Освежаване на тапицерия на вратите за Фиеста Мк4
- Rusin Atanasov
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
- Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e - Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Освежаване на тапицерия на вратите за Фиеста Мк4
Здравейте,
от както взехме колата тапицерията на вратите бе в лошо състояние от немарливо разглобяване заради проблемни ключалки. Самите кори са нещо като пресован картон облепен с изкуствена кожа - на външен вид добре, но в действителност не са предвидени за разглобяване повече от 1-2 пъти. Защото закрепването им към вратата е с пластмасови държачи с копчета заляти със силикон в доста малки количества. И за това при демонтиране на кората те се откъсват почти веднага. Кората се закрепва освен с копчета и със видии, те са закрити с декоративни пластмасови капачета в лостчето за отваряне на вратата:

Другото е в дръжката на самата врата:

Има още едно, долу в отделението за дребни предмети:

Последното е в страни, до бравата:

В горната част на кората на мястото, в което е стъклото има една пластмасова лайсна - за това се се вдига на горе цялата кора за да се освободи, като преди това се демонтира "триъгълника" на страничното огледало чрез развиване на една видия закрита с черно капаче. Естетствено се отделя буксата на пищялката и зегерката на ръчката за стъклото, при тези с механични стъклоповдигачи.
В горният край и на двете кори, кожата се беше разлепила и изглеждаше грозно:

Почистих мястото и разлепих още малко за да мога да я хвана и намажа с лепило от рода на "Момент" на Хенкел. Помагам си с пистолет за топъл въздух за да нагрея кожата и като се разтегне малко да мога да я изпъна.

Ето в готов вид, не е като ново, но поне не изглежда подпухнало:

Отделението за дребни предмети долу в ниското, не е добре изработено, защото се държи с две копчета и много малко силикон и за това се откъртва без проблем. Двете копчета се махат като от обратната страна се натиснат с нещо остро, под ръка ми бяха малки клещи с извита човка:
така излиза една ос, която при монатж се набива обратно и заклинва в копчето на принципа на набивният дюбел. При монтажа някой зъл австрийски гений е сложил видии за дърво и е пробил малко от кожата.
Махнах ги и буквално олях наоколо с разтопен силикон:

По същият начин направих и с пластмасовите крачета за копчетата:

Между кората и самата врата има уплътнение от нещо като подложка за паркет, поне на такова ми изглеждаше и сложих именно такова нещо
Старото беше окъсано и залепено с някакво тиксо. Оригиналното залепване е подобно на болкит, черно и лепкаво, постарах се да не го хабя много, колкто да се задржи уплътнението

В корите има едни детайли от нещо като втвърдена полиуретанова пяна - тях ги залепвам пак със силикон. Използвам случая да сложа и нови говорители, че старите се бяха полу разложили от времето, а на едният шпулата му беше заседнала. Взех говорители със същият размер за около 7лв макар и някакви китайски. Но пък с "пластмасова" мембрана и чисто нови, все ще издържат повече от старите и ще звучат по-добре от тях:


Тук съм наложил старият върху новият говорител:

Не знам защо старите говорители/може би са били от друг Форд/ бяха само с две видий и не съвпадаха с отворите за закрепване на самата врата, но със самонарезни видии закрепих новите и за 4-те "ушички".
Поздрави!
от както взехме колата тапицерията на вратите бе в лошо състояние от немарливо разглобяване заради проблемни ключалки. Самите кори са нещо като пресован картон облепен с изкуствена кожа - на външен вид добре, но в действителност не са предвидени за разглобяване повече от 1-2 пъти. Защото закрепването им към вратата е с пластмасови държачи с копчета заляти със силикон в доста малки количества. И за това при демонтиране на кората те се откъсват почти веднага. Кората се закрепва освен с копчета и със видии, те са закрити с декоративни пластмасови капачета в лостчето за отваряне на вратата:

Другото е в дръжката на самата врата:

Има още едно, долу в отделението за дребни предмети:

Последното е в страни, до бравата:

В горната част на кората на мястото, в което е стъклото има една пластмасова лайсна - за това се се вдига на горе цялата кора за да се освободи, като преди това се демонтира "триъгълника" на страничното огледало чрез развиване на една видия закрита с черно капаче. Естетствено се отделя буксата на пищялката и зегерката на ръчката за стъклото, при тези с механични стъклоповдигачи.
В горният край и на двете кори, кожата се беше разлепила и изглеждаше грозно:

Почистих мястото и разлепих още малко за да мога да я хвана и намажа с лепило от рода на "Момент" на Хенкел. Помагам си с пистолет за топъл въздух за да нагрея кожата и като се разтегне малко да мога да я изпъна.

Ето в готов вид, не е като ново, но поне не изглежда подпухнало:

Отделението за дребни предмети долу в ниското, не е добре изработено, защото се държи с две копчета и много малко силикон и за това се откъртва без проблем. Двете копчета се махат като от обратната страна се натиснат с нещо остро, под ръка ми бяха малки клещи с извита човка:

така излиза една ос, която при монатж се набива обратно и заклинва в копчето на принципа на набивният дюбел. При монтажа някой зъл австрийски гений е сложил видии за дърво и е пробил малко от кожата.

Махнах ги и буквално олях наоколо с разтопен силикон:

По същият начин направих и с пластмасовите крачета за копчетата:

Между кората и самата врата има уплътнение от нещо като подложка за паркет, поне на такова ми изглеждаше и сложих именно такова нещо


В корите има едни детайли от нещо като втвърдена полиуретанова пяна - тях ги залепвам пак със силикон. Използвам случая да сложа и нови говорители, че старите се бяха полу разложили от времето, а на едният шпулата му беше заседнала. Взех говорители със същият размер за около 7лв макар и някакви китайски. Но пък с "пластмасова" мембрана и чисто нови, все ще издържат повече от старите и ще звучат по-добре от тях:


Тук съм наложил старият върху новият говорител:

Не знам защо старите говорители/може би са били от друг Форд/ бяха само с две видий и не съвпадаха с отворите за закрепване на самата врата, но със самонарезни видии закрепих новите и за 4-те "ушички".
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 06 фев 2012, 19:44
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16 V
- Status: Извън линия
Re: Освежаване на тапицерия на вратите за Фиеста Мк4
Поздравление за хубавата и подробно описана тема и в този форум 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта