Забрана на допълнително сложените ксенони?
- nedkos
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 22 ное 2008, 17:25
- Модел на автомобила: Vectra B 1.6 automat
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Забрана на допълнително сложените ксенони?
По непроверени данни, от днес има разпоредба на фирма ДАЙ , отнасяща се до пунктовете за годишен технически преглед, да не се допускат автомобили с допълнително монтирани светлини надвишаващи нормалния интензитет (газоразрядни лампи а.к.а ксенон). Ще има и разпоредба отнасяща се до фирма КАТ да спират такива автомобили от движение.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Най-сетне време беше. Дано да е истина.
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
няма такава глупост....гледат ,че по чужбината имало закон...ама там нямат през 1 метър дупки колкото да падне камион нали ??? и по този ред на мисли трябва да спрат от движение 50% от колите по улиците което незнам как ще стане....защо се занимат с глупости а не вземат да свършат малко работа като да закърпят улиците...ако си ми е настроен добре фара и не заслепявам никой какво ги притеснява....
Обикновенната крушка е отвратителна...няма как да ме увери някой ще обикновенната халогенна свети добре ... повечето караме коли на по 15 години и фарове са станали на пастет....ако нямам ксенон как подяволите ще видя пътя.....
пречат им винетките по стъклата....фолиото им пречи ...сега пък и ксеноните.....ми и на мен ми пречат дупките ама си ги има и ще продължава да си ги има ама за тях няма актове и никой неможе да им каже нищо....ай да си гледат работата да видя как ще ми спрат колата от движение ..... пак вдигат много шум и хвърлят хората в паника....
Ако имаше нормални пътища нямаше да карам с ксенон но докато е това положение ще си сложа още 5 фара ако трябва!!!
Обикновенната крушка е отвратителна...няма как да ме увери някой ще обикновенната халогенна свети добре ... повечето караме коли на по 15 години и фарове са станали на пастет....ако нямам ксенон как подяволите ще видя пътя.....
пречат им винетките по стъклата....фолиото им пречи ...сега пък и ксеноните.....ми и на мен ми пречат дупките ама си ги има и ще продължава да си ги има ама за тях няма актове и никой неможе да им каже нищо....ай да си гледат работата да видя как ще ми спрат колата от движение ..... пак вдигат много шум и хвърлят хората в паника....
Ако имаше нормални пътища нямаше да карам с ксенон но докато е това положение ще си сложа още 5 фара ако трябва!!!
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
FordSierra1.6L написа:няма такава глупост....гледат ,че по чужбината имало закон...ама там нямат през 1 метър дупки колкото да падне камион нали ??? и по този ред на мисли трябва да спрат от движение 50% от колите по улиците което незнам как ще стане....защо се занимат с глупости а не вземат да свършат малко работа като да закърпят улиците...ако си ми е настроен добре фара и не заслепявам никой какво ги притеснява....
Обикновенната крушка е отвратителна...няма как да ме увери някой ще обикновенната халогенна свети добре ... повечето караме коли на по 15 години и фарове са станали на пастет....ако нямам ксенон как подяволите ще видя пътя.....
пречат им винетките по стъклата....фолиото им пречи ...сега пък и ксеноните.....ми и на мен ми пречат дупките ама си ги има и ще продължава да си ги има ама за тях няма актове и никой неможе да им каже нищо....ай да си гледат работата да видя как ще ми спрат колата от движение ..... пак вдигат много шум и хвърлят хората в паника....
Ако имаше нормални пътища нямаше да карам с ксенон но докато е това положение ще си сложа още 5 фара ако трябва!!!
Има много истина в тези думи, но не си съвсем прав. Фаровете ти не са пригодени за такъв тип крушки и колкото и добре да са регулирани пак дразнят и блестят, особено когато караш зад някого. Огледалата ми са с бленда и пак ми блести като ме настигне някой с афтър мейд ксенон.


- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
как да няма актове ,викаш КАТ да напишат протокол да послужи пред застрахователя ,а те ти пишат акт за несъобразена скорост с пътните условия (разбирай дупките по пътищата)FordSierra1.6L написа:....ми и на мен ми пречат дупките ама си ги има и ще продължава да си ги има ама за тях няма актове и никой неможе да им каже нищо....
времето е като парите-никога не стига
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Фабричините фарове светят достатъчно добре , ако са в изправност .Ако твоите са повредени , намери си 2 ръка запазени и няма да имаш проблем.Причината да не виждаш дупките е , че отсрещните те заслепяват със китайски ксенон с какъвто и ти ги заслепявашFordSierra1.6L написа:няма такава глупост....гледат ,че по чужбината имало закон...ама там нямат през 1 метър дупки колкото да падне камион нали ??? и по този ред на мисли трябва да спрат от движение 50% от колите по улиците което незнам как ще стане....защо се занимат с глупости а не вземат да свършат малко работа като да закърпят улиците...ако си ми е настроен добре фара и не заслепявам никой какво ги притеснява....
Обикновенната крушка е отвратителна...няма как да ме увери някой ще обикновенната халогенна свети добре ... повечето караме коли на по 15 години и фарове са станали на пастет....ако нямам ксенон как подяволите ще видя пътя.....
пречат им винетките по стъклата....фолиото им пречи ...сега пък и ксеноните.....ми и на мен ми пречат дупките ама си ги има и ще продължава да си ги има ама за тях няма актове и никой неможе да им каже нищо....ай да си гледат работата да видя как ще ми спрат колата от движение ..... пак вдигат много шум и хвърлят хората в паника....
Ако имаше нормални пътища нямаше да карам с ксенон но докато е това положение ще си сложа още 5 фара ако трябва!!!
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
=D>: =D>: =D>: >:D<:bateto_toshko написа:FordSierra1.6L написа:.....Причината да не виждаш дупките е , че отсрещните те заслепяват със китайски ксенон с какъвто и ти ги заслепяваш
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
А бе защо аз не съм успял още да гръмна една гума, или да съсипя някоя джанта, ксеноните пречили ! Очите са половината работа на мозъка ! Моята съпруга, 5 лв. банкнота на земята не ги вижда, но 5 стотинки ги вижда,- ксеноните и пречат !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Ако е изменена конструкцията на автомобила и тя не е озаконена, напълно законно ти спират колата от движение.nedkos написа:По непроверени данни, от днес има разпоредба на фирма ДАЙ , отнасяща се до пунктовете за годишен технически преглед, да не се допускат автомобили с допълнително монтирани светлини надвишаващи нормалния интензитет (газоразрядни лампи а.к.а ксенон). Ще има и разпоредба отнасяща се до фирма КАТ да спират такива автомобили от движение.
Това се отнася от скеноните и фолиото по стъклата до монтиране на турбо на стандартен двигател.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Едва ли има колеги , които да не са съгласни с мнението на ford sierra относно качеството на пътищата в България .
М/у другото то се споделя от всички-пешеходци , каруцари , велосипедисти и т. н., но да го попитам преди да си монтира ксеноните , да не би вечер да не се е движил като останалите водачи,или е скачал от дупка в дупка?
Е всички искаме да виждаме в тъмното по- добре ама май някои са по- по- най.Всички сме равни ама едни са по- равни от другите!Заради тия " другите" трябват подобни наказания. За тях и за сервиза , който ги е допуснал като потенциални
убийци на пътя.Лошото е , че това няма как да стане при проверка на пътя от КАТ.
Може би тука е мястото да припомня за фабричното монтиране на с- ми против заслепяване на насрещните водачи в по-
новите автомобили и за адаптивните светлини разработени от инженерите на BMW .
В крайна сметка някой от "пишман тунингистите" задавал ли си е въпроса дали цената на една джанта, гума, ксенон е
равна на един човешки живот?
М/у другото то се споделя от всички-пешеходци , каруцари , велосипедисти и т. н., но да го попитам преди да си монтира ксеноните , да не би вечер да не се е движил като останалите водачи,или е скачал от дупка в дупка?
Е всички искаме да виждаме в тъмното по- добре ама май някои са по- по- най.Всички сме равни ама едни са по- равни от другите!Заради тия " другите" трябват подобни наказания. За тях и за сервиза , който ги е допуснал като потенциални
убийци на пътя.Лошото е , че това няма как да стане при проверка на пътя от КАТ.
Може би тука е мястото да припомня за фабричното монтиране на с- ми против заслепяване на насрещните водачи в по-
новите автомобили и за адаптивните светлини разработени от инженерите на BMW .
В крайна сметка някой от "пишман тунингистите" задавал ли си е въпроса дали цената на една джанта, гума, ксенон е
равна на един човешки живот?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
При двусекционни фарове няма проблем да се монтира ксенон на дългите.Даже за нашите условия е силно препоръчително.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Eдин технически грамотен и най- вече отговорен и уважаващ колегите си на пътя монтьор/ дано да са останали такива/,
би се съобразил с височината на разположените фабрично фарове, с начина на монтаж на нови ксенони, с вида на рефлектора, който не е предвиден производствено за ксенонови светлини, с характеристиките на ел. верига управляваща осветлението, с направлението на светлинните потоци , тяхната концентрация във важните точки пред автомобила и куп
други изисквания.
Не искам да критикувам или обидя някой колега но масовата практика е закупуване на източноазиатски комплект, понякога без гаранционни документи и технически сертификат за пригодност и разрешение за ползване/ нещо като TUV/
после викаш някой приятел вкъщи, в гаража,маркирате старите светлини на стената, сваляне на фаровете -/ тук някои ползват метални стойки за корекция/ а други напасват тялото и баласта към конструкцията на фара, монтират, регулират с винтовете по маркерите на старите и всичко стига до тук. Ако това е правилен и разрешен начин на монтаж, то аз не искам да срещам вече такава кола вечер.
Познат се изказа по въпроса така: "-Това е все едно да смениш 200-250 мл. чаша сок,със същото количество 50% гроздова пукница.Е същото ли е ? "
Отделен е въпроса каква е причината и повода да замениш халогенното осветление с ксеноново. Дали защото е модерно, дали защото е по- безопасно или е гъзарско, или щото някой " примат" те е заслепил и ти трябва да го върнеш на друг, или пък комшията като си е сложил що да не си сложа и аз?
Въпрос на манталитет!
би се съобразил с височината на разположените фабрично фарове, с начина на монтаж на нови ксенони, с вида на рефлектора, който не е предвиден производствено за ксенонови светлини, с характеристиките на ел. верига управляваща осветлението, с направлението на светлинните потоци , тяхната концентрация във важните точки пред автомобила и куп
други изисквания.
Не искам да критикувам или обидя някой колега но масовата практика е закупуване на източноазиатски комплект, понякога без гаранционни документи и технически сертификат за пригодност и разрешение за ползване/ нещо като TUV/
после викаш някой приятел вкъщи, в гаража,маркирате старите светлини на стената, сваляне на фаровете -/ тук някои ползват метални стойки за корекция/ а други напасват тялото и баласта към конструкцията на фара, монтират, регулират с винтовете по маркерите на старите и всичко стига до тук. Ако това е правилен и разрешен начин на монтаж, то аз не искам да срещам вече такава кола вечер.
Познат се изказа по въпроса така: "-Това е все едно да смениш 200-250 мл. чаша сок,със същото количество 50% гроздова пукница.Е същото ли е ? "
Отделен е въпроса каква е причината и повода да замениш халогенното осветление с ксеноново. Дали защото е модерно, дали защото е по- безопасно или е гъзарско, или щото някой " примат" те е заслепил и ти трябва да го върнеш на друг, или пък комшията като си е сложил що да не си сложа и аз?
Въпрос на манталитет!
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
petkoff_pl написа:Най-сетне време беше. Дано да е истина.

Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Ще вземе да се окаже истина. Подочух от познат от София, който работи във фирма за ГТП, че им пращали някакви факсове, в които се нарежда коли с допълнително поставен ксенон да не се допускат ...
"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗДП следва да се:
- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .
- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за периодичен технически преглед."
Всичко добре, ама сега ще започне едно сваляне преди и слагане след та стой та гледай
"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗДП следва да се:
- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .
- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за периодичен технически преглед."
Всичко добре, ама сега ще започне едно сваляне преди и слагане след та стой та гледай

Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Сваляш преди ГТП, качваш след това... Така правят в Англия.
По принцип е много лесно да се провери дали си с поставян допълнително ксенон - почти никой няма пръскалки за почистване на нефабричните. Другият момент е, че фабричните като ги запалиш се саморегулират, а поставяните след - не. Аз лично се чудя дали да си монтирам, и сегашните фарове светят добре, а и то вече е по-модерно и по-голяма рядкост да си с жълти светлини, хах.
По принцип е много лесно да се провери дали си с поставян допълнително ксенон - почти никой няма пръскалки за почистване на нефабричните. Другият момент е, че фабричните като ги запалиш се саморегулират, а поставяните след - не. Аз лично се чудя дали да си монтирам, и сегашните фарове светят добре, а и то вече е по-модерно и по-голяма рядкост да си с жълти светлини, хах.
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Раздел XVII.
Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Чл. 71. (1) Всяко пътно превозно средство с животинска тяга трябва да има два бели или жълти светлоотразителя отпред, два червени светлоотразителя отзад, а при движение през нощта и при намалена видимост - отзад вляво светещо тяло, излъчващо бяла или жълта добре различима светлина. Светлоотразителите трябва да са разположени симетрично от двете страни на превозното средство.
(2) Всяка ръчна количка, теглена или бутана, при движение през нощта и при намалена видимост трябва да има най-малко една бяла или жълта добре различима светлина отпред и най-малко една червена светлина отзад. Източникът на тези светлини може да е един, който да бъде разположен от лявата страна на количката. Светлините не са задължителни за ръчни колички с широчина, по-малка от 1 метър.
Чл. 72. Всяко намиращо се на платното за движение пътно превозно средство или състав от пътни превозни средства, към които не са приложими изброените по-горе изисквания, през нощта трябва да имат най-малко две бели или жълти добре различими светлини отпред и две червени светлини отзад.
Чл. 73. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) На път извън населено място през нощта или при намалена видимост всяко спряно на платното за движение моторно превозно средство и тегленото от него ремарке трябва да бъдат обозначени с включени габаритни светлини.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.
Чл. 74а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Аварийният сигнал може да бъде включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности, когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението.
Чл. 75. (Доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) През деня мотоциклетите и мотопедите се движат с включена къса светлина отпред и с включена габаритна светлина отзад.
Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.
Чл. 77. При заслепяване водачът е длъжен да намали скоростта и при необходимост да спре.
Чл. 78. При движение през нощта и при намалена видимост извън населените места водачът на стадо, придвижващо се по платното за движение, трябва да го обозначи откъм страната на движението със запален фенер.
Не виждам да пише нищо за ксенон. В този си вид закона е обнародван и влязъл в сила на 21.12.2010
Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Чл. 71. (1) Всяко пътно превозно средство с животинска тяга трябва да има два бели или жълти светлоотразителя отпред, два червени светлоотразителя отзад, а при движение през нощта и при намалена видимост - отзад вляво светещо тяло, излъчващо бяла или жълта добре различима светлина. Светлоотразителите трябва да са разположени симетрично от двете страни на превозното средство.
(2) Всяка ръчна количка, теглена или бутана, при движение през нощта и при намалена видимост трябва да има най-малко една бяла или жълта добре различима светлина отпред и най-малко една червена светлина отзад. Източникът на тези светлини може да е един, който да бъде разположен от лявата страна на количката. Светлините не са задължителни за ръчни колички с широчина, по-малка от 1 метър.
Чл. 72. Всяко намиращо се на платното за движение пътно превозно средство или състав от пътни превозни средства, към които не са приложими изброените по-горе изисквания, през нощта трябва да имат най-малко две бели или жълти добре различими светлини отпред и две червени светлини отзад.
Чл. 73. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) На път извън населено място през нощта или при намалена видимост всяко спряно на платното за движение моторно превозно средство и тегленото от него ремарке трябва да бъдат обозначени с включени габаритни светлини.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.
Чл. 74а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Аварийният сигнал може да бъде включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности, когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението.
Чл. 75. (Доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) През деня мотоциклетите и мотопедите се движат с включена къса светлина отпред и с включена габаритна светлина отзад.
Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.
Чл. 77. При заслепяване водачът е длъжен да намали скоростта и при необходимост да спре.
Чл. 78. При движение през нощта и при намалена видимост извън населените места водачът на стадо, придвижващо се по платното за движение, трябва да го обозначи откъм страната на движението със запален фенер.
Не виждам да пише нищо за ксенон. В този си вид закона е обнародван и влязъл в сила на 21.12.2010
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Аз лично преди време се бях запалил да си слагам ксенони (оригиналните не щяха и не щяха да светят), след като един колега си сложи. Питах тук и ме посъветвахте да си регулирам фаровете, така и направих регулирах ги, дори ги дадох на един познат да ги никелират (мисля това правиха, т.е. пръска се нова боя на рефлекторите), смених си крушките с някакви усилени Осрам и сега ама съвсем чесно си казвам че светят по добре от на колегата (при него разпръсква светлина на всякъде, докато при мен си е хубаво насочена).
P.S. то ако беше толкова толкова полезно да се кара с домашно майсторени ксенони, развитите държави ще са първенци в поставянето им.
P.S. то ако беше толкова толкова полезно да се кара с домашно майсторени ксенони, развитите държави ще са първенци в поставянето им.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Сутринта говорих със служители на Д.А.И.-София-град, не са чували и нямат никакви разпоредби относно ксенонови фарове, не са и чували за евентуални промени в закона .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Пак само се раздухват тея призрачни теми и закони, като няма реално наредба или забрана
, следващата стъпка(в слуховете) сигурно ще е да се забранят и афтърмаркет аудио системите в колите щото заради силната музика не може да се чуват клаксоните на другите 


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Ти се хилиш, но честно казано ми писна от просташки изпълнения с прожектори или нерегулирани фарове - един за костенурки, един за гълъби. Карам доста и нощно време - е няма такава свинщина. Но - да, това не зависи от допълнително сложения ксенон или от това дали ще е марков или китайски, а от кретена зад волана. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта