Евроизбори 2009
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
nikolovvd...доста погрешно е това...
Като как точно домовата книга ще спре един килър или бомбаджия?
Като как точно домовата книга ще спре един килър или бомбаджия?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Трябва много да обяснявам, а и няма да ме разбереш. Само един въпрос. Ако ти си от този контингент, ще се регистрираш ли на адреса, на който живееш или ще предпочиташ да останеш "невидим"? Защо мислиш правят шайки всеки месец и ловят по 20-30 криминално проявени обявени за общодържавно издирване.S_C написа:nikolovvd...доста погрешно е това...
Като как точно домовата книга ще спре един килър или бомбаджия?
От Есента като почнат да сменят личните карти с нови с биометрични данни и стане престъпление, само по отпечатъците ще знаят кой го е извършил и къде живее.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Ники, повярвай ми не ти се иска отново да живееш в София 
Защото тука е къса паметта на много хора
Никой вече не помни думите за 10 годишните гаранции на пътищата, никой не помни, че ББ гони Вълка от София, преди всеки избори (аз помня 2 пъти), на никой не му се мисли колко пъти беше "решен"въпроса с боклука...
Това за метрото, околовръстното и т.н го остави... това са приказки
реално ако гледаме на нещата ще ги видиш от по различен ъгъл
Имаме просто една популистка латерна... някой който непрекъснато натяква основни неща... аз лично видях много малко управленски решения
конкретни, точни, бързо изпълнени... видях и чух обещания, видях и чух извинения и прехвърляне на вина. Извинявам се, но силния политик, не би трябвало непрекъснато да търси вината в друг... нали знаете... на крив такова, какво му пречи... и после говорим за черен PR?!
смях!

Защото тука е къса паметта на много хора

Това за метрото, околовръстното и т.н го остави... това са приказки



смях!
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Относно раздуханите до космоса проблеми с отпадъците на София и несъстоялия се завод за отпадъците на София, мога с ръка на сърцето да кажа, като човек, който се занимава с това всеки ден и знае нещата отвътре в детайли, че сегашното правителство направи всичко възможно да пречи на Кмета на СО по всевъзможни начини, да слага прът в колелата на всеки проект, да има кризи и преливащи контейнери и да се предизвика боклучена предизборна криза и най-вече да няма завод. Факт. Не ми се разказват подробности, а няма и смисъл.
Ако гласуват закона за управление на отпадъците в област София град, който проект е толкова безумен и противоречащ на какво ли не,че отказвам да го проумея, ЕС спира ОП Околна среда. И не само това.
Ето нещо за размисъл, интересно е да го прочетете.
РЕШЕНИЕ
№ 7331
София, 04.06.2009
В ИМЕТО НА НАРОДА
Върховният административен съд на Република България - Седмо отделение, в съдебно заседание на единадесети май две хиляди и девета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИАНА ДОБРЕВА
ЧЛЕНОВЕ: ЮЛИЯ КОВАЧЕВА
ИВАН РАДЕНКОВ
при секретар Пенка Котанидис и с участието
на прокурора Любка Стамова изслуша докладваното
от съдията ИВАН РАДЕНКОВ
по адм. дело № 5214/2009.
Производството е по реда на чл. 179 и сл. във връзка с чл. 147 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба на Кмета на Столична община (СО) срещу Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България (МС), за неотложни мерки за преодоляване на кризата в сметосъбирането на територията на СО и отстраняване на екологични щети. Изложени са подробни съображения за незаконосъобразност на оспореното решение. Твърди се, че в случая не са налице предпоставките за обявяване на кризисно положение, тъй като на територията на СО е създадена организация по сметосъбиране и сметоизвозване. За евентуално нарушаване на ритъма по сметосъбирането и сметоизвозването би могло да се говори за периода, през който концесионерът "Новера" е преустановил изцяло услугите по сметосъбиране и сметоизвозване на територията на 19 района на СО и част от район "Триадица", но след проведена процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП) е започнало извършването на тези дейности.
Поддържа се, че обявяването на кризисно положение не е предложено от Съвета по сигурността, а на базата на съвместен доклад от министъра на здравеопазването, министъра на околната среда и водите и министъра на регионалното развитие и благоустройството, като по този начин МС е нарушил императивни разпоредби на Закона за управление при кризи (ЗУК). При създаването на Националния кризисен щаб не са изпълнени изискванията на чл. 12, ал. 2 от ЗУК, тъй като не са включени министри в състава му. С решението по т. 6 се изземват функции на кмета на Столична община, предоставени му по силата на чл. 16, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО). С т. 7 от оспореното решение на МС депото за твърди битови отпадъци на София - Суходол е обявено за обект от национално значение, без да е налице промяна на собствеността, тъй като съгласно чл. 2, ал. 2, т. 5 от Закона за държавната собственост (ЗДС) обектите от национално значение са публична държавна собственост. Твърди се, че т. 8 от решението не е съобразено с възможностите за финансиране на действията от държавния бюджет и не са налице предпоставките за допускане на предварително изпълнение на Решение № 242/09.04.2009 г. на МС. По тези съображения се иска отмяна на оспореното решение изцяло.
Процесуалният представител на Министерския съвет е изразил становище за неоснователност на жалбата. Изложени са съображения във връзка с действителното наличие на кризисно положение с оглед прекратяването на дейността по сметосъбиране и сметоизвозване в 19 района на гр. София за продължителен период от време. Не са превишени правомощията на МС по чл. 11 от ЗУК, тъй като единствено този орган има компетентността да обяви кризисно положение при възникнала ситуация - чл. 10, т. 5 от ЗУК. Нормата на чл. 12 от закона няма императивен характер, поради което преценката на МС за състава на кризисния щаб е в зависимост от характера на кризата и е направена в рамките на законовата му компетентност. В решението на МС не са предвидени ограничения или изземване на правомощия на кмета на СО. Действията на кризисния щаб са насочени в подкрепа на общината за справяне с кризата. Депото за твърди битови отпадъци в Суходол е обявено за обект от национално значение по смисъла на § 5 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ), без да се прави промяна на собствеността, поради което не се увреждат по никакъв начин правата на СО, а действията на министъра на финансите по т. 8 са съобразени с възможностите на държавния бюджет.
По делото са конституирани като страни Марин Тодоров Маринов и Ангел Стефанов Манчев, и двамата от гр. София, които изразяват становище за недопустимост на жалбата против Решение № 242/2009 г. на МС. Алтернативно поддържат становище за неоснователност на жалбата .
Представителят на Върховната административна прокуратура изразява становище за недопустимост на жалбата, тъй като съгласно приложимите норми на АПК - чл. 179 и сл. във връзка с чл. 147 и сл., право да оспорят административния акт имат гражданите и организациите, чиито права, свободи и законни интереси са нарушени или застрашени от този акт или за които поражда задължения. Наличието на "засягане" е необходимо условие за възникване на процесуално - правния интерес от съдебното оспорване. Неблагоприятно засягане е налице, когато се прекратяват или ограничават съществуващи права или се създава или увеличава обема на съществуващи задължения. Задължително конституционно условие е обжалваният акт да засяга лицето или организацията, която го оспорва. В настоящият случай не е установен пряк и непосредствен интерес от обжалване на административния акт. С решението на Министерския съвет не са засегнати права или законни интереси и не са породени задължения за жалбоподателя. При направеният в решението извод за наличие на криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК, са предприети действия, израз на управлението при криза и насочени към преодоляването й. За Столична община липсват задължения от финансов характер, които да са последица от решението на Министерския съвет и не са ограничени възможностите й да осъществява управление на дейността по събиране на отпадъците. Столична община не търпи вреди от оспореното решение, обстоятелство, което е потвърдено и от процесуалния представител на жалбоподателя в съдебно заседание от 27.04.2009 година.
Алтернативно се поддържа становище за неоснователност на жалбата. Решението е прието от компетентен орган съгласно правомощията му, предвидени в чл. 10, т. 5 от ЗУК. Съобразена е и изискващата се от закона форма. Правилно е прието, че е налице криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК. От данните по преписката е направен извод, че е налице промяна на установеното състояние на живот, обхванала част от територията на страната - Столична община, което състояние е свързано с продължителни затруднения в сектора на сметосъбирането. Във връзка с проблемите при управлението на отпадъците е променено качеството на живот и е възникнала потенциална опасност за общественото здраве и компонентите на околната среда. Съветът по сигурността е подпомагащ орган и евентуално негово предложение за обявяване на кризисно положение не е предпоставка за законосъобразност на действията на Министерския съвет. Не е нарушен чл. 13 от ЗУК, а разпоредбата на чл. 12, ал. 2 от същия закон има диспозитивен характер и в рамките на оперативната самостоятелност на административния орган е конкретния подбор на състава на посочените органи. Тази преценка не подлежи на съдебен контрол. Формирането на Националния кризисен щаб е извършено от Министерския съвет, който е централен орган на изпълнителната власт и осъществява общо ръководство на дейностите при управление на кризи (чл. 10 от ЗУК). Неоснователно е твърдението, че с оспореното решение се отнемат правомощията на кмета на СО по управление на отпадъците. В случая се осъществяват правомощия, предвидени в друг закон, свързани с преодоляване на кризисно положение, а не с организиране и ръководство на дейността по сметосъбирането. Депото за твърди битови отпадъци в Суходол е обявено за обект от национално значение по смисъла на ЗУТ и не е променена собствеността. Финансовото осигуряване е предвидено в съответствие с разпоредбата на чл. 61 от ЗУК и разходите са съобразени с възможностите на държавния бюджет. С оглед на посочените аргументи се твърди, че не са налице основания, които да налагат извод за незаконосъобразност на оспореното решение, поради което жалбата като неоснователна следва да бъде отхвърлена.
След като прецени събраните по делото доказателства, във връзка с доводите и съображенията на страните, Върховният административен съд приема за установено следното:
Жалбата против Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет в частта по т. 1 и т. 2, изречение първо, е процесуално допустима. Оспореното решение на Министерския съвет е издадено на основание чл. 10, т. 5 и чл. 53 - 61 от Закона за управление при кризи (отменен с & 2, т. 3 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за отбраната и въоръжените сили (ДВ. бр. 35/12.05.2009 г.), чл. 137, ал. 1, т. 1, буква "л" от Закона за устройство на територията, чл. 20, ал. 4 и чл. 21 от Закона за администрацията и чл. 13, ал. 3, т. 1 и т. 7, и ал. 4 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.
С решението по т. 1 се обявява кризисно положение по смисъла на отменения ЗУК на територията на област София, като с предвидените мероприятия се извършва паралелно сметосъбиране и сметоизвозване на твърди битови отпадъци, която дейност по силата на чл. 16 от ЗУО е в правомощията на кмета на съответната община. Намесата в неговите функции обуславя неговия правен интерес от търсената съдебна защита (арг. чл. 147 от АПК).
Съгласно разпоредбата на чл. 2 , ал. 1 от ЗУК "криза по смисъла на този закон е промяна на установеното състояние на живот, обхванала територии, обекти, сектори и сфери на икономиката и обществения живот или околната среда, предизвикана от човешка дейност или природни явления, в резултат на която условията за съществуване и за осъществяване на дейност в променената среда са силно нарушени.". В случая не са представени доказателства за "силно нарушени условия за съществуване и за осъществяване на дейност", тъй като на територията на Столична община е създадена организация по сметосъбирането и по сметоизвозването. Нарушаването на ритъма на тези дейности за определен период от време не налага извод за съществуването на кризисно положение съгласно критериите, заложени в дефинитивната разпоредба на чл. 2, ал. 1 от закона. Направените констатации в доклада на министъра на здравеопазването, министъра на околната среда и водите и министъра на регионалното развитие и благоустройството, за неотложни мерки във връзка с преодоляването на кризата, са общи и неподкрепени с конкретни доказателства за действителното състояние на дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване. Изложени са съображения за потенциална опасност от възникване на епидемия, без да са базирани на налични данни, изходящи от специализирани за това органи. С разпоредбата на чл. 11, т. 1 и 2 от ЗУК на Съвета по сигурността е предоставена възможността, след анализиране степента на риска от възникване на кризи, да предложи предприемането на превантивни мерки и евентуално да предложи на Министерския съвет обявяване на кризисно положение. Такова предложение може да бъде направено и от друг орган, доколкото законът не изисква императивно решението на МС задължително да се предхожда от предложение на Съвета по сигурността. В настоящия случай е налице доклад от посочените трима министри, но той следва да бъде съобразен с подробен анализ на риска и конкретни доказателства, така че да замести липсващия акт на съвета.
С оглед на изложените съображения Върховният административен съд намира, че в конкретния случай не е налице материалноправната предпоставка - наличие на криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК (отм.), което налага извода, че оспореното решение в тази му част е незаконосъобразно, което е основание за отмяната му съгласно чл. 146, т. 4 от АПК.
Съгласно разпоредбата на чл. 12, ал. 1 от ЗУК (отм.) при криза министър - председателят със заповед създава Национален кризисен щаб. С Решението по т. 2, изречение първо, това правомощие на министър - председателя е осъществено от Министерския съвет при липса на материална компетентност. Законът е предвидил произнасяне на едноличен орган на изпълнителната власт със заповед. В случая Националния кризисен щаб е създаден с решение на колективен орган, т.е. налице е изземване на правомощия в нарушение на императивни разпоредби на закона. По тези съображения решението в тази му част е нищожно и следва да бъде прогласено за такова на основание чл. 146, т. 1 от АПК. При това положение е безпредметно обсъждането на възражението на жалбоподателя във връзка с персоналния състав на Националния кризисен щаб по чл. 12, ал. 2 от ЗУК (отм.), определен със заповед № Р - 38 /10.04.2009 г. на министър - председателя , която не е предмет на съдебен контрол.
Жалбата в останалата й част е процесуално недопустима по следните съображения:
С решението по т. 2, изречение второ е възложено на министър - председателя осъществяването на законово регламентирана дейност, т.е да издаде заповед на основание чл. 12, ал. 1 от ЗУК (отм.), с която да определи заместник - председателите и членовете на Националния кризисан щаб. Решението по т. 3, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 8 е издадено в изпълнение на т. 1 и няма самостоятелно значение. По тези съображения жалбата в тази й част следва да бъде оставена без разглеждане и производството по делото прекратено.
С решението по т. 7 е обявено депото за битови отпадъци на София - Суходол, за обект от национално значение по смисъла на & 5, т. 62 от ДР на ЗУТ без промяна на собствеността му. Разпоредбата на чл. 2, ал. 2, т. 5 от Закона за държавната собственост регламентира обектите, публична държавна собственост, като с такъв характер са и обектите с национално значение, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от национално значение. С решението в частта по т. 7 депото за битови отпадъци - Суходол, е обявено за обект от национално значение, без да е променена собствеността, която е публична държавна. При тези данни за Столична община не е налице правен интерес от оспорване на решението в тази му част. По изложените съображения жалбата и в тази й част следва да бъде оставена без разглеждане и производството по делото прекратено.
По т. 9 от Решение № 242/2009 г. на МС, с която е допуснато предварително изпълнение на решението, съдът се е произнесъл с определение от 27.04.2009 г., поради което не дължи произнасяне с настоящия съдебен акт.
Водим от гореизложеното и на основание чл. 172 от АПК, Върховният административен съд, състав на седмо отделение
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България по т. 1, с което се обявява кризисно положение по смисъла на Закона за управление при кризи (отм.) на територията на област София.
ОБЯВЯВА НИЩОЖНОСТТА на Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България по т. 2 , изречение първо, с което създава Национален кризисен щаб с председател Тодор Модев - областен управител на област София.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Кмета на Столична община против Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България В ОСТАНАЛАТА Й ЧАСТ.
ПРЕКРАТЯВА производството по жалбата в тази му част.
Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред петчленен състав на Върховния административен съд в 14 - дневен срок от съобщението до страните.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Диана Добрева
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Юлия Ковачева
/п/ Иван Раденков
Ако гласуват закона за управление на отпадъците в област София град, който проект е толкова безумен и противоречащ на какво ли не,че отказвам да го проумея, ЕС спира ОП Околна среда. И не само това.
Ето нещо за размисъл, интересно е да го прочетете.
РЕШЕНИЕ
№ 7331
София, 04.06.2009
В ИМЕТО НА НАРОДА
Върховният административен съд на Република България - Седмо отделение, в съдебно заседание на единадесети май две хиляди и девета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИАНА ДОБРЕВА
ЧЛЕНОВЕ: ЮЛИЯ КОВАЧЕВА
ИВАН РАДЕНКОВ
при секретар Пенка Котанидис и с участието
на прокурора Любка Стамова изслуша докладваното
от съдията ИВАН РАДЕНКОВ
по адм. дело № 5214/2009.
Производството е по реда на чл. 179 и сл. във връзка с чл. 147 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба на Кмета на Столична община (СО) срещу Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България (МС), за неотложни мерки за преодоляване на кризата в сметосъбирането на територията на СО и отстраняване на екологични щети. Изложени са подробни съображения за незаконосъобразност на оспореното решение. Твърди се, че в случая не са налице предпоставките за обявяване на кризисно положение, тъй като на територията на СО е създадена организация по сметосъбиране и сметоизвозване. За евентуално нарушаване на ритъма по сметосъбирането и сметоизвозването би могло да се говори за периода, през който концесионерът "Новера" е преустановил изцяло услугите по сметосъбиране и сметоизвозване на територията на 19 района на СО и част от район "Триадица", но след проведена процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП) е започнало извършването на тези дейности.
Поддържа се, че обявяването на кризисно положение не е предложено от Съвета по сигурността, а на базата на съвместен доклад от министъра на здравеопазването, министъра на околната среда и водите и министъра на регионалното развитие и благоустройството, като по този начин МС е нарушил императивни разпоредби на Закона за управление при кризи (ЗУК). При създаването на Националния кризисен щаб не са изпълнени изискванията на чл. 12, ал. 2 от ЗУК, тъй като не са включени министри в състава му. С решението по т. 6 се изземват функции на кмета на Столична община, предоставени му по силата на чл. 16, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО). С т. 7 от оспореното решение на МС депото за твърди битови отпадъци на София - Суходол е обявено за обект от национално значение, без да е налице промяна на собствеността, тъй като съгласно чл. 2, ал. 2, т. 5 от Закона за държавната собственост (ЗДС) обектите от национално значение са публична държавна собственост. Твърди се, че т. 8 от решението не е съобразено с възможностите за финансиране на действията от държавния бюджет и не са налице предпоставките за допускане на предварително изпълнение на Решение № 242/09.04.2009 г. на МС. По тези съображения се иска отмяна на оспореното решение изцяло.
Процесуалният представител на Министерския съвет е изразил становище за неоснователност на жалбата. Изложени са съображения във връзка с действителното наличие на кризисно положение с оглед прекратяването на дейността по сметосъбиране и сметоизвозване в 19 района на гр. София за продължителен период от време. Не са превишени правомощията на МС по чл. 11 от ЗУК, тъй като единствено този орган има компетентността да обяви кризисно положение при възникнала ситуация - чл. 10, т. 5 от ЗУК. Нормата на чл. 12 от закона няма императивен характер, поради което преценката на МС за състава на кризисния щаб е в зависимост от характера на кризата и е направена в рамките на законовата му компетентност. В решението на МС не са предвидени ограничения или изземване на правомощия на кмета на СО. Действията на кризисния щаб са насочени в подкрепа на общината за справяне с кризата. Депото за твърди битови отпадъци в Суходол е обявено за обект от национално значение по смисъла на § 5 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ), без да се прави промяна на собствеността, поради което не се увреждат по никакъв начин правата на СО, а действията на министъра на финансите по т. 8 са съобразени с възможностите на държавния бюджет.
По делото са конституирани като страни Марин Тодоров Маринов и Ангел Стефанов Манчев, и двамата от гр. София, които изразяват становище за недопустимост на жалбата против Решение № 242/2009 г. на МС. Алтернативно поддържат становище за неоснователност на жалбата .
Представителят на Върховната административна прокуратура изразява становище за недопустимост на жалбата, тъй като съгласно приложимите норми на АПК - чл. 179 и сл. във връзка с чл. 147 и сл., право да оспорят административния акт имат гражданите и организациите, чиито права, свободи и законни интереси са нарушени или застрашени от този акт или за които поражда задължения. Наличието на "засягане" е необходимо условие за възникване на процесуално - правния интерес от съдебното оспорване. Неблагоприятно засягане е налице, когато се прекратяват или ограничават съществуващи права или се създава или увеличава обема на съществуващи задължения. Задължително конституционно условие е обжалваният акт да засяга лицето или организацията, която го оспорва. В настоящият случай не е установен пряк и непосредствен интерес от обжалване на административния акт. С решението на Министерския съвет не са засегнати права или законни интереси и не са породени задължения за жалбоподателя. При направеният в решението извод за наличие на криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК, са предприети действия, израз на управлението при криза и насочени към преодоляването й. За Столична община липсват задължения от финансов характер, които да са последица от решението на Министерския съвет и не са ограничени възможностите й да осъществява управление на дейността по събиране на отпадъците. Столична община не търпи вреди от оспореното решение, обстоятелство, което е потвърдено и от процесуалния представител на жалбоподателя в съдебно заседание от 27.04.2009 година.
Алтернативно се поддържа становище за неоснователност на жалбата. Решението е прието от компетентен орган съгласно правомощията му, предвидени в чл. 10, т. 5 от ЗУК. Съобразена е и изискващата се от закона форма. Правилно е прието, че е налице криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК. От данните по преписката е направен извод, че е налице промяна на установеното състояние на живот, обхванала част от територията на страната - Столична община, което състояние е свързано с продължителни затруднения в сектора на сметосъбирането. Във връзка с проблемите при управлението на отпадъците е променено качеството на живот и е възникнала потенциална опасност за общественото здраве и компонентите на околната среда. Съветът по сигурността е подпомагащ орган и евентуално негово предложение за обявяване на кризисно положение не е предпоставка за законосъобразност на действията на Министерския съвет. Не е нарушен чл. 13 от ЗУК, а разпоредбата на чл. 12, ал. 2 от същия закон има диспозитивен характер и в рамките на оперативната самостоятелност на административния орган е конкретния подбор на състава на посочените органи. Тази преценка не подлежи на съдебен контрол. Формирането на Националния кризисен щаб е извършено от Министерския съвет, който е централен орган на изпълнителната власт и осъществява общо ръководство на дейностите при управление на кризи (чл. 10 от ЗУК). Неоснователно е твърдението, че с оспореното решение се отнемат правомощията на кмета на СО по управление на отпадъците. В случая се осъществяват правомощия, предвидени в друг закон, свързани с преодоляване на кризисно положение, а не с организиране и ръководство на дейността по сметосъбирането. Депото за твърди битови отпадъци в Суходол е обявено за обект от национално значение по смисъла на ЗУТ и не е променена собствеността. Финансовото осигуряване е предвидено в съответствие с разпоредбата на чл. 61 от ЗУК и разходите са съобразени с възможностите на държавния бюджет. С оглед на посочените аргументи се твърди, че не са налице основания, които да налагат извод за незаконосъобразност на оспореното решение, поради което жалбата като неоснователна следва да бъде отхвърлена.
След като прецени събраните по делото доказателства, във връзка с доводите и съображенията на страните, Върховният административен съд приема за установено следното:
Жалбата против Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет в частта по т. 1 и т. 2, изречение първо, е процесуално допустима. Оспореното решение на Министерския съвет е издадено на основание чл. 10, т. 5 и чл. 53 - 61 от Закона за управление при кризи (отменен с & 2, т. 3 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за отбраната и въоръжените сили (ДВ. бр. 35/12.05.2009 г.), чл. 137, ал. 1, т. 1, буква "л" от Закона за устройство на територията, чл. 20, ал. 4 и чл. 21 от Закона за администрацията и чл. 13, ал. 3, т. 1 и т. 7, и ал. 4 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.
С решението по т. 1 се обявява кризисно положение по смисъла на отменения ЗУК на територията на област София, като с предвидените мероприятия се извършва паралелно сметосъбиране и сметоизвозване на твърди битови отпадъци, която дейност по силата на чл. 16 от ЗУО е в правомощията на кмета на съответната община. Намесата в неговите функции обуславя неговия правен интерес от търсената съдебна защита (арг. чл. 147 от АПК).
Съгласно разпоредбата на чл. 2 , ал. 1 от ЗУК "криза по смисъла на този закон е промяна на установеното състояние на живот, обхванала територии, обекти, сектори и сфери на икономиката и обществения живот или околната среда, предизвикана от човешка дейност или природни явления, в резултат на която условията за съществуване и за осъществяване на дейност в променената среда са силно нарушени.". В случая не са представени доказателства за "силно нарушени условия за съществуване и за осъществяване на дейност", тъй като на територията на Столична община е създадена организация по сметосъбирането и по сметоизвозването. Нарушаването на ритъма на тези дейности за определен период от време не налага извод за съществуването на кризисно положение съгласно критериите, заложени в дефинитивната разпоредба на чл. 2, ал. 1 от закона. Направените констатации в доклада на министъра на здравеопазването, министъра на околната среда и водите и министъра на регионалното развитие и благоустройството, за неотложни мерки във връзка с преодоляването на кризата, са общи и неподкрепени с конкретни доказателства за действителното състояние на дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване. Изложени са съображения за потенциална опасност от възникване на епидемия, без да са базирани на налични данни, изходящи от специализирани за това органи. С разпоредбата на чл. 11, т. 1 и 2 от ЗУК на Съвета по сигурността е предоставена възможността, след анализиране степента на риска от възникване на кризи, да предложи предприемането на превантивни мерки и евентуално да предложи на Министерския съвет обявяване на кризисно положение. Такова предложение може да бъде направено и от друг орган, доколкото законът не изисква императивно решението на МС задължително да се предхожда от предложение на Съвета по сигурността. В настоящия случай е налице доклад от посочените трима министри, но той следва да бъде съобразен с подробен анализ на риска и конкретни доказателства, така че да замести липсващия акт на съвета.
С оглед на изложените съображения Върховният административен съд намира, че в конкретния случай не е налице материалноправната предпоставка - наличие на криза по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗУК (отм.), което налага извода, че оспореното решение в тази му част е незаконосъобразно, което е основание за отмяната му съгласно чл. 146, т. 4 от АПК.
Съгласно разпоредбата на чл. 12, ал. 1 от ЗУК (отм.) при криза министър - председателят със заповед създава Национален кризисен щаб. С Решението по т. 2, изречение първо, това правомощие на министър - председателя е осъществено от Министерския съвет при липса на материална компетентност. Законът е предвидил произнасяне на едноличен орган на изпълнителната власт със заповед. В случая Националния кризисен щаб е създаден с решение на колективен орган, т.е. налице е изземване на правомощия в нарушение на императивни разпоредби на закона. По тези съображения решението в тази му част е нищожно и следва да бъде прогласено за такова на основание чл. 146, т. 1 от АПК. При това положение е безпредметно обсъждането на възражението на жалбоподателя във връзка с персоналния състав на Националния кризисен щаб по чл. 12, ал. 2 от ЗУК (отм.), определен със заповед № Р - 38 /10.04.2009 г. на министър - председателя , която не е предмет на съдебен контрол.
Жалбата в останалата й част е процесуално недопустима по следните съображения:
С решението по т. 2, изречение второ е възложено на министър - председателя осъществяването на законово регламентирана дейност, т.е да издаде заповед на основание чл. 12, ал. 1 от ЗУК (отм.), с която да определи заместник - председателите и членовете на Националния кризисан щаб. Решението по т. 3, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 8 е издадено в изпълнение на т. 1 и няма самостоятелно значение. По тези съображения жалбата в тази й част следва да бъде оставена без разглеждане и производството по делото прекратено.
С решението по т. 7 е обявено депото за битови отпадъци на София - Суходол, за обект от национално значение по смисъла на & 5, т. 62 от ДР на ЗУТ без промяна на собствеността му. Разпоредбата на чл. 2, ал. 2, т. 5 от Закона за държавната собственост регламентира обектите, публична държавна собственост, като с такъв характер са и обектите с национално значение, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от национално значение. С решението в частта по т. 7 депото за битови отпадъци - Суходол, е обявено за обект от национално значение, без да е променена собствеността, която е публична държавна. При тези данни за Столична община не е налице правен интерес от оспорване на решението в тази му част. По изложените съображения жалбата и в тази й част следва да бъде оставена без разглеждане и производството по делото прекратено.
По т. 9 от Решение № 242/2009 г. на МС, с която е допуснато предварително изпълнение на решението, съдът се е произнесъл с определение от 27.04.2009 г., поради което не дължи произнасяне с настоящия съдебен акт.
Водим от гореизложеното и на основание чл. 172 от АПК, Върховният административен съд, състав на седмо отделение
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България по т. 1, с което се обявява кризисно положение по смисъла на Закона за управление при кризи (отм.) на територията на област София.
ОБЯВЯВА НИЩОЖНОСТТА на Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България по т. 2 , изречение първо, с което създава Национален кризисен щаб с председател Тодор Модев - областен управител на област София.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Кмета на Столична община против Решение № 242/09.04.2009 г. на Министерския съвет на Република България В ОСТАНАЛАТА Й ЧАСТ.
ПРЕКРАТЯВА производството по жалбата в тази му част.
Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред петчленен състав на Върховния административен съд в 14 - дневен срок от съобщението до страните.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Диана Добрева
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Юлия Ковачева
/п/ Иван Раденков
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Гледахте ли филма Zeitgeist(Духът на времето)?
http://www.zamunda.net/browse.php?searc ... incldead=1
http://www.zamunda.net/browse.php?searc ... incldead=1
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Ники е прав...
За момента в политическия кръгозор не излиза стабилна партия,която да предложи решение на всички проблеми.Първо защото проблемите са много и сме затънали до шия...и в софийския боклук..включително и ние в провинцията.Хората добре знаят къде се караше софийския боклук.На излизане от Карлово лятото има отвратителна смрад и балите се виждат с обикновено око край пътя.На влизане в Пловдив (от към Цалапица) е същото положение.
Всички сме виждали как балите с шопския боклук пътуват из страната.
Защо?
Защото ББ-като кмет на София проектира изграждане на завод за преработка на отпадъци.Правителството обяви несъгласието си и заедно с жителите на суходол се пънаха като магаре на лед да не се прави там.
А къде?
Ето виждате ли?
Човека предлага решение-гражданите "не искаме боклука в дворовете ни".
А къде го искате....в дворовете на провинциалистите...
Това едно на ръка.
Второ...много се изложиха "червените" партии с предизборната си къмпания.Изопъчиха думите и обърнаха явно смисъла им и наредиха ББ в коалиция с ИК,нещо което никога няма да стане.Отново смисъла на поговорката " Я не сакам да съм добре ,а вуте да е зле".
И никой нищо не предложи като реформа,като стратегия.Тези избори ми изглеждаха като конкурс за красота....
Партия ГЕРБ е смостоятелна партия за момента и като нещо ново и обещаващо ще вземе голяма част от гласовете и няма да се стигне(да се надяваме) до коалиция с други.
Като чуя приказките "Ако дойде ГЕРБ на власт ще стане полицейщина"... ми нека стане.Лошо ли ше ми е ако на всеки ъгъл има полицай,лошо ли ще ми е когато откраднат входната врата на блока циганите да бъдат заловени на момента,лошо ли ще е полицаите да бъдат добре заплатени и да не вземат по 20 кинта когато хванат кварталното нарко дилърче да продава тревица.....
България има нужда от промяна,не от 2-3-4-5 управляващи партии в коалиция,които всяка дърпа чергата към себе си и за народа остава един гол...
За момента в политическия кръгозор не излиза стабилна партия,която да предложи решение на всички проблеми.Първо защото проблемите са много и сме затънали до шия...и в софийския боклук..включително и ние в провинцията.Хората добре знаят къде се караше софийския боклук.На излизане от Карлово лятото има отвратителна смрад и балите се виждат с обикновено око край пътя.На влизане в Пловдив (от към Цалапица) е същото положение.
Всички сме виждали как балите с шопския боклук пътуват из страната.
Защо?
Защото ББ-като кмет на София проектира изграждане на завод за преработка на отпадъци.Правителството обяви несъгласието си и заедно с жителите на суходол се пънаха като магаре на лед да не се прави там.
А къде?
Ето виждате ли?
Човека предлага решение-гражданите "не искаме боклука в дворовете ни".
А къде го искате....в дворовете на провинциалистите...
Това едно на ръка.
Второ...много се изложиха "червените" партии с предизборната си къмпания.Изопъчиха думите и обърнаха явно смисъла им и наредиха ББ в коалиция с ИК,нещо което никога няма да стане.Отново смисъла на поговорката " Я не сакам да съм добре ,а вуте да е зле".
И никой нищо не предложи като реформа,като стратегия.Тези избори ми изглеждаха като конкурс за красота....
Партия ГЕРБ е смостоятелна партия за момента и като нещо ново и обещаващо ще вземе голяма част от гласовете и няма да се стигне(да се надяваме) до коалиция с други.
Като чуя приказките "Ако дойде ГЕРБ на власт ще стане полицейщина"... ми нека стане.Лошо ли ше ми е ако на всеки ъгъл има полицай,лошо ли ще ми е когато откраднат входната врата на блока циганите да бъдат заловени на момента,лошо ли ще е полицаите да бъдат добре заплатени и да не вземат по 20 кинта когато хванат кварталното нарко дилърче да продава тревица.....
България има нужда от промяна,не от 2-3-4-5 управляващи партии в коалиция,които всяка дърпа чергата към себе си и за народа остава един гол...
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Избери си кола която да ти купя ако това станеmrdds написа: Партия ГЕРБ е смостоятелна партия за момента и като нещо ново и обещаващо ще вземе голяма част от гласовете и няма да се стигне(да се надяваме) до коалиция с други.

Като млада партия в редиците на ГЕРБ няма достатъчно специалисти с опит. Ако си слушал внимателно кадрите им, би трябвало да си забелязал изключителното им невежество в редица области. Че ще са водеща партия е ясно. Само се моля да не са сами...
А на следващите парламентарни избори, ще бъдат пак едни от многото

И на последно място, нека някой от почитателите на ББ да каже защо според него не може да се състои дебат м/у лидерите на водещите партии, а именно ББ и СС?
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_ ... s_kritiki/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Какъв дебат? За какво,колко по ясно от това,каква риторика СС трябва да има че тия господа "съветници"
които за мен са абсолютни наблюдатели ще бъдат искарани некадърници и не разбиращи Българския вариант за натрупване на капитал?
"Съветското наследство на потайност облагодетелства корупцията" това де го усвоиха като учиха в Кембридж?
Дебат....
Какъв дебат? За какво,колко по ясно от това,каква риторика СС трябва да има че тия господа "съветници"

"Съветското наследство на потайност облагодетелства корупцията" това де го усвоиха като учиха в Кембридж?
Дебат....

Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Евгени, съгласен съм с теб, не искам да ви прозвуча като сляп защитник на правителството, но ми се иска и опонентите ми да не бъдат слепи защитници на ББ 
Те говорят празни приказки бе хора
както едно време БСП говореха за нулеви ставки... сега тези говорят за увеличаване на приходите в бюджета и намаляване на данъци
те имали механизми... всеки разумен човек ще се сети че единствения механизъм за това е магическа пръчка 
Всички искат да препишат кризата на сегашното правителство... ама не се лъжете - кризата е световна, и почти може да се каже, че тук не ни е закачила... Тук кризата си е от край време
ние не сме излизали от криза... а секторите които са осезаемо засегнати са си виновни сами... те си предизвикаха засягането, заради предхождащата лакомия
и просто в условията на световна икономическа криза дойде момента да им лъсне лакомията... докога трябваше да продаваме себестойност 200Е за цена 1500-2000Е? Това беше логично и очаквано.
Вижте, не искам да изпадаме в спорове, най-малкото защото с повечето от вас сме пили и ще продължаваме да си пием пиенето още дълго време. Не искам да ни се вгорчи пиенето заради тея миндили във властта... Клатят ни жестоко и ще продължават да ни клатят жестоко
Затова най-добре е да се опитаме да се оправим сами, защото ако чакаме някой да ни оправи, ще си останем с чакането. Дали ще е ББ или СС или ИК или ЯЯ или някой друг бай гуй... просто ще е малко по-различно. Десетки пъти съм го казвал, навсякъде по света има обръчи от фирми и "нашите" хора изпълняват апетитните проекти, няма спасение от това, но ние по нашенски прибираме апетитните поръчки и не вършим работата... това трябва да се промени, всички да си свършим качествено работата, а това, че сме взели малко повече пари... това ще го преживеем. Това е най-големия ни проблем и която и партия, партийка, коалицийка или квото и да е друго да ни управлява, ако не следи работата да е свършена, пък макар и от братовчеда, няма да сме добре 
Поздрави
Още веднъж се извинявам ако съм обидил, засегнал или огорчил някой
ни най-малко не искам да си развалям прекрасните отношения с всички с които се познавам, а и с тези с които не се познавам 

Те говорят празни приказки бе хора



Всички искат да препишат кризата на сегашното правителство... ама не се лъжете - кризата е световна, и почти може да се каже, че тук не ни е закачила... Тук кризата си е от край време


Вижте, не искам да изпадаме в спорове, най-малкото защото с повечето от вас сме пили и ще продължаваме да си пием пиенето още дълго време. Не искам да ни се вгорчи пиенето заради тея миндили във властта... Клатят ни жестоко и ще продължават да ни клатят жестоко


Поздрави

Още веднъж се извинявам ако съм обидил, засегнал или огорчил някой


- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Меглена Кунева никога не е била евродепутатАз заставам за Меглена Кунева,защото жената си е истинска евро депутатка с опит. Дори беше евродепутат на 2008г.

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
За какви евро депутати приказвате , та не видяхте ли каква ожесточена битка беше само и само да се доберат до този евро парламент, всякаш живота им зависи отнего . Та не ги ли виждаме и тук в уш народното събрание, което никак не е народно . Ако беше народно трябваше да защитават интереса на народа който ги е изпратил там . А те защитаватсамо собствените си интереси. Така ще защитават и интересите на държавата . Това не са евро депутати а ЕВРО ТУРИСТИ тръгнали за евро заплати .
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Не следя подробно дискусията - отговорът го знам - възcтaниe, и то докрай - не само да се попсува два часа.
Само да кажа за кризата - почти всеки в Бг не знаеше за какво става дума в края на 2008, когато вече света преживя доста притеснени дни. А сега вероятно 2/3 или повече пак си нямат идея за какво става дума, а още по-малко са посветените какво ще стане в Бг. Последното не е и възможно - може би за теб трябва да работи английското разузнаване, че да се докопаш до ставащото в страната ни. Или да си в играта с кражбите на ниво от министър нагоре.
Официалната употреба на кризата в Бг и разпространеното разбиране из народа спасиха държавата на мафиотите и правителството и сума ти неща. Такава криза си бяхме подготвили, че щяхме да се взривим от фалшивата активност из страната. На практика го направихме, бетонирахме се и си заложихме проблеми в градовете и курорти за десетки години и много милиарди, че и в промишелността имаме изцепки с неадекватни решения. Но още трябваше, поне да се срине всичко гнусно тука, заедно с хубавото.
През декември всяка втора дума беше "криза" и на всеки българин в главата беше "сега ще скочат цените" - а истинският проблем едва ни докосна, то беше финансово-технически. А ефекта не беше инфлация, а дефлация и бяха преприети мерки от чудовищен размер по целия свят и ... грандиозна измама в Бг. Тук, опирайки се на асоциацията на овците криза=инфлация=1000 лв/1 USD във време на едва удържано засилване на стойността на парите, имаме няколко пъти по-големи лихви именно на скъпоценните пари.
Днес четох един форум на хора с изключителни претенции за ум и благосъстояние и т.н. от декември - един даже вика - лъжат ни бе, няма криза, цените дори падат леко!
Нормалният неуправляем процес би бил да има силна дефлация 5-20% до края на февруари и инфлация преди лятото, май месец. Е, ама това не знам дали няма да докара бая войни в повече от нужното на УСА и се сложи прът в колелата на промените.
Та сме заблудени доста. Утехата е, че и американците са тъй
ама имат по-човешки условия на съществуване.
Политиците ни са престъпници от класа. Чудно ми е това не е ли престъпление срещу човечеството по някой закон, ще взема да видя дали не трябва да се звънне в ООН или някоя друга администрация...
Само да кажа за кризата - почти всеки в Бг не знаеше за какво става дума в края на 2008, когато вече света преживя доста притеснени дни. А сега вероятно 2/3 или повече пак си нямат идея за какво става дума, а още по-малко са посветените какво ще стане в Бг. Последното не е и възможно - може би за теб трябва да работи английското разузнаване, че да се докопаш до ставащото в страната ни. Или да си в играта с кражбите на ниво от министър нагоре.
Официалната употреба на кризата в Бг и разпространеното разбиране из народа спасиха държавата на мафиотите и правителството и сума ти неща. Такава криза си бяхме подготвили, че щяхме да се взривим от фалшивата активност из страната. На практика го направихме, бетонирахме се и си заложихме проблеми в градовете и курорти за десетки години и много милиарди, че и в промишелността имаме изцепки с неадекватни решения. Но още трябваше, поне да се срине всичко гнусно тука, заедно с хубавото.
През декември всяка втора дума беше "криза" и на всеки българин в главата беше "сега ще скочат цените" - а истинският проблем едва ни докосна, то беше финансово-технически. А ефекта не беше инфлация, а дефлация и бяха преприети мерки от чудовищен размер по целия свят и ... грандиозна измама в Бг. Тук, опирайки се на асоциацията на овците криза=инфлация=1000 лв/1 USD във време на едва удържано засилване на стойността на парите, имаме няколко пъти по-големи лихви именно на скъпоценните пари.
Днес четох един форум на хора с изключителни претенции за ум и благосъстояние и т.н. от декември - един даже вика - лъжат ни бе, няма криза, цените дори падат леко!
Нормалният неуправляем процес би бил да има силна дефлация 5-20% до края на февруари и инфлация преди лятото, май месец. Е, ама това не знам дали няма да докара бая войни в повече от нужното на УСА и се сложи прът в колелата на промените.
Та сме заблудени доста. Утехата е, че и американците са тъй

Политиците ни са престъпници от класа. Чудно ми е това не е ли престъпление срещу човечеството по някой закон, ще взема да видя дали не трябва да се звънне в ООН или някоя друга администрация...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Всеки да си говори и мисли каквото иска, но едно е важното - ДА СЕ ГЛАСУВА!
Ако стоим и чакаме някой да ни оправи ще се превърнем в онези субекти на околовръсното, които по цял ден стоят и чакат някой да ги "оправи". За разлика от всички нас, те поне пари вадят от това.
Ако стоим и чакаме някой да ни оправи ще се превърнем в онези субекти на околовръсното, които по цял ден стоят и чакат някой да ги "оправи". За разлика от всички нас, те поне пари вадят от това.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
кризата е световна, и почти може да се каже, че тук не ни е закачила... Тук кризата си е от край време 
O.K. Лъчо финансовата.. да, ама нравственната в душите си е наша родна,като влизам в Милата ни РОДИНА ми се свива душичката и ми писва от Лакомата им простотия безгранична .....и кво да Ви кажа уникати на дебелоочието,че затова ми е идеята гласувайте за децата си
ако не искате да ги гледате като мене на запад,те далеко .....а риториката и сладки приказки
до рамото Ви,близо дори усещате дъха им на Шанел,Инфинитита,Q7-ци и.........чесън с борш.

O.K. Лъчо финансовата.. да, ама нравственната в душите си е наша родна,като влизам в Милата ни РОДИНА ми се свива душичката и ми писва от Лакомата им простотия безгранична .....и кво да Ви кажа уникати на дебелоочието,че затова ми е идеята гласувайте за децата си


Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Нямам вяра на никой. За кого да гласуваш? А и да разследваш и издириш един от хиляда на място, около теб дали ще го видят? Ггласувам, ама вече и аз започвам да го правя с вяра в някой, а не въз основа на знанието, че правилният. То добре, че работя и в Бг, и в чужбина, и различни работи и поне малко се сблъсквам в работата си с проблемни хора - и винаги поглеждам кой е на дъното. Така отпаднаха много хора. Най-интересното ми беше Първанов - все пак е екзотично, президент на държава е. Никога не съм го намирал за полезен, анти комунист съм и анти БСП. Беше ми забавно да видя какаво му минава към джобчето. Като на полицай, гледащ към хоризонта двайсетолевка през прозореца на патрулката.evg2 написа: .....и кво да Ви кажа уникати на дебелоочието,че затова ми е идеята гласувайте за децата си
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
"По своята природа предателството е възможно единствено от страна на "приятелите". Някога Бруно Ясенски в своята книга "Заговорът на равнодушните" писа: „Не се страхувай от враговете си. В най-лошия случай те могат да те убият. Не се страхувай и от приятелите си. Те могат най-много да те предадат. Страхувай се от равнодушните, защото само с тяхното мълчаливо съгласие стават възможни и убийството, и предателството"." цитат
Еи го и отговора....стар е колокото Бруно Ясенски,даже май го има и в главната книга.....bible
не в "Капитала"
Еи го и отговора....стар е колокото Бруно Ясенски,даже май го има и в главната книга.....bible

Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Добре дее,член на европейската комисия или българския комисар >:D<:la4o написа:Меглена Кунева никога не е била евродепутатАз заставам за Меглена Кунева,защото жената си е истинска евро депутатка с опит. Дори беше евродепутат на 2008г.
Но ми изглежда като добър депутат.

Само не разбрах дали ще отстъпи мястото си на Антония Първанова,заради старата си длъжност в ЕК.
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Кунева няма да отсъпи място на Първанова (тя си влиза "сама"), а на следващия в листата. След полвин месец ще видите, колко % щеше да събере НДСВ без Кунева. "Добър" ход от тяхна страна но по-скоро - поредна/последна лъжа...
Пък всички, които казвате колко велик е ББ - вземете си поука от близкото минало и идването на "царя", много е вероятно след 8 години и ГЕРБ да се върне там от където се появи.
Сега слушаме предизборните лъжи на всички, на някои вярваме, на други - не. А след изборите никой няма да ни пита - вие кой искате да ви управлява? Ще си построят правителство според резултатите от изборите, а не спрямо по-раншните лъжи (пак препратка към близкото милало, нали НДСВ нямаше да прави коалиция с БСП, нали БСП щеше да съди НДСВ за всичките им престъпления и т.н.).
Но все пак - бързото сформиране на правителство е най-важното. Представяте ли си до каде ще стигнем ако има и парламентарна криза? До колкото съм чул оттук-оттам - бисне средите в БГ биха поткрепили една коалиция между ГЕРБ и БСП (ако те са двете водещи партии в изборите).
Както казва Лъчко - ние що се караме за глупости? Нас ни обединява една по висша "цел"
Хайде, лек ден на всички
Пък всички, които казвате колко велик е ББ - вземете си поука от близкото минало и идването на "царя", много е вероятно след 8 години и ГЕРБ да се върне там от където се появи.
Сега слушаме предизборните лъжи на всички, на някои вярваме, на други - не. А след изборите никой няма да ни пита - вие кой искате да ви управлява? Ще си построят правителство според резултатите от изборите, а не спрямо по-раншните лъжи (пак препратка към близкото милало, нали НДСВ нямаше да прави коалиция с БСП, нали БСП щеше да съди НДСВ за всичките им престъпления и т.н.).
Но все пак - бързото сформиране на правителство е най-важното. Представяте ли си до каде ще стигнем ако има и парламентарна криза? До колкото съм чул оттук-оттам - бисне средите в БГ биха поткрепили една коалиция между ГЕРБ и БСП (ако те са двете водещи партии в изборите).
Както казва Лъчко - ние що се караме за глупости? Нас ни обединява една по висша "цел"

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
Аа,кой се кара....??dreidrei написа: Както казва Лъчко - ние що се караме за глупости? Нас ни обединява една по висша "цел"Хайде, лек ден на всички
Аз не съм видял някой да се кара.Просто си споделяме мнения...жалко,че не ги виждат управляващите и кандидатите за управляващи.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Евроизбори 2009
е как ще се караме бе
... с Павлин... че ние колко кръчми сме обиколили заедно... при положение, че живеем в различни градове... кой мислите ми е носил резервна гума с джанта и ключ за гуми (само крик си имах) за 20 минути, сред нощите
аз не бих се скарал заради политика с който и да е, вижте да споря, мога много
стига човека срещу мен да не се връзва, няма проблем 




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта