Дизел на Олио
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Доколкото виждам колегата borko иска да кара с неупотребявано олио от Метро, на което цената е 1,45 лв/литър към септември 2005г.fenkoto написа:...
А като гледам колко мнения си изписал за 2 дни само за каране на олио и стремежът ти към икономии, нищо чудно скоро да подкараш автомобила си и на мазут - цената му е малко по - височка-около 60ст./литър, но пък не е втора употреба

Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
- Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
- Местоположение: Оряхово
- Контакти:
- Status: Извън линия
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
има вече такава тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 529#107529" onclick="window.open(this.href);return false;
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Мисля си та си мисля що аз да не зема че да го свържа със водата резервуара та от нея да са топли това олио никви свещи нема да слагам е даже вече си намерих кой да ми сабира олиото, се пак си мисля че като мине колата на олио би трябвало да работи по меко ДВГ щот много трака испадахами и пломбите от вибрация
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги някой да сподели за филтриращата система за отработилото олио. Става въпрос не за кола ами за домашна такава!
Доколкото знам трябва да се прекара през 1микрон филтър, какъв е тоз филтър и от де се купува?
За да мине през него олиото ще трябва да има някакво налягане?
Колко трябва да е голям този филтър за да не се задръства прекалено бързо и как се почиства след като се задръсти?
Ето малко материал за размисъл
Доколкото знам трябва да се прекара през 1микрон филтър, какъв е тоз филтър и от де се купува?
За да мине през него олиото ще трябва да има някакво налягане?
Колко трябва да е голям този филтър за да не се задръства прекалено бързо и как се почиства след като се задръсти?
Ето малко материал за размисъл
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Е точно на същия принцип карат корабите на мазут. Там мазута се подгрява както олиото се подгрява.msotiroff написа:нищо чудно скоро да подкараш автомобила си и на мазут - цената му е малко по - височка-около 60ст./литър, но пък не е втора употребаfenkoto написа:...
Аз съм от Варна и сме говорили доста с морските хора как сатава това :
значи в един сериозен кораб винаги има подгрят мазут - това е така наречения ДНЕВЕН МАЗУТ. Примерно едни 9 тона винаги са подгрети на около 90 градуса за да има готово гориво. Мазута се подгрява с пара от парните машини, които се палят на нафта, но полсе минават и те на подгрят мазут. И така подгретия мазут си се впръсква в цилидрите и всичко си работи години наред. Няма спичане, няма гранясване, няма запучване на каквото и да било.
Същият е принципът при каране на олио. Пали се на нафта и като се загрее олиото от антифриза , се минава на олио.
Хората са го измислили.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
ОЛИО ПО 20-30 стотинки се намира от ресторантите. Те изхвърлят олиото след пържене и можете да оставите бидончета да ви ги пълнят. Аз вече редовно си купувам от два ресторанта в Варна по 25 стотинки на литър. В мазата си го филтрирам и си имаме вече гориво. Баща ми дето беше скептичен и той почна да кръщава вече нафтата с олио. Обаче понеже не иска да ходи по ресторантите да го събира, аз му таксувам олиото по 50 стотинки 
Купувам ти го - сериозен съм - и аз си събирам вече чаркове за система за 100% олио.

Приятелю, какъв е този резервоар ? Марка? От каква кола е ?schrack написа:Неска ходих на вторични суровини и познате какво си намерих резервуар за алтернативното ми гориво със нивомерчи абе със всичко литраж около 15-16л голям кеф и мястото пасна идеално мисла след една две седмици да минавам на олио че да види дали ще мерише на скара ха-ха-ха....
Купувам ти го - сериозен съм - и аз си събирам вече чаркове за система за 100% олио.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Резервуара не е за никаде нито за кола и аз не мога да ти кажа за но вътре е имало бензин а...относно него
не го давам ти можеш да ползваш от трабант той също има голяма гърловина и е дебел може да се заваря по него слагаш нивомер от жигула и датчик за водата в него за да гледаш кога е загряло и да превключваш на олио аз мисля да го подгрявам с водната система като сложа вътре в него серпентина медна ще има и датчик като загрее да светва също и лампа на уреда със температурата 


-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Добре Шрак, ще си търся друг резервоар 
ЕТО КАКВО ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ изпратих на човек от форума. Понеже останах доволен от написаното, го поствам и тук за да го видят и други хора.
Той ме питаше как си филтрирам олиото в мазата и му пратих това :
''Олио от ресторантите вече си филтрирам и даже си карам на смес олио/нафта = 30/70 процента.
Ето какво съоражение съм си направил аз : наливаш олиото в бидон (качен на височина 80 см) на чието гърло има чувал. Чувала обира едрите боклуци и пропуска олиото. На 25 см от дъното има кранче което пуска олиото към втори бидон, на чието гърло пък има фанела с вързани ръкави и яка, която прави по-финно филтриране. На 25 см от дъното на втория бидон има пак кранче на което е вързана с маркуч центробежна помпа която поема олиото и го прекарва през два филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно. От там вече си го събираш в трети бидон от който си точиш когато си искаш готово олио. Цялата система струва около 150 лева и се прави докато изпиеш 3 бири.
ВНИМАНИЕ : Олиото не се налива никога директно в резервоара. Понеже то е по-тежко от нафтата, ще потъне на дъното и тогава ще засмучеш чисто олио. Затова олиото се размесва с нафтата в отделна туба. Смесваш ги и ги разтърсваш добре в продължение на 1 минута. След това вече наливаш в резервоара. Един път след като са се размесили нямат разделяне.
Започни от по-нисък процент за да се убедиш постепенно че работи. Сложи 10%, покарай няколко дни, сложи после 20%, пак покарай, докато стигнеш до 30% - за тези температури сега е добре. Лятото вече можеш да качиш до 50%. Ако стане пък по-студено намали процента. Важното е да ти пали добре сутрин - това показва че процента е подходящ за тази външна температура.
Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.
Успех.''
Информация как да филтрирам си събрах от интернет - не претендирам че съм изобретил нещо невиждано досега.

ЕТО КАКВО ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ изпратих на човек от форума. Понеже останах доволен от написаното, го поствам и тук за да го видят и други хора.
Той ме питаше как си филтрирам олиото в мазата и му пратих това :
''Олио от ресторантите вече си филтрирам и даже си карам на смес олио/нафта = 30/70 процента.
Ето какво съоражение съм си направил аз : наливаш олиото в бидон (качен на височина 80 см) на чието гърло има чувал. Чувала обира едрите боклуци и пропуска олиото. На 25 см от дъното има кранче което пуска олиото към втори бидон, на чието гърло пък има фанела с вързани ръкави и яка, която прави по-финно филтриране. На 25 см от дъното на втория бидон има пак кранче на което е вързана с маркуч центробежна помпа която поема олиото и го прекарва през два филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно. От там вече си го събираш в трети бидон от който си точиш когато си искаш готово олио. Цялата система струва около 150 лева и се прави докато изпиеш 3 бири.
ВНИМАНИЕ : Олиото не се налива никога директно в резервоара. Понеже то е по-тежко от нафтата, ще потъне на дъното и тогава ще засмучеш чисто олио. Затова олиото се размесва с нафтата в отделна туба. Смесваш ги и ги разтърсваш добре в продължение на 1 минута. След това вече наливаш в резервоара. Един път след като са се размесили нямат разделяне.
Започни от по-нисък процент за да се убедиш постепенно че работи. Сложи 10%, покарай няколко дни, сложи после 20%, пак покарай, докато стигнеш до 30% - за тези температури сега е добре. Лятото вече можеш да качиш до 50%. Ако стане пък по-студено намали процента. Важното е да ти пали добре сутрин - това показва че процента е подходящ за тази външна температура.
Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.
Успех.''
Информация как да филтрирам си събрах от интернет - не претендирам че съм изобретил нещо невиждано досега.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Филтрите са ми такива - продават се в Мр.Бриколаж по 30 лева единия. Това е цена на филтърното тяло - то се води 10 инча стандарт. Само че моите филтърни тела не са сини (като на снимката) ами са прозрачни - още по-добре. Самите пък филтри (тези патрончета от дясно) се продават отделно - по около 5-6 лева едното. Аз съм си взел един на 5 микрона и един на 1 микрон.

Помпата е нещо такова - намерих я китайска за 50 лева. Калпаво качество но предостатъчно за олиото

По света хората филтрират с такива торбички ама къде ти у нас се продават ?

Олиото ми излиза накрая с цвят като този на снимката горе. Тъмно е на цвят, но е БИСТРО и именно това е важното за да се каже че е добре филтрирано - така горивния ми филтър в колата няма да се запушва. Даже бих казал съвсем сериозно, че моето филтрирано олио е по-чисто от нафтата която продават по бензиностанциите. Оставил съм си от лятото едно шише нафта в мазата на един рафт и доста боклуци вече са се утаили на дъното. Докато олиото ми е доста по чисто защото е минало филтриране на един микрон - иначе казано : всички частици по-големи от 1 микрон (това е една милионна част от метъра) са вече отстранени.
Какво по-хубаво от това да си имаш собствена бензиностанция в мазата в която :
1. си сигурен за качеството на горивото.
2. си точиш гориво по 0.30 лв/литър вместо по 2.10 лв/литър - СЕДЕМ пъти по-евтино

Помпата е нещо такова - намерих я китайска за 50 лева. Калпаво качество но предостатъчно за олиото

По света хората филтрират с такива торбички ама къде ти у нас се продават ?

Олиото ми излиза накрая с цвят като този на снимката горе. Тъмно е на цвят, но е БИСТРО и именно това е важното за да се каже че е добре филтрирано - така горивния ми филтър в колата няма да се запушва. Даже бих казал съвсем сериозно, че моето филтрирано олио е по-чисто от нафтата която продават по бензиностанциите. Оставил съм си от лятото едно шише нафта в мазата на един рафт и доста боклуци вече са се утаили на дъното. Докато олиото ми е доста по чисто защото е минало филтриране на един микрон - иначе казано : всички частици по-големи от 1 микрон (това е една милионна част от метъра) са вече отстранени.
Какво по-хубаво от това да си имаш собствена бензиностанция в мазата в която :
1. си сигурен за качеството на горивото.
2. си точиш гориво по 0.30 лв/литър вместо по 2.10 лв/литър - СЕДЕМ пъти по-евтино
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
- Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
- Местоположение: Оряхово
- Контакти:
- Status: Извън линия
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Е те го пържат и го препържват, докато стане радио активно.



Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
И аз засега констатирам само добри неща от карането на олио 30/70:schrack написа:Вече пробвах на олиоколата вървеше 1:1 само дето мирише на загоряла скара ДВГ рабори с по малко вибрация но чукането от ГНП се осили малко като я напънах отзад нямаше димна завеса както нафтата,
- по-тих двигател, няма го онова характерно тракане на дизела
- по-малко черно пушене
- същата мощност
- но по-малка цена на литър гориво

Иначе колега Шрек, се опасявам че караш на доста висок процент. По интернет препоръчват следните проценти като караш на смес без система:
двигател с ИНДИРЕКТНО впръскване:
с помпа Бош : 30% зимата - 50% лятото
с помпа Лукас : 20% зимата - 30% лятото
двигател с ДИРЕКТНО впръскване:
с помпа Бош : 20% зимата - 40% лятото
с помпа Лукас : 15% зимата - 30% лятото
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта