Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 16 ное 2007, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Duratec 2008
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Привет на всички!
От няколко дена ми се върти един въпрос в главата - могат ли по някакъв начин (софтуерно или хардуерно) да се спрат самоадаптациите на бензиновото ЕКУ?
Идеята е бензиновия комп да работи само с дефолт карти т.е. каквито първоначално са заложени в завода от производителя. По този начин, при добра настройка на ГИ-то, впоследствие ще се избегнат всички проблеми от самоадаптацията на бензиновото ЕКУ при каране на газ. Например нестабилни тихи обороти при първоначално палене на студено на бензин и други такива идващи от промяна на бензиновите тримове от бензиновото ЕКУ в следствие на самоадаптацията след каране на газ.
Поздрави!
От няколко дена ми се върти един въпрос в главата - могат ли по някакъв начин (софтуерно или хардуерно) да се спрат самоадаптациите на бензиновото ЕКУ?
Идеята е бензиновия комп да работи само с дефолт карти т.е. каквито първоначално са заложени в завода от производителя. По този начин, при добра настройка на ГИ-то, впоследствие ще се избегнат всички проблеми от самоадаптацията на бензиновото ЕКУ при каране на газ. Например нестабилни тихи обороти при първоначално палене на студено на бензин и други такива идващи от промяна на бензиновите тримове от бензиновото ЕКУ в следствие на самоадаптацията след каране на газ.
Поздрави!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Колега ако настройката на ГИ-то е добра всички проблеми, които описваш няма да ги има и адаптациите няма да мръднат. Тези адаптации не са случайно там, те компенсират проблеми за които най-често не разбираш че съществуват - кофти гориво, малки вакумни течове, леко запушени инжектори, филтри и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 16 ное 2007, 07:35
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Duratec 2008
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Напълно съм съгласен с гореописаното но като се има в предвид че хората можещи наистина да направят качествена настройка на ГИ в Бг не са много, вече нещата отиват в друга посока. А и колите които нямат самоадаптивно ЕКУ (до 2001-02) вървят не по-лошо от тези които имат с изключение на това че там можеш да сложиш обикновен ГИ т.е. без обд и т.н. и ще върши перфектна работа. Условията в БГ за всички автомобили са еднакви т.е и с обикновени ЕКУ-та и със самоадаптивни, всичките в еднаква степен са подложени на бг действителността - лоши горива, неквалифицирано обслужване и куп други такива. Излиза че тези самоадаптивни ЕКУ-та са измислени само с цел екология и достигане на Евро норми (поне така четох в нета). Аз поне не виждам разлика във вървежа или каквото и да е между автомобилите с двата вида ЕКУ-та (имам ги и двете вкъщи). Само дето заради тези адаптации трябваше да сложа скъп ГИ с обд2 корекции. До момента нямам проблем и дано да е така за в бъдеще. Имам приятел който бере ядове обаче с това и затова поставям въпроса - могат ли по някакъв начин да се спрат тези адаптации и ЕКУ-то да раби както работят тези на по-старите автомобили т.е без самоадаптации. От там отпадат скъпите ГИ с техните "прецизни" настройки.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Че кой Форд не е със самоадаптивно ЕКУ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Всички Фордове (и не само Фордове) са със самоадаптивно ЕКУ, но не всички имат букса OBD където газаджиите да вържат адаптацията на газовото ЕКУ. Принципа на газаджията е - има ли OBD значи трябва да бутнем нещо там та да вземем някои лев отгоре. За мен OBD е нужно само за много претенциозни коли (това не се определя от годината на производство), чиято настройка е трудна/невъзможна без четене от ОБД.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Привет,
И аз да споделя че имам същия проблем със ГИ Бардолини без OBD (2010г. монтиран и тогава не ми предложиха с ОБД). Колата е от подписа - C-MAX 2005 1.8 125HP
Как ли не се мъчихме да го настроим това газово, но в крайна сметка, ако минеш повечеко км само на бензин на бензин става ок, на газ или играят обороти или се чуди да се наема или не ... Сега се е адаптирала газ - бих казал че повече от това не мога да искам, но на бензин сутрин не задържа обороти(гасне) и подавайки по-рязко газ се дави. Не е болка за умиране, но е неприятно.
В крайна сметка това което разбрах, е че не може да се спре адаптирането на компютъра (поне никой досега не е споделил че е успял да го направи) затова минавам на вариант монтиране на ГИ с ОБД..
Колега аз също съм от Варна. Да препоръчаш майстор при когото да отида?
Мерси
И аз да споделя че имам същия проблем със ГИ Бардолини без OBD (2010г. монтиран и тогава не ми предложиха с ОБД). Колата е от подписа - C-MAX 2005 1.8 125HP
Как ли не се мъчихме да го настроим това газово, но в крайна сметка, ако минеш повечеко км само на бензин на бензин става ок, на газ или играят обороти или се чуди да се наема или не ... Сега се е адаптирала газ - бих казал че повече от това не мога да искам, но на бензин сутрин не задържа обороти(гасне) и подавайки по-рязко газ се дави. Не е болка за умиране, но е неприятно.
В крайна сметка това което разбрах, е че не може да се спре адаптирането на компютъра (поне никой досега не е споделил че е успял да го направи) затова минавам на вариант монтиране на ГИ с ОБД..
Колега аз също съм от Варна. Да препоръчаш майстор при когото да отида?
Мерси
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Колеги избягвайте да слагате ГИ на Бардолини/BSM. Миналата седмица закачах на един познат колата с Bardolini - софтуера е изключително ПРОСТ - да това е точната дума, изключително ограничени възможности, няма възможност за събиране на точки при работа на бензин и така да се самоадпатира, целия софтуер е 2.5 Мб. Изключително странно като се има предвид, че единственото което правят нашите хора по газовата е компа и софтуера. Бях си взел преди много време алармата от BSM и още си работи доволен съм, но за ГИ още не стават!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Още нещо по темата. След разговор с двама колеги, които монтират ГИ съвета е колата след като се адаптира към бензин да се започне настройката към газ като с ОБД четец се следят STFT и LTFT (short and long term fuel trims) - целта е те да останат максимално близки до 0%.
Малко обяснения какво означават точно тези стойности:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
Предполагам че не съм прав, но от прочетеното горе най-елементарната логика предполага че ако "O2 sensor" показва една и съща стойност(каква да е тя е друг интересен въпрос) то би следвало да няма промяна в STFT и LTFT (трябва да са 0%) и сътвето ще се спре самоадаптирането на ЕКУ-то. Интересно обаче защо не се предоставя като опция от самия производител да се ползва фиксирана карта на режимите - както си е при < 2001 колите. Режими като спорт, нормално или икономично ги има в доста от съвременните автомобили - как се постига това със адапривни ЕКУ-та които следят и се адаптират според O2 сензора ... ще се раздвам ако някой може да разясни.
Малко обяснения какво означават точно тези стойности:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
Предполагам че не съм прав, но от прочетеното горе най-елементарната логика предполага че ако "O2 sensor" показва една и съща стойност(каква да е тя е друг интересен въпрос) то би следвало да няма промяна в STFT и LTFT (трябва да са 0%) и сътвето ще се спре самоадаптирането на ЕКУ-то. Интересно обаче защо не се предоставя като опция от самия производител да се ползва фиксирана карта на режимите - както си е при < 2001 колите. Режими като спорт, нормално или икономично ги има в доста от съвременните автомобили - как се постига това със адапривни ЕКУ-та които следят и се адаптират според O2 сензора ... ще се раздвам ако някой може да разясни.
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Точно това е правилната логика и съвсем скоро мислех за същото. Е, може би ще светне "Check Engine". И би трябвало компютърът малко да обогати бензиновата смес, защото няма реални данни какво точно става - ще заложи на по-безопасния вариант.zaekbaek написа:Предполагам че не съм прав, но от прочетеното горе най-елементарната логика предполага че ако "O2 sensor" показва една и съща стойност(каква да е тя е друг интересен въпрос) то би следвало да няма промяна в STFT и LTFT (трябва да са 0%) и сътвето ще се спре самоадаптирането на ЕКУ-то.
Но някои хора така си карат колите - без ламбда-сонда, че преди бяха по 300 лв. Други са свикнали, че ще им свети "Check Engine" на газ..
Проблемът за който говориш е силно изразен при VW с обикновена газова уредба - хората масово слагат едно реле да им ресетва комп-а на всяко палене и да няма остатъчни ефекти от адаптацията при каране на газ. Конкретно там нали сместа на газ е предимно богата, компютърът отчита това по ламбда-сондата и се опитва да я смъкне до нормална - нищо не става естествено. При последващо палене на бензин си тръгва на откровено бедна смес - тресе и прекъсва.
Понеже и един колега се сблъска с този проблем, взех да си мисля че може би ако при каране на газ просто изключваме ламбда-сондата (ама не да слагаме някакъв емулатор, който нещо да й клати, а просто да я няма) --> би трябвало и компютъра да зареже всякаква адаптация по нейните показания. Гледах във VW-форума - един единствен газаджия бил препоръчал на някого това точно същото нещо, така и не разбрах дали някой го е пробвал.
Трябва да се има предвид, че при различните ЕКУ-та ако им се изключи ламбда-сондата може да светне "Check Engine" и да продължат да си работят общо взето нормално /вероятно на по-обогатена бензинова смес/. А може и да минат в най-тъпия авариен режим, който няма нищо общо с нормално (зависи производителят какво вижда за нормално да се предприеме при липсваща ламбда-сонда). Пробата ще покаже как реагира съответното ЕКУ. Аз предложих на колегата с (VW-Polo)-to да пробваме, ама сега е топло и палел само на газ. От друга страна и с ресетването на ЕКУ-то не е лош вариант, но някои хора предпочитат да не го правят - сигурно за да не трият от паметта на компютъра адаптация и грешки при всяко гасене на колата.
А за ГИ това горното е правилната настройка. Колата ще върви най-добре и ще харчи най-малко. Ще е изпълнена целта на ГИ - заместване на бензина с правилна дозировка във всичките режими на работа. Оттам и адаптациите няма да се променят при работа независимо дали на газ или бензин.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Кое е правилната настройка? Ламбдата да стои забила на една стойност? Това пак ще доведе до грешка и минаване в авариен режим. Правилната настройка е ламбдата да си чертае точно както на бензин.
А това с релето е пълна глупост, може да работи при VW, но като знам как се адаптира фордското ECU (10 мин менене на обороти и режими) не си представям как някой може да го преживява това всяка сутрин. Обикновеното АГУ винаги е било компромис, а отскоро и безсмислица като се има предвид цената на ГИ.
А това с релето е пълна глупост, може да работи при VW, но като знам как се адаптира фордското ECU (10 мин менене на обороти и режими) не си представям как някой може да го преживява това всяка сутрин. Обикновеното АГУ винаги е било компромис, а отскоро и безсмислица като се има предвид цената на ГИ.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ
Това имах предвид:
А забиването на ламбда-сондата - поне да си знае компютърът, че няма показания от нея и да не се мъчи да се адаптира погрешно.zaekbaek написа:Още нещо по темата. След разговор с двама колеги, които монтират ГИ съвета е колата след като се адаптира към бензин да се започне настройката към газ като с ОБД четец се следят STFT и LTFT (short and long term fuel trims) - целта е те да останат максимално близки до 0%.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта