Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от vargala81 » 14 авг 2009, 19:49

Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорците.
Компанията Delphi Thermal Systems, доставчик на компоненти за автомобилната индустрия, разпространи резултати от свое изследване, според които е по-икономично да се кара с включен климатик, отколкото с изключен климатик и свалени прозорци. Причината е, че климатикът увеличава разхода на гориво по-малко, отколкото въздушното съпротивление на колата, когато прозорците са свалени, коментира президентът на Delphi Thermal Systems Джеймс Бертранд.
Delphi дава и няколко полезни съвета за шофьорите как да ползват автомобилите си през лятото:

- Ако автомобилът е стоял дълго време на слънце, първо свалете прозорците за няколко секунди, за да се охлади силно нагорещеното купе, след което ги вдигнете и включете климатика;

- При първоначално охлаждане на купето включете рециркулацията на въздуха вътре в купето, при някои автомобили означена с "MAX" (затворете притока на въздух отвън), и това ще намали значително енергията, изразходвана за охлаждане;

- При ръчно управляваните автоклиматици е по-икономично да държите темепратурата на максимално студено, а да регулирате охлаждането чрез силата на вентилация;

- Оставяйте прозорците леко отворени през горещите дни - това ще намали нагорещяването на купето.
http://speed-press.com/?pageId=12782" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от msotiroff » 14 авг 2009, 20:14

По - икономично е ако караш в извънградски условия с висока скорост... в града по - икономично е със свалени джамци ;)
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от vvasilev » 14 авг 2009, 20:35

Това изобщо не е вярно и е 105% лъжа. По дискавъри направиха експеримент с два автомобила (еднаква марка, модел и килограми). Наляха им еднакво количество бензин и ги караха по една кръгла писта с постоянна скорост от 80 км/ч или 90-не си спомням. Едната с клима, а другата с отворени прозорци. Тази с климата финишира (свърши и бензина) ;): доста по-рано от тази с отоврените прозорци ;):

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от vargala81 » 14 авг 2009, 20:50

И аз съйм съгласен с вас.Нямам климатик,ама гледам колегите в оная тема за разхода ,че с пуснат климатик им дава разход 1литър отгоре.Веднъж правих драг с едно Рено моноинджексия,забравих да вдигна прозорците и рендето ме би с една кола,след това се пуснахме още 2ва пъти ,но вече бях вдигнал стъклата,и 2та пъти го бих с най-малко 6-7коли >:D<: иначе със свалени стъкла най-много да вдига 300-400мл на 100км.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от sangals » 14 авг 2009, 21:39

Ами пийте по-малко лимонада от 1 лев шишенцето,няколко цигари по-малко дневно и си карайте както си щете!Уверявам Ви,така е !Тези подробности са мнооого висша математика! :D _friends_

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от tomny » 14 авг 2009, 21:45

Тия от Делфи яко са го закъсали, за да изкарат подобна простотия истина :shock:

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от vvasilev » 14 авг 2009, 21:53

sangals написа:Ами пийте по-малко лимонада от 1 лев шишенцето,няколко цигари по-малко дневно и си карайте както си щете!Уверявам Ви,така е !Тези подробности са мнооого висша математика! :D _friends_
Колега, колко си прав ако знаеш. Половината население на България оплаква немотията си, а дава по 100+ лв. на месец за цигари. Ами купете нещо за семейството си с тез пари.

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от cjbolland2 » 15 авг 2009, 13:55

По Дискавъри колата с включеният климатик не беше ли тази която отчете по-маък разход?Поне аз имам такива спомени,майче Джейми я караше:)

При включен климатик колата отчита +1лит. в повече разход:)

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от vvasilev » 15 авг 2009, 15:05

cjbolland2 написа:По Дискавъри колата с включеният климатик не беше ли тази която отчете по-маък разход?Поне аз имам такива спомени,майче Джейми я караше:)

При включен климатик колата отчита +1лит. в повече разход:)

Не! Точно обратното беше.

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от divxstore » 15 авг 2009, 15:47

Да тази със свалени прозорци беше по икономична, но при теста човека с камерата почти измръзна защото климатика бачкаше през цялото време на макс. Мисля, че при нормални условия никой няма да кара на 16 градуса в купето с къс ръкав, е освен ако не е чукча :D: . Затова мисля, че все пак ще е по-икономична или поне равнопоставена тази с климатика на тази с отворените прозорци.
vvasilev написа:
cjbolland2 написа:По Дискавъри колата с включеният климатик не беше ли тази която отчете по-маък разход?Поне аз имам такива спомени,майче Джейми я караше:)

При включен климатик колата отчита +1лит. в повече разход:)

Не! Точно обратното беше.

Потребителски аватар
Nuclear
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от Nuclear » 18 авг 2009, 12:00

divxstore написа:Да тази със свалени прозорци беше по икономична, но при теста човека с камерата почти измръзна защото климатика бачкаше през цялото време на макс. Мисля, че при нормални условия никой няма да кара на 16 градуса в купето с къс ръкав, е освен ако не е чукча :D: . Затова мисля, че все пак ще е по-икономична или поне равнопоставена тази с климатика на тази с отворените прозорци.
vvasilev написа:
cjbolland2 написа:По Дискавъри колата с включеният климатик не беше ли тази която отчете по-маък разход?Поне аз имам такива спомени,майче Джейми я караше:)

При включен климатик колата отчита +1лит. в повече разход:)

Не! Точно обратното беше.
Tests were performed under varying conditions (55 miles per hour (89 km/h) versus 45 miles per hour (72 km/h)). Also, the 55 mph test was using a computer to estimate fuel efficiency based on air intake, not actual fuel consumption, and showed A/C was more efficient. The 45 mph test consisted of running the tank until it was empty, and showed open windows were more efficient.
Първият тест е при 55 мили в час и тогава климатикът го изкараха по-икономичен.
Вторият тест - при 45 мили в час. В този случай е по-икономично със свалени прозорци.
The fundamental flaw in the MythBusters' test was that the point where the drag becomes powerful enough to inhibit a car's performance with windows down was inside their 45–55mph margin at 50mph. Going less than 50mph it is more efficient to leave your windows down, but going greater than 50mph it is more efficient to use your A/C.
Т.е, колкото по-ниска е скоростта, толкова е по-неикономично (по-висок разход в литри/100км) да ползваме климатик и по-икономично да спуснем прозорците (по-малко съпротивление заради по-ниската скорост). При по-висока скорост (над 50 мили/час (89км/ч)) е обратното и е в полза на климатика.

Но ако висим в задръствания, свалените прозорци не помагат много.

divxstore написа:Да тази със свалени прозорци беше по икономична, но при теста човека с камерата почти измръзна защото климатика бачкаше през цялото време на макс. Мисля, че при нормални условия никой няма да кара на 16 градуса в купето с къс ръкав, е освен ако не е чукча :D:
Това съм се питал, ако се зададе по-висока температура, това влияе ли на работата на компресора? Т.е, дали при по-висока зададена температура (20 вместо 16 градуса примерно), климатикът ще харчи по-малко? Или ще харчи точно толкова, колкото и на max, при всички положения, стига да е включен компресорът. Как става регулирането на температурата? Дали се намаляват оборотите на компресора, или просто студеният въздух се смесва с топъл отвън?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от synthez 3D » 18 авг 2009, 13:07

Това съм се питал, ако се зададе по-висока температура, това влияе ли на работата на компресора? Т.е, дали при по-висока зададена температура (20 вместо 16 градуса примерно), климатикът ще харчи по-малко? Или ще харчи точно толкова, колкото и на max, при всички положения, стига да е включен компресорът. Как става регулирането на температурата? Дали се намаляват оборотите на компресора, или просто студеният въздух се смесва с топъл отвън?
Регулирането става чрез регулиране на оборотите на вентилатора в купето.На повърхността на изпарителя се поддържа температура малко по-висока от 0 градуса(за да не замръзва),чрез включване и изключване на компресора.Ако вентилатора на купето се върти с висока скорост(при зададена по-ниска температура),през изпарителя преминава повече топъл въздух и за да се поддържат градусите му,компресора върти по-дълго време.Ако е зададена по-висока вътрешна температура,вентилатора се върти по-бавно и изпарителя остава студен,което води до по кратка работа на компресора,следователно при по-висока зададена температура,разхода на климатика е по-малък.Аз обикновено го държа на 20-21 градуса и не съм забелязвал разхода ми да е много по-голям отколкото без климатик.
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от bateto_toshko » 18 авг 2009, 16:24

synthez 3D написа:
Това съм се питал, ако се зададе по-висока температура, това влияе ли на работата на компресора? Т.е, дали при по-висока зададена температура (20 вместо 16 градуса примерно), климатикът ще харчи по-малко? Или ще харчи точно толкова, колкото и на max, при всички положения, стига да е включен компресорът. Как става регулирането на температурата? Дали се намаляват оборотите на компресора, или просто студеният въздух се смесва с топъл отвън?
Регулирането става чрез регулиране на оборотите на вентилатора в купето.На повърхността на изпарителя се поддържа температура малко по-висока от 0 градуса(за да не замръзва),чрез включване и изключване на компресора.Ако вентилатора на купето се върти с висока скорост(при зададена по-ниска температура),през изпарителя преминава повече топъл въздух и за да се поддържат градусите му,компресора върти по-дълго време.Ако е зададена по-висока вътрешна температура,вентилатора се върти по-бавно и изпарителя остава студен,което води до по кратка работа на компресора,следователно при по-висока зададена температура,разхода на климатика е по-малък.Аз обикновено го държа на 20-21 градуса и не съм забелязвал разхода ми да е много по-голям отколкото без климатик.
щом можеш да задаваш градусите значи не си с климатик , а с климатроник.Това е по усъвършенствана форма защото така компресора се върти с различни обороти в зависимост от това каква темп.на купето си задал.Това е по икономичния вариант, защото компресора произвежда точно толкова студ колкото си му задал , а при климатика компресора си бачка на номиналните обороти т.е винаги имаш един и същ студен поток , а чрез врътката за топло студено отклоняваш част от него към купето , останалото са загуби.
Това е и причината да не ти се вдига разхода.Ако си задал 21 градуса вътре , а навън е 24-25 например, на компресора му трябва съвсем леко да се врътне за да изравни тая разлика с външната температура , и реално почти не работи , и реално почти не ти вдига разхода _friends_
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от synthez 3D » 18 авг 2009, 17:06

Това дали е климатроник или климатик не променя работата на компресора.Той пак си работи в прекъсваем режим,за да поддържа 1-2 градуса при изпарителя.Оборотите на компресора не се регулират.Той се върти от двигателя и в двата случая и производството на студ се регулира единствено чрез включване и изключване(като на домашен хладилник).Целта е изпарителя винаги да е с температура около 1-2 градуса. Ако си само с климатик,ти също избираш скоростта на вентилатора в купето,но имаш само три или четири положения.Разбира се можеш и да смесиш въздуха с въздух от парното,но тогава няма смисъл да работи климатика.По-добре е да намалиш скоростта на вентилатора,за да увеличиш температурата.При климатроника става по-прецизно регулирането и затова е и по-икономичен.
Изображение

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от tomny » 19 авг 2009, 17:24

Оборотите на компресора в автомобила зависят само от десния крак. Температурата в купето се регулира само с промяна на обороти на вентилатора вътре, както е казал колегата горе. И когато "високото налягане" в кондензатора достигне определена стойност, компресора изключва. Това дава и отговор на въпроса "Вредно ли е да включвам климатика при високи обороти на двигателя?" - Вредно е до толкова, до колкото това е част от нормалната му експлоатация - той така или иначе включва/изключва, без да се интересува при какви обороти карате.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от 1.8d » 19 авг 2009, 22:22

tomny написа:..... Вредно е до толкова, до колкото това е част от нормалната му експлоатация - той така или иначе включва/изключва, без да се интересува при какви обороти карате.
Моя климатроник обаче се интересува.Юли месец в големите жеги ми се наложи да отида до Пловдив колкото може по-скоро и на магистралата не жалих Моню.И като вдигна над 4200-4300 об/мин(160-170км/ч) и веднага от духалките започваше да духа горещ въздух и като сваля на 145-150 и студеното си идва...Като започна да се потя и трябва да махна крака от газта :wink:Този номер ми го направи няколко пъти и затова за да не отида вир-вода там закъдето бързах намалих скоростта и на 3500-4000 об/мин всичко си беше ок.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от Edinuser » 19 авг 2009, 22:36

Когато натиснете педала до край (WOT) - климатика/климатроника се изключва.Така е заложено в завода.

ПП: Да поясня - това се прави не защото не може да бачка климатика при тези обороти, а с цел когато си натиснал педала на газта до ламарината да разполагаш с цялата мощ на мотора.
WOT - Wide Open Trotle.(Напълно отворен дросел).
Последна промяна от Edinuser на 20 авг 2009, 21:48, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от tomny » 20 авг 2009, 12:53

1.8d написа:Моя климатроник обаче се интересува.Юли месец в големите жеги ми се наложи да отида до Пловдив колкото може по-скоро и на магистралата не жалих Моню.И като вдигна над 4200-4300 об/мин(160-170км/ч) и веднага от духалките започваше да духа горещ въздух и като сваля на 145-150 и студеното си идва...Като започна да се потя и трябва да махна крака от газта :wink:Този номер ми го направи няколко пъти и затова за да не отида вир-вода там закъдето бързах намалих скоростта и на 3500-4000 об/мин всичко си беше ок.
Вероятно имаш някакъв проблем. Възможно е да е препълнен, и при високи обороти да вдига много налягането, и защитата да изключва. Не е нормално да не работи при високи обороти. Това, че е "климатроник", няма значение.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от urgan » 20 авг 2009, 13:33

Не е така колега, след едни обороти компресора изключва така е заложено както каза Edinuser.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Карането с климатик е по-икономично от свалянето на прозорци

Мнение от diesel1.6 » 20 авг 2009, 17:50

tomny написа:Тия от Делфи яко са го закъсали, за да изкарат подобна простотия истина :shock:
Хубави чассти имаха, но тази година ми продадоха некачествена продукция, полулегално отклонена към четвъртия свят (България и Албания ;) )

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта