Страница 1 от 2
					
				ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 28 ное 2009, 18:58
				от Give_me_the_money
				Здравейте колеги!Имам Форд Ескорт 1,6 16в колата е с обикновенна газова уредва,в момента съм със свещи от мотопфое(оригинални така да се каже)нямам проблеми с гармежи и предърпвания.НО се пак са обикновени свещи.А има и някакви които ги дават ,че били с платинено покритие (ако не се лъжа).Те подходящи ли са в моя случай?преди из форума мисля,че четох някаква тема и точно за тези свещи имало гармежи с тях на газ.Има ли въобще такава работа?Преди на старото ми форд-че пак се газифицирах само,че на около 150000 км и свещите свършваха и трябваше да ги сменям или да ги регулирам.Тогава един газаджия ме посъветва да си сложа някакви свещи на бош с сребърно покритие мисля 4е бяха,изкарвали повече километри.Мисълта ми е дали и сега мога да си сложа такива свещи или има вероятност от проблемчета?Ако някой има представа нека да сподели? 

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 28 ное 2009, 20:33
				от pavel 68
				Здравей колега!От моя опит с газовите уредби мога да ти кажа само карай си колата със свещите които ти дават по книга и ги сменяй на колкото трябва клм и няма да имаш проблеми.Платинените свещи ги дават по принцип  за Мондеото.Чао
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 28 ное 2009, 20:42
				от S_C
				Основен принцип - щом нещо работи,НЕ ГО ПИПАШ!
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 29 ное 2009, 17:55
				от bard
				S_C написа:Основен принцип - щом нещо работи,НЕ ГО ПИПАШ!
Напълно съм съгласен 

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 12 дек 2009, 13:09
				от valerko1
				На мене пък някакви обикновени NGK  ми казват майсторите да си сложа на фиестата, да не слагам Моторкрафт, че ония били с по-голямо топлинно число.
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 12 дек 2009, 13:50
				от diesel1.6
				Кои са с по-голямото топлинно число? И моторкрафт имат различно тпли свещи. А по-голямо или по-малко те карат да сложиш? Според мене трябва или същото или малко по-ниско топлинно число.
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 13 дек 2009, 15:52
				от Septerra
				Аз съм с платинени на Моторкрафт и от както съм ги сложил колата не гърми, не трещи, работи перфектно. Преди, като миналите свещи свършиха, започнаха да се появяват тея проблеми.
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 04 яну 2010, 21:17
				от schrack
				Абе хора само моторкрафт не разбрахте ли тези фордове със какво работат
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 05 яну 2010, 00:35
				от bateto_toshko
				свещи моторкрафт съществуват ли към този момент, че нали почнаха масово да заменят частите с тази марка FoMoCo..... 

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 06 яну 2010, 13:19
				от madboy
				bateto_toshko написа:свещи моторкрафт съществуват ли към този момент, че нали почнаха масово да заменят частите с тази марка FoMoCo..... 

 
Същите са, доколкото съм разбрал от форума. Fo
rd Mo
tor Co
mpany
diesel1.6 написа:Кои са с по-голямото топлинно число? И моторкрафт имат различно тпли свещи. А по-голямо или по-малко те карат да сложиш? Според мене трябва или същото или малко по-ниско топлинно число.
За работа на газ се слагат, по принцип, "студени" свещи- с по-голямо топлинно число.(колкото е по-голямо топлинното число, толкова са по-студени свещите) 
Аз смених моите от число 5(по-каталог) на 6, но разлика няма, или не я усетих. Но тъй като я карам и на бензин, реших да слагам още по-студени свещи.
 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 06 яну 2010, 17:02
				от diesel1.6
				Забравил съм как се означаваха по-топлите свещи. Погледнах в уикипедия и там пише, че някои производители слагат по-голям номер за по-студена свещ, а други обратно.
За газова кола, която работи с обеднена смес и вследствие на това горивната и камера грее, може би е добре по-студена свещ. От друга страна нали газта е по-устойчива на детонации, значи не пречи да се слага по-топла свещ и да се търси по-добро запалване. Може би с проби и засичане на разхода е най-достоверно. Иначе трябва да се мисли много и пак ще се стигне до проба 

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 06 яну 2010, 20:37
				от bateto_toshko
				проба 123 , и ако си карък , докато изредиш всички комбинации газовото ти излиза златно.....и друго искам да питам по знаещите от мене.
Ако съм пресрочил километрите , на които дават да се сменят свещите може ли да се образува нагар или нещо друго?  Мотора работи  нормално , колата има мощност , нормален разход на гориво...просто от както сме взели колата , пластмасовия капак на двигателя под който се намират свещите е още девствен , затова питам  

.....дано се развият нормално тия болтове като дойде време  

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 07 яну 2010, 00:48
				от madboy
				diesel1.6 написа:Забравил съм как се означаваха по-топлите свещи. Погледнах в уикипедия и там пише, че някои производители слагат по-голям номер за по-студена свещ, а други обратно.
................
Е моя пример е за NGK. 
bateto_toshko написа:.....
Ако съм пресрочил километрите , на които дават да се сменят свещите може ли да се образува нагар или нещо друго?......
В твоя случай, за собствено успокоение може да си ги смениш. Другия вариант е новите свещи да са ти под ръка.
 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 07 яну 2010, 14:14
				от Трол
				bateto_toshko написа:...Ако съм пресрочил километрите , на които дават да се сменят свещите може ли да се образува нагар или нещо друго?  Мотора работи  нормално , колата има мощност , нормален разход на гориво...
Нагар по свещите се образува когато нямат правилно избрано топлинно число, каране само на къси разстояния, неизправен двигател. Ако работят както е предвидено нагара сам изчезва. Щом колата ти работи добре не е необходимо да сменяш свещи.
 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 07 яну 2010, 15:37
				от diesel1.6
				...а предвидените километри са много разтегливо понятие. Зависят от вида каране (град, село), натоварването, горивото, центровката - статична и динамична, ... ако в град сменяш на 10000, това се равнява понякога на 100000 селско.
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 15 мар 2010, 22:18
				от Вейдър
				
  Ами аз съм от около 2 седмици и 600 км с АГУ, на BRC. За сега колата върви толкова добре и безпроблемно, че чак се притеснявам  

 . Кабелите са ми новички, свещите са Шампион , на около 10 000 км. Мисля след 5 000 км. да ги сменя профилактично, но пак с Шампион, защото колата работи супер с тях. На бензин, и за сега на газ също. Оставам с впечатлението , че е адски важно кой и къде ти монтира АГУ. Може би даже е решаващо за безпроблемната експлоатация. Като се замисля, почти не долавям разлика на бензин и на газ. Мотора тиктака като швейцарски часовник. За сега....  

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 16 мар 2010, 19:49
				от diesel1.6
				Браво, направо поема на щастието си написал - уцелил си добро газово с добро поставяне 

Обаче не сменяй свещите. Остави ги докато не се появи проблем. Може и да изкарат и 50000 км.
 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 16 мар 2010, 21:34
				от forzi
				Основни  правила:
 - Не чети никога техническия паспорт на колата.
 - Не обръщай никакво внимание на това, което стриктно ти препоръчват инженерите, които са създали колата ти (те са тъпи галоши).
  -Ти знаеш много повече от гореспоменатите тъпи галоши
  -Винаги се вслушвай в мъдрите съвети на гаражните майстори и във волните съчинения на случайно преминаващи субекти.
 - Изпробвай  продукцията на всички занаятчии които правят части за коли.
 - Накрая ела във форума и попитай : Какво да правя?
                                                                                      

 
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 24 мар 2010, 21:12
				от Zari
				Имаше някакви чешки свещи спецялно произведени за коли които вървят на пропан - бутан
			 
			
					
				Re: ГАЗ И СВЕЩИ
				Публикувано: 25 мар 2010, 10:30
				от madboy
				А с тях ще можеш ли да запалиш на бензин?