Шеста скорост
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Шеста скорост
Здравейте приятели.
Както знаят някой от вас преди време махнах оригиналната си скоростна кутия на РС2000 която при 100км/ч. държеше 3000об/м. на пета скорост и я замених със скоростна кутия от 1,8ТД Ескорт която отново на 100км/ч. вече държеше 2300об./м. Сега обаче ми се наложи да разглобя скоростната си кутия понеже е счупих ,,от нормално каране,, разбира се. Та идеята ми е да променя зъбните колела на първичния и вторичния вал на пета скорост тъка, че при скорост от 100км. оборотите да са 2000. Един вид да стане шеста скорост. Дупката която ще се получи м/у четвърта и пета не ме притеснява, понеже мотора има сила а и като цяло го правя с цел икономия на гориво при дълги извънградски пътувания. Може ли някой да ми помогне с изчисляването на зъбчатките? Сегашните които на 100км държат 2300об. са на пета предавка на първичния вал 43зъба а на вторичния вал 33. На четвърта предавка на първичния вал са 36 а на вторичния са 37. Разликата м/у двете предавки е 700об. Мисълта ми е с колко трябва да увелича зъбите на първичния и с колко да намаля вторичния?
http://peigera.snimka.bg/tuning/skorost ... a-1.804475
Както знаят някой от вас преди време махнах оригиналната си скоростна кутия на РС2000 която при 100км/ч. държеше 3000об/м. на пета скорост и я замених със скоростна кутия от 1,8ТД Ескорт която отново на 100км/ч. вече държеше 2300об./м. Сега обаче ми се наложи да разглобя скоростната си кутия понеже е счупих ,,от нормално каране,, разбира се. Та идеята ми е да променя зъбните колела на първичния и вторичния вал на пета скорост тъка, че при скорост от 100км. оборотите да са 2000. Един вид да стане шеста скорост. Дупката която ще се получи м/у четвърта и пета не ме притеснява, понеже мотора има сила а и като цяло го правя с цел икономия на гориво при дълги извънградски пътувания. Може ли някой да ми помогне с изчисляването на зъбчатките? Сегашните които на 100км държат 2300об. са на пета предавка на първичния вал 43зъба а на вторичния вал 33. На четвърта предавка на първичния вал са 36 а на вторичния са 37. Разликата м/у двете предавки е 700об. Мисълта ми е с колко трябва да увелича зъбите на първичния и с колко да намаля вторичния?
http://peigera.snimka.bg/tuning/skorost ... a-1.804475
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
48:32 дава най-близко до желаните обороти като цели числа за брой зъби. Вече колко зъби ще позволят на колелата да се съберат между валовете без луфтове или натягане, няма как да се сметне без допълнителна информация за дълбочина на зъба и диаметър на колелата.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
А това съотношение на зъбите горе долу какви обороти ще държи при 100км. Защото на няколко коли гледам на 100 на шеста са към 1700-1800об. Едното е ауди А3 110к.с. и казват, че бивало горе долу имала сила. Та се чудя 2000 или 1800.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Смятах съотношенията на зъбите при 2300/2000 оборота. За 1800-1900 ще отидат към 50:30, сега нямам време да смятам с точност.peigera написа:А това съотношение на зъбите горе долу какви обороти ще държи при 100км. Защото на няколко коли гледам на 100 на шеста са към 1700-1800об. Едното е ауди А3 110к.с. и казват, че бивало горе долу имала сила. Та се чудя 2000 или 1800.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
МНОГО БЛАГОДАРЯ 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Може би същите диаметри и брой зъби, като 3-та скорост на Ескорт RS2000 mk5 - там съотношението би трябвало да е 1.5 (само че на обратно)
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Мисля, че ще е много интересен резултатът от този експеримент - никой ли няма идея как ще може да се направи?
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Много се радвам, че най-накрая е станало! Това с нуждата от по-дълга 5-та скорост е проблем при много коли.peigera написа:Вчера си направих скоростна кутия която исках пета скорост да е дълга. .. Вече при 3000об/м. колата се движи със 140км/ч. А с оригиналната си беше на 100км при тези обороти. И като тръгна на път просто колата си крещеше ,,дай ми шеста стига ме мъчи,, сега е тиха и много приятна за каране вече.
Когато намериш време да пишеш, дай повече подробности - за всички ще е интересно. Зъбните предавки по поръчка ли ти ги направиха?
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Не, така и не можах да се доверя на никой, че ще успее да ми я изработи качествено. Използвах следните материали: корпуса/кожуха / използвах от оригиналната си кутия на РС защото семерингите бяха здрави и не течаха. Първичния и вторичния вал сложих от Ескорт 1,8ТД 97г. Разбира се и по малкия диференциал на 1,8ТД Ескорт. Извадих двете зъбчатки от първичния и вторичния вал и сложих същите от Мондео 1,8Тд мк1. Дифа го оставих от Ескорта, защото е по дълъг и от Мондеовия. И при тази комбинация се получава 140/3000. Като резултат съм много доволен, колата е наистина много по спокойна в сравнение от преди (100км.ч/3000об.). Разбира се не се стряска както преди но пък и не гори както преди. Мощност има пре доволно за да се кара с удоволствие. Сега смятам да сложа и един размер и цол гуми и джанти от 195/50/15 на 195/55/16 по големи за да стане 150/3000. Не ме питайте само как се избива зъбчатката на пета от първичния вал. Много зор видях и се наби обратно с натиск на пресата 7тона. Ако някой има идея коя зъбчатка е още по дълга и става на осите на първичния и вторичния вал съм готов да я сложа. Диференциала не искам да го сменям с по дълъг защото другите ми скорости ще станат страшно дълги. Сега са 2-100км/ч. а 4-200км/ч. от това по дълго вече не искам. Освен пета да стане на 160/3000.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Ти послено направи ли 2000 оборота за 100 км/ч или горните обяснения са за предния вариант? На ескорта ми 1,3 е нещо такова - на четвърта 2000/100. Разходът беше 8/100, падна на 7/100 при други еднакви условия. Пета няма, четвърта е скоростта за каране.
Искам и на мондеото (1,8 тд) да направя така - около 2000/100. Все отлагам... доста време се борих с помпа, дюзи и други особености на поддръжаката на кола в местните условия.
Искам и на мондеото (1,8 тд) да направя така - около 2000/100. Все отлагам... доста време се борих с помпа, дюзи и други особености на поддръжаката на кола в местните условия.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1630
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: На линия
Re: Шеста скорост
Комбинация между двете кутии е варианта, който си направил.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%82%D0%B8
Поздрави
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%82%D0%B8
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Мерси обаче за момента ще изчакам. Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията. Или заради това, че наближава зима и пак са променили съотношението на пропан спрямо бутан. Ще покарам още малко и ще се уверя по точно, защото за момента не съм е засякъл както трябва /карам служебната кола/ а само два пъти на празна бутилка и слагам 10лв. и двата пъти ми даде съвсем различен разход. Лошото е , че пета не е вече толкова силна както преди, загуби още мощност.
Да почти стана 2000/100 в смисъл такъв на 100 съм на около 2100-2200об. Като това са данни от показателите на таблото.
Да почти стана 2000/100 в смисъл такъв на 100 съм на около 2100-2200об. Като това са данни от показателите на таблото.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Ако си нстройвал газовата уредба по старата кутия, сега може да имаш изненади. Може ти прегрява горивната камера, да са ти топли свещите, ... иска си настройка отново.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Не е пипана газовата. Но и няма да дам да ми я пипат, защото в Бургас няма компетентни по този въпрос. А до Варна нямам път за сега.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Разбира се, иска се разбиране какво става. И следене на работата на двигателя за да се изпипа. Подозирам бедна смес в номинален режим - типична причина за несъразмерно повишаване на разхода при нарастване на ползвания въртящ момент.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
На едно Ауди 100 2.6 се получи това. След смяна на 5-степенната кутия с 6-степенна от дизел.Тотално спря да върви и почна да гори и човека си върна старата кутия. Според мен едни 2500 оборота на 100 са добре,ако искате по-малко обороти и разход горивото е друго. И мене малко са ми множко оборотите 3000 на 100 ,ама и няма къде да бързам. Карал съм с дизелова кутия ,ами и с 2 литра мотор като подам от 2000 оборота с 80 на 5 няма никой, докато не направи едни 2500-2800 оборота. Сега излизам извънградско и рядко изкарвам 5-та, тя си върви и с 40. Но все пак бих сложил дизеловата 5 ,все пак даваше малка икономия при спокойно каране.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Май на тези обороти не му стигат Nm на двигателя и ти несъзнателно почваш да настъпваш педала, за да върви колата с исканата скорост.peigera написа:... Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията...
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
OgiDogi написа:Май на тези обороти не му стигат Nm на двигателя и ти несъзнателно почваш да настъпваш педала, за да върви колата с исканата скорост.peigera написа:... Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията...
Мислил съм си го това и когато карам го имам в предвид. Ще покарам още и ще споделя. По принцип не са му малко Nm (190) но знам ли. А и след най много месец ще имам пътуване към София и ще си покаже. Преди с дизеловата кутия с 4 човека и багаж от Бургас с 26л газ(пълна бутилка) и поддържане на 115-120км/ч. ми свършваше точно до тунела газта. Сега ще е пак толкова тежка колата и ще карам пак с тази скорост за да видя. А може и да сложа и по големите джанти до тогава.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Май още не са сменяли съотношението пропан/бутан. Ходих сега до Бургас, ама нещо ме издразни, че не държи 130 по баир и си викам я да отвия кранчето на газта четвърт-и-малко оборот - оха, добре! Обаче от Петрол-а на Пловдив (122-тия км.) не ми стигна уж пълна бутилка 24 литра до Бургас. (друг е въпросът колко е била пълна, така и не разбрах къде са им манометрите на техните колонки - но да кажем че са сериозни и не лъжат.)
-- Разбира се няма за какво да се ядосвам - всеки добър газаджия сигурно е похабил поне по цистерна газ, докато се научи. Но и аз взех да се чудя да не са сменили съотношението пропан-бутан и разни такива работи. На връщане обаче си върнах кранчето както си го бях настроил преди - "икономично". Лошото е, че като влезе в баир колата със 140 и излиза със 110. (при лек наклон нагоре си държеше скоростта де). Но разходът си дойде нормален, какъвто ми беше през цялото лято.
Очаквам по магистрала разходът ти да падне. Но по-скоро да не би да има значение, че ако не караш по магистрала, а междуградско със 100км./ч., то няма да си на 3000 об., а с 2000 въртящият момент на бензиновите двигатели е зле. (Но е рано да се каже само от две пълнения по 10 лв.)
-- Разбира се няма за какво да се ядосвам - всеки добър газаджия сигурно е похабил поне по цистерна газ, докато се научи. Но и аз взех да се чудя да не са сменили съотношението пропан-бутан и разни такива работи. На връщане обаче си върнах кранчето както си го бях настроил преди - "икономично". Лошото е, че като влезе в баир колата със 140 и излиза със 110. (при лек наклон нагоре си държеше скоростта де). Но разходът си дойде нормален, какъвто ми беше през цялото лято.
Очаквам по магистрала разходът ти да падне. Но по-скоро да не би да има значение, че ако не караш по магистрала, а междуградско със 100км./ч., то няма да си на 3000 об., а с 2000 въртящият момент на бензиновите двигатели е зле. (Но е рано да се каже само от две пълнения по 10 лв.)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шеста скорост
Естествено че ако досега е бил нужен 40% от въртящия момент за каране с определена скорост, вече ще трябва точно толкова повече, колкото се е променила кутията. Ще стане 45%. Въртящият момент е повече, но при по-ниски обороти. При което мощността остава същата като преди. Ако всичко си е наред няма нужда от повече даване на газ. Печелим от по-малкото механични загуби в двигателя и по пълнително-изпускателната система.
Лошо настроена газова уредба, центровка или неподходящи свещи. Съвсем нормално е да са нужни свещи с по-ниско топлинно число. Виж усреднената ми сметка, с която започнах.
Лошо настроена газова уредба, центровка или неподходящи свещи. Съвсем нормално е да са нужни свещи с по-ниско топлинно число. Виж усреднената ми сметка, с която започнах.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост