали 200гр. фреон, но климатроника все още охлаждаше.
Малко след закупуване на колата направих същата проверка-липсваха 300гр. фреон-демек половината, като охлаждане вече нямаше. Тогава след месец ходих за проверка на теч, но нищо не се откри, днес също.
Майстора каза, че не му харесва долната част на радиатора, защото е мръсна, а и ламелките му са сгънати-предполагам от миене с пароструйка от близко разстояние. При такъв радиатор охлаждането не е много добро и се вдигало налягането в системата. Имам едно наум да го сменя.
Днес не ми се занимаваше повече, но утре ще отскоча до автомивка за левче(вече два лева), ще напръскам радиатора богато с "Меглио", ще изчакам малко и ще измия с пароструйка от разстояние около два метра. Бих предпочел маркуч в случая, и когато ми се удаде такава възможност ще сваля предната решетка за по-добър достъп и по същата "технология" ще измия, и радиатора на двигателя от вътр. страна, и колкото докопам отгоре, и радиатора на климатика.
На връщане си купих и две класически метални скоби за гофрата м/у възд. филтър и дроселовата клапа, че срещам голямо затруднение със затягането на оригиналните защипващи се скоби-дали не трябват някакви по-специални клещи?
Малко след закупуване на колата направих същата проверка-липсваха 300гр. фреон-демек половината, като охлаждане вече нямаше. Тогава след месец ходих за проверка на теч, но нищо не се откри, днес също.
Майстора каза, че не му харесва долната част на радиатора, защото е мръсна, а и ламелките му са сгънати-предполагам от миене с пароструйка от близко разстояние. При такъв радиатор охлаждането не е много добро и се вдигало налягането в системата. Имам едно наум да го сменя.
Днес не ми се занимаваше повече, но утре ще отскоча до автомивка за левче(вече два лева), ще напръскам радиатора богато с "Меглио", ще изчакам малко и ще измия с пароструйка от разстояние около два метра. Бих предпочел маркуч в случая, и когато ми се удаде такава възможност ще сваля предната решетка за по-добър достъп и по същата "технология" ще измия, и радиатора на двигателя от вътр. страна, и колкото докопам отгоре, и радиатора на климатика.
На връщане си купих и две класически метални скоби за гофрата м/у възд. филтър и дроселовата клапа, че срещам голямо затруднение със затягането на оригиналните защипващи се скоби-дали не трябват някакви по-специални клещи?
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
http://gamateh.com/product/10631/klesht ... 50678.html
Такива клещи трябват ако са същите скоби като предния фокус. Голяма мъка е на ръка да се закопчават
Такива клещи трябват ако са същите скоби като предния фокус. Голяма мъка е на ръка да се закопчават
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
И най-обикновени клещи тип керпеден върши работа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
и с тях как ще закопчаеш скобите?
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Разполагам със всякакви видове клещи, ама 'засеците" на скобите са заоблени и няма стягане-клещите приплъзват. Както и да е-забравям оригиналното решение.
Както вчера писах днес чистих, доколкото е възможно радиатора на климатика-отидох на автомивка за два лева(вече), пръсках обилно с "Меглио" и после изплакнах от разстояние-какво изтече не видях. защото съм с две кори отдолу. После зяпах, ама не ми хареса долната част на радиатора на климатика-повечето ламелки са сгънати, или изкривени-май ще го сменям, ще видим...
Както вчера писах днес чистих, доколкото е възможно радиатора на климатика-отидох на автомивка за два лева(вече), пръсках обилно с "Меглио" и после изплакнах от разстояние-какво изтече не видях. защото съм с две кори отдолу. После зяпах, ама не ми хареса долната част на радиатора на климатика-повечето ламелки са сгънати, или изкривени-май ще го сменям, ще видим...
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Според няколко климаджии, с които съм разговарял, дори и да е изправна системата, се губят някакви проценти от газа всяка година. Затова на няколко години се налага да се допълва. Ако обаче се губи половината газ за година ползване, имаш теч от някъде. И при мен се налагаше да доливам всяка година и се оказа, че са свършили уплътненията на компресора. Важно е климатикът да се ползва и през зимата. Някои го ползват в автоматичен режим. Аз го ползвам само за изсушаване на стъклата, но и така не стои няколко месеца без да се върти компресорът.
Знам всички вицове за Форд 

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
На две години се допълва , май и аз ги правя тая пролет. Последния път ми влезе 50 мл фреон и 10 мл масло общо 10-12 лв, но закачането на машината е/беше 40 лв.Машината дава разпечатка от кое колко е допълнено там където ходя.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Климатичната с-ма в покой поддържа налягане от 4 до 7 атм. в зависимост от външната температура, а при задействането и налягането е 15-20 атм., така че един косъм дебелина е достатъчен за утечка, която при мен я има, ама не могат да я хванат откъде е?
Много автомати-слаби резултати!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
От сервизните вентили, особено този на високото налягане.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Дай по-подробно, бе Оги, че да вдяна! 

Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Сега да не речеш пак, че се заяждам...
Сервизните вентили са тези, през които ти тестват и доливат системата. Възможно е да е от тях. Но е по-вероятно да е примерно семерингът на вала на компресора. Поне при мен все той излизаше виновник. На две коли. Първия път го хванаха в един сервиз за газови инсталации в Младост 2. Обаче искаха да ме одерат жив за смяната на един семеринг. Ма можело да е от буталната група и т.н. Правих го на друго място. Понеже семерингът е подложен на триене, прогресиращата загуба на газ насочва към него. Колкото повече работи, толкова повече се износва. Течът се установява по няколко начина. При мен ползваха детектори за газ. Доста точно локализират мястото.
Сервизните вентили са тези, през които ти тестват и доливат системата. Възможно е да е от тях. Но е по-вероятно да е примерно семерингът на вала на компресора. Поне при мен все той излизаше виновник. На две коли. Първия път го хванаха в един сервиз за газови инсталации в Младост 2. Обаче искаха да ме одерат жив за смяната на един семеринг. Ма можело да е от буталната група и т.н. Правих го на друго място. Понеже семерингът е подложен на триене, прогресиращата загуба на газ насочва към него. Колкото повече работи, толкова повече се износва. Течът се установява по няколко начина. При мен ползваха детектори за газ. Доста точно локализират мястото.
Знам всички вицове за Форд 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Семерингът се открива лесно по омасляването на корпуса. Вентилите така или иначе се омасляват при точене/пълнене и малко хора ги заподозират, като виновник за загубата на фреон.
На моята, като я купих имаше с около 200 грама по-малко, допълних. На следващата година се беше разцентровала нещо машината и идваха да я сервизират - "Дай кола", дадох моята и пак нямаше 150-160 грама. Понеже нямаше видими течове и системата беше празна, смених вентилите. От тогава, вече ~10 години няма проблеми.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Да, знам го това. При мен просто и двата пъти нямаше омазняване покрай семеринга на вала на компресора, но изтърваше газ от там. Затова казвам, че е добре да се проверява и с газанализатор, че иначе може и да се подведат майсторите.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта