Към спецовете газаджии няколко питанки.

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Към спецовете газаджии няколко питанки.

Мнение от valerko1 » 09 ное 2006, 16:18

Айдееееееееее, и аз се газирах. Минал съм едва 20 км и започнах с проблемите.
1. Сутринта като палнах Фиестата на бензин и тръгнах и опаааа....угасна изведнъж все едно изскубах акумулатора. Запали без проблем, върви си без проблем но ако съм на 1-в или 2-ра трябва да давам повече газ, за да не угасне. И гасне като отсечена - рязко. Този номер ми го направи още въднъж и след това минах на газ. Що така става има ли някой идея?
2. Карам на газ и като спра на светофар например и колата увеличава, намалява обороти, въобще работи неравномерно, но не гасне, дърпа си като истинска кола, дори не виждам разлика с бензина.
3. Възможно ли е този проблем по т.2 да е от средното гърне, което е като стреляно с миномет и да издиша оттам?
4. Ключето за вкл.газ/бенз. е трипозиционно с реле време, обаче така и не разбрах в средата като е цъкнато какво прави. Колата си бачка, ама на бензин ли на газ ли?
5. Вечер като се прибирам, преди да изгася колата трябва ли да обърна на бензин или може да си стои колата нощес на газ, пък сутринта преди палене да я обърна на бензин и тогава да паля.

Колата е Фиеста моноинжекция 1,3. Агуто е сбиратък - бутилка, сонда ICOM - стари но много добри, изпарител Stefaneli или нещо от сорта електрически - стар, газов клапан BRC - нов, ключ газ бензин BRC - нов.

Ще се радвам на компетентни мнения. Благодаря. Лелееееееееее, колко съм писал, изпълних 19 инчов монитор. :lol:

Потребителски аватар
hansis
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 окт 2006, 16:18
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Status: Извън линия

Мнение от hansis » 10 ное 2006, 09:00

Tака както описваш случая има много неизвесни
Най вероятно изпаритела се обледенява сутрин и сместа е много"БОГАТА"
Сутрин запали на вензин и след 5 минути прехвърли на газ
На Газта и трябва малко топлина за да работи читаво:)

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 10 ное 2006, 10:28

Най вероятно изпаритела се обледенява сутрин и сместа е много"БОГАТА"
Сутрин запали на вензин и след 5 минути прехвърли на газ
Как се обледенява като темперетурите са над нулата?
За паленето сутрин, точно така правя.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Re: Към спецовете газаджии няколко питанки.

Мнение от valboy » 10 ное 2006, 10:30

valerko1 написа: .........
4. При обикновените ключета средно положение е нито газ, нито бензин- за в случайте, когато минаваш от бензин на газ, спира се бензина и се харчи това, което е останало в карбуратора. Ако директно превключиш от бензин на газ, ще задавиш двигателя.
А що работи на средно положение ..... Сама ли обръща на газ?
Какво е това реле за време? Автоматичното преминаване от бензин на газ, доколкото знам, става чрез достигане на определени обороти...
5. Всички препоръчват вечер колата да се гаси на бензин и сутрин да се пали на бензин! В смисъл нощно време да остане бензин в помпата, в карбуратора и пр....
2. На бензин мърдат ли ти оборотите? Аз съм само с карбуратор и на газ ми мърдат, а на бензин не.
3. И аз съм имал такъв тунинг по изпускателната система, но не ми правило вчечатление да ми се отразява на оборотите.... само на ушите.
1. Да не е от автом. смукач нещо?!

P.S. Не съм специалист!...
Последна промяна от valboy на 10 ное 2006, 10:58, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 10 ное 2006, 10:44

valerko1 написа: Как се обледенява като темперетурите са над нулата?
За паленето сутрин, точно така правя.
Това, че температурите са над нулата няма значение. Прост физичен закон - при изпарението на газта се поглъща голямо количество топлина, което води до замръзване/обледеняване на изпарителя. Това се случва не само при отрицателни и близки до нулата температури, а също така и при температури ~10 градуса. Точно заради това, изпарителя се подгрява непрекъснато от охлаждащата течност на двигателя. Разбира се има и много други фактори, които влияят - като количество изпарена газ за период от време и т.н.

:twisted:

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 10 ное 2006, 11:15

Това, че температурите са над нулата няма значение. Прост физичен закон - при изпарението на газта се поглъща голямо количество топлина, което води до замръзване/обледеняване на изпарителя. Това се случва не само при отрицателни и близки до нулата температури, а също така и при температури ~10 градуса. Точно заради това, изпарителя се подгрява непрекъснато от охлаждащата течност на двигателя. Разбира се има и много други фактори, които влияят - като количество изпарена газ за период от време и т.н.
светна ми.
4. При обикновените ключета средно положение е нито газ, нито бензин- за в случайте, когато минаваш от бензин на газ, спира се бензина и се харчи това, което е останало в карбуратора. Ако директно превключиш от бензин на газ, ще задавиш двигателя.
А що работи на средно положение ..... Сама ли обръща на газ?
Какво е това реле за време? Автоматичното преминаване от бензин на газ, доколкото знам, става чрез достигане на определени обороти...
5. Всички препоръчват вечер колата да се гаси на бензин и сутрин да се пали на бензин! В смисъл нощно време да остане бензин в помпата, в карбуратора и пр....
2. На бензин мърдат ли ти оборотите? Аз съм само с карбуратор и на газ ми мърдат, а на бензин не.
Май не харчи това дето е в карбуратора щото си работи без да угасне след като го изхарчи демек бачка на някакво гориво и аз не знам какво. Не обръща сама на газ, аз я цъкам ръчно, не е на определени обороти. Това реле време не го знам какво е. Така ми хпродадоха ключа от магазина и на него дори си пише BNC Time. На бензин май не ми мърдат оборотите.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 10 ное 2006, 11:41

valerko1 написа: Май не харчи това дето е в карбуратора щото си работи без да угасне след като го изхарчи демек бачка на някакво гориво и аз не знам какво. Не обръща сама на газ, аз я цъкам ръчно, не е на определени обороти.
Значи ключето нещо е вързано като хората, в средата трябва да спира притока на всякакво гориво!

chaveto
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 14 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaveto » 14 яну 2007, 21:14

Ключето е предимно за ел. изпарител работи ли мотора пуска газ не работи ли не пуска, както и при първоначално подаване на контакт пуска газ за няколко секунди ислед това я спира.Ако изпаритела не ти е елктрически го махни този ключ и си сложи наи обикновен с три позиции :wink:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 15 яну 2007, 15:25

На тая кола по-принцип "ключа" трябва да работи така :
на ляво:бензин
на дясно:газ
в средата: бензин/газ (автоматично при определени обороти) , ама щом е "сбирщайн"...
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 15 яну 2007, 23:37

Fiesta-та карб. ли е? Колко време си я пробвал да работи на междинно (никакво) положение. Моя карб. събира доста бензинец... седя на бензиностанция поне 2 мин докато ми изхаби останалия бензин на междинно положение, за да превключа на газ.

Събери чарк... ама има ли чак такива кретени, да не ти го вържат като хората и да стане никаква работа...?
Изображение Изображение

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 16 яну 2007, 07:01

valerko1,Няколко дена след като си сложих газовата смених филтъра.
Почнаха проблемите.На светофар гасне,пусна газта по нанадолно гасне,не се форсира добре.
Замислихсе .Свалих филтъра и се видя че уплътнението Не съм го сложил като хората и от там смуче въздух.Оправих го и нямам проблеми.Иначе се бях отчаял.
*00133*

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 16 яну 2007, 17:47

1.на газ има много голямо значение въздушен филтър,кабели и свещи
2.ако са сменени мембраните на изпарителя и още не са "улегнали" е така
Гасненето на бензин може да е ел. смукач за друго не се сещам питай колегите от дигател и трансмисия не би трябвало да ти дава проблем за това че си сложил газова така поне мисля аз.
и един съвет оставяй я на бензин и палене на студено само на бензин,защото всяко замръзване на изпарителя води до скъсяване на живота на неговите мембрани

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 17 яну 2007, 13:28

Оправи се работата, като смених мембраните, но сега май трябва да ходя на дорегулиране. Нали се ходи на реглаж на 1000-2000 км след като се сменят? Сега като пусна по инерция /не съм на скорост/ глъхне и аха- аха- да угасне.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 17 яну 2007, 15:57

valerko1 написа:Оправи се работата, като смених мембраните, но сега май трябва да ходя на дорегулиране. Нали се ходи на реглаж на 1000-2000 км след като се сменят? Сега като пусна по инерция /не съм на скорост/ глъхне и аха- аха- да угасне.
По принцип след 500 км се прави реглажа, те мембраните се слягат до тогава.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 209 госта