Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
На баща ми Фокуса също така е Anniversary. Мъчим се доста време да му задействаме едни LED светлини, които му ги донесох от Германия. Оказа се, че от МФ отказаха да ги монтират поради факта, че не са "оригинални компоненти". Няма по-голяма глупост от моя гледна точка, клиента плаща, а ти му отказваш. От горе на всичкото продължават да се продават автомобили в България, които не отговарят напълно на европейските директиви. Четох някъде в Ауто Билд, че от 02.2011 г. производителите са задължени да произвеждат автомобили с вградени автоматични дневни светлини. Да, ама не... На баща ми е произведен 05.2011, а няма.synthez 3D написа:Колега,щом Фокуса е от 2010,няма да стане по този начин.Проблема е,че ги няма куплунзите в гнездата за релето и на 1 и 26 крак, за моста.Преди да купиш частите трябваше да погледнеш дали има крачета в гнездата.По-горе сме писали за подобни липси в инсталацията на определени автомобили. Понеже и аз имам вече същото Aniversary, само че от 2011,първото нещо,което проверих беше това и се оказа,че при мен също липсват крачетата за релето.Разбира се те могат да се добавят и заводската схема ще заработи,но това е свързано с разглобяване на GEM модула,а това е доста работа.Сега умувам как да го направя по друг начин,без намеса в електрическата схема,заради гаранцията.Щом стигна до някакъв резултат ще пиша какво е решението.
В сервиза на МФ даже не можаха да ни кажат от къде да вземем управляващ плюс и как да ги активираме, просто вдигнаха рамене и казаха, че не могат да направят нищо! Поне успокоението ни е, че няма да ни отпадне гаранцията стига да не отваряме тоя GEM модул.
Та да обясня по-добробно какви аномалии се получиха при инсталирането:
Открих в кутията с релетата GEM доста празни гнезда за предпазители, на които се получава + при завъртане на контактният ключ. До тук отлично! Поставихме светлините в решетката, направихме пълно окабеляване, поставихме предпазител и реле, чиито управляващ + фактически се получава от празното гнездо за автоматична скоростна кутия, Не помня номера му точно.
При проба на място без работещ двигател на контакт релето сработва, светлините заработват иии при запалване на двигателя светлините угасват! Страшно странно, но факт. Явно от пада на напрежението светлодиодите отказват да работят! При рестартиране на схемата чрез подаване на нов импулс към управляващият + на релето светлините заработват отново. Да, но това не става автоматично какъвто е замисълът на схемата. Поразрових се в нета и открих това устройство, което се надявам да разреши проблема:
http://dobrikit.net/VKLJUCHVANE-PHAROVE ... b13av2b4d1
Аз си обяснявам прекъсването в работата на светлодиодите от колебанията в напрежението при палене. Чрез въвеждането на едно закъснение от >5 сек схемата би трябвало да заработи.
Моля, някой да сподели някакви мнения и идеи поради какво LED фаровете не работят при описаните от мен условия.

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Към всички колеги с Ford Focus Mk2.5 Anniversary-
Намерих прекрасен и удобен начин за включване на дневни светлини на този модел
. В кутията с предпазителите под предният капак на празното гнездо на предпазител номер 32 , предназначено за автоматична скоростна кутия, при подаване на контакт се появява "+'', след изключване от контакт той отпада след 10-15 s! Идеален източник за захранване на LED дневни светлини
. Към това гнездо вкарах краче с кабелче, което през предпазител подава захранващ + директно към телата на LED светлините, монтирани в долната предна решетка. Захранващ ''-'' с кабелна обувка взех директно от шпилка на отрицателната клема на акумулатора. Крайният ефект е отличен. При запалване на двигателя или подаване на контакт LED телата светват, след изключване от контакт и изключване на двигателя след 10-15 s светлините угасват автоматично. Задържането от 15 s явно се реализира от реле, тъй кото чувам то как щрака. Явно на автоматичната скоростна кутия и е нужно известно време захранване и след изключване на двигателя. Тази времева задръжка в угасването на LED светлините не ме дразни, даже ми харесва, защото по този начин един вид се реализира и опция ''Follow me homе'' и в тъмното ще мога да виждам вратата на гаража си, докато я отварям
Ако някой желае мога да кача и снимки на реализираната схема. Проверена е и работи надеждно и безпроблемно! Поздрави!
P.S. Използваните LED светлини от мен са следните:

http://www.conrad.com/LED-CLEARANCE-LIG ... 88_0315010
Всяко тяло съдържа 8 светлодиода по 0,7 W, т.е. мощността е 5,6 W на тяло. Общата мощност на двете тела е 11,2 W, т.е. в сравнение със системите за дневни светлини реализирани чрез задействане на късите светлини се намалява консумираната мощност с цели 100W! Мисля, че разликата е доста голяма и сериозно се намалява натоварването на вашият алтернатор и акумулатор, както и амортизирането на вашите плексигласови фарове.
Намерих прекрасен и удобен начин за включване на дневни светлини на този модел




P.S. Използваните LED светлини от мен са следните:

http://www.conrad.com/LED-CLEARANCE-LIG ... 88_0315010
Всяко тяло съдържа 8 светлодиода по 0,7 W, т.е. мощността е 5,6 W на тяло. Общата мощност на двете тела е 11,2 W, т.е. в сравнение със системите за дневни светлини реализирани чрез задействане на късите светлини се намалява консумираната мощност с цели 100W! Мисля, че разликата е доста голяма и сериозно се намалява натоварването на вашият алтернатор и акумулатор, както и амортизирането на вашите плексигласови фарове.

- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
А този LED DRL намалява ли си мощността като пуснеш късите или се спира? Защото ако не я намалява през нощта ще си адски неприятен за насрещните 

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Не, не се намалява мощността. Можеше да реализирам и такава схема, но колата е нова все пак и е все още в гаранция. Не исках да манипулирам оригиналната инсталация по никакъв начин. Тези LED светлини явно отговарят на EU нормите, защото не са твърде ярки като някои други китайски изпълнения. Изпробвах през нощта дали се получава заслепяване и според мен не създават никакъв зриителен дискомфорт.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Ето обещаните от мен снимки. Мисля, че се получи доста добре.cockyhotty написа:Към всички колеги с Ford Focus Mk2.5 Anniversary-
Намерих прекрасен и удобен начин за включване на дневни светлини на този модел. В кутията с предпазителите под предният капак на празното гнездо на предпазител номер 32 , предназначено за автоматична скоростна кутия, при подаване на контакт се появява "+'', след изключване от контакт той отпада след 10-15 s! Идеален източник за захранване на LED дневни светлини
. Към това гнездо вкарах краче с кабелче, което през предпазител подава захранващ + директно към телата на LED светлините, монтирани в долната предна решетка. Захранващ ''-'' с кабелна обувка взех директно от шпилка на отрицателната клема на акумулатора. Крайният ефект е отличен. При запалване на двигателя или подаване на контакт LED телата светват, след изключване от контакт и изключване на двигателя след 10-15 s светлините угасват автоматично. Задържането от 15 s явно се реализира от реле, тъй кото чувам то как щрака. Явно на автоматичната скоростна кутия и е нужно известно време захранване и след изключване на двигателя. Тази времева задръжка в угасването на LED светлините не ме дразни, даже ми харесва, защото по този начин един вид се реализира и опция ''Follow me homе'' и в тъмното ще мога да виждам вратата на гаража си, докато я отварям
Ако някой желае мога да кача и снимки на реализираната схема. Проверена е и работи надеждно и безпроблемно! Поздрави!
![]()
P.S. Използваните LED светлини от мен са следните:
http://www.conrad.com/LED-CLEARANCE-LIG ... 88_0315010
Всяко тяло съдържа 8 светлодиода по 0,7 W, т.е. мощността е 5,6 W на тяло. Общата мощност на двете тела е 11,2 W, т.е. в сравнение със системите за дневни светлини реализирани чрез задействане на късите светлини се намалява консумираната мощност с цели 100W! Мисля, че разликата е доста голяма и сериозно се намалява натоварването на вашият алтернатор и акумулатор, както и амортизирането на вашите плексигласови фарове.




- angel_8604
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
НА ВЪПРОСА С РЕЛЕТАТА ЗАРЕЖЕТЕ ФОРД СЛЕД КОНСУЛТАЦИЯ С КОЛЕГАТА ( synthez 3D ) И НАЙ-ВЕРОЯТНО СЛЕД ДОСАДНИЯ МИ ВЪПРОС ЗА ЦЕНАТА КОЯТО В ФОРД Е 60 ЛВ.
ОТСКОЧИХ ДО ЕДНА МОРГА И МИ ДАДОХА СЪЩОТО РЕЛЕ ЗА 5 ЛВ. САМОЧЕ Е ОТ СВЕТЛИНИТЕ НА ОПЕЛ И Е АБСОЛУТНО СЪЩОТО БЛАГОДАРНОСТИ НА КОЛЕГАТА ( synthez 3D ) ЗА ИНФОТО А ЕКСТРАТА РАБОТИ И Е МНОГО УДОБНО




-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 25 ное 2011, 00:07
- Модел на автомобила: Focus C-Max Ghia 1.8 TDCI 2005
- Местоположение: София, Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Здравейте!
Аз съм с Focus C-Max 1.8 tdci 2005 година.
Дали ще стане при мен номера с дневни светлини. Имам автоматични светлини.
Благодаря предварително
Това е линк със снимките http://dox.bg/files/dw?a=cd2c60cb1e" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз съм с Focus C-Max 1.8 tdci 2005 година.
Дали ще стане при мен номера с дневни светлини. Имам автоматични светлини.
Благодаря предварително

Това е линк със снимките http://dox.bg/files/dw?a=cd2c60cb1e" onclick="window.open(this.href);return false;
- angel_8604
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
- Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
колега снимките са на таблото с бушони под капака а цялата интервенция се прави на таблото което е вътре в купетоhristin2001 написа:Здравейте!
Аз съм с Focus C-Max 1.8 tdci 2005 година.
Дали ще стане при мен номера с дневни светлини. Имам автоматични светлини.
Благодаря предварително
Това е линк със снимките http://dox.bg/files/dw?a=cd2c60cb1e" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paranoid
- потребител
- Мнения: 251
- Регистриран: 17 апр 2008, 22:07
- Модел на автомобила: FOCUS C-MAX 2.0 TDCI Ghia '04
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Здравейте!
Имам FORD FOCUS C MAX 2004 2.0 TDCI с функция автоматични фарове + ксенон. Искам да попитам дали е възможно при мен да се монтират дневни LED светлини по същия начин към предпазителя за автоматичната скоростна кутия?
Имам FORD FOCUS C MAX 2004 2.0 TDCI с функция автоматични фарове + ксенон. Искам да попитам дали е възможно при мен да се монтират дневни LED светлини по същия начин към предпазителя за автоматичната скоростна кутия?
- mrmef
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 12 май 2012, 21:40
- Модел на автомобила: Focus MK2 Tourer 1.6L TDCi 109hp Durashift CVT '06
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Моя панел изглежда малко по-различно ('06) и се чудех дали да пробвам с това реле?


- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
На първата страница ги пише кои са предпазителите при теб.Нищо не ти пречи да опиташ,слагайки релето от клаксона(същото е).Ако стане ще си търсиш друго,ако не,значи нищо не губиш.Но трябва да провериш за наличието на кабела между 1 и 26 крак(червено-зеления)и да сложиш и предпазителите,за да видиш дали работи.
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Аз също съм с Фокус 2 от първите, но нямам инсталация в дупката за релето. А то се намира в кутията под капака за колегата над мен. Има ли лесен начин да стане работата? Аз съм с ксенон(слаган) и не ми е проблем и на 100% да светят.
Пп. http://snimki.be//store/1/201344885649.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Качвам една снимка от руския форум, там казват, че релето е K5, а не R5(от първи пост). На куплунга с кабелите, с червено кръгче е означено къде трябва да има кабел, за да проработи всичко. Бушончетата са F45 - 10A и F48 - 20A, релето е същото като от първи пост.
При мен не сработи, защото нямам кабелчето. Може авторът да сложи снимката в 1ви пост, тъй като предполагам ще има по-голям интерес след промените в закона.
Пп. http://snimki.be//store/1/201344885649.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Качвам една снимка от руския форум, там казват, че релето е K5, а не R5(от първи пост). На куплунга с кабелите, с червено кръгче е означено къде трябва да има кабел, за да проработи всичко. Бушончетата са F45 - 10A и F48 - 20A, релето е същото като от първи пост.
При мен не сработи, защото нямам кабелчето. Може авторът да сложи снимката в 1ви пост, тъй като предполагам ще има по-голям интерес след промените в закона.
Последна промяна от expl0de на 14 авг 2012, 19:12, променено общо 1 път.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Колега,не се вижда снимката.Може преди рестайла релето да е означено с К5,вместо с R5,както съм го написал.Ако това е така,ще го поправя в първия пост.Щом нямаш кабела между 1 и 26 крак на голямата букса,можеш да го добавиш.Това е просто един дълъг около 5,5 метра проводник,който осигурява спада на напрежението,за да светят фаровете с 80% мощност. При теб е по-добре да е само мост,защото си с ксенон ,който няма как да свети по-слабо. Но щом нямаш клеми за релето,става доста сложно и не знам дали си струва да се прави.
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Всъщност на релето к5 имам клеми и сложих едно друго реле от кутията с бушоните, сложих и бушони на местата които са казани, но нищо не светна като подадох контакт.
А снимката ще я оправя в Неделя, понеже до тогава съм без компютър и следя темата от телефон. Има и обяснения на руски към снимката, може и тях да добавя някой да преведе.
А снимката ще я оправя в Неделя, понеже до тогава съм без компютър и следя темата от телефон. Има и обяснения на руски към снимката, може и тях да добавя някой да преведе.
- mrmef
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 12 май 2012, 21:40
- Модел на автомобила: Focus MK2 Tourer 1.6L TDCi 109hp Durashift CVT '06
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Мерси за информацията и снимката, само не разбрах какво има под капака след като всички елементи за целта изглежда, че са под жабката?expl0de написа:Аз също съм с Фокус 2 от първите, но нямам инсталация в дупката за релето. А то се намира в кутията под капака за колегата над мен.
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Релето R5 е под капака, но да то не се използва, така че всичко е под жабката. Ако се получи при теб пиши .
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI - Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
А как се прекарват кабелите от LED светлините до кутията с бушони? Пътя до там какъв е? Колегата на Фокуса дневните светлини изглеждат чудесно!
- mrmef
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 12 май 2012, 21:40
- Модел на автомобила: Focus MK2 Tourer 1.6L TDCi 109hp Durashift CVT '06
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Колега от другия форум с '06 TDCI 2.0 е успял да подкара по схемата даже без R71 бушона...
При мен не стана... сложих релето на R15 и 2та бушона на F45 и F71 като на снимката по-горе (имах само 15 и 20А, а не 10 и 20А), паля и няма фарове

Новата ми екстра е, че нямам клаксон, тъй като не мога да извадя релето

При мен не стана... сложих релето на R15 и 2та бушона на F45 и F71 като на снимката по-горе (имах само 15 и 20А, а не 10 и 20А), паля и няма фарове


Новата ми екстра е, че нямам клаксон, тъй като не мога да извадя релето


Последна промяна от mrmef на 16 авг 2012, 22:00, променено общо 1 път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Е на 2006 год.- модел, не се ли включват софтуерно ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта