Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 16 авг 2009, 10:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '96 1.25 Zetec Ghia
- Status: Извън линия
Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Не намерих тема за тази кола и двигател та да попитам: разхода на година ми е 5-6000 с изглед да се увеличава постепенно. Карам предимно градско на къси растояния и го през интервал от време. Тоест в не малка част от времето я карам студена. Вмомента по груби сметки гори около 10-11 на тази експлоатация зимно време. Лятото средния разход пада до около 9, но защото влиза и извънградско предполагам.
Разгледах какво се предлага и се колебая какъв ГИ да избера или да я оставя на бензин. Цената не ме притеснява толкова предпочитам да дам повече, но да съм спокоен, че всичко ще е наред стига да има смисъл. Ако няма да има разлика от 800лв и от 1200лв за тази кола нямам нищо против - все пак идеята е да се спести някой лев, но не бих го направил за сметка на съкращаване на живота на колата. Прочетох, че някои Фордове имат проблеми с нагаряне на клапаните. Дали моя е от проблемните?
Последната година налях над 2000лв за нея (нови гуми, лети джанти, съединител, лагер помпа, климатик, гърнета) а преди 4 години, когато я взех смяна всички ремъци, ролки и други дребни неща като всичко е избирано от най-качественото така така, че не искам да рискувам да прецакам двигателя. Досега ми служи много вярно като искам да я ползвам живот и здраве още около 3-4 години ако не излязат сериозни проблеми.
Та как мислите има ли смисъл да я направя на газ и ако да какво бихте ми предложили? Лошото е, че съм от Бургас а тук май никъде не слагат качествени ГИ. Ако трябва ще "отскоча" до Софийско ..
Също възможно ли е преместването на ГИ на друга кола, че от време на време ми се иска да взема нещо с повече кончета и засега навреме ми идва акъла в главата, но някой ден може да не издържа и да взема друга. От познати съм чувал, че това е възможно.
Разгледах какво се предлага и се колебая какъв ГИ да избера или да я оставя на бензин. Цената не ме притеснява толкова предпочитам да дам повече, но да съм спокоен, че всичко ще е наред стига да има смисъл. Ако няма да има разлика от 800лв и от 1200лв за тази кола нямам нищо против - все пак идеята е да се спести някой лев, но не бих го направил за сметка на съкращаване на живота на колата. Прочетох, че някои Фордове имат проблеми с нагаряне на клапаните. Дали моя е от проблемните?
Последната година налях над 2000лв за нея (нови гуми, лети джанти, съединител, лагер помпа, климатик, гърнета) а преди 4 години, когато я взех смяна всички ремъци, ролки и други дребни неща като всичко е избирано от най-качественото така така, че не искам да рискувам да прецакам двигателя. Досега ми служи много вярно като искам да я ползвам живот и здраве още около 3-4 години ако не излязат сериозни проблеми.
Та как мислите има ли смисъл да я направя на газ и ако да какво бихте ми предложили? Лошото е, че съм от Бургас а тук май никъде не слагат качествени ГИ. Ако трябва ще "отскоча" до Софийско ..
Също възможно ли е преместването на ГИ на друга кола, че от време на време ми се иска да взема нещо с повече кончета и засега навреме ми идва акъла в главата, но някой ден може да не издържа и да взема друга. От познати съм чувал, че това е възможно.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Така, както описваш, че ползваш колата, май няма да имаш сметка да слагаш ГИ. Иначе няма никакви проблеми с клапани и други подобни. Но се иска да правиш по-дълги преходи, за да усетиш разликата в цената. Колкото по-дълги, толкова по-голяма е разликата. При тръгни-спри може въобще да не ти превключи на газ и да си джиткаш все на бензин.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Според данните, които си дал излиза, че ще си покриеш инвестицията минимум след 2 години с този режим на движение. Предвид и споделеното желание за повече кончета (което обикновено се превръща много бързо в цел) си мисля, че не ти е нужно да се занимаваш с това.nistel написа:Не намерих тема за тази кола и двигател та да попитам: разхода на година ми е 5-6000 с изглед да се увеличава постепенно. Карам предимно градско на къси растояния и го през интервал от време. Тоест в не малка част от времето я карам студена. Вмомента по груби сметки гори около 10-11 на тази експлоатация зимно време. Лятото средния разход пада до около 9, но защото влиза и извънградско предполагам...
Но, избора си е все пак само твой!
Ако и малко ти олекне десния крак - още повече няма да имаш нужда от това - моята на газ харчи колкото при теб на бензин градско, ама в София

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 16 авг 2009, 10:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '96 1.25 Zetec Ghia
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Благодаря за мненията. Точно такива отзиви очаквах. Засега ще се примиря с непрекъснато вдигащите се цени на бензина за неопределено време. Все пак според вас нормален ли е такъв разход на такъв двигател при моя цикъл на каране или да я карам на диагностика. Нямам проблеми с придръпване, трудно палене, губене на обороти и тн единствено ми се струва, че мощността е намаляла, но това може и да е психологическо внушение 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Инжекционът включва след 40градуса на антифриза. С къси разстояния в градско ще караш половината километри на бензин / половината на газ.
По този начин очкавай избиване след 20к километра. Това са поне 3г. при твоите темпове за да си на 0 и след това ще почне да ти става по-евтино. А колата ще доживее ли още 3г. ?
За сравнение - аз правя по 25к на година и си избих инжекциона за 7-8 месеца (на около 15к км).
П.С. Оууу и още нещо... Фиестата принципно си харчи по-малко от Мондеото и за да направиш 1000лв разлика трябват още повече километри.
По този начин очкавай избиване след 20к километра. Това са поне 3г. при твоите темпове за да си на 0 и след това ще почне да ти става по-евтино. А колата ще доживее ли още 3г. ?

За сравнение - аз правя по 25к на година и си избих инжекциона за 7-8 месеца (на около 15к км).
П.С. Оууу и още нещо... Фиестата принципно си харчи по-малко от Мондеото и за да направиш 1000лв разлика трябват още повече километри.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Това, след колко км пробег или колко години ще се избива газовата уредба въобще не трябва да се мисли. Имаш пари, слагаш ГИ и забравяш. От там нататък започваш просто да плащаш по-малко за пробега, който правиш. (при мен разликата е около 7 лв на 100 км пробег). Въпросът е, че при стила на каране на колегата, няма да има такава разлика в цената, че да си струва инвестицията, поради простата причина, че ще кара доста на бензин и по-малко на газ. Ако пробегът, който прави, е по-голям от 3-4 км, преди да спре, може и да си струва. При по-малък - едва ли.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
При по малък пробег от 3-4 км на ден бих се замислил за алтернативен транспорт............
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 26 сеп 2010, 23:17
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115hp combi 1998g.
- Местоположение: гр.Левски
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Колега карам ескорт 1.8 16в.
От 2 месеца съм с ГИ и смело мога да ти кажа слагай
При мен обръща на газ на 30 градуса или на 2-рата минута от запалването.
Разхода е сходен, динамиката също.
Цената на газта в момента е 1.19лв на бензина 2.38.
11.90 =10л газ 23.80=10л бензин.
От 2 месеца съм с ГИ и смело мога да ти кажа слагай

При мен обръща на газ на 30 градуса или на 2-рата минута от запалването.
Разхода е сходен, динамиката също.
Цената на газта в момента е 1.19лв на бензина 2.38.
11.90 =10л газ 23.80=10л бензин.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Ако карам 5000-6000 километра на година въобще няма няма да помислям за газова това си е чиста набутвация по добре си ги спести разходките до София и разходите за газдаджия.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Не знам как ги правите тия сметки.
Към днешна дата:
Бензин:2,52
Газ-1,20.
На тая кола се слага една обикновена газова и не се занимаваме с глупости...
Към днешна дата:
Бензин:2,52
Газ-1,20.
На тая кола се слага една обикновена газова и не се занимаваме с глупости...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Да, ама колекторите са пластмасови - по-добре ГИ, аз съм с такъв от около 4 години и нито имам прегорели клапани, нито някакви проблеми на газ.При пробег от 15-18к на година, отдавана съм го избил и даже тези с икономичните печки ми завиждат, защото 8/100 газ със климатик х 1,20=9,60лв срещу 6/100 дизел х 2,46=14,76.
ГИ превключва на 30 градуса, но може да го направиш и на по-висока температура, което според мен е оправдано само зимата.

ГИ превключва на 30 градуса, но може да го направиш и на по-висока температура, което според мен е оправдано само зимата.

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
За такъв пробег съм съгласен за ГИ но за 5-6 хиляди на година трябва доста да ме е напекло слънцето. Със този пробег от толкова малко километри докато колата мине на газ ще трябва да я гази и ще си кара пак на бензин във повечето време !!pifivo1 написа:Да, ама колекторите са пластмасови - по-добре ГИ, аз съм с такъв от около 4 години и нито имам прегорели клапани, нито някакви проблеми на газ.При пробег от 15-18к на година, отдавана съм го избил и даже тези с икономичните печки ми завиждат, защото 8/100 газ със климатик х 1,20=9,60лв срещу 6/100 дизел х 2,46=14,76.![]()
ГИ превключва на 30 градуса, но може да го направиш и на по-висока температура, което според мен е оправдано само зимата.
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
За малко километри дори дизел не си струва, пък камо ли газова. Най-малкото парите за газова ги даваш на куп, а за бензин са разсрочени. Плюс това сега си доволен, защо трябва да я бъзикаш...
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 20 дек 2010, 17:30
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото
,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото

Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Е сега остава само да кажеш на колегата как и откъде да си вземе дизелов газов инжекцион за неговата бензинова фиеста!mirro_23 написа:Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 20 дек 2010, 17:30
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
По автокъщите,как къде 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
При такива маршрути няма начин да ти излезе по-евтино с дизел. С ГИ ще плащаш не повече от 10 лв/100км. Въобще с дизел в никой случай няма да ти излезе на сметка. А проблемите при газта в повечето случаи са свързани с "майсторите", които са си оставили ръцете. Това, че колата ти е загрявала бавно, не те ли наведе на мисълта за проблемен термостат?mirro_23 написа:Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Купих Мондеото с газов инжекцион BRC. 2.0 автоматик, комби, на 17 год. дава разход бензин 14/100 в града и 8/100 извън.
Газ незнам колко харчи, защото така и не го засякох. Няколко месеца след като го купих спрях да го карам на газ. Преди година махнах и газовата уредба! Родих се! Никога повече алтернативни горивни уредби особено с гориво под налягане! А ние тук се дърляме дали заради нефабричен ксенон трябвало да се спират колите от движение?!?...
Газ незнам колко харчи, защото така и не го засякох. Няколко месеца след като го купих спрях да го карам на газ. Преди година махнах и газовата уредба! Родих се! Никога повече алтернативни горивни уредби особено с гориво под налягане! А ние тук се дърляме дали заради нефабричен ксенон трябвало да се спират колите от движение?!?...
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec
Е, едно време и аз си купих кола с монтирана от предишния собственик АГУ. Карах я точно 1 година и я разкарах. От тогава съм се зарекал такива коли да не купувам. А ти не си мисли, че на бензин е по-безопасно да караш. И те гърмят, че и доста по-често се случва. Скоро в Англия даваха на магистралата как си гърмят на воля. 

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Моля, преди да стигнете до казуса с "яйцето и кокошката" да преместите дебата на подходящо място, а не да оспамвате комуникацията по тази тема!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 192 госта