Демонтаж на ламбда сонда
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Демонтаж на ламбда сонда
Здравейте колеги.
ZЕTEC 2.0 16V с две ламбди сонди една преди катализатора и една след. Та въпроса ми е относно съвет, как да демонтирам тази, която е навита преди катализатора на генерацията. На такова място е "забита", че не се сещам с какъв ключ (освен лула тръба 22 mm., каквато не намерих никъде) ще успея да я развия оттам. Искам да отбележа, че желая да я демонтирам, а не да я потроша
, защото работи
Кабелите и буксата допълнително усложняват задачата при избор на инструменти. Моля, ако някой има опит с това да сподели.
Благодаря за вниманието и хубав уикенд.
ZЕTEC 2.0 16V с две ламбди сонди една преди катализатора и една след. Та въпроса ми е относно съвет, как да демонтирам тази, която е навита преди катализатора на генерацията. На такова място е "забита", че не се сещам с какъв ключ (освен лула тръба 22 mm., каквато не намерих никъде) ще успея да я развия оттам. Искам да отбележа, че желая да я демонтирам, а не да я потроша


Благодаря за вниманието и хубав уикенд.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Ако не е изключително належащо не я пипай, най-често опитите за развиване на стара ламбда сонда завършват с повреждането и.mocipako написа:..... Искам да отбележа, че желая да я демонтирам, а не да я потроша, защото работи
.......
Иначе инструмента е качествена лула. Очитай че по резбата вътре има нагар и ръжда и други гадости и е като заварена, развиването не трябва да стане отведнъж със сила а на етапи развиване-завиване докато се развие.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Благодаря за съвета Наско. Най-вероятно няма да се занимавам, защото наистина е на много "терсене" място, а и трябва да се махне буксата и защото няма как да премине през 22 mm. лула вече пробвах. Идеята ми беше да се опитам, да сложа на нейно място новата, а тази да я сваля долу на мястото на дефектиралата. Понеже доколкото разбрах от това, което до момента изчетох тази на генерацията е по-важната от двете. Както и да е най-вероятно няма да пипам за да не стане мазало и без това съм на ръба дали да не я бутна в морето вече 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Махнал си катализатора?
Ако е така то за това ти дава грешка 2рата ламбда.
Потърси във форума има схема за емулация на сигнала на 2рата ламбда
Ако е така то за това ти дава грешка 2рата ламбда.
Потърси във форума има схема за емулация на сигнала на 2рата ламбда
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Даже и не съм си помислял да го махам катализатора. Но доказано сондата след него не работи, а това предполагам е от нейното местонахождение, т.е. "удобна" за всякави бордюри, камъни и други препятствия, които са "неприсъщи" за чудната инфраструктура на родния град.paci написа:Махнал си катализатора?
Ако е така то за това ти дава грешка 2рата ламбда.
Потърси във форума има схема за емулация на сигнала на 2рата ламбда


Също се двоумих за емулатор, но при положение, че си имах нова вече въпроса отпадна от самосебе си.

Искрено се надявам, че това ще ми намали разхода на гориво, ама ще видим. Ще споделя, ако започна да пестя по 200 лв. на месец ( примерно )

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
До колкото знам няма никаква полза от 2рата ламбда в тази насока.
Прави емулацията, не си губи времето и да даваш пари
Прави емулацията, не си губи времето и да даваш пари

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Точно така, първата сонда е регулираща и от нейните показания зависи управлението на горивната смес. Втората сонда е диагностична и само информира за състоянието на каталитичният конвертор съобразно изискванията на разните EURO екологични стандарти - дали работи или не. Ако катализаторът не работи според предписанията - свети ламбата и тичаш в сервиз за смяна (ако си в цивилизована държава, където можеш да си го позволиш).paci написа:До колкото знам няма никаква полза от 2рата ламбда в тази насока...
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Демонтаж на ламбда сонда
Понеже се измъчих с тази сонда реших да постна тук малко инфо за колегите, които също може да се срещната с "бързия влак"
Самата ламбда 1 ( тази преди катализатора ) или още, както я водят "Upstream Oxigen sensor ".
Та, както бях писал по-горе желанието ми беше да я сваля цяла и с буксата. И в крайна сметка намерих решението в един руски форум на Форд : и всичко си дойде на място. Сондата се разви все едно е била навита вчера предполагам, че късмета е бил на моя страна.
Надявам се да съм бил полезен.
Самата ламбда 1 ( тази преди катализатора ) или още, както я водят "Upstream Oxigen sensor ".
Та, както бях писал по-горе желанието ми беше да я сваля цяла и с буксата. И в крайна сметка намерих решението в един руски форум на Форд : и всичко си дойде на място. Сондата се разви все едно е била навита вчера предполагам, че късмета е бил на моя страна.
Надявам се да съм бил полезен.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта