акумулатор
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
акумулатор
колеги решил съм да сложа на сиерката акомулатор 75-80А,според вас прекалявам ли много или е добре
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: акумулатор
Слагай го без да мислиш.jojo написа:...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Не е вярно че с по-голям ще го караш незареден -няма да се впускам в подробности но смело го слагай и не му мисли!На моята и дават че е за 44 ач но аз слагам 60 щото нямам пари за по-голям!Спредишния карах 7 години до преди няколко месеца беше на СТАРТ и до края нямах проблеми ни зиме ни лете докато спря изведнъж и туйто!Представи си бутилка с вода примерно 1л,жаден си и изпиваш половин литър и половината остава и после като намериш чешма доливаш,Но после като вървиш и си по-жаден и ти се пие литър и половина няма откъде да ги вземеш до следващата чешма дали ще удържиш!Ако беше с двулитрова бутилка щеше да си рахат и да имаш още да лочиш до следващата чешма нали!Това е образен пример с акумулатора-колата е пресметната че за консумацията и това динамо което е сложено ще компенсира загубите и ще дозарежда акумулатора!При по-голям капацитет на батерията то ще вязтановява загубите но при нужда на повече енергия по-големия акумулатор ще може да я отдаде и динамото после ще я възтанови но с малък капацитет бързо ще увяхне и после кво правим?Мисля че бях що годе ясен за кво става въпрос
Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Превъзходен пример!!!!
Позволявам си само да добавя, че по-малкият дебит/ампераж на чешмата/алтернаторът изобщо не е проблем.
И още един + на акумулатора с по-голям капацитет:
Един от основните фактори за дълготрайност на стартерната батерия е скоростта на разреждане, а очевидно е кой ще се разрежда по-бавно

Позволявам си само да добавя, че по-малкият дебит/ампераж на чешмата/алтернаторът изобщо не е проблем.
И още един + на акумулатора с по-голям капацитет:
Един от основните фактори за дълготрайност на стартерната батерия е скоростта на разреждане, а очевидно е кой ще се разрежда по-бавно

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
е и аз така съм решил да си сложа 75Ah за мен си е по сигурно,а като има и газ си е направо доста полезно.в момента се опитвам да съживя един 60Ач но,новото си е ново.предложете и някакви модели и съответно цени,ориентировачно аз гледах МОНБАТ 75Ач -170лв,60 беше около 120,ама и също на ИСКРА 75Ач -165.и двата родни кажете кой е по добър а и казвайте и други производители с по ниски цени.
постваното от мен не е с рекламна цел,а ориентировачно за помощ
постваното от мен не е с рекламна цел,а ориентировачно за помощ
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
И е точно така.AX!S написа:Това е коментирано нееднократно. Акумулатор с доста по-голям капацитет от предписания от производителя не е от полза. Ако алтернатора е слаб за този акумулатор, той никога няма да успява да поддържа необходимото напрежение в акумулатора и в крайна сметка караш с голям и разреден акумулатор.
Защо смятате че за определен вид автомобил,производитела препоръчва определен ампераж акумолатор...генератора си има капацитет на зареждане.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
borko 30, между чешмата, водата, и тока в акумулаторите батерии има голяма разлика. Особено зимата. Говоря ти от опит, не само от теория, но по принцип и теорията показва същото. При ниски температури напрежението в акумулатора пада неимоверно, особено ако колата не се кара примерно 2 дни. В този случай ако ще и 200 Ah да имаш - все тая. Даже по-лошо, защото трябва да караш колата цял ден, за да живне тоя акумулатор за повече от час-два при изгасен двигател. Ако сложиш 60 Ah вече става съвсем друго, цифрите са произволни. Не мога да разбера защо много хора гледат на алтернатора (та и на акумулатора) като на източник на неограничено количество безплатен ток. Помисли по въпроса освен захранващ източник (при нормален заряд), не е ли акумулатора и консуматор?
Иначе ако ще си говорим за пиене, нека не е на вода, моля ти се
cocoff, какво те кара да мислиш, че малкия акумулатор се разрежда по-бързо от големия при работещ алтернатор??? Ако става такова нещо, значи алтернатора е за смяна, не акумулатора, нали се сещаш
От по-големия акумулатор има полза само като ходите на палатка да ви бачка по-дълго телевизора и подвижната лампа 
Иначе ако ще си говорим за пиене, нека не е на вода, моля ти се

cocoff, какво те кара да мислиш, че малкия акумулатор се разрежда по-бързо от големия при работещ алтернатор??? Ако става такова нещо, значи алтернатора е за смяна, не акумулатора, нали се сещаш


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой колко дълго не си е карал колата, колко градуса е навън и в гаража, кой на какви обороти си кара колата, колко ампера му е алтернатора след поредния ремонт/смяна и пр. са безкрайно условни и променливи величини (щото някой може да си гаси колата на всеки светофар). Затова производителите по цял свят използват 4-5 показателя, които характеризират акумулаторите. Най важният показател е този, около който се завърта приказката - т.н. "резервен капацитет". Измерва се с времето, за което напрежението на напълно зареден акумулатор ще падне до 10.5V при приложен товар от 25А и околна температура 20 С. В нашия случай е ясно кой е с по-голям РК.
Ако алтернаторът е 70А, а акумулаторът - 100А, последният просто ще се зарежда по-бавно. Проблем ще има ако при всяко качване в колата веднага пускаш дългите, мъгливите, нагревателите на предното и задното стъкло, вентилацията на макс., уредбата от 4х500 W-също на макс. и ей така за разкош си свиркаш с клаксона... и това всичко всеки ден докато пътуваш до работата и обратно
Ако алтернаторът е 70А, а акумулаторът - 100А, последният просто ще се зарежда по-бавно. Проблем ще има ако при всяко качване в колата веднага пускаш дългите, мъгливите, нагревателите на предното и задното стъкло, вентилацията на макс., уредбата от 4х500 W-също на макс. и ей така за разкош си свиркаш с клаксона... и това всичко всеки ден докато пътуваш до работата и обратно

Последна промяна от cocoff на 20 окт 2007, 11:28, променено общо 3 пъти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Като се замисля си прав. Имам място в багажника, мисля да сложа два акумулатора, стотачки, та да си имам ток и за вкъщи. Производителите на автомобили да си заврат предписанията... какво ли разбират пък те от коли. 
Малко встрани от темата, но няма думи като "ампераж", "волтаж", "омаж" и т.н. Има големина на тока, напрежение, съпротивление и т.н.

Малко встрани от темата, но няма думи като "ампераж", "волтаж", "омаж" и т.н. Има големина на тока, напрежение, съпротивление и т.н.
Последна промяна от AX!S на 20 окт 2007, 11:28, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това, за което говорш е т.н. CCA - ампераж при студен старт (Cold cranking amps), също много важен показател=количеството ампери, които акумулаторът може да отдаде за 30 сек., без напрежението му да падне под 7.2V; мери се на минус 20 С.
А заводът не слага висококапацитивни акумулатори масово, щото за всеки чарк си има пърформанс показател=съотношение цена/качество.
п.п. Понякога разговорно вместо „сила на тока“ се използва израза „ампераж“, аналогично на израза „волтаж“ за електрическо напрежение.

Взето от http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%BE%D0%BA" onclick="window.open(this.href);return false;
А заводът не слага висококапацитивни акумулатори масово, щото за всеки чарк си има пърформанс показател=съотношение цена/качество.
п.п. Понякога разговорно вместо „сила на тока“ се използва израза „ампераж“, аналогично на израза „волтаж“ за електрическо напрежение.


Взето от http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%BE%D0%BA" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
...
Ам аз дето алтернатора ми е 55А и акумулатора 62Ah /и двете абсолютно изправни/, а само усилвателя ми гълта 100А. На запален автомобил напрежението стига до 9.8 волта
След зимата минавам на 75Аh акумулатор и 90А динамо /тъкмо сега съм издебнал от един Голф 3 - марка Бош/, да ми е мирна главата.

След зимата минавам на 75Аh акумулатор и 90А динамо /тъкмо сега съм издебнал от един Голф 3 - марка Бош/, да ми е мирна главата.
Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: акумулатор
Слагай и въобще не се притеснявай, но за по-голям просто няма смисъл не, че със 100А ще имаш проблем. Нали не искаш да си електромобилjojo написа:колеги решил съм да сложа на сиерката акомулатор 75-80А,според вас прекалявам ли много или е добре

Това с водата ме изкефи

Небойте се роби Спартак е с вас!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж тук : http://amplitron.hit.bg/Spec.htmlewgeny написа:Ти 100А знаеш ли какво е? Това е мноого нещо за усилвател.
Моделът е CA4200S - MAX input current draw (14V,2Ohm) = 117 A
Щом 100А предпазител топи като масло




Е ли правото право?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта