Тишина в купето на Фокус Мк1
- k0kicha91
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тишина в купето на Фокус Мк1
От доста време чета как мога да постигна тишина в купето на Фокуса ми, но не съм и напълно сигурен дали само при мен не е така. Шумът от двигателя и бученето също от него се чуват доста силно и дразнещо в купето. Не съм се возил в друг Фокус, за да направя сравнение. Надявам се някой колега да ме позови
или поне да сподели дали при него се получава същото. Нивото на шумът наистина е доста високо и започвам много да се дразня. Знам, че имам да сменя левия (маслен) тампон със сигурност. От него се получават странните вибрации по таблото, но не мисля, че от него е и бученето. Някой правил ли е на този модел шумоизолация и относно врати, под и багажник ми е ясна процедурата, но не зная дали, ако направя тази изолация шумът отново няма да идва отпред от двигателя. Някой по-компетентен или някой справил се с това?

[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
Зависи с колко пари можеш да се разделиш? Ако имаш възможност направи цялостна шумоизолация с качествени материали при някой които си разбира от работата. Ако бюджетът е по- скромен няма да можеш да постигнеш чувствителни резултати. Ако е втория вариант препоръчвам изолация на врати, подкалници и багажник. Ще усетиш задоволителен ефект особено при движение по грапав асфалт. От гледна точка на топлоизолация можеш да направиш и тавана. Със STP излиза по около 36 лв. на врата, а багажника, тавана и подкалниците ще излязат около 300 лв. Ако не можеш да си позволиш и този вариант аз използвам, подложка за паркет (стизол) с не по- малка дебелина от 6-9 мм. Ефектът е страхатен като се има предвид и цената му около 2 лв. на м2. И на двата автомобила съм си направил вратите и подкалниците със стизол и има осезаем ефект мерен даже с шумомер, като шумът в купето намалява с около 1-1,5 db. Със STP намалява с 2-2,5 db, а с dynamat с около 3-4 db, само че при последния цената само на материалите е около 1 000 лв.
- k0kicha91
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
Nebhotep написа:Зависи с колко пари можеш да се разделиш? Ако имаш възможност направи цялостна шумоизолация с качествени материали при някой които си разбира от работата. Ако бюджетът е по- скромен няма да можеш да постигнеш чувствителни резултати. Ако е втория вариант препоръчвам изолация на врати, подкалници и багажник. Ще усетиш задоволителен ефект особено при движение по грапав асфалт. От гледна точка на топлоизолация можеш да направиш и тавана. Със STP излиза по около 36 лв. на врата, а багажника, тавана и подкалниците ще излязат около 300 лв. Ако не можеш да си позволиш и този вариант аз използвам, подложка за паркет (стизол) с не по- малка дебелина от 6-9 мм. Ефектът е страхатен като се има предвид и цената му около 2 лв. на м2. И на двата автомобила съм си направил вратите и подкалниците със стизол и има осезаем ефект мерен даже с шумомер, като шумът в купето намалява с около 1-1,5 db. Със STP намалява с 2-2,5 db, а с dynamat с около 3-4 db, само че при последния цената само на материалите е около 1 000 лв.
Изключително съм удовлетворен от пълният ти и изчерпателен отговор (за което благодаря). Мисля да ползвам евтиният вариант, тъй като няма смисъл за кола, която е на повече от 10 години да влагам толкова много пари за ограничаване на шума, тъй като го смятам за икономически неизгодно. Мисля на пролет да пробвам да направя вратите със STP, а подкалниците и багажника със подложката за паркет, за която говориш. Знам я какво представлява, но можеш ли да ми кажеш с какво се лепи или как я закрепяш за подкалниците?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
На подкалниците върху предварително почистената и обезмаслена повърхност с Meglio нанасям слой бял универсален силикон, който бързо се измирисва и след това с инструмент за прободни скоби се слагат среден размер скобички на 10-12 точки по цялата ширина на подкалника. Успех и весели празници! 

- le6o
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 ное 2013, 11:00
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
В подкалниците откъм вратите по принцип трябва да имаш нещо средно между гума и дунапрен(не знам точно какъв материал е). Виж при теб някой добър човек да не го е махнал, защото задържа влага и е предпоставка за гниене.
Поздрави
Поздрави
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
Здравей, колега. Специално за Фокус Мк1 този тампон, за който говориш, оказва огромно влияние. Аз карах две години такъв Фокус и се оказа, че тампонът е някакво менте и изпращаше доста силни вибрации и бучене в интериора. След като го смених, докато работи на място, колата не се чуваше, нямаше и никакви вибрации. На дълъг път с висока скорост, разбира се, шума е доста висок, но това си идва от високите обороти на мотора. Задължително го смени! 

........
- k0kicha91
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
Тампоните, които ми предлагат тук са на SWAG - 74лв. и "С поръчка от страната" (предполагам означава български) - 44 лева. И двата сякаш ми се струват доста евтини, за да са читави тампони. В ebay намирам тампон FEBI, нов за 110лв.Septerra написа:Здравей, колега. Специално за Фокус Мк1 този тампон, за който говориш, оказва огромно влияние. Аз карах две години такъв Фокус и се оказа, че тампонът е някакво менте и изпращаше доста силни вибрации и бучене в интериора. След като го смених, докато работи на място, колата не се чуваше, нямаше и никакви вибрации. На дълъг път с висока скорост, разбира се, шума е доста висок, но това си идва от високите обороти на мотора. Задължително го смени!
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тишина в купето на Фокус Мк1
Колега, аз реших проблема с тампон втора ръка от морга. Колата заспа, не помня колко излезе, но беше доста евтино. Мисля, че това е разумен начин. 

........
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта