олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спирачкит
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
объркал се е,макар че някои обичат при лед и зимни условия да нямат голямо сцепление 

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Май пак се открива добрия стар спор за това кои гуми спират по-добре тесните или широките 
Аз предлягам най-после да го разнищим този въпрос и да приключим веднъж за винаги!
Да започнем от тази изходна позиция:
1.Широките гуми са по-добре и спират най-добре НА СУХ АСФАЛТ (а и автомобила е по-устойчив на завой! ), а и по-трудно превъртат при потегляне.
2.Зимно време на сняг - е по-добре с по-тесни гуми.
3.На мокро време аквапланинга зависи от широчината и профила на гумите, масата и скороста на автомобила, дълбочината на локвата! При движение със скорост по-висока от XX км/ч и по-ниска от YY км./ч възниква аквапланинг, като XX и YY зависят от по-горните условия.

Аз предлягам най-после да го разнищим този въпрос и да приключим веднъж за винаги!
Да започнем от тази изходна позиция:
1.Широките гуми са по-добре и спират най-добре НА СУХ АСФАЛТ (а и автомобила е по-устойчив на завой! ), а и по-трудно превъртат при потегляне.
2.Зимно време на сняг - е по-добре с по-тесни гуми.
3.На мокро време аквапланинга зависи от широчината и профила на гумите, масата и скороста на автомобила, дълбочината на локвата! При движение със скорост по-висока от XX км/ч и по-ниска от YY км./ч възниква аквапланинг, като XX и YY зависят от по-горните условия.
- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Айде да не си точно прав?
2. Тука има 2 теории по въпроса като едната казва, че е по-добре с по-тесни, другата с по-широки. Каква е разликата? Ами по-тесните се "забиват" в снежната покривка като идеята е да стигнат по-бързо до "здраво" място където да се хванат. Да обаче в някои условия (в които аз лично включвам и нашата родина когато се изненадаме от снегът и има 30см неизчистен сняг) имат да копат, копат и да не стигнат до нищо твърдо или да е прекалено голямо разстоянието до него. В този случай идва и втората теория, която е че точно поради по-голямата повърхност по-малко затъват и за това може да издрапаш без да се зариеш.
Смятам, че всеки живеещ в нормална държава където снегът по улиците не остава повече от 4-5см би трябвао да се придъжра към първата теория, за всички останали втората. Това обаче всеки сам си избира
3. Всъщност зависи от много повече от това. Примерно трябва да се вземе впредвид шарката, ширина на каналите, геометрия, цялостен състав на материалът, траектория на движение и к'во ли още не. Да не говорим, че по-високата скорост създава предпоставки за аквапланинг и точно заради това не може при скорост по-голяма от YY км/ч той да изчезне, а точно обратното.
2. Тука има 2 теории по въпроса като едната казва, че е по-добре с по-тесни, другата с по-широки. Каква е разликата? Ами по-тесните се "забиват" в снежната покривка като идеята е да стигнат по-бързо до "здраво" място където да се хванат. Да обаче в някои условия (в които аз лично включвам и нашата родина когато се изненадаме от снегът и има 30см неизчистен сняг) имат да копат, копат и да не стигнат до нищо твърдо или да е прекалено голямо разстоянието до него. В този случай идва и втората теория, която е че точно поради по-голямата повърхност по-малко затъват и за това може да издрапаш без да се зариеш.
Смятам, че всеки живеещ в нормална държава където снегът по улиците не остава повече от 4-5см би трябвао да се придъжра към първата теория, за всички останали втората. Това обаче всеки сам си избира

3. Всъщност зависи от много повече от това. Примерно трябва да се вземе впредвид шарката, ширина на каналите, геометрия, цялостен състав на материалът, траектория на движение и к'во ли още не. Да не говорим, че по-високата скорост създава предпоставки за аквапланинг и точно заради това не може при скорост по-голяма от YY км/ч той да изчезне, а точно обратното.

Изяж бобър - спаси дърво!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
а ти да си чувал че широчината не дава по голяма площ ,защото се намалява тежеста върху точка и сцеплението става по малко ,има си оптимални варианти тежест , център широката гума дава предимство единствено в завой.Ф1 не случаино са със толкова широки гуми но при техните спойлери и скороста тежът тонове.Alexi написа:човек глупости са това ... при монтиране на по голям цолаж се спазва правилото растоянието от центъра на главината до пътя ( т.е. радиуса на гумата+ джантата) да ти е същото като при оригинални джанти (даже има такива калкулатори в нета).. в такъв случай ще си спира както и преди ,че и по добре поради по-широките гуми съпътстващи по големия цолаж ... ако не спазиш това правило и километража ти няма да показва вярно
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Не става въпрос да копа до твърдо прочети горния ми пост.Загледай се в ралитата на сняг да не мислиш че там им чистят пистите и затова карат с тесни гуми ще има да копат понеже ние тука сме с 30см. qа в Швеция колко ли са????KickingKing написа:Айде да не си точно прав?
2. Тука има 2 теории по въпроса като едната казва, че е по-добре с по-тесни, другата с по-широки. Каква е разликата? Ами по-тесните се "забиват" в снежната покривка като идеята е да стигнат по-бързо до "здраво" място където да се хванат. Да обаче в някои условия (в които аз лично включвам и нашата родина когато се изненадаме от снегът и има 30см неизчистен сняг) имат да копат, копат и да не стигнат до нищо твърдо или да е прекалено голямо разстоянието до него. В този случай идва и втората теория, която е че точно поради по-голямата повърхност по-малко затъват и за това може да издрапаш без да се зариеш.
Смятам, че всеки живеещ в нормална държава където снегът по улиците не остава повече от 4-5см би трябвао да се придъжра към първата теория, за всички останали втората. Това обаче всеки сам си избира
3. Всъщност зависи от много повече от това. Примерно трябва да се вземе впредвид шарката, ширина на каналите, геометрия, цялостен състав на материалът, траектория на движение и к'во ли още не. Да не говорим, че по-високата скорост създава предпоставки за аквапланинг и точно заради това не може при скорост по-голяма от YY км/ч той да изчезне, а точно обратното.

- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Аре па да съм ходил достатъчно пъти в Швейцарско и да знам точно колко сняг има. Че единият път ни предупредиха даже, че като кацнем ще има много сняг и имаше 4 см. Там за разлика от наще още като почне да вали излиза цялата техника, така че ти ми прочети горният пост 


Изяж бобър - спаси дърво!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
хмм ... интересно след като по широките гуми нямат по-голяма площ?! защо тежеста в точка да намалява ???cargo написа:а ти да си чувал че широчината не дава по голяма площ ,защото се намалява тежеста върху точка и сцеплението става по малко ,има си оптимални варианти тежест , център широката гума дава предимство единствено в завой.Ф1 не случаино са със толкова широки гуми но при техните спойлери и скороста тежът тонове.Alexi написа: ...
Както и да е - на сухо - никой не може да ме убеди че тясната гума спира и потегля по-добре от широката.
За мокро според мен други фактори играят по-голяма роля - шарка, материал, и т.н.
За сняг не съм сигурен без да пробвам, но мисля че и там другите фактори играят по-голяма роля.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Брат аре ти да ми прочетеш сравнението с ралито ,нали се говори за върху сняг как е по добре , а не за върху изчистени пътища с нахвърляна луга по тях.Може би под твърдо в твоя пост имаш предвит сплескан сняг , сръвнението идва веднага и мисля че ще е достатъчно за да се приключи кое, как, що - представи си едни снегоходки ти не потъваш в снега благодарение на голямато площ която разпределят твойта тежест , и от тука можеш сам да се сетиш че при по широката гума няма как да проникне сняг в грайфера на гумата за да има сцепление.
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Мдааа казал го е човека погледайте състезания и ралита,там хората знаят с кво да карата ,защото май карат бързо 

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Демек да си сложа гуми със смес на каучука такава, че за 100км да съм за нови ли?

Изяж бобър - спаси дърво!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
NO COMMENTKickingKing написа:Демек да си сложа гуми със смес на каучука такава, че за 100км да съм за нови ли?






Последна промяна от cargo на 16 юни 2008, 18:50, променено общо 1 път.
- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Само на слабите шофьори им тряят хубави гуми 


Изяж бобър - спаси дърво!
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Да а както всички ние знаем в Бг такива НЯМА




Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Хубави гуми ли?

Изяж бобър - спаси дърво!
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
А защо всички коли се продават с опция за смяна на джантите с по-големи? Новото мондео защо има вариант с 15, 16 и 17" джанти?Bijutera написа:Спора е излишен.Защо трябва изобщо да мислим по тая тема.Завода производител си е направил сметката на какъв модел кой размер гуми е най-подходящ и са си ги сложили.Там физиците смятат и изчисляват.Ако сложиш по-тясна гума губиш устойчивсот,ако сложиш по-голям размер натоварваш моста и тн.А на някой ако серийните гуми му са примерно 185/65/R14 и той е решил да се прави на гъзар и да сложи 215/50/R16 да не се чуди ако не му държат спирачките.Просто хората са си го измислили няма нужда от спорове
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
KickingKing написа:Хубави гуми ли?






- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира
Слаби шоферковци има, така че явно е за гумите 


Изяж бобър - спаси дърво!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта