Дизел на Олио

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 11 яну 2008, 15:09

Diesel16, задаваш интересни теоретични въпроси. Говорил съм с Николай от Сасолио, но не сме навлизали много в детайлите. Той казва че да се нагрява повече от 80-85 градуса не е добре за помпата. могат както казваш да се получат скъсвания на вал и най-вече течове. Практиката е показала че 80 е добра и поносима температура за ГНП-то.

Няма как да се прецака ако се грее на тази температура. Особенно помпа БОШ, тя е по-здарва от Лукас която може и на нафта да си се прецака.

Абе най-добре зънни на Николай и понеже си от Варна се вижте - човекът обеснява много смислено и отговорно нещата - тел е 0889113771. Правили са разни тестове в ВМЕИ - Варна и ми е говорил за френски тестове на стационарни двигатели.....

Разкажи после какво сте говорили тук.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 11 яну 2008, 21:33

fenkoto написа:Той казва че да се нагрява повече от 80-85 градуса не е добре за помпата. могат както казваш да се получат скъсвания на вал и най-вече течове. Практиката е показала че 80 е добра и поносима температура за ГНП-то.
Коментирам само гъстотата на олиото. проблемите от загряване са други - уплътненията и ангренажния ремък.
Вал на помпа се къса от гъсто гориво, някой от форума е скъсал вече един. Дано да стане с 80 градуса, че е лесно всичко - антифриза си грее, нагревателя донагрява при нужда, уплътненията си дъжат, ангренажът не се размеква.
Сещам се и за друго решение. Да се измери къде запира гъстата маз, и да се смени каквото трябва - то освен тръбичките и разпръсквачи, друго няма да е. Ако от това поефтинее с няколкостотин лева олийната уредба, и изчезне несигурността, си струва. Едни тръбички да струват 100 лева. И разпръсквачите са по 10-30 лева парчето. Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
На всичко това проблемът е друг - няма олио.
Аз искам кола, която като спра, компютърът да надушва трева, дървата на съседа, казани с боклук и да си пасе сама. Като няма друго, може да гризе асфалт- в него има едно 30% нефт! Ще и сложа филтър за камъни, че помпите лукас не издържат :)))))

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 12 яну 2008, 01:43

diesel1.6 написа:Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
Ne съм я чувал - дай нещо име, сайт....мерси
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 12 яну 2008, 17:55

fenkoto написа:
diesel1.6 написа:Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
Ne съм я чувал - дай нещо име, сайт....мерси
В нета я намерих. Те преработват серийни двигатели, и имаха един автомобилен, тяхно производство. Предлагат всегоривна модификация на голф или поло. Май няма много такива фирми - гугъл ще я намери.
Днес докато карах пежо 405 на олио и нафта, монтьрът на дизели се изказа, че ще се разтече отвсякъде и ще се граняса олио в резервоара. Звучи логично, за съжаление ;(.
Заради гранясването ще е добре да не се оставя за дълго време спряла и с празен резервоар. За другото - подгрев, други разпръсквачи, добавяне на нафта.

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 12 яну 2008, 21:43

diesel1.6 написа:
fenkoto написа:
diesel1.6 написа:Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
Ne съм я чувал - дай нещо име, сайт....мерси
В нета я намерих. Те преработват серийни двигатели, и имаха един автомобилен, тяхно производство. Предлагат всегоривна модификация на голф или поло. Май няма много такива фирми - гугъл ще я намери.
Днес докато карах пежо 405 на олио и нафта, монтьрът на дизели се изказа, че ще се разтече отвсякъде и ще се граняса олио в резервоара. Звучи логично, за съжаление ;(.
Заради гранясването ще е добре да не се оставя за дълго време спряла и с празен резервоар. За другото - подгрев, други разпръсквачи, добавяне на нафта.
1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?

2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща

3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...

На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2008, 10:50

fenkoto написа: 1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?

2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща

3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...

На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Монтьорът е добър - друго не може да се каже.
Той не е чел за олиото, няма време. При него водят коли след неуспешни опити с олио. Претенциите му са изцяло след ремонтите на тези коли. При свръхналягане и съпротивление в помпата или след прегряване от олиото помпите протичат. Зависи коя помпа, какви разпръсквачи, но това е тенденцията.
Трупаме опит - това е. Да покараме 100000 км на олио, пък тогава ще разгледаме една помпа.
Защо да е рисково да се кара с други разпръсквачи? Или имаш предвид риска от замръзващото олио по системата? За последното съм съгласен, но не е рисково, просто неудобно и лесно решимо с нагервател и т.н. Засега най-добрият начин за двигателя са променени разпръсквачи с два резервоара и подгряване на олиото.
Ако се остави колата празна през лятото, на топло, олиото ще лакира резервоарът. Не и ако караш или е пълен или промит с малко нафта.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vargala81 » 13 яну 2008, 11:20

fenkoto написа:
Не знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФ

Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна

и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км

по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км

МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ
и тогава олиото в магазина ,ще стане 10лв а изгорялто 2лв.

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 13 яну 2008, 15:13

vargala81 написа:
fenkoto написа:
Не знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФ

Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна

и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км

по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км

МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ
и тогава олиото в магазина ,ще стане 10лв а изгорялто 2лв.
Ами в Германия карат на олио вече от няколко десетилетия. Още в 70 години са почнали да правят пъвите устройства. Сега в германия вече има хиляди потребители на 100% олио и все пак то не е достигнало астрономическите цени които прогнозираш ей така на око.

Виж тук : http://pflanzenoeltankstellen.de/

и тук : http://www.rerorust.com/db/

Тук са реферансирани повече от 600 колнки за рапично олио ( не биодизел, а олио) и то струва по около 0.80-0,90 евро/литър. Така може да стане и в България ако българите бяха по-предприемчиви а не на готово да внасят вносен петрол.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 13 яну 2008, 15:20

diesel1.6 написа:
fenkoto написа: 1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?

2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща

3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...

На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Монтьорът е добър - друго не може да се каже.
Той не е чел за олиото, няма време. При него водят коли след неуспешни опити с олио. Претенциите му са изцяло след ремонтите на тези коли. При свръхналягане и съпротивление в помпата или след прегряване от олиото помпите протичат. Зависи коя помпа, какви разпръсквачи, но това е тенденцията.
Трупаме опит - това е. Да покараме 100000 км на олио, пък тогава ще разгледаме една помпа.
Защо да е рисково да се кара с други разпръсквачи? Или имаш предвид риска от замръзващото олио по системата? За последното съм съгласен, но не е рисково, просто неудобно и лесно решимо с нагервател и т.н. Засега най-добрият начин за двигателя са променени разпръсквачи с два резервоара и подгряване на олиото.
Ако се остави колата празна през лятото, на топло, олиото ще лакира резервоарът. Не и ако караш или е пълен или промит с малко нафта.
Дай телефони на този майстор. Да не е Продан от Виница ? Искам да отида да го видя и да го питам нещо.

Не съм казал че е рисково да се кара с други разпръсквачи - просто казах че не да се кара с ЕДИН РЕЗЕРВОАР - single tank и да се пали директно на олио (вместо да се запали на нафта и после да се мине на олио - както при устройствата на Сасолио) е рисково. Става но след смяна на разпръсквачите и други подготовки по автомобила.

Затова най-добре е да се пали на нафта и след като се подгрее олиото да се мине на 100% олио.


Дай телефони на този майстор - да отидем да го видим какво прави.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2008, 22:51

fenkoto написа: Ами в Германия карат на олио вече от няколко десетилетия. Още в 70 години са почнали да правят пъвите устройства. Сега в германия вече има хиляди потребители на 100% олио и все пак то не е достигнало астрономическите цени които прогнозираш ей така на око.
Така може да стане и в България ако българите бяха по-предприемчиви а не на готово да внасят вносен петрол.
Не съм сигурен, но там рапицата дава два пъти повече от тук. Ако се полива е смислено, но иначе не е на сметка. Май тази година ще сеем и рапица, ще кажа какво е станало.
Иначе рапичното олио е много добро за гориво и е по-рядко от слънчогледово-соеното, което имаме тук.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 04 мар 2008, 19:18

Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба :lol: :lol: само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............ :lol: :lol: аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките......... :lol: :lol: ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее....... *00120* ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма *00134*

manchev89
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 02 мар 2008, 22:01
Модел на автомобила: Odq pe6 !
Status: Извън линия

Мнение от manchev89 » 05 мар 2008, 10:40

schrack написа:Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба :lol: :lol: само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............ :lol: :lol: аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките......... :lol: :lol: ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее....... *00120* ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма *00134*
Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки ! :-w:

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 05 мар 2008, 11:14

manchev89 написа:
Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки ! :-w:
А Икаруса като си мушне бурията през страничното ти стъкло какво ще го правиш?

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 05 мар 2008, 14:02

manchev89 написа:
schrack написа:Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба :lol: :lol: само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............ :lol: :lol: аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките......... :lol: :lol: ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее....... *00120* ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма *00134*
Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки ! :-w:

Споко беше взето решение и сторено катализатор............. :wink:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 205 госта