От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Това приеха ли го ?cenzor написа:http://www.dnes.bg/article.php?id=71190" onclick="window.open(this.href);return false;
Хайде, за да няма спорове вече - скоро ще е задължително цялата година.
Аз нямам нищо против, карам целогодишно на фарове.

- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Аз също карам на къси нон-стоп и смятам, че е най-добре така - винаги има по-голям шанс да ме видят - независимо дали е кола или пешеходец. Нямам намерение да пестя смешните 600гр/1000 км, пък дори 600гр/100км да са ми е все тая. Хубавите крушки рядко горят - ако са на нужните (не повече киловати) и с някаква качествена марка няма никакъв проблем. Аз повече от 15 000 км карам с едни Osram Silver Blue и не ми са ми давали никакви проблеми. Карам на принципа, че не е нужно да рискувам собственото си здраве и живот заради 9,00 лв на крушка - щом искам да карам кола, трябва да мога да си я обслужвам. Не разбирам гореспоменатите шофери с коли, струващи по-няколко чувала пари,с кожи, тавански прозорци, оркестри в колата и летни жанти и всевъзможни екстри, а нямат 30,00лв за комплект резервни крушки.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Такъв модел на Osram няма ... или са Cool Blue или SilverStarfoxy написа: Аз повече от 15 000 км карам с едни Osram Silver Blue и не ми са ми давали никакви проблеми.

- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Добре де, ама като стоя по задръствания и тем подобни, за къв чеп са тез фарове. Поне да го напишат, че са задължителни само извън града. В града няма никаква полза от тях. Ама никаква.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Грешката е моя - Cool Blue е модела, но аз нямам абсолютно никакъв проблем с горенето им, както казах за 15 000км за около 8 месеца не е изгоряла нито една от двете при постоянно каране на фарове. Незнам на кой к'во му гори, те и такситата все се оплакват как през два дена едва ли не сменят крушки, може би не слагате точните ватове или нещо такова.Svetlix написа:Такъв модел на Osram няма ... или са Cool Blue или SilverStarfoxy написа: Аз повече от 15 000 км карам с едни Osram Silver Blue и не ми са ми давали никакви проблеми.И точно тези крушки, които цитираш издържат наполовина от стандартната крушка и горят като за световно.
П.П. Не че се заяждам, но все пак колко е "нормалният" живот на една такава крушка според теб - доживот????
Към ewgeny :
И какво пречи на фаровете в задръстването, реално и в задръстването се движиш, просто с по-малка скорост. Освен това те не приемат закон засягащ само територията на София, Варна, Пловдив и други по-големи градове, съобрази, че все пак има градове и населени места, в които понятието задръстване не съществува или поне не в този смисъл, в който го възприемаме ние .....не мога да разбера, к'ви са тея драми за едни крушки. Ти какво очакваш - да ти кажат, че ако си в задръстване да си гасиш светлините ли????? И защо реши, че трябва да е само за извън града??? Във Варна нямате ли по-големи пътища с по-лоша видимост???? И не смяташ ли, че дори и в населеното място включените къси светлини осигуряват по-голяма видимост за останалите участниците в движението?????
Човека възприема светлината първосигнално и тя привлича вниманието му - знам, че има всевъзможни изследвания и теории, как едва ли не светлината отвличала вниманието на хората от останалия пейзаж, поради това, че привлича вниманието към себе си, но все пак в повечето страни, където е въведена тази мярка, цифрите в статистиката за ПТП значително намаляват, независимо дали времето било мрачно, слъчево, снежно или валят жаби.....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
И аз не се заяждам ... но на гърба на опаковките на OSRAM си го пишеfoxy написа:
П.П. Не че се заяждам, но все пак колко е "нормалният" живот на една такава крушка според теб - доживот????

Евгени е прав за задръстванията. Когато колата не се движи няма охлаждане на рефлектора и той се опича. Съответно после "защо не ми светят фаровете?". Да не говорим, че на по-новите автомобили (това не включва премиум марките) "стъклата" на фаровете са от пластмаса. Моят личен опит е с Opel Vectra C. След 4 години каране 100% на включени светлини и така хубаво се бяха опекли и рефлектора и "стъклото", че вечер направо си караш на сляпо летене все едно си на габарити. След като сменихме фаровете, колата направо светна и открихме, че има фарове! И този момент се оказа, че не е само при Орлетата.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
точно заради такива "дървени философи" - трябва да направят карането на фарове задължително (целогодишно) !
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
И после с какво удивление казваме "Това го няма никъде по света ... само в България го има" и ще е прав ...Mondeo18TDI96 написа:точно заради такива "дървени философи" - трябва да направят карането на фарове задължително (целогодишно) !

- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Svetlix написа:И аз не се заяждам ... но на гърба на опаковките на OSRAM си го пишеfoxy написа:
П.П. Не че се заяждам, но все пак колко е "нормалният" живот на една такава крушка според теб - доживот????А и 8 месеца не са нищо! А между другото много от нас карат с оригиналните крушки на колите си - тези с които колата е излязла от магазина. Нищо, че има коли по над 15 години ...
Евгени е прав за задръстванията. Когато колата не се движи няма охлаждане на рефлектора и той се опича. Съответно после "защо не ми светят фаровете?". Да не говорим, че на по-новите автомобили (това не включва премиум марките) "стъклата" на фаровете са от пластмаса. Моят личен опит е с Opel Vectra C. След 4 години каране 100% на включени светлини и така хубаво се бяха опекли и рефлектора и "стъклото", че вечер направо си караш на сляпо летене все едно си на габарити. След като сменихме фаровете, колата направо светна и открихме, че има фарове! И този момент се оказа, че не е само при Орлетата.
Извинявам се, ама ти пак не ме разбра правилно......колата си иска необходимата поддръжка - крушки, рефлектори, масла, ремъци и т.н. Ти защо изобщо караш???? Я си паркирай колата пред блока и само си я гледай ...ако я караш имаш разходи за гориво, крушки, освен това амортизираш двигателя......а това означава, че някой ден може да ти се наложи да смениш нещо по него...ужас...ти нали, не очакваш, че след известно време ще започне да ти връща и горивото?????
Намерихте най-точното нещо, от което да икономисвате пари....рефлектори и крушки....ми я направо карайте без светлини бе.....те са си разход и се аморизират и направо си е голяма беля.....що не се върнете и на варианта с каручките....те и бензин не харчат, от време на време само коня да пасе...ама то нали има държавни поляни....така, че никви разходи, никви опечени рефлектори и изгорели крушки...идеално....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- sanndo
- потребител
- Мнения: 552
- Регистриран: 08 фев 2007, 07:53
- Модел на автомобила: Mondeo MK3 facelift ghia (FULL X3+leather seats) + 206 CC + signum + ESCORT.96.COMBI.115.HP + RC CLK + Pocked Bike + many other :)
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Ми не че нещо, ама и на Мондеото са пластмасови... и аз винаги си карам на фарове... То точно на тебе Светликс да ти говоря, че не ми пука особено за рефлектори, крушки ала-бала няма смисълSvetlix написа:....Да не говорим, че на по-новите автомобили (това не включва премиум марките) "стъклата" на фаровете са от пластмаса. Моят личен опит е с Opel Vectra C. След 4 години каране 100% на включени светлини и така хубаво се бяха опекли и рефлектора и "стъклото", че вечер направо си караш на сляпо летене все едно си на габарити.


Проблема при мене е, че много се охвърлят с мизерия пустите му фарове.. и нищо не виждаш


Та да, за рефлекторите ясно.
На мондеотата МК1 кой не си е сменял блендите? А?
И кво



-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Целогодишното дневно каране на фарове си има смислени недостатъци, но като са казали да караме, ще караме. Това не пречи да си ги знаем. Фаровете през деня уморяват повече, когато има насрещно движение в същото платно. Също намаляват рязко забележимостта на каквото и да е, различно от фар - дори и на доста необходимата маркировка, още повече каруци, велосипеди, диви животни и препятствия на пътя. Като се има пердвид последното, излиза, че има разлика в ползата от фарове през деня, сравнено за подредените държави и за неподредената такава. В Германия например ще видиш фарове само в огледалото - и е голямо улеснение. А тук - само някакви ти светкат отпред и се чудиш къде ти е лентата, защото те карат в твоята. В огледалото.. какво огледало, моето се счупи (майтап бе). Обаче като някой се стрелка срещу тебе и край него медетира някоя каручка, каручката губи от качеството си да бъде забелязана.
Има една съществена подробност за целогодишните дневни светлини - ами това не са фарове, а дневни. В момента колите (които съм виждал) с фабрично постоянно светещи фарове за дневни са с особена схема и или са с две крушки последователно, или са с резисторен блок за намаляване на силата на фаровете. И дневните нямат къси и дълги - само мижави къси.
Не отричам ползата от дневните, но ако се ползват без останалите условия, съм почти против тях. Хубава маркировка, спазване на ограниченията, умно регулирано движение - все непознати по нашите земи неща.
Има една съществена подробност за целогодишните дневни светлини - ами това не са фарове, а дневни. В момента колите (които съм виждал) с фабрично постоянно светещи фарове за дневни са с особена схема и или са с две крушки последователно, или са с резисторен блок за намаляване на силата на фаровете. И дневните нямат къси и дълги - само мижави къси.
Не отричам ползата от дневните, но ако се ползват без останалите условия, съм почти против тях. Хубава маркировка, спазване на ограниченията, умно регулирано движение - все непознати по нашите земи неща.
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 29 апр 2008, 17:55
- Модел на автомобила: Мондео 1998ма 1,8 седан Джия и автомат.
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Ще приемат това, ако не са го приели още.Ще го приемат ,но безопасността ще бъде последното с което ще се съобразят, въпреки, че с него ще се оправдаят.
Включените светлини дават един преразход около 0,2 - 0,25 литра на 100км.
За всички нас това е незабележимо,но има голямо материално изражение.
Приемайки по-ниската стойност от 0,2 и мултиплицирайки я по 2 000 000, колкото са примерно колите в движение в страната и от там по 5000 км годишно - само. Се получава една внушителна цифра.
2 000 000 Х 50 Х 0,2л = 20 000 000 литра гориво. Смятайте тези 20 милиона литра гориво на каквато си искате цена, отчитайки, че това е минимума.
Тях не ги интересува, че лятото тук не е скандинавието, където денем може и да не се виждат понякога, а тук може от светлина да не видиш фаровете. тях ги интересува, че средният минаващ по 5000км годишно българин ще се бръкне за
50 Х 0,2л Х 1,81=18.1 /средна цена на горивото по днешни цени - дизел и бензин/ лева или десетки милиони.
В тези сметки не е включена газта, но и с нея, цифрата не е малка и за пренебрегване.
Включените светлини дават един преразход около 0,2 - 0,25 литра на 100км.
За всички нас това е незабележимо,но има голямо материално изражение.
Приемайки по-ниската стойност от 0,2 и мултиплицирайки я по 2 000 000, колкото са примерно колите в движение в страната и от там по 5000 км годишно - само. Се получава една внушителна цифра.
2 000 000 Х 50 Х 0,2л = 20 000 000 литра гориво. Смятайте тези 20 милиона литра гориво на каквато си искате цена, отчитайки, че това е минимума.
Тях не ги интересува, че лятото тук не е скандинавието, където денем може и да не се виждат понякога, а тук може от светлина да не видиш фаровете. тях ги интересува, че средният минаващ по 5000км годишно българин ще се бръкне за
50 Х 0,2л Х 1,81=18.1 /средна цена на горивото по днешни цени - дизел и бензин/ лева или десетки милиони.
В тези сметки не е включена газта, но и с нея, цифрата не е малка и за пренебрегване.
- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
По-лошото е, че този закон няма да бъде придружен от закон за забрана на ксеноновите системи (освен, ако не са заводско монтирани).

- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Ти сега за какво излезе с тази теза???? Да ни кажеш колко много парички можем да спестим ако не си пускаме фаровете ли???? Ти би ли желал на щерка ти живота да бъде оценен на 10 000 лв при евентуален пътен инцидент, затова, че не си е включила фаровете да икономиса стотинките от бензина и в нея се е блъснал друг олигофрен???? Или че примерно не е видяла идващата кола, докато пресича някъде неправилно????focus1954 написа:Ще приемат това, ако не са го приели още.Ще го приемат ,но безопасността ще бъде последното с което ще се съобразят, въпреки, че с него ще се оправдаят.
Включените светлини дават един преразход около 0,2 - 0,25 литра на 100км.
За всички нас това е незабележимо,но има голямо материално изражение.
Приемайки по-ниската стойност от 0,2 и мултиплицирайки я по 2 000 000, колкото са примерно колите в движение в страната и от там по 5000 км годишно - само. Се получава една внушителна цифра.
2 000 000 Х 50 Х 0,2л = 20 000 000 литра гориво. Смятайте тези 20 милиона литра гориво на каквато си искате цена, отчитайки, че това е минимума.
Тях не ги интересува, че лятото тук не е скандинавието, където денем може и да не се виждат понякога, а тук може от светлина да не видиш фаровете. тях ги интересува, че средният минаващ по 5000км годишно българин ще се бръкне за
50 Х 0,2л Х 1,81=18.1 /средна цена на горивото по днешни цени - дизел и бензин/ лева или десетки милиони.
В тези сметки не е включена газта, но и с нея, цифрата не е малка и за пренебрегване.
И кой и къде спомена за че това се отнася само за скандинавието????
Източник: http://www.bgpost.bg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;За първи път правилото се въвежда в Швеция през 1967 г., когато колите променят управлението си от лявата към дясната страна. Последват я и другите страни в региона. Днес общо 14 европейски държави задължават шофьорите да карат с включени светлини денем, като последни са се присъединили Полша, Чехия и Унгария. Извън Стария континент правилото е в сила и в САЩ, и в Канада.
Според доклад на ЕК въвеждането на правилото за шофирането с включени светлини денем може да намали смъртните случаи на пътя с 3-5% годишно или 1200 – 2000 жертви спрямо сегашните нива на фатални инциденти.
Не знаех, че Полша, Унгария и т.н са част от скандинавието, ама явно трябва да си ъпдейтна знанията от учебниците по география.
Предполагам някой ще зачекне и темата за екологията и последствията от изгорелите газове на тея 20 милиона литра гориво, та да си кажа още от сега.....ми не се возете с коли и няма да има никви изгорели газове, ходете пеша и се върнете в средновековието с язденето на коне.....няма да има озонови дупки, замърсени водоеми и т.н
Колата е разход....факт. Ако искате да икономисвате парички от животите на децата и семействата си - карайте и през тъмната част на денонощието без включени светлини - все пак това са приблизително 0,50лв/100км според теорията на колегата. А и като се замисля, това са си 2 цигари и половина, половин баничка, един памперс и т.н. Бихте ли рискували живота на детето си за един памперс?????
Хората еволюират, а такива като вас се опитват да ни върнат в библейски времена. С еволюцията на хората и света се променя...за добро или за лошо и фаровете на колите са продукт на човешката еволюция. Защо не се откажете и от електричесвото в къщите си???? Производството на електроенергия харчи много повече пари на потребителя и замърсява природата много повече, ама като гледам не сте се надигнали да го изключвате...
Това няма как да го прекарат за съжаление...проблема с ксеноновите системи се дължи най вече на лош реглаж на светлините, другият проблем е този с рефлектора, но той е поправим. Много често карайки през ноща ме заслепяват автомобили не с ксенонови, а с халогенни крушки, просто зле регулирани. Всичко опира до собствената съвест на водача....ако му пука, отива дава 20лв за реглаж и 10лв за едни лепенки (отнася се за ксеноновите крушки, поставени на фар за халогенна крушка), които се слагат на рефлектора и проблема се решава. Лошо е обаче, че много хора разсъждават като колегата focus1954 и гледат за стотинките. К'во му дреме на него, че те заслепява или че ти прави нагревки на задната част на главата - той е ГЪЗар, щото има ксенонова система за 100лв монтирана пред блока.designer написа:По-лошото е, че този закон няма да бъде придружен от закон за забрана на ксеноновите системи (освен, ако не са заводско монтирани).
В стремежа си да спестят и още някоя стотинка, вместо на сменят умореният рефлектор, слагат по-силни халогенни крушки, пък и като ги вдигнат макс нагоре, осветяват на бога х.я.
Жалко е, наистина, че не могат да го прекарат със закон...ама това е все едно да свалят на всички Голф-ове лепенките....ще им умрат конете....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Този тарикатлък ще ни изяде.
Големи гъзари сме като имаме ксенон, друг е въпроса, че инженерите от Bosch и Hella не са постави такива заводско, но ние сме гъзари и ще си купим ксенон - "Made in China" за 100лв.ще си го сложим пред блока.


-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Това е лошото че ти не си разбрал(а) какво е искал да покаже човека, че с приемането на това от акцизите на горивато, който ги плаща потребителя ще се пълни бюджета , а това значи някой ще прави далавера от това, а не че ги интересува безопасноста на пътя.foxy написа: ................ Лошо е обаче, че много хора разсъждават като колегата focus1954 и гледат за стотинките. ....
- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Ти как разбра, че не знам за акциза????? И да не би само горивото да е акцизно, че за акциза се хванахте???? А алкохолът и алкохолните напитки,тютюневите изделия,petkoff_pl написа:Това е лошото че ти не си разбрал(а) какво е искал да покаже човека, че с приемането на това от акцизите на горивато, който ги плаща потребителя ще се пълни бюджета , а това значи някой ще прави далавера от това, а не че ги интересува безопасноста на пътя.foxy написа: ................ Лошо е обаче, че много хора разсъждават като колегата focus1954 и гледат за стотинките. ....
енергийните продукти и електрическата енергия и автомобилите? Те не се ли облагат с акциз според вас????
Той бюджета и сега се пълни с акцизи - какво предлагаш да направим - да спрем да ползваме електричесвто, да не пушим, да не пием и да не купуваме вносни стоки??? Ти само български стоки и услуги ли си купуваш??? Или не пиеш бира за да не пълниш държавната хазна ????
Съгласна съм, че има хора от двете страни на спора, ама ми се струва тъпо да се гледа само в чуждата паница какво има. Незнам си кой си щял да продаде 20 милиона гориво и да напълни държавната хазна с акциз? Някой си щял да продаде 200 рефлектора повече годишно, щото било задъжително карането на фарове и те се уморявали.... Осрам били реализирали 1 милион повече печалба щото продавали повече крушки. Факт е, че тези пари излизат от вашия джоб, ама никой не ви е обещал, че автомобилът ви е еднократна инвестиция и едва ли не след известно време ще започе да ви връща пари. Автомобилът е разход, а не инвестиция с печеливша възвръщаемост.
Защо не вдигате патардия за далаверата с парното, тока и другите държавни дела, от които доста хора имат далавера, а се зачекнахте за това как щяла да изкара някой лев от акциза на бензина??? Едва ли 14 страни от ЕС правят далавери с акциза и не се грижат за безопасността на гражданите си - факт е, че България е страната на абсурдите и дори и прилива на нови средства в държавната хазна да е стабилен, все пак се съмнявам, че другите държави са го въвели с точно тази цел.
Освен това, доколкото знам, това не е инициатива на българските законотворци, а на ЕК....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
foxy, не се ядосвай, този спор е загубена кауза, отказах се от него още на есен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- foxy
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
Не може да не се ядосвам, щото всички сме много силни в лепенето на лепенки "Не карам пил", "Карам разумно" и т.н А в същото време в момента, в който някой излиза с теорията, че фаровете харчели бензин и всеки вика "Ааааа, не, Вуте пак ще изкара някой лев, а аз нема да изкарам нищо. 100% съм сигурна, че ако се направи кампания от типа "Включи светлините, спечели 1лв" на масата от шофьорите изобщо няма да им пука нито за бензина, нито за крушките и рефлекторите, още повече пък за безопасността и ще карат на включени фарове, дори и ще си оставят колите пред блока с включени светлини.HACKO написа:foxy, не се ядосвай, този спор е загубена кауза, отказах се от него още на есен.
Всички четем черната хроника за загиналите по пътищата при всякакви нелепи инциденти и цъкаме с език, а колко от нас се опитват да направят нещо по въпроса???? Защо преди да оплюем всичко, не се запитаме дали наистина конкретна мярка не води до положителни последици? И защо винаги българина излиза с репликата "На мен това не може да ми се случи!"
Не можете ли да приемете това като вид благотворителност за нашите и чуждите деца и семейства, в името на тяхната безопасност??? Или за вас благотворителността се изразява само в купуване на картички и пускане на SMS - и по Великден и Коледа по повод рекламите по медиите???
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: От днес 2 Март дневните светлини не са задължителни
И ти не си на 100% права. Има хора като мен, който не подкрепят тази инициатива не поради икономия, поради т.нар. гъзария. Ще подрепя тази инициатива, само ако тя бъде слята със забраната на ксенонови фарове (не оригинално монтирани)... Това е много по-голяма опасност от десните волани (за което има петиция) и карането без включени светлини дори и то заради едната гъзария, освен пръскалките да светят синьо, та и фаровете да светят така. Пак повтарям - инициатива за постоянно включени фарове е добра и полезна, но само ако бъдат забранени и незаводско монтираните ксенон системи.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта