акумулатор

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

акумулатор

Мнение от jojo » 18 окт 2007, 23:33

колеги решил съм да сложа на сиерката акомулатор 75-80А,според вас прекалявам ли много или е добре

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 19 окт 2007, 08:37

еми не че прекаляваш, ама може и с по-малко :lol: моя е 62

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 19 окт 2007, 09:10

Това е коментирано нееднократно. Акумулатор с доста по-голям капацитет от предписания от производителя не е от полза. Ако алтернатора е слаб за този акумулатор, той никога няма да успява да поддържа необходимото напрежение в акумулатора и в крайна сметка караш с голям и разреден акумулатор.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 19 окт 2007, 09:29

Дааа, лошо е по-голям. 50 Ач са напълно достатъчни.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 окт 2007, 17:25

аз съм с дизелов 100 авпера и си работи като хората.. ама вече умира той милия е на 5 години просто нямах друг и си сложих този :P

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: акумулатор

Мнение от cocoff » 19 окт 2007, 18:24

jojo написа:...
Слагай го без да мислиш.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 19 окт 2007, 20:29

Не е вярно че с по-голям ще го караш незареден -няма да се впускам в подробности но смело го слагай и не му мисли!На моята и дават че е за 44 ач но аз слагам 60 щото нямам пари за по-голям!Спредишния карах 7 години до преди няколко месеца беше на СТАРТ и до края нямах проблеми ни зиме ни лете докато спря изведнъж и туйто!Представи си бутилка с вода примерно 1л,жаден си и изпиваш половин литър и половината остава и после като намериш чешма доливаш,Но после като вървиш и си по-жаден и ти се пие литър и половина няма откъде да ги вземеш до следващата чешма дали ще удържиш!Ако беше с двулитрова бутилка щеше да си рахат и да имаш още да лочиш до следващата чешма нали!Това е образен пример с акумулатора-колата е пресметната че за консумацията и това динамо което е сложено ще компенсира загубите и ще дозарежда акумулатора!При по-голям капацитет на батерията то ще вязтановява загубите но при нужда на повече енергия по-големия акумулатор ще може да я отдаде и динамото после ще я възтанови но с малък капацитет бързо ще увяхне и после кво правим?Мисля че бях що годе ясен за кво става въпрос
Форд е колата на шампионите!!!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 окт 2007, 22:35

Превъзходен пример!!!! *00134*
Позволявам си само да добавя, че по-малкият дебит/ампераж на чешмата/алтернаторът изобщо не е проблем.
И още един + на акумулатора с по-голям капацитет:
Един от основните фактори за дълготрайност на стартерната батерия е скоростта на разреждане, а очевидно е кой ще се разрежда по-бавно :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 19 окт 2007, 22:49

е и аз така съм решил да си сложа 75Ah за мен си е по сигурно,а като има и газ си е направо доста полезно.в момента се опитвам да съживя един 60Ач но,новото си е ново.предложете и някакви модели и съответно цени,ориентировачно аз гледах МОНБАТ 75Ач -170лв,60 беше около 120,ама и също на ИСКРА 75Ач -165.и двата родни кажете кой е по добър а и казвайте и други производители с по ниски цени.

постваното от мен не е с рекламна цел,а ориентировачно за помощ

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 20 окт 2007, 00:23

AX!S написа:Това е коментирано нееднократно. Акумулатор с доста по-голям капацитет от предписания от производителя не е от полза. Ако алтернатора е слаб за този акумулатор, той никога няма да успява да поддържа необходимото напрежение в акумулатора и в крайна сметка караш с голям и разреден акумулатор.
И е точно така.
Защо смятате че за определен вид автомобил,производитела препоръчва определен ампераж акумолатор...генератора си има капацитет на зареждане.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 окт 2007, 00:54

недей монбат слаби са.. личен опит просто казвам .. Искра или Старт .. те са си доста качествени .. изберете българското НО НЕ И МОНБАТ! На баща ми е на 3 години и от 1 година едвам едвам работи.. мисля ,че тай зима няма да успее да я преживее..

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 20 окт 2007, 01:22

borko 30, между чешмата, водата, и тока в акумулаторите батерии има голяма разлика. Особено зимата. Говоря ти от опит, не само от теория, но по принцип и теорията показва същото. При ниски температури напрежението в акумулатора пада неимоверно, особено ако колата не се кара примерно 2 дни. В този случай ако ще и 200 Ah да имаш - все тая. Даже по-лошо, защото трябва да караш колата цял ден, за да живне тоя акумулатор за повече от час-два при изгасен двигател. Ако сложиш 60 Ah вече става съвсем друго, цифрите са произволни. Не мога да разбера защо много хора гледат на алтернатора (та и на акумулатора) като на източник на неограничено количество безплатен ток. Помисли по въпроса освен захранващ източник (при нормален заряд), не е ли акумулатора и консуматор?
Иначе ако ще си говорим за пиене, нека не е на вода, моля ти се :lol:

cocoff, какво те кара да мислиш, че малкия акумулатор се разрежда по-бързо от големия при работещ алтернатор??? Ако става такова нещо, значи алтернатора е за смяна, не акумулатора, нали се сещаш :P От по-големия акумулатор има полза само като ходите на палатка да ви бачка по-дълго телевизора и подвижната лампа :wink:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 20 окт 2007, 11:12

Кой колко дълго не си е карал колата, колко градуса е навън и в гаража, кой на какви обороти си кара колата, колко ампера му е алтернатора след поредния ремонт/смяна и пр. са безкрайно условни и променливи величини (щото някой може да си гаси колата на всеки светофар). Затова производителите по цял свят използват 4-5 показателя, които характеризират акумулаторите. Най важният показател е този, около който се завърта приказката - т.н. "резервен капацитет". Измерва се с времето, за което напрежението на напълно зареден акумулатор ще падне до 10.5V при приложен товар от 25А и околна температура 20 С. В нашия случай е ясно кой е с по-голям РК.
Ако алтернаторът е 70А, а акумулаторът - 100А, последният просто ще се зарежда по-бавно. Проблем ще има ако при всяко качване в колата веднага пускаш дългите, мъгливите, нагревателите на предното и задното стъкло, вентилацията на макс., уредбата от 4х500 W-също на макс. и ей така за разкош си свиркаш с клаксона... и това всичко всеки ден докато пътуваш до работата и обратно :D
Последна промяна от cocoff на 20 окт 2007, 11:28, променено общо 3 пъти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 20 окт 2007, 11:23

Като се замисля си прав. Имам място в багажника, мисля да сложа два акумулатора, стотачки, та да си имам ток и за вкъщи. Производителите на автомобили да си заврат предписанията... какво ли разбират пък те от коли. :twisted:
Малко встрани от темата, но няма думи като "ампераж", "волтаж", "омаж" и т.н. Има големина на тока, напрежение, съпротивление и т.н.
Последна промяна от AX!S на 20 окт 2007, 11:28, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 20 окт 2007, 11:25

Това, за което говорш е т.н. CCA - ампераж при студен старт (Cold cranking amps), също много важен показател=количеството ампери, които акумулаторът може да отдаде за 30 сек., без напрежението му да падне под 7.2V; мери се на минус 20 С.
А заводът не слага висококапацитивни акумулатори масово, щото за всеки чарк си има пърформанс показател=съотношение цена/качество.

п.п. Понякога разговорно вместо „сила на тока“ се използва израза „ампераж“, аналогично на израза „волтаж“ за електрическо напрежение. :P :P
Взето от http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%BE%D0%BA" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

...

Мнение от amonev » 22 окт 2007, 23:41

Ам аз дето алтернатора ми е 55А и акумулатора 62Ah /и двете абсолютно изправни/, а само усилвателя ми гълта 100А. На запален автомобил напрежението стига до 9.8 волта :shock:

След зимата минавам на 75Аh акумулатор и 90А динамо /тъкмо сега съм издебнал от един Голф 3 - марка Бош/, да ми е мирна главата.
Е ли правото право?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 23 окт 2007, 17:21

Ти 100А знаеш ли какво е? Това е мноого нещо за усилвател.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
_George_
потребител
потребител
Мнения: 412
Регистриран: 01 авг 2007, 18:56
Модел на автомобила: Mondeo MK3 2.5i V6 24V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от _George_ » 23 окт 2007, 17:35

venom4o написа: .. изберете българското НО НЕ И МОНБАТ!
не съм съгласен с това :twisted:
Изображение

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: акумулатор

Мнение от aaleks » 23 окт 2007, 19:29

jojo написа:колеги решил съм да сложа на сиерката акомулатор 75-80А,според вас прекалявам ли много или е добре
Слагай и въобще не се притеснявай, но за по-голям просто няма смисъл не, че със 100А ще имаш проблем. Нали не искаш да си електромобил :wink: !

Това с водата ме изкефи :lol: , браво за остроумието.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amonev » 24 окт 2007, 10:48

ewgeny написа:Ти 100А знаеш ли какво е? Това е мноого нещо за усилвател.
Виж тук : http://amplitron.hit.bg/Spec.html

Моделът е CA4200S - MAX input current draw (14V,2Ohm) = 117 A

Щом 100А предпазител топи като масло :D Made in BG :P

:!: Забравих да спомена че акумулатора ми е Монбат - на 5 г. е, и при тест с товарна вилка 350А, не пада под 9.1 волта ... което си е рекорд за тази възраст :!:
Е ли правото право?

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта