Десет препоръки при нощно каране!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Десет препоръки при нощно каране!
Статистиката е безжалостна: риска да попаднем в авария нощно време, е два пъти по- висок, отколкото през деня. Впрочем ако зад волана е добър водач, съблюдаващ десетте препоръки за нощно каране, рискът спада драстично.
Препоръка първа. За фаровете.
Ако автомобилът няма автоматично регулиране на фаровете или умно окачване, следящо за положението на купето, преди нощно каране регулирайте светлините собствоноръчно. При един пътник отзад, поставете коректора на фаровете в положение 1, при двама на 2, при пълно натоварване поставете на 3. Не заслепявайте попътните автомобили в огледалото. Изключвайте дългите светлини, при приближаване на автомобил!!
Препоръка втоpа. За челното стъкло.
Вднъж месечно почиствайте стъклото до кристална чистота от двете страни. Маслените наслагвания и полепналата мръсотия, абсолютно невидими приз деня, през нощта пречупват светлината на насрещните машини в заслепяващи мъглявини.
Препоръка трета. При сумрак.
Включвайте късите светлини още преди настъпване на нощта. Опасен за себе си и околните е този, който управлява без светлини в сумрак. Да се пести електроенергия е глупаво.
Препоръка четвърта. При разминаване с насрещно движение.
Заслепяването не може да се избегне, затова преди разминаването преместете крака от педала на газта върху педала на спирачката. При внезапна опасност тази мярка намалява времето за реакция при спиране.
Препоръка пета. За единия фар.
Ако насреща ви приближава един фар, може да бъде всичко: нормален мотоциклетист или ненормален автомобилист. От рано приемаме най- лошия вариант: ненормален пиян автомобилист и единствения му светещ фар е десният (най- отдалечения от нас). Затова се приготвяме да свием в банкета при необходимост.
Препоръка шеста. За идиотите.
При разминаване с идиот оставил дългите си светлини, гледайте леко настрана в банкета. Така ще избегнете пълното заслепяване.
Препоръка седма. За спусканията и изкачванията.
При наближаване на изкачване, помнете, че ако на гребена на хълма се появи насрещен автомобил, той неминуемо ще ви заслепи даже с къси светлини. Бъдете готови за това. А преди спускане, отчитайте че вие също заслепявате насрещните по аналогичен начин.
Препоръка осма. За непознатия път.
Ако през нощта се движите по непознат път всеки завой го приемайте като опасен. През нощта се съкращава ъгъла на зрение и точността на възприятията. Може да се окажете във вираж с влошено покритие, с валяща се по средата стара ламарина или др. С една дума скоростта трябва да бъде такава, че после да не се хващаме за главата и да се вайкаме, "защо така бързах"
Препоръка девета. За камионите убийци.
Избягвайте нощните камиони. Техните истински размери на винаги съвпадат с обозначенията на габаритите. Може в последния момент да забележим необозначен извънгабаритен товар, но тогава ще е късно.
Препоръка десета. За себе си
Хората не са нощни животни- тази среда ни е чужда, това особено касае зрението. При продължително нощно пътуване може да държите под езика тънък резен лимон под езика, за да повишим остротата на зрението си. Такъв способ използвали летците през втората световна война при нощни бомбардировки..
Препоръка първа. За фаровете.
Ако автомобилът няма автоматично регулиране на фаровете или умно окачване, следящо за положението на купето, преди нощно каране регулирайте светлините собствоноръчно. При един пътник отзад, поставете коректора на фаровете в положение 1, при двама на 2, при пълно натоварване поставете на 3. Не заслепявайте попътните автомобили в огледалото. Изключвайте дългите светлини, при приближаване на автомобил!!
Препоръка втоpа. За челното стъкло.
Вднъж месечно почиствайте стъклото до кристална чистота от двете страни. Маслените наслагвания и полепналата мръсотия, абсолютно невидими приз деня, през нощта пречупват светлината на насрещните машини в заслепяващи мъглявини.
Препоръка трета. При сумрак.
Включвайте късите светлини още преди настъпване на нощта. Опасен за себе си и околните е този, който управлява без светлини в сумрак. Да се пести електроенергия е глупаво.
Препоръка четвърта. При разминаване с насрещно движение.
Заслепяването не може да се избегне, затова преди разминаването преместете крака от педала на газта върху педала на спирачката. При внезапна опасност тази мярка намалява времето за реакция при спиране.
Препоръка пета. За единия фар.
Ако насреща ви приближава един фар, може да бъде всичко: нормален мотоциклетист или ненормален автомобилист. От рано приемаме най- лошия вариант: ненормален пиян автомобилист и единствения му светещ фар е десният (най- отдалечения от нас). Затова се приготвяме да свием в банкета при необходимост.
Препоръка шеста. За идиотите.
При разминаване с идиот оставил дългите си светлини, гледайте леко настрана в банкета. Така ще избегнете пълното заслепяване.
Препоръка седма. За спусканията и изкачванията.
При наближаване на изкачване, помнете, че ако на гребена на хълма се появи насрещен автомобил, той неминуемо ще ви заслепи даже с къси светлини. Бъдете готови за това. А преди спускане, отчитайте че вие също заслепявате насрещните по аналогичен начин.
Препоръка осма. За непознатия път.
Ако през нощта се движите по непознат път всеки завой го приемайте като опасен. През нощта се съкращава ъгъла на зрение и точността на възприятията. Може да се окажете във вираж с влошено покритие, с валяща се по средата стара ламарина или др. С една дума скоростта трябва да бъде такава, че после да не се хващаме за главата и да се вайкаме, "защо така бързах"
Препоръка девета. За камионите убийци.
Избягвайте нощните камиони. Техните истински размери на винаги съвпадат с обозначенията на габаритите. Може в последния момент да забележим необозначен извънгабаритен товар, но тогава ще е късно.
Препоръка десета. За себе си
Хората не са нощни животни- тази среда ни е чужда, това особено касае зрението. При продължително нощно пътуване може да държите под езика тънък резен лимон под езика, за да повишим остротата на зрението си. Такъв способ използвали летците през втората световна война при нощни бомбардировки..
Последна промяна от Nebhotep на 05 апр 2013, 21:41, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Десет препоръки при нощно каране!
Много обичах да шофирам нощем.Но откакто всички започнаха да слагат модерни ламби на фаровете си и лумпени който само на дълги могат да педалират ,рядко сядам зад волана нощем.
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Десет препоръки при нощно каране!
"Nebhotep"
Препоръка шеста. За идиотите.[/b]
При разминаване си идиот оставил дългите си светлини, гледайте леко настрана в банкета. Така ще избегнете пълното заслепяване.
Тези най-ги обичам. Когато му пресветна и невдява да смени на къси, му набивам светкавицата и въобще не ме заслепява.
Препоръка шеста. За идиотите.[/b]
При разминаване си идиот оставил дългите си светлини, гледайте леко настрана в банкета. Така ще избегнете пълното заслепяване.
Тези най-ги обичам. Когато му пресветна и невдява да смени на къси, му набивам светкавицата и въобще не ме заслепява.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 13 окт 2011, 09:59
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 zetec
- Status: Извън линия
Re: Десет препоръки при нощно каране!
Добра тема колега. Браво!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Десет препоръки при нощно каране!
Аз бих добавил още няколко препоръки, може би все по такива места се движа ама надали само аз.
11. Диви животни на пътя нощем
Досега освен куче не съм удрял друго животно на пътя, излизали са ми десетки зайци, лисици, елени, язовец и прочие. Повечето от тях именно през нощта - просто тогава са по-активни. Нека се има предвид, че ако на животинчето не му светнат очите от фаровете, може да не го видим навреме изобщо.
12. Дъжд и мокра настилка през нощта - много неприятна комбинация!
Едва ли има нужда да се обяснява как при нощно каране на мокър път разсейването на светлината от асфалта е в пъти по-малко и ефективността на фаровете силно намалява. Предвид лошото качество на светлоотразителните елементи (маркировка, мантинели и тн) е по-трудно да се ориентираме къде сме на пътя и къде са останалите участници в движението. Още повече, че капките по предното стъкло допълнително объркват картината.
13. Дупките
Докато при правите участъци на дълги светлини имаме добри шансове да видим голяма дупка навреме, то съвсем друго е на къси с насрещно движение или при мокър път. Особено след края на зимата, когато кратерите зейват и по магистралите, и по селските пътища. Може да бъдем изненадани неприятно дори на път, който познаваме добре и сме запомнили къде какви дупки има.
14. Пешеходци
Да, някои от тях носят светли дрехи. Да, някои имат светещи ивици или нещо което се забелязва отдалече. Някои дори фенерчета носят в ръка. Но има и такива, които не носят нищо и на недобре осветен път може да не ги видим изобщо! Дори в София и цял куп населени места, където уж трябва да е добре осветено навсякъде, има улици по които лампите не светят, а пешеходците си щъкат. А има и колоездачи, при които също стелтът е на ниво.
11. Диви животни на пътя нощем
Досега освен куче не съм удрял друго животно на пътя, излизали са ми десетки зайци, лисици, елени, язовец и прочие. Повечето от тях именно през нощта - просто тогава са по-активни. Нека се има предвид, че ако на животинчето не му светнат очите от фаровете, може да не го видим навреме изобщо.
12. Дъжд и мокра настилка през нощта - много неприятна комбинация!
Едва ли има нужда да се обяснява как при нощно каране на мокър път разсейването на светлината от асфалта е в пъти по-малко и ефективността на фаровете силно намалява. Предвид лошото качество на светлоотразителните елементи (маркировка, мантинели и тн) е по-трудно да се ориентираме къде сме на пътя и къде са останалите участници в движението. Още повече, че капките по предното стъкло допълнително объркват картината.
13. Дупките
Докато при правите участъци на дълги светлини имаме добри шансове да видим голяма дупка навреме, то съвсем друго е на къси с насрещно движение или при мокър път. Особено след края на зимата, когато кратерите зейват и по магистралите, и по селските пътища. Може да бъдем изненадани неприятно дори на път, който познаваме добре и сме запомнили къде какви дупки има.
14. Пешеходци
Да, някои от тях носят светли дрехи. Да, някои имат светещи ивици или нещо което се забелязва отдалече. Някои дори фенерчета носят в ръка. Но има и такива, които не носят нищо и на недобре осветен път може да не ги видим изобщо! Дори в София и цял куп населени места, където уж трябва да е добре осветено навсякъде, има улици по които лампите не светят, а пешеходците си щъкат. А има и колоездачи, при които също стелтът е на ниво.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Десет препоръки при нощно каране!
И да познаваш пътя, и дори дупките да знаеш къде са, винаги можеш да бъдеш изненадан от необозначен ремонт, при което познатата дупка е вече кратер с остри ръбове!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта