умира ли дизела ?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 09 фев 2007, 11:51

Турбото на най-добрите, вече работи постоянно и е с променлива геометрия, т.е. нагнетяването е в зависимост от нуждата/оборотите. Не ми се включва на 2500 щото не се изключва.
Иначе ппостоянна, равномерна, мощна тяга имам от 1800 до 4500 оборота. Точно защото тягата при ниски обороти е еднаква (или по-добра) с тази при високи, няма и никакъв смисъл да юркам във високи в повечето случаи. Оттук идва още икономия. Дори да държиш оборотите м/у 2 и 3000, пак изцеждаж много яка динамика, но без да мъчиш мотора и без натоварваш прекалено разхода.

Бензиновите двигатели също са си супер - предимствата са им други. Юркането в обороти също доставя удоволствие.

Дизелът е на мода и много хора си го купуват без обаче да имат нужда от него и им излиза на практика по-скъпо.

Рискуваме да изпаднем в безмислен спор.

Нито дизела, нито бензина умират - и двете горива си имат своите предимства, своите клиенти и своето място в резервоарите ни (но не едновременно :D )
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 09 фев 2007, 12:09

дизелът има само един недостатък - висока първоначална цена и от там много за да я компенсираш трябва много каране.

Но тук коментираме удоволствието от карането - е несравнимо е!

П.П. Първият дизел, който съм карал беше още през 89-та

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 09 фев 2007, 13:28

krustnikut написа:... Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия...
:?: :?: :?: Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 09 фев 2007, 15:28

acj написа:
krustnikut написа:... Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия...
:?: :?: :?: Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!
Колегата бърка - по памет 16 % и разликата 24 с/у 40

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 09 фев 2007, 16:54

acj написа: :?: :?: :?: Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!
Вярно дизела има по-голям КПД от бензиновия но баш с пъти :lol:
То ако става въпрос двутактовия дизел има още по-голям но за момента е неприложим за автомобили :wink:
chaosdd написа:Нито дизела, нито бензина умират - и двете горива си имат своите предимства, своите клиенти и своето място в резервоарите ни (но не едновременно )
Не съм много съгласен с теб :P и двата вида са на изчезване въпрос на време е :wink: с оглед намаляващите залежи на нефт :((:
Те затова джапанките гледат да изпреварят събитията с тия хибриди :roll:

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 09 фев 2007, 19:44

_SLiThER_ написа:
Не съм много съгласен с теб :P и двата вида са на изчезване въпрос на време е :wink: с оглед намаляващите залежи на нефт :((:
Те затова джапанките гледат да изпреварят събитията с тия хибриди :roll:
Май е повече спекулация това с изчезващите залежи. Има толкова неразработени находища! Гадните американци гледат да заграбят колкото се може повече :censur:

Иначе е по-екологично да си с хибрид, но караш с 60 км.... :D
А ние вече няма да имаме АЕЦ, така пак ще ние скъпо... :?
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 09 фев 2007, 20:20

За КПД-то: разликата не е в Пъти разбира се ами около 30%.
Но не като тия проценти от 16 до 40 дето уж са от 24.
40 е с 67% повече от 24.

Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
Аутобилд например бяха тествали през цяла америка LX450 (хибридния джип на Лексус), ML дизел и трети джип бензинов (или обратно). Дизелът даде с цели литри на 100 по-малък разход от хибрида.

В момента само за PR и имидж ги правят тия возила. Като се прессметнат материали и енергия за производството на един Prius например, замърсяването през целия му жизнен цикъл излиза повече от на Avensis дизел например.

По-вероятни алтернативи в близко бъдеще са биодизела и етанола. Карал съм Focus 1.8i FFV Flexi-Fuel 125 k.s. Върви с бензин, алкохол или каквато комбинация му сипеш в резервоара. Горивото си е спирт, който се добива от растения. В Швеция например, 80% от Focus-иуте са такива и ЕС се напъва да увеличава дела на тия возила и биогоривата.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 фев 2007, 21:30

chaosdd написа: Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
е с това не съм съгласен въпреки че се отклоняваме от темата ще се обоснова
преди около 10 дни даваха по една от телевизиите единствения хибриден автомобил в България на една от сестрите Малееви ,градско кара на батерии а извънградско на бензин разхода е 4 л. на 100км
също така тока за батериите не идва от бензина
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 10 фев 2007, 00:29

При хибридите има два основни проблема - масата на акумолаторите и тяхната себестойност!

Както вс. знаем увеличаването на масата е пряко свързано с повишаването на разхода на енергия за единица работа.

Стойност - никак не са евтини, а по-лошото в случая е, че реално те не са за цял живот на автомобила, а се заменят периодично /това точно отблъсна много хора от електроавтомобилите в Калифорния, които иначе бяха станали много модни в началото на `00/ и тяхната замяна си е сериозно капиталовложение!

Трети не толкова важен, но съществен за конструкторите проблем са техните габарити - тоест трябва да се намери баланс между вътрешното пространство, което ще заемат и осигуряването на оптимален преход с едно зареждане /точно като при мобилните телефони/

Та така погледнато хибридите и класическите електромобили реално нямат бъдеще /затова и нещо напоследък не се изкарват масово прототипи/. Но за сметка на това бъдещето е в МПС задвижвани от "алтернативни" електро системи - т.н. "горивни клетки" при тях кардинално се решават всички /или поне повечето/ проблеми - самата с-ма реално вече е с размерите на стандартен бутален двг, няма нужда от акумулатори, горивите резервоари са с размерите на стандартна АГУ. Просто самата идея е гениална и супер рационална - имаш си собствена електроцентрала, която произвежда толкова ток, колкото е необходимо за конкретния режим на движение и другите електроуреди; така се постига голяма икономия на енергия и с постоянно развиващия се софтуер и електродвигатели ще се достигнат много бързо високи равнища.

Но истината за наше нещастие, е че в близко бъдеще /или поне докато има петрол/ масово ще се произвеждат бутални двг - просто петролните компании и автомобилните гиганти ще гледат да извлечат максимална печалба от тази технология, преди да я закрият.

А колкото до самия дизелов мотор - мое мнение е, че реално той тепърва започва да се развива и тепърва ще сме свидетели на неговите постижения - просто това е неизбежно, поради непрестанно повишаващите се цени на петрола и възможността на дизела да работи на практика с почти всякакъв тип течно / и прахообразно/ гориво!

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 10 фев 2007, 02:16

red написа:
от този цитат си личи че си карал дизел ама друг път :wink:

За какво са ти над 4000 оборота на дизел!?!?!?
Усещал си си какво се случва като се включи турбото на 2500?
за последните два месеца са карал на дълг път 1.8 ескорт ТД
1.7 астра ТДЦИ и меган 1.9 ТДИ - и трете в дипазона 80-160 имат плавна крива на мощността и позволяват такова набиране каквото правя на бензин с мондеото, но като държа в обороти и то около 4500
Разликата? ами при тях съм на пета и само плавно натискам газта- голям кеф особено като си на стръмнина и изпреварваш всичко живо!

П.П. за пушеците - всеки двигател може да скапеш
астра тдци няма :) карал съм достатъчно дизели, за да разбера, че не ме кефи, кво повече да ти обяснявам :)

единствената читава комбинация е дизел + автоматик, но при ниските класове е рядко срещано.. иначе пада едно легендарно ръчкане, едни светкавични смени, нямам думи :) точно се засилиш и оборотите свършват, забиваш нос на ограничител и тва беше хехех :)

според мен цялата тая работа около дизелите е малко пресилена :) не излиза изобщо много евтино, особено след като се амортизира колата, все пак тия изсилени дизели понасят огромни натоварвания, за да бъдат това, което вие харесвате - икономични и динамични.. и след време идва време за разплата :)

хибридите са прах в очите, някой да е гледал случайно ква е космическа цената на тойотата с хибридно задвижване.. а максималната и скорост? :) това е кола, за 45 годишни лелки обсебени от идеята за глобална конспирация..
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 10 фев 2007, 02:32

la4o написа: Всъщност нещата в случая опират повече до въпроса за ичерпаемите енергийни ресурси... Като стана въпрос за Дубай... учудващо за мен беше да разбера, че 70% от приходите им са от туризъм... едва 20тина % са от петрол... инвестират в туризма, просто защото петрола свършва... още малко и няма да го има... това е и причината, според мен, да се търсят по-евтини и икономични решения, като разбира се да се запази търсеното от потребителя - мощност...

вървим към оффтопик :)


а като се замислиш преди 50 години тези хора са живяли в палатки... :) все пак петрола не е съвсем толкова на свършване.. не и в толкова близък период от време, просто така е угодно да се твърди, за да се оправдават цените му :) няма спор, много са напред, не само като туристически забележителности, но и като икономика, технологии и .. абе квото се сетиш, не знам дали си бил в интернет сити по магистралата между дубай и абу даби да видиш какъв хай тек парк са направили там.. насред пустинята :) то като имаш началния капитал нататъка е лесно :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 фев 2007, 08:29

BadAngel написа:
...
едно време ти бях писал че ми приличаш на форумния uдиoт - явно не съм сбъркал !

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 10 фев 2007, 11:13

Mondeo18TDI96 написа:
BadAngel написа:
...
едно време ти бях писал че ми приличаш на форумния uдиoт - явно не съм сбъркал !
явно ти си краля на форума :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 10 фев 2007, 11:55

acj написа:
krustnikut написа:... Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия...
:?: :?: :?: Тъй ли? Я дай цифри и посочи източника да се ограмотим и ние!
Преувеличил съм нарочно. Трудно е да го разбереш ли? 30% малко ли са??? Айде да направим един експеримент. Аз и ти ще включим едновременно на 5-та докато караме с 50 км\ч и да видим тогава кой пръв ще стигне 190 км\ч ;)

Всъщност, ако погледнеш пак темата де :)

Хора, въпрос на лично виждане и усещане е да караш дизел и това да ти харесва или не. Аз лично не ща бензин. Гони се във високи обороти - голям разход на гориво, много шум (що се отнася до 4-те хиляди оборота, то от тях нява смисъл. Трябва да се има предвид, че максималния въртящ момент се постига при 2000). Разбира се новите бензинови, големи и скъпи автомобили не шумят :lol: Е, дизела трака, ама аз не го чувам като пусна вентилатора на 1-ва степен. Освен това колко пъти трябва да се споменава разхода като предимство? Кой бензин ще кара със поддържана скорост между 160\190 и ще му даде разход 6.5 литра на сто километра :shock:

Освен цялата тази история, тази тема ме навежда на друга мисъл: изчерпват ли се горивата за нашите автомобили? Защото замрът ли ресурсите, с които са захранва даден обект - той умира. Т.Е. , ако свърши горивото - автомобилите умират?!? Спекулативно или не, от всякъде се твърди, че петролните ресурси се изчарпват. Всъщност не се твърди от скоро де. Има един български филм "Топло". Там в една дискусия казват: "...в света е останала една шепа петрол...". Еми ния тази шепа я ползваме за мярка на петрола и в днешни дни. А горивата поскъпват... на мога да си представя, това което ми разказва бащата - наливал е бензин по 28 стотинки!!!

За това, да се твърди, че умира дизела е странно и необоснувано. Една технология винаги подлежи на развитието на техническия прогрес. За това мое заключение е, че не технологията умира, а ресурсите, които тя ползва намаляват. Дрегото са само спекулации и подливане на вода между отделните производители на автомобили!!!
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 10 фев 2007, 12:28

krustnikut написа:..... Аз лично не ща бензин. ....., много шум...... =)): Разбира се новите бензинови, големи и скъпи автомобили не шумят :lol: Е, дизела трака, ама аз не го чувам като пусна вентилатора на 1-ва степен...... *00134*
Ае, стига вече.....

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 фев 2007, 12:59

ако на някого му се чете:

РОЛЯТА НА БИОЕНЕРГИЯТА НА ЕНЕРГИЙНИЯ ПАЗАР НА ЕС
Виждане за развитието до 2020 г.
Доклад на ЕК
2 април 2004 г.


http://www.mee.government.bg/geoterm/do ... finalC.pdf

цитат (за тия дето ги мързи да четет 327 стр.):

.... Недостатъкът на батериите е тяхната ниска енергийна плътност, което
намалява радиуса на действие. По настояще, не съществува технология за батерия, която да
притежава необходимата мощност, ефективност и жизнен цикъл с оправдани икономически
ефекти, за да покрие изискванията на стандартните двигатели с вътрешно горене (MacLean and
Lave (2003)). Следователно, тази технология се очаква да заеме позиция в някои пазарни ниши
(например градските автобуси), но не и като основна заместваща технология за съвременните
транспортни средства с ниско натоварване. Двигателите, задвижвани от батерии, няма да бъдат
разглеждани в детайли в настоящия материал.
Заключение
Биодизелът, който изисква най-малко модификации и приспособявания на автомобилите, може
да изиграе основна роля в доставката на биогорива за транспорта до 2020 година. Смесите с
високо съдържание на биоетанола (Е 85) изискват повече съществени модификации по
двигателя и наличие на по-голям резервоар за съхранение и, както доказаха в Бразилия, не се
очаква да изиграе важна роля в Европа.


само че подчеттая, че не съм чел подробно доклада, но идеята на изследването е да се направи пълна оценка на горивата по отношение производство и вредни емисии - т.е. вземат се впредвид и вредните емисии от производството на самото гориво!

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 10 фев 2007, 21:21

pepy1 написа:
chaosdd написа: Това за хибридите е балон. Всичко, което могат сегашните е да намаляват разхода при градско, тъй като оптимизират придвижването при ниска скорост и потеглянето благодарение на батерииите си. Енергията за батериите пак иде от бензиновия мотор. Даже при извънградско разхода им ме по-голям от на конвенционалните автомобили, тъй като батериите тежат.
е с това не съм съгласен въпреки че се отклоняваме от темата ще се обоснова
преди около 10 дни даваха по една от телевизиите единствения хибриден автомобил в България на една от сестрите Малееви ,градско кара на батерии а извънградско на бензин разхода е 4 л. на 100км
също така тока за батериите не идва от бензина
Колега, извинявай, но не си добре осведомен. Батериите се зареждат точно от бензиновия двигател и уж при спиране, но това е незначително. Батериите просто помагат и оптимизират работата. Това за разход 4 също не отговаря на истината. Преди няколкоброя на Ауто Билд беше продължителния тест на 100 000 км на Prius. Средния разход за целия тест беше около 6.5 литра, но не помня точно - ако трябва ще погледна.

Наистина са до голяма степен прах в очите хибридите, както BadAngel писа.

Вероятно следващите десетилетия горивата произвеждани от нефт, ще бъдат все повече подкрепяни от биогоривата, докато горивните клетки или някоя алтернативна технология не стане достатъчно евтина е ефективна за масово производство.
Ford. Feel the difference

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 фев 2007, 21:31

За трета поредна година, 1.5 литровият двигател с внедрената система на Toyota за хибридно задвижване, спечели в категорията “1,4 до 1,8 литрови двигатели”, а също така зае пъро място в категорията “Най-добър разход на гориво”, благодарение на приложението си в Toyota Prius със забележителния си разход от 4,3 л/100км (икономичен режим, комбиниран). Това означава, че хибридния силов агрегат печели и двете категории откакто се състоя премиерата на второто поколение на модела през 2004.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 10 фев 2007, 21:52

Тези данни за разхода за заводкси, сдобити в лабораторни идеализирани условия без автомобила да се е показал на пътя.

Според същата методика, Focus 1.6 TDCi 109 к.с. има подобен среден разход, но пък всига 200 и доставя удоволствие от шофирането.
И е почти 2 пъти по-евтин де.
Ford. Feel the difference

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 11 фев 2007, 10:57

valboy написа:
krustnikut написа:..... Аз лично не ща бензин. ....., много шум...... =)): Разбира се новите бензинови, големи и скъпи автомобили не шумят :lol: Е, дизела трака, ама аз не го чувам като пусна вентилатора на 1-ва степен...... *00134*
Ае, стига вече.....
Стига, добре, ама я кажи колко ти шуми от 4000 оборота нагоре? Освен това трябва да се избира някаква част от моето мнение и да се цитира несвързано? Имам предвд високите обороти, не съм ли прав???
Правете си ташак вие с дизела, ама като ние почнем да караме на олио, а за вас бензин не остане ще видим кой ще се смее. Правя една прогноза, че това ще се случи в интервал малко повече от 20 години ;) Ако до тогава остане някакъв петрол (който да може да се ползва масово) аз публично ще се засрамя :)
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта