Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
-
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
- Местоположение: Essen
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Ха ха ха може да е като виц ама явно от както онази бабка е осъдила производителите на микровълнови печки че не са и написали че не бива да си суши кучето в микровълновата фурна, а тя се е простила с любимеца, а те с няколко милиона. Производителите са по внимателни и пишат предупреждения. Важното е да има кой да ги чете.krustnikut написа:Абе да не ви убивам ентусиазма ама: ........
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
това го пишат за да се подсигурят. Утре ще ти замръзне биодизела, ще имаш някакви претенции, те ще ти покажат книжката и ще те отпратят.
Иначе от това, което съм чел и видял проблемите на биодизела са:
Разгражда и вдига отайки, боклуци от резеорвоара и задръства горивния филтър. След 1-2 по-чести смени на филтъра вече всичко е наред.
Разяжда някои гумени маркучи и уплътнения.
Сгъстява се при доста по-високи температури от колкото нафтата би се "желирала". Това зависи от какво е направен. Чисто олио например не би трябвало да създаде проблем дори при около 5 градуса, особено ако е смесено с нафта. Някои биодизели съдържат дори мас и други такива и при 15 градуса стават прекалено гъсти макар и смесени с нафта.
Мирише странно
Обаче с него дизелите почти не пушат (някои изобщо).
Динамичните характеристики почти не се променят. Някои дори вървят по-добре
не знам от какво зависи това.
Разхода почти не се променя или е с до 10% отгоре на нафтата.
Все пак едни от първите дизелови двигатели са били проектирани за олио
Хубавото е на това гориво е,че може да се мне без скъпи инсталации както при газ/метан за бензиновите двигатели.
Ако не понася на конкретната кола най-много да се наложи смяна на 1-2 маркуча и 1 горивен филтър. Но пък може да прочисти двигателя от сажди и така дори да удължи интервала между смените на маслото.
/това са неща, които съм ги чел, видял лично и чул от доверени хора, обикновено се препокриват, но все пак не претендирам,че са 100% истина./
Иначе от това, което съм чел и видял проблемите на биодизела са:
Разгражда и вдига отайки, боклуци от резеорвоара и задръства горивния филтър. След 1-2 по-чести смени на филтъра вече всичко е наред.
Разяжда някои гумени маркучи и уплътнения.
Сгъстява се при доста по-високи температури от колкото нафтата би се "желирала". Това зависи от какво е направен. Чисто олио например не би трябвало да създаде проблем дори при около 5 градуса, особено ако е смесено с нафта. Някои биодизели съдържат дори мас и други такива и при 15 градуса стават прекалено гъсти макар и смесени с нафта.
Мирише странно

Обаче с него дизелите почти не пушат (някои изобщо).
Динамичните характеристики почти не се променят. Някои дори вървят по-добре

Разхода почти не се променя или е с до 10% отгоре на нафтата.
Все пак едни от първите дизелови двигатели са били проектирани за олио

Хубавото е на това гориво е,че може да се мне без скъпи инсталации както при газ/метан за бензиновите двигатели.
Ако не понася на конкретната кола най-много да се наложи смяна на 1-2 маркуча и 1 горивен филтър. Но пък може да прочисти двигателя от сажди и така дори да удължи интервала между смените на маслото.
/това са неща, които съм ги чел, видял лично и чул от доверени хора, обикновено се препокриват, но все пак не претендирам,че са 100% истина./
"It's a triumph of handling over power!"


- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
тъй като цените от началото на темата са от преди 2 години ми се стори странно ,че цената на биодизела се е качила 5 пъти-за разлика от дизела и бензина
преди около 2 дни видях цена на бензиностанция Лукойл от близо 10 лв за литър биодизел и ми стана интересно какъв е разхода на 100 км от този тип гориво
моля този който е карал и засекъл някъкъв разход с този тип гориво да го сподели с нас ,поне на мен ще ми е интересно
при извънградско един турбодизел 1.8 харчи 5 л на 100 км ,а дали с биодизела ще харчи 3 л на 100 км
ако не ,то тогава не е оправдана сегашната му цената според мен
преди около 2 дни видях цена на бензиностанция Лукойл от близо 10 лв за литър биодизел и ми стана интересно какъв е разхода на 100 км от този тип гориво
моля този който е карал и засекъл някъкъв разход с този тип гориво да го сподели с нас ,поне на мен ще ми е интересно
при извънградско един турбодизел 1.8 харчи 5 л на 100 км ,а дали с биодизела ще харчи 3 л на 100 км
ако не ,то тогава не е оправдана сегашната му цената според мен
времето е като парите-никога не стига
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Био дизел - някой да е сипвал такова чудо?
pepy1 написа: при извънградско един турбодизел 1.8 харчи 5 л на 100 км ,а дали с биодизела ще харчи 3 л на 100 км
ако не ,то тогава не е оправдана сегашната му цената според мен

А и 3/10 да харчи - 3*10 = 30лв. 5 литра нафта *2.20 = 11лв.

За да излезе сметката - трябва да харчи 1/100.

P.S. Сигурен ли си в тази цена - 10лв/литър , това да не е чист зехтин , бре.( то всъщност зехтина е и по-евтин)...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта