Дизел на Олио
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Diesel16, задаваш интересни теоретични въпроси. Говорил съм с Николай от Сасолио, но не сме навлизали много в детайлите. Той казва че да се нагрява повече от 80-85 градуса не е добре за помпата. могат както казваш да се получат скъсвания на вал и най-вече течове. Практиката е показала че 80 е добра и поносима температура за ГНП-то.
Няма как да се прецака ако се грее на тази температура. Особенно помпа БОШ, тя е по-здарва от Лукас която може и на нафта да си се прецака.
Абе най-добре зънни на Николай и понеже си от Варна се вижте - човекът обеснява много смислено и отговорно нещата - тел е 0889113771. Правили са разни тестове в ВМЕИ - Варна и ми е говорил за френски тестове на стационарни двигатели.....
Разкажи после какво сте говорили тук.
Няма как да се прецака ако се грее на тази температура. Особенно помпа БОШ, тя е по-здарва от Лукас която може и на нафта да си се прецака.
Абе най-добре зънни на Николай и понеже си от Варна се вижте - човекът обеснява много смислено и отговорно нещата - тел е 0889113771. Правили са разни тестове в ВМЕИ - Варна и ми е говорил за френски тестове на стационарни двигатели.....
Разкажи после какво сте говорили тук.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Коментирам само гъстотата на олиото. проблемите от загряване са други - уплътненията и ангренажния ремък.fenkoto написа:Той казва че да се нагрява повече от 80-85 градуса не е добре за помпата. могат както казваш да се получат скъсвания на вал и най-вече течове. Практиката е показала че 80 е добра и поносима температура за ГНП-то.
Вал на помпа се къса от гъсто гориво, някой от форума е скъсал вече един. Дано да стане с 80 градуса, че е лесно всичко - антифриза си грее, нагревателя донагрява при нужда, уплътненията си дъжат, ангренажът не се размеква.
Сещам се и за друго решение. Да се измери къде запира гъстата маз, и да се смени каквото трябва - то освен тръбичките и разпръсквачи, друго няма да е. Ако от това поефтинее с няколкостотин лева олийната уредба, и изчезне несигурността, си струва. Едни тръбички да струват 100 лева. И разпръсквачите са по 10-30 лева парчето. Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
На всичко това проблемът е друг - няма олио.
Аз искам кола, която като спра, компютърът да надушва трева, дървата на съседа, казани с боклук и да си пасе сама. Като няма друго, може да гризе асфалт- в него има едно 30% нефт! Ще и сложа филтър за камъни, че помпите лукас не издържат

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
В нета я намерих. Те преработват серийни двигатели, и имаха един автомобилен, тяхно производство. Предлагат всегоривна модификация на голф или поло. Май няма много такива фирми - гугъл ще я намери.fenkoto написа:Ne съм я чувал - дай нещо име, сайт....мерсиdiesel1.6 написа:Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
Днес докато карах пежо 405 на олио и нафта, монтьрът на дизели се изказа, че ще се разтече отвсякъде и ще се граняса олио в резервоара. Звучи логично, за съжаление ;(.
Заради гранясването ще е добре да не се оставя за дълго време спряла и с празен резервоар. За другото - подгрев, други разпръсквачи, добавяне на нафта.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?diesel1.6 написа:В нета я намерих. Те преработват серийни двигатели, и имаха един автомобилен, тяхно производство. Предлагат всегоривна модификация на голф или поло. Май няма много такива фирми - гугъл ще я намери.fenkoto написа:Ne съм я чувал - дай нещо име, сайт....мерсиdiesel1.6 написа:Има една италианска фирма, тя прави двигатели за чисто олио и гъсти горива. те променят разпръсквачите.
Днес докато карах пежо 405 на олио и нафта, монтьрът на дизели се изказа, че ще се разтече отвсякъде и ще се граняса олио в резервоара. Звучи логично, за съжаление ;(.
Заради гранясването ще е добре да не се оставя за дълго време спряла и с празен резервоар. За другото - подгрев, други разпръсквачи, добавяне на нафта.
2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща
3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...
На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Монтьорът е добър - друго не може да се каже.fenkoto написа: 1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?
2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща
3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...
На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Той не е чел за олиото, няма време. При него водят коли след неуспешни опити с олио. Претенциите му са изцяло след ремонтите на тези коли. При свръхналягане и съпротивление в помпата или след прегряване от олиото помпите протичат. Зависи коя помпа, какви разпръсквачи, но това е тенденцията.
Трупаме опит - това е. Да покараме 100000 км на олио, пък тогава ще разгледаме една помпа.
Защо да е рисково да се кара с други разпръсквачи? Или имаш предвид риска от замръзващото олио по системата? За последното съм съгласен, но не е рисково, просто неудобно и лесно решимо с нагервател и т.н. Засега най-добрият начин за двигателя са променени разпръсквачи с два резервоара и подгряване на олиото.
Ако се остави колата празна през лятото, на топло, олиото ще лакира резервоарът. Не и ако караш или е пълен или промит с малко нафта.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
и тогава олиото в магазина ,ще стане 10лв а изгорялто 2лв.fenkoto написа:Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФНе знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна
и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км
по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км
МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Ами в Германия карат на олио вече от няколко десетилетия. Още в 70 години са почнали да правят пъвите устройства. Сега в германия вече има хиляди потребители на 100% олио и все пак то не е достигнало астрономическите цени които прогнозираш ей така на око.vargala81 написа:и тогава олиото в магазина ,ще стане 10лв а изгорялто 2лв.fenkoto написа:Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФНе знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна
и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км
по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км
МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ
Виж тук : http://pflanzenoeltankstellen.de/
и тук : http://www.rerorust.com/db/
Тук са реферансирани повече от 600 колнки за рапично олио ( не биодизел, а олио) и то струва по около 0.80-0,90 евро/литър. Така може да стане и в България ако българите бяха по-предприемчиви а не на готово да внасят вносен петрол.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Дай телефони на този майстор. Да не е Продан от Виница ? Искам да отида да го видя и да го питам нещо.diesel1.6 написа:Монтьорът е добър - друго не може да се каже.fenkoto написа: 1. Да не говориш за elsbett - те са германци, не италианци и правят устройства - доста скъпи като предлагат и промяна на налягането на инжекторите за директно-впръскващите двигатели, а тези на индиректно ги оставят непроменени ?
2. на мотьора-дизелист мупрати много здраве - хиляди хора по света вече карат на 100% олио с устройства и нито имат гранясване нито потичане отвсякъде - просто той си е поредния български разбирач, който нито е чел , нито разсъждавал за това какво може да се прави извън стандартните неща
3. други разпръсквачи не са ти нужни - хората ги слагат когато искат да палят директно на олио при стъден двигател - доста рисково и изисква доста подготовка на двигателя и съответно оскъпяване - така сиситема предлагат и Елсбет - single tank...
На какви смеси караш? Имаш ли някакъв подгрев ?
Той не е чел за олиото, няма време. При него водят коли след неуспешни опити с олио. Претенциите му са изцяло след ремонтите на тези коли. При свръхналягане и съпротивление в помпата или след прегряване от олиото помпите протичат. Зависи коя помпа, какви разпръсквачи, но това е тенденцията.
Трупаме опит - това е. Да покараме 100000 км на олио, пък тогава ще разгледаме една помпа.
Защо да е рисково да се кара с други разпръсквачи? Или имаш предвид риска от замръзващото олио по системата? За последното съм съгласен, но не е рисково, просто неудобно и лесно решимо с нагервател и т.н. Засега най-добрият начин за двигателя са променени разпръсквачи с два резервоара и подгряване на олиото.
Ако се остави колата празна през лятото, на топло, олиото ще лакира резервоарът. Не и ако караш или е пълен или промит с малко нафта.
Не съм казал че е рисково да се кара с други разпръсквачи - просто казах че не да се кара с ЕДИН РЕЗЕРВОАР - single tank и да се пали директно на олио (вместо да се запали на нафта и после да се мине на олио - както при устройствата на Сасолио) е рисково. Става но след смяна на разпръсквачите и други подготовки по автомобила.
Затова най-добре е да се пали на нафта и след като се подгрее олиото да се мине на 100% олио.
Дай телефони на този майстор - да отидем да го видим какво прави.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не съм сигурен, но там рапицата дава два пъти повече от тук. Ако се полива е смислено, но иначе не е на сметка. Май тази година ще сеем и рапица, ще кажа какво е станало.fenkoto написа: Ами в Германия карат на олио вече от няколко десетилетия. Още в 70 години са почнали да правят пъвите устройства. Сега в германия вече има хиляди потребители на 100% олио и все пак то не е достигнало астрономическите цени които прогнозираш ей така на око.
Така може да стане и в България ако българите бяха по-предприемчиви а не на готово да внасят вносен петрол.
Иначе рапичното олио е много добро за гориво и е по-рядко от слънчогледово-соеното, което имаме тук.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба
само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............
аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките.........
ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее.......
ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма 








-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 02 мар 2008, 22:01
- Модел на автомобила: Odq pe6 !
- Status: Извън линия
Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки !schrack написа:Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба![]()
само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............
![]()
аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките.........
![]()
ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее.......
ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
А Икаруса като си мушне бурията през страничното ти стъкло какво ще го правиш?manchev89 написа:
Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки !
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
manchev89 написа:Абе верно,че си е голям тарикатлък тва с олиото,ама я си представи,е съм някой бакшиш,карам си аз новото БМВ 6-чка да речеме и попадам в задръстване и ти да си пред мене.Ако ми умиришеш цялата кола на пържено,ше мина с БМВ-то през тебе...сеиозно.Ако наистина много мирише,по-добре вземи някакви мерки !schrack написа:Вече карах на олио от сливен до бургас ми изгори 5л олио после се пуснах до сл. бряг и от там пак в бургас и после във сливен направих към 400км само на олио без да го подгрявам даже и сутрента на такова запалих малко трудно но после замириса на риба![]()
само сложих едно филтърче да обира сусама от олиото и парченца картофи............
![]()
аааа.........резевоара ми беше едно 10л шише от мин. вода на мястото на казанчеро на чистачките.........
![]()
ама много мирише беее баах по магистралата катогледам колите как ме заобикаляха бреее.......
ама нали се търкаля по пътя и най важното че след мен кучета все още няма
Споко беше взето решение и сторено катализатор.............

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 205 госта