Затваряне на ел стъклата от алармата
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Затваряне на ел стъклата от алармата
Вчера си гледах схемата на алармата и видях, че има изход (-12 волта на 0.500 МА) за затваряне на стъклата при включване на алармата. Това обаче явно не е закачено при мен.
Ако някой се е занимавал с електрическото устройство за сваляне/вдигане на стъклата да даде идея как да се свърже, или да посочи къде да се види ел схемата на това устройство.
Ако някой се е занимавал с електрическото устройство за сваляне/вдигане на стъклата да даде идея как да се свърже, или да посочи къде да се види ел схемата на това устройство.
- TURBOTO
- потребител
- Мнения: 644
- Регистриран: 01 май 2007, 13:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
То хубаво имаш извод на алармата,обаче нямаш самия модул който управлява вдигането и свалянето на стъклата.Мисля,че цената му е около 50-60 лева и се поставя допълнително.Доколкото съм чел трябва да бъдеш много внимателен с тези устройства тъй като някой от тях не изключват когато стъклото достигне горния край на вратат,тоест моторчето продължава да работо и има опасност или да изгори или да счупи някое зъбно колело 


-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
А ако сложиш реленце и го вържеш към бутоните на вратата? Така мисля, че ще избегнеш проблема с изключването на моторчето, защото то изключва след 3 сек. при натиснат бутона и затворен прозорец (поне на повечето коли е така). А едно подобно реленце не струва 50 лв.
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
http://www.topspeed.bg/product.php?iid=1239" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Това си монтирах миналата година,работи перфектно. Ето и темата: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=10948" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Дааа ясно ми е вече, ето това ще си поръчам
http://topspeed.bg/product.php?iid=1660" onclick="window.open(this.href);return false;
От неговата схема
http://topspeed.bg/album/65bfdb234a7ec2 ... 9a01c3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
е видно че импулс за задействане на модула може да се вземе и от електрическата брава, подава се на единия тригер в зависимост от това как бравата заключва - с плюс ли минус, мога да взема и от алармата на - тригера
Някой да знае във Варна дали мога да го купя ?
http://topspeed.bg/product.php?iid=1660" onclick="window.open(this.href);return false;
От неговата схема
http://topspeed.bg/album/65bfdb234a7ec2 ... 9a01c3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
е видно че импулс за задействане на модула може да се вземе и от електрическата брава, подава се на единия тригер в зависимост от това как бравата заключва - с плюс ли минус, мога да взема и от алармата на - тригера
Някой да знае във Варна дали мога да го купя ?
- eizo
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:24
- Модел на автомобила: Escort 1.8D, 1993
- Местоположение: София - Видин
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Могат да ти го изпратят с куриер, няма да ти излезе много скъпо ако го няма във Варна.
Принципно и аз мога да ти го взема от София, но пак трябва да ти го изпратя с куриер...
Принципно и аз мога да ти го взема от София, но пак трябва да ти го изпратя с куриер...
No Guts No Glory
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Модула струва около 15-20 лева според зависи дали е за 2 или 4 стъкла....слага се елементарно то си има схема за поставяне.....ако искаш най-добре отиди при някой който се занимава с аларми и ще ти го сложи.....
Трябва ти само модул нищо повече
Или взимаш импулс от централното на колата или алармата на самия модул си има извод за импулса.....
Успех
Трябва ти само модул нищо повече

Или взимаш импулс от централното на колата или алармата на самия модул си има извод за импулса.....
Успех
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Моята аларма е българска за 50лв и има вграден модул за стъкла.
Обаче на фордовете ел стъклата не са с постоянно напрежение,а само при контакт.Така,че за да се вдигат стъклата с алармата трябва да се "обърне" инсталацията към постоянен източник.
Обаче на фордовете ел стъклата не са с постоянно напрежение,а само при контакт.Така,че за да се вдигат стъклата с алармата трябва да се "обърне" инсталацията към постоянен източник.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Така е, стъклата имат напрежение само когато е даден контакт, но аз имам електрически брави на които има изведено винаги напрежение. Това е така защото ако отключвам с ключа се задейства ел бравата. Така че няма проблем, пък и импулса за стъклата може да се вземе от там, когато се задейства машинката за заключване. Не са необходими никакви други кабели от вратата към таблото.mrdds написа:Моята аларма е българска за 50лв и има вграден модул за стъкла.
Обаче на фордовете ел стъклата не са с постоянно напрежение,а само при контакт.Така,че за да се вдигат стъклата с алармата трябва да се "обърне" инсталацията към постоянен източник.
Проблема е само в съмнението ми, че тези устройства за затваряне нямат токова защита, но ще видя.
Между другото е напълно възможно да се изработи такова устройство в домашни условия, принципа е ясен, таймер, токова защита и изпълнителни релета. Но дали си струва труда и времето е друг въпрос. Иначе за 2 врати са 15-16 лв с транспортните разходи 20 лв.
.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
За тези които желаят да си монтират сами модул за затваряне на стъклата давам следната информация.
От проучените схеми на автомобила и устройството считам следното:
Закупения модул се продава със схема за свързване, от нея не става ясно как да свържем изпълнителните релета към моторчето. Дава се че се прекъсва единия кабел към моторчето и се съединяват към устройството, но кой точно и къде не става ясно, това е така защото устройствата са разработени за различни автомобили.
Трябва да се има предвид, че в нормално (неутрално) състояние бутоните за управление на стъклата замасяват и двата кабела към моторчето (това е за Фиеста и трябва да се проверява с мултицет дали е така). При включване нагоре/надолу просто се разменя поляритета на напрежението към моторчето и то се върти в едната или другата посока.
Да се има предвид и това, че при изключено запалване от контактния ключ на бутоните липсва напрежение.
Изпълнителното реле на устройството за всеки прозорец има 3 пера с контактни пъпки (с изводи на платката за свързване), при нормално състояние, без устройството да е включено се търси кое перо е комутиращото (условно да го наречем А), т.е. това която при включване/изключване осъществява контакт ту с едното ту с другото перо. След това се намира второто перо (условно да го наречем В) което в изключено състояние осъществява контакт с перо А, третото да го наречем перо С. На платката са изведени А и В.
Опитно с мултицет установяваме на коя клема на бутона (респективно кабел) се подава плюса за да се завърти моторчето по посока вдигане на стъклото. Да наречем този кабел D.
Свързването се осъществява по следния начин: Прекъсва се кабел D, от страната на моторчето кабела се свързва с извода на перо А (комутиращото), от страната на бутона кабел D се свързва с перо В. Така при неработещо устройство нормално затворените контакти на пера А и В обезпечават нормално функциониране от бутоните.
Тогава когато се задейства устройството, перо А се комутира с перо С, разединява А и В и моторчето по кабел D получава положително напрежение през устройството, стъклото се вдига.
Задължително съединете извод Ignition (ACC +) с напрежение подавано от контактния ключ (от подходящо место). Целта е когато сме на контактен ключ, това напрежение блокира устройството и то не може да се включи от неволно задействане на дистанционното.
При изключване на контактния ключ устройството се деблокира и тогава когато се подаде управляващ импулс на тригерите при активиране на алармата(+ или - в зависимост от изхода на алармата) устройството вдига прозорците, последователно на два паса.
Устройството се захранва с постоянно напрежение на съответните клеми Ground, +12 V (Black, Red )за да е в готовност и да обезпечи необходимия ток за моторчетата.
Ако не съм прав ме корегирайте.
От проучените схеми на автомобила и устройството считам следното:
Закупения модул се продава със схема за свързване, от нея не става ясно как да свържем изпълнителните релета към моторчето. Дава се че се прекъсва единия кабел към моторчето и се съединяват към устройството, но кой точно и къде не става ясно, това е така защото устройствата са разработени за различни автомобили.
Трябва да се има предвид, че в нормално (неутрално) състояние бутоните за управление на стъклата замасяват и двата кабела към моторчето (това е за Фиеста и трябва да се проверява с мултицет дали е така). При включване нагоре/надолу просто се разменя поляритета на напрежението към моторчето и то се върти в едната или другата посока.
Да се има предвид и това, че при изключено запалване от контактния ключ на бутоните липсва напрежение.
Изпълнителното реле на устройството за всеки прозорец има 3 пера с контактни пъпки (с изводи на платката за свързване), при нормално състояние, без устройството да е включено се търси кое перо е комутиращото (условно да го наречем А), т.е. това която при включване/изключване осъществява контакт ту с едното ту с другото перо. След това се намира второто перо (условно да го наречем В) което в изключено състояние осъществява контакт с перо А, третото да го наречем перо С. На платката са изведени А и В.
Опитно с мултицет установяваме на коя клема на бутона (респективно кабел) се подава плюса за да се завърти моторчето по посока вдигане на стъклото. Да наречем този кабел D.
Свързването се осъществява по следния начин: Прекъсва се кабел D, от страната на моторчето кабела се свързва с извода на перо А (комутиращото), от страната на бутона кабел D се свързва с перо В. Така при неработещо устройство нормално затворените контакти на пера А и В обезпечават нормално функциониране от бутоните.
Тогава когато се задейства устройството, перо А се комутира с перо С, разединява А и В и моторчето по кабел D получава положително напрежение през устройството, стъклото се вдига.
Задължително съединете извод Ignition (ACC +) с напрежение подавано от контактния ключ (от подходящо место). Целта е когато сме на контактен ключ, това напрежение блокира устройството и то не може да се включи от неволно задействане на дистанционното.
При изключване на контактния ключ устройството се деблокира и тогава когато се подаде управляващ импулс на тригерите при активиране на алармата(+ или - в зависимост от изхода на алармата) устройството вдига прозорците, последователно на два паса.
Устройството се захранва с постоянно напрежение на съответните клеми Ground, +12 V (Black, Red )за да е в готовност и да обезпечи необходимия ток за моторчетата.
Ако не съм прав ме корегирайте.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Дай една снимка на устройството и на ел.схемата. Че аз имам такова, ама работи и при заключване на вратите от вътре - гадост. Очевидно алармаджията не го е вързал за света, а така или иначе ще сменям окабеляването на вратите - поне да го оправя като прехвърлям кабелите.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
което значи че е подал импулс от ел бравата на тригера (Trigger) , а трябва от алармата (ако обаче имаш такъв изход там)debug написа:Дай една снимка на устройството и на ел.схемата. Че аз имам такова, ама работи и при заключване на вратите от вътре - гадост. Очевидно алармаджията не го е вързал за света, а така или иначе ще сменям окабеляването на вратите - поне да го оправя като прехвърлям кабелите.
Ето схема
http://topspeed.bg/album/65bfdb234a7ec2 ... 9a01c3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Мерси. Ще видя как точно го е свързал като почна прехвърлянето.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Изрових си схемата, оказа се, че моят модул няма такъв изход за напрежение от контактния ключ.
Само 12 волта и маса, сигнал за задействане + и -, и четирите кабела за управлението на моторчетата. Остава да проследя откъде взима сигнал. Най-вероятно обаче е вързан заедно с алармата към кабела, който управлява заключването. Така като заключа ръчно там има напрежение (управляване на другата врата) и се задейства вдигането. Изникват ми два - три варианта:
1. Да го направя с диод, нямам представа с какви стойности да бъде той. Така ще се задейства при включване на алармата, но не и при заключване на вратата. От една страна ми решава проблема със задействането отвътре, но ми се губи " комфорт" функцията - вдигане на джамовете при заключване с ключ, а не с алармата.
2. Реле - захранване през нормално затворен контакт, а когато запаля колата да отваря и да прекъсва захранването на модула. Ще се усложни обаче схемата, не знам колко ще е надеждно (кога ще му нагорят контактите на това реле).
3. Да сменя модула с такъв като твоя, 30 кинта вътрешно за сегашния модул.
Предложения?

1. Да го направя с диод, нямам представа с какви стойности да бъде той. Така ще се задейства при включване на алармата, но не и при заключване на вратата. От една страна ми решава проблема със задействането отвътре, но ми се губи " комфорт" функцията - вдигане на джамовете при заключване с ключ, а не с алармата.
2. Реле - захранване през нормално затворен контакт, а когато запаля колата да отваря и да прекъсва захранването на модула. Ще се усложни обаче схемата, не знам колко ще е надеждно (кога ще му нагорят контактите на това реле).
3. Да сменя модула с такъв като твоя, 30 кинта вътрешно за сегашния модул.
Предложения?
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Този изход за напрежение от контактния ключ (който нямаш) е именно за това, да блокира действието на модула когато сме на контакт (респ. когато заключваме вратите отвътре при движение).
твоето (тригера) е вързано към кабела, който управлява заключването. При подаване напрежение на елключалките се задейства и модула.
Можеш да си го направиш много просто както си написал в точка 2, но малко по различна комутация. Взимаш едно реле за 12 волта, прекъсваш кабела за задействане на тригера (този който взима напрежението от ел.бравата) и го прекарваш през нормално затворените контакти на релето, бобинката на релето вързваш на маса и другия край към контактния ключ (най добре след главното реле). По този начин при включване на запалването няма да работи модула, при изгасяне вече ще работи както досега от алармата и от заключване с ключа. През релето протича само тока на задействане на тригера (нищожен) така че няма опасност да залепне, самото реле го монтираш във вратата, като пускаш само един кабел към таблото с уредите или там където ти са релетата, или директно на контактния ключ
Това става обаче ако захранването на модула + 12 волта е реализирано отделно, а не пак от елбравата (което и не е редно защото натоварва с тока тази магистрала брави+ел.стъкла) вярвам да не е така.
твоето (тригера) е вързано към кабела, който управлява заключването. При подаване напрежение на елключалките се задейства и модула.
Можеш да си го направиш много просто както си написал в точка 2, но малко по различна комутация. Взимаш едно реле за 12 волта, прекъсваш кабела за задействане на тригера (този който взима напрежението от ел.бравата) и го прекарваш през нормално затворените контакти на релето, бобинката на релето вързваш на маса и другия край към контактния ключ (най добре след главното реле). По този начин при включване на запалването няма да работи модула, при изгасяне вече ще работи както досега от алармата и от заключване с ключа. През релето протича само тока на задействане на тригера (нищожен) така че няма опасност да залепне, самото реле го монтираш във вратата, като пускаш само един кабел към таблото с уредите или там където ти са релетата, или директно на контактния ключ
Това става обаче ако захранването на модула + 12 волта е реализирано отделно, а не пак от елбравата (което и не е редно защото натоварва с тока тази магистрала брави+ел.стъкла) вярвам да не е така.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Захранването е отделно, взето си е от акумулатора заедно с това на алармата. За да не прекарвам кабели във вратите съм променил малко инсталацията и съм прекъснал ел.стъклата в централния сноп вътре в самата кола. Това с тригера е тарикатско, може би ще го направя така като ми остане време пак да разглобявам таблото, че всичко ми е скрит монтаж 

- supernatural
- потребител
- Мнения: 150
- Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
- Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
- Местоположение: vraca
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
zna4i tazi ecstra na men mi izleze, kam 4 lv, kato si imah i 3 releta, a alarmata mi e za 38 lv ot ilienci, prisposobih q saamora4no da vdiga staklata, s s 3 releta i 2 izklu4vatelq
dvata izklu4vatelq sa prekasva4i koito se montirat v vratata pod stakloto ta kato se vdigne, da prekasne verigata i da ne tovari motor4eto, a reletata prekasvat plusa ot botonite za staklata, da nestava kaso, i raboti bez gre6ka, a tretoto rele ee varzano za alarmata kato se zaklu4i kolata podava tok kam staklata, prosta rabota



- PoMeO
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 22 юни 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v zetec '01
CT 7722 AH - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Малко стара тема, но ще се включа с едно запитване:) Колата ми е Фокус 2001-ва с 4 ел.стъкла и тази функция работи само при заключване на колата се затварят стъклата, но при отключване не се отварят. Някой да знае къде може да е проблема?
Господ на небето, Форд на шосето..!!!
http://pome0.snimka.bg/automobiles/moq- ... 6.15746189" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pome0.snimka.bg/automobiles/moq- ... 6.15746189" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
По принцип едва ли е много удачно да ти се отварят всички стъкла като си отключиш колата, особено зимата. Не съм чул някой да има тая екстра на алармата.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Затваряне на ел стъклата от алармата
Това не е проблем, а нормалната работа на тази системаPoMeO написа:Малко стара тема, но ще се включа с едно запитване:) Колата ми е Фокус 2001-ва с 4 ел.стъкла и тази функция работи само при заключване на колата се затварят стъклата, но при отключване не се отварят. Някой да знае къде може да е проблема?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта