АГУ - ЛАНДИ РЕНЦО - компоненти

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

АГУ - ЛАНДИ РЕНЦО - компоненти

Мнение от Brock » 11 дек 2004, 10:25

http://lrenzo.hit.bg
http://www.landi.it/

Изображение

Системата на LANDIRENZO OMEGAS е последно поколение автомобилна газова система, представена на пазара.

Изображение

Принципът, по който управляващото устройство /ECU/ на газовата система определя инжекторното време, подходащо за газовите инжектори е базирано на преработването на бензиновото инжекторно време, чрез ECU на газовата система, към газово инжекторно време по време на работа на газ.

Контролирането на работата на двигателя е изцяло оставена на оригиналното управляващо устройство /компютъра/ на автомобила, докато ECU на газовата система е поставен, за да преработва данните, подадени от бензиновите инжектори към подходящи данни за газовите инжектори.

Казано по друг начин, ECU на газовата система преработва определено количество енергия, която би трябвало да бъде освободена от бензиновите инжектори към съответстващо количество енергия, която реално ще бъде освободена от газовите инжектори.

В резултат на това, системата е възможно по-неагресивна по отношение на оригиналната бензинова система и е в състояние да изгради ефективност с основните функции (контролиране на съотношението на горивото, прекъсване на горивото при отнемане на газ на високи обороти и т.н.) и вторични функции (контрол на климатика, насочването на силата на налягането и др.) .

Преобразуването на бензиновото инжекторно време в газово инжекторно време е изпълнено на базата на серия от параметри, в допълнение към бензиновото инжекторно време, постигнато чрез ECU на газовата система:

Налягане на газта в газовите инжектори;
Температура на газта;
Температура на водата на двигатела;
Обороти на двигателя;
Волтаж на акумулатора.

Компоненти :

Редуктор-изпарител
Изображение
Редуктор-изпарителят е двустепенен мембранен тип затопен от охладителната система на автомобила, газов клапан с вграден филтър и вътрешна предпазна клапа. Работи със захранващо напрежение 0,95 бара (95 кРа), по – високо от това на всмукателните колекторни тръби.

Техническа спецификация:

Тегло: 1870 гр.
Нормална стойност на потока: 40 кг./час
Работна температура: -20о до +120 о С
Налягане на предпазната клапа: 3,5 бара (350 кРа)
Работно налягане: 0,95 бара (95 кРа)
Сертификат: R 67 – Е 13 67 R – 010025

Ключ-превключвател
Изображение
Ключ-превключвателят показва:
· Типа на горивото, което се използва в момента;
· Количеството на газ в резервоара;
· Диагностиката и звукови сигнали;

Управляващо устройство /ECU/
Изображение
Контролирането и работата на газовата системата се осъществява от ECU, който се счита за неин “мозък”.

Основните функции на ECU са:

Измерване на оригиналните входящи сигнали на двигателя:

· Бензинови инжектори;
· Водна температура;
· Обороти на двигателя;
· Волтаж на акумулатора;

Измерване на входящите сигнали на системата:


· Налягане на газта;
· Водна температура на външната охладителна система на двитателя;
· Газова температура;
· Сензор за нивото на горивото;

Движещи изходящи сигнали на системата:

· Ключ-превключвател;
· Управление на газовия клапан;
· Управление на газовите инжектори;
· Деактивиране на бензиновите инжектори;
· Серийни връзки с ключ-превключвателя;
· Индикатор за нивото на горивото;
· Работа на сигналния звънец;
· Управление на компонентите и диагностиката;
· Връзка с интерфейса на софтуеъра;

В случай на обновяване на софтуеъра, е възможно да се обнови и ECU чрез РС. Възможно е също да се променят фабричните настройки по всяко време.

Техническа спецификация:

Тегло: 680 гр.
Инсталирано захранвне: от 8 до 16 V
Работна температура: от - 40 до +100о
Максимална консумация на ток: 10 А
Памет: 128 кв
Бързина на процесора: 50 MHz
Аналогови входящи сигнали: 12
Дигитални входящи сигнали: 10
Инжекторни драйвери: до 8
Изходящи клапани: 2
Серийни портове към РС и комутаторите
Свързваща букса: IP 54
Сертификат: Е 3 67 R – 016002

Газов филтър
Изображение
Той филтрира пропан-бутана в газовата му фаза. Входът на филтъра е свързан с изхода на изпарителя. Филтърът съдържа филтриращ патрон, състоящ се от навита тел и пропилен.

Това има за цел да осъществи ефективно филтриране в посока на газовия поток - отвън на вътре.

Изходът на филтъра е свързан с входа на дистрибутора.

Техническа спецификация:

Тегло: 140гр.
Степен на филтриране: 80 µмм
Максимално работно налягане: 2 бара
Сертификат за LPG: Е 13 67 R – 010

Инжекторен дистрибутор
Изображение
Инжекторният дистрибутор може да съдържа три или четири инжектора, а за шест цилиндрови автомобили се използват два три-инжекторни дистрибутора. Инжекторите се контролират от ECU.

Налягането на газта се взема от дистрибутора през дюза, която го праща до сензора за налягане.

Техническа спецификация:

Тегло: 425 гр.
Инжектори за дистрибутор: 3 или 4
Време: 1,5 мs +/- 0,2
Работна температура: от -20о до +100о С
Максимално работно налягане: 2,5 бара
Абсорбирана мощност: 0,61W при експлоатация
Тип на свързващата букса: IP 54 тип SICMA 2
Сертификат: Е13 67 R – 010167

Температурен сензор
Изображение
Температурният сензор се намира на водната циркулация непосредствено до входа за водата на редуктор-изпарителя. Приетият сигнал се изпраща до ECU и завършва серията от информация, необходима за работа на газ.

Техническа спецификация:

Тегло: 71 гр.
Тип сензор: 4,7 ohm
Свързваща букса: IP 54 тип SICMA 2

Сензор за налягане
Изображение
Сензорът за налягане изпраща ел.сигнал до ECU, който е пропорционален на разликата между газовото налягане и налягането на всмукателните колектори.

:twisted:
Последна промяна от Brock на 13 апр 2005, 15:48, променено общо 1 път.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 яну 2005, 17:43

е колко струва това чудо, че не ми се отваря страницата нещо

mag
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 29 юни 2005, 22:19
Модел на автомобила: Стара Загора
Местоположение: ford escort 1.6 16v
Status: Извън линия

Мнение от mag » 03 юли 2005, 18:44

имам я същата.само че не е инжекцион.тез където тук са по 850лв.вземах форда с нея.слагана е в Италия.Във Форд-сервиз.така е по документи.казват че ренцоланди е най доброто и по скъпо.но ще видим

dragodd
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 12 яну 2006, 18:01
Модел на автомобила: Ford Mondeo Turnier 1.8 TDI 1995
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от dragodd » 20 яну 2006, 11:11

racer11 написа:е колко струва това чудо, че не ми се отваря страницата нещо
1800 лв.
За сметка на това - никакви проблеми с вървенето и разхода.

angelmilev
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 25 фев 2006, 16:58
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16V
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от angelmilev » 25 фев 2006, 18:00

Еее! най-накрая да видя дистрибутор на Ланди в България - побъркаме тази газова! :-) Остава и да имат тестер за нея...

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта