Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
А този коментар към кое предходно мнение беше?
Ако е към моето за опелите - от 2 месеца съм сервизен инженер в Олимпия Ауто Сливен (Опел сервиз) и информацията ми е от първа ръка.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
fordmaniac написа: ↑19 апр 2018, 23:09Не съм газаджия, ти явно си, така че сподели притесненията за рейката.
Не съм газаджия, това по скоро ми е хоби. Но имам доста богат опит с различни марки автомобили, а също и компонентите за ГИ, които се предлагат на пазара ни. Рейката , която е монтирана на колата е тип Валтек 30. Оригинална да е, с времето се променя хода на буталцата по ред причини, и започва да не подава необходимата порция гориво в цилиндрите. Плус това има много нелинейна характеристика, при подаването на газта в различните оборотни режими. То ако е леко обогатена горивната смес добре, но ако обеднява особено във високите обороти,знаеш какво става в цилиндрите на тези не особено издръжливи на термично натоварване двигатели.Аз бих ти препоръчал да се сменят примерно с Hana , Romano и друг тип висок клас инжектори.Поздрави.
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Забелязвам, че "любители" на марката сами правят лоша реклама! При доста производители го има това с газовата уредба, но наистина никъде не го пишат. Имах Мазда 6 с 1,8 Дуратек и никога, никъде не бях срещал такива неща. Това преди 7-8 години. Да, там се получава май по-рядко, явно матирала на японците е по-добър, но пък масйтора, който ми регулира клапаните, само Мазда 6 е направил 10 бр., в град като Хасково! А има един двама потребители, които яростно поддържат тезата, че бензиновите фордове са най-големия боклук на света! Поздрави!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Първият и третият резултат за "new car lpg and warranty":
Друг е въпросът, дали гаранционният сервиз ще отбележи промяната при първото обслужване след това.
Най-малкото, гаранцията на двигателя ще отпадне, според мнението във втория резултат от търсенето.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Вицове за Форд е имало и преди да се родим и това няма да се промени. Баща ми като кажеше, че е навъртял само той 520 х.мк. на Ескорта ( преди да го изяде ръждата ) му отговаряха: че то Голфа не кара толкова!
Това е целта на темата и за това пиша тук, не да плаша и да уронвам авторитета на марката. Когато човек я прочете информацията и си поддържа колата правилно, ще може да се похвали, че кара на газ ФОРД и е горд, а не " сложих газова и след 30 000 км вече не върви и свещи кабели бобини са постоянен разход " .Кое е по- добре за собственика и за имиджа на марката. Или е по-удачен варианта на българина дето гледал, гледал жирафа и казал : Е те такова животно няма ?
Да ама не. Има такава животно като LPG с различно гориво, с различна скорост на горене, помагаща на клапаните да си заминат ( изгорят ) . Навременната регулировка ги спасява. Иначе се стига до ремонт на глава, понякога смяна и на клапанни легла, а в тежки случаи и смяна на главата, щото ако са доста бройки изядени легла е по - изгодно цялата дасе вземе втора ръка.
Поздрави
Ако това е насочено към мен, смятам че съм върнал към живот доста повече Фордове и други марки коли от повечето драскачи не виждали двигател отвътре.
И ако ти изгорят клапаните на Маздата щото никъде не е пишело, това по-добре ли е за имиджа и или за твоя джоб ??? Или е по-добре че си информиран и си регулирал клапаните на Мондеото с Дуратек .
Това е целта на темата и за това пиша тук, не да плаша и да уронвам авторитета на марката. Когато човек я прочете информацията и си поддържа колата правилно, ще може да се похвали, че кара на газ ФОРД и е горд, а не " сложих газова и след 30 000 км вече не върви и свещи кабели бобини са постоянен разход " .Кое е по- добре за собственика и за имиджа на марката. Или е по-удачен варианта на българина дето гледал, гледал жирафа и казал : Е те такова животно няма ?
Да ама не. Има такава животно като LPG с различно гориво, с различна скорост на горене, помагаща на клапаните да си заминат ( изгорят ) . Навременната регулировка ги спасява. Иначе се стига до ремонт на глава, понякога смяна и на клапанни легла, а в тежки случаи и смяна на главата, щото ако са доста бройки изядени легла е по - изгодно цялата дасе вземе втора ръка.
Поздрави
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колега, в никакъв сличай не е към теб! Има други двама потребителя, няма да цитирам, които нямат Дуратек и не са имали, но са най-големите противници на всичко след Фокус 1, особено на бензиновите двигатели. Просто мнението ми, че не е чак такава драма с регулирането, като го изиграх веднъж. И наистина смятам, че запазен мотор, поне 2,0 и най-вече регулирана правилно газ, точното газова уредба и евентуално и смазването, колкото и да е не ефективно, може да се изкара повече от 20 хил- км. преди реглаж и настъпили проблеми. Така мисля, може и да бъркам! Поздрави!fordmaniac написа: ↑22 апр 2018, 08:54Вицове за Форд е имало и преди да се родим и това няма да се промени. Баща ми като кажеше, че е навъртял само той 520 х.мк. на Ескорта ( преди да го изяде ръждата ) му отговаряха: че то Голфа не кара толкова!Ако това е насочено към мен, смятам че съм върнал към живот доста повече Фордове и други марки коли от повечето драскачи не виждали двигател отвътре.И ако ти изгорят клапаните на Маздата щото никъде не е пишело, това по-добре ли е за имиджа и или за твоя джоб ??? Или е по-добре че си информиран и си регулирал клапаните на Мондеото с Дуратек .
Това е целта на темата и за това пиша тук, не да плаша и да уронвам авторитета на марката. Когато човек я прочете информацията и си поддържа колата правилно, ще може да се похвали, че кара на газ ФОРД и е горд, а не " сложих газова и след 30 000 км вече не върви и свещи кабели бобини са постоянен разход " .Кое е по- добре за собственика и за имиджа на марката. Или е по-удачен варианта на българина дето гледал, гледал жирафа и казал : Е те такова животно няма ?
Да ама не. Има такава животно като LPG с различно гориво, с различна скорост на горене, помагаща на клапаните да си заминат ( изгорят ) . Навременната регулировка ги спасява. Иначе се стига до ремонт на глава, понякога смяна и на клапанни легла, а в тежки случаи и смяна на главата, щото ако са доста бройки изядени легла е по - изгодно цялата дасе вземе втора ръка.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Добре, колеги!
Кажете ми моля ви, какъв е смисъла от газта, ако нон стоп сте в тоя филм с реглажи, опасност от ремонти и т.н.
Имам 1.6 Ti-vct 115 фокус, карам го близо 100 000, като колата ще прави сега 200 000, да чукна на дърво, двигателя е чук, последно като смених маслата помолих да ми прегледат хлабините на клапаните, смених гарнитурата, всичко е чук. Тааааа, за какво са ви тия филми, толкова по-евтино ли ви излиза на газ, че да си струва тоя зор???
Кажете ми моля ви, какъв е смисъла от газта, ако нон стоп сте в тоя филм с реглажи, опасност от ремонти и т.н.
Имам 1.6 Ti-vct 115 фокус, карам го близо 100 000, като колата ще прави сега 200 000, да чукна на дърво, двигателя е чук, последно като смених маслата помолих да ми прегледат хлабините на клапаните, смених гарнитурата, всичко е чук. Тааааа, за какво са ви тия филми, толкова по-евтино ли ви излиза на газ, че да си струва тоя зор???
Последна промяна от kito на 22 апр 2018, 22:07, променено общо 1 път.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Зависи от изминаваните км. Ако минаваш малко км не сизаслужава инвестицията според мен. Едно хубаво газово за съвременните двигатели е мин 1000 лв. Но всеки си решава и си прави собствена сметка. Но на каквото и гориво да караш, си трябва поддръжка.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Същото питах и аз като дадох за пример минимална цена за труд в сервиз в Германия- 100евро на час.kito написа: ↑22 апр 2018, 21:45Добре, колеги!
Кажете ми моля ви, какъв е смисъла от газта, ако нон стоп сте в тоя филм с реглажи, опасност от ремонти и т.н.
Имам 1.6 Ti-vct 115 фокус, карам го близо 100 000, като колата ще прави сега 200 000, да чукна на дърво, двигателя е чук, последно като смених маслата помолих да ми прегледат хлабините на клапаните, смених гарнитурата, всичко е чук. Тааааа, за какво са ви тия филми, толкова по-евтино ли ви излиза на газ, че да си струва тоя зор???
Позволих си това тъй като цената на газта у нас и в Германия е почти идентична, а пък всеки гони някаква икономия това е ясно.
На мен ми отговориха, че питам просто ей така, за спорта.
Успех
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не знам къде си ходил на сервиз, но цената на труд в Б-я е много под 100Е на час (де да беше толкова веднага щях да напусна Полицията и да работя по специалността си) и да, толкова е по-евтино. Даже и от Нафтата е по-евтино.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Опита ми показва, че 50 - 60 хил без реглаж докарват проблем с оцеляването на клапаните : https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 82#p558259
Колега freeway , от миналата година питаш, един калкулатор върши работа.
При 8 л/100 км бензинов разход колата на газ гори около 10 л /100 км. при 2.15 бензин и 1.05 е почти 40 % или 6.7 лВ /100 км разлика . На 20 000 км излиза 1340 лв. При цена на газова към 900 лв за 14 000 км се е изплатила.
Личен опит само в семейството колите, които сме имали на баща ми, брат ми и моите и на синовете ми имат общо около 700 000 км , като доста от тези возила са карани отначало на бензин и после газифицирани. От карбуратори до инжекциони с разни еврота.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Добре, имаш 6.7 лева разлика на 100 км.
Маслото обаче не го сменяш на 15 000, а почваш на 10 000. Така за 30 000км ще трябва да дам едни 120-130 лева за по-честата смяната на маслата и филтрите, което е 40-50 стотинки по-надолу от тия 6.7лева.
Отделно имаш и разход на бензин докато колата загрее. Нямам идея на колко километра се налага да се прави профилактика на изпарител и там газовата уредба. Също така, на 25-30 000 до колкото разбирам се прави и този реглаж на клапани. Колко пари струват тези допълнителни разходи, аз нямам идея, защото са за газифицирана кола. Да не говорим за това колко ни е хубава газта в България и колко лъжат там.
Маслото обаче не го сменяш на 15 000, а почваш на 10 000. Така за 30 000км ще трябва да дам едни 120-130 лева за по-честата смяната на маслата и филтрите, което е 40-50 стотинки по-надолу от тия 6.7лева.
Отделно имаш и разход на бензин докато колата загрее. Нямам идея на колко километра се налага да се прави профилактика на изпарител и там газовата уредба. Също така, на 25-30 000 до колкото разбирам се прави и този реглаж на клапани. Колко пари струват тези допълнителни разходи, аз нямам идея, защото са за газифицирана кола. Да не говорим за това колко ни е хубава газта в България и колко лъжат там.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И защо на 10 000
, може би защото на Газ не се отлагат сажди в него и на 15 000 е прозрачно почти като новото?

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Нямам идея, може и да греша, но са ми казвали, че ня газ се сменя по-рано маслото. Аз карам само по книжката на моята защото си е на бензин.
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
На мен едно ходене до Софие на бензин ми е 85-95 лв., на газ е 45-55лв. Със скорост от 120-140 км.ч. Ако карам по междуградски със 90км/ч, разликата ми е по-малка. Това ми прави впечатление, че колкото е по-голяма скоростта, толкова ми е по-галяма и разликата на газ/бензин. със 140-50км/ч. имам два литра разлига в + на газ. До 100 км/ч е 1л. Може и найстройката да не както трябва, защото няма логика. И ац мисля, че ако се кара до 10 хил.км. на година няма смисъл,но.... Като вземеш да слагаш и гледаш разликата в парите се ослажда и това, а за най-точна сметка с филтри, масло за смазване на клапани, реглаж си иска доста точна сметка, ама чак пък толкова.... Кобкото толкова. И да ккарането на газ е като малолитражен дизел 1,4., само че караш голяма кола. Това са моите наблюдения. Добре са си бензиновите фордчетата за бюджетна марка! И аз бях предубеден, ма като покарах - добре са! Поздрави!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Моля да се придържате към темата! Ясно Ви е, че ще бъде почистена.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Даже си мисля че е време да се приключи тая тема
Достатъчно има написано да се чете.

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Лошото е, че тука има хора дето могат да помагат и от разстояние, но не го правят. Направо биите ключа, вместо само да пълним темата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 216 госта