акумулатор
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
cocoff, браво за линка към wiki-то, само не разбрах какво доказва той? То че има такива думи има, има и думи като гьостерица, ама нали вадиш научно обосновани теории, нека да звучат по-академично, пак ще те разберем, не бой се.
Сега, тъй като явно примера с водата се хареса, случайно попаднах на подобен пример за големите акумулатори, алтернатори и усилватели по 100A, отново с вода. И понеже сме тръгнали да откриваме топлата вода, правия ток и огъня, ето за какво става въпрос:

Сега, тъй като явно примера с водата се хареса, случайно попаднах на подобен пример за големите акумулатори, алтернатори и усилватели по 100A, отново с вода. И понеже сме тръгнали да откриваме топлата вода, правия ток и огъня, ето за какво става въпрос:
Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.
След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток. За какво ни е голям язовир, ако изворчето е мижаво? И обратното - при яко извиране - ако е малък язовира - реле-регулаторът непрекъснато ще спира притока, за да не прилива (кипи акумулатора) и дефакто вече не ползваме ефективно големия алтернатор -> т.е. нямаме нужда от такъв при малък акумулатор.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Научи се да си прощаваш, бе, човек, ще бъдеш много по щастлив
Болезненото честолюбие е лош съветник
За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания 




Последна промяна от cocoff на 26 окт 2007, 11:52, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да прощавам ли? Това не го разбрах. Ти изказа мнение, аз също, намерих информация в подкрепа на моето твърдение, не виждам какво лошо има в това, че съм я пуснал в темата
Ето цялата статия:
http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето цялата статия:
http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
...
извода е ... слагайте по-малки шайби на алтернаторите и избягвайте спортното каране на 8000 оборота
пп - пък след година, две сменяйте динамото

пп - пък след година, две сменяйте динамото

Е ли правото право?
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Axis,не си прав!Мога да дам още примери ,просто този с водата ми дойде пръв наум!И още нещо,примерно моята кола е за 44ач но тока който харчи при нормално палене ще е многократно по -малко шоков за примерно сегашния ми 60ач!Не случайно писах че 7 години карах със стартовски български акумулатор и сега пак такъв взех!Точно при такива тежки натоварвания се кривят плочите и пада активната маса!По-големия капацитет са повече свързани паралелно 2волтови плочи в една клетка!При точене на енергия от акумулатора тока се разпределя през тях и по-малко се товарят!Процеса на компенсация мисля че кокоф го обясни,независимо че алтернаторите са изчислени с известен резерв освен да покриват нуждите на ел инсталацията на колата ,примерно за усилвател някакъв-не зверски мощен разбира се и тем подобни за да възтановяват загубите в батерията навреме!А ти щом имаш място в багажника ,пробвай с два 170ач паралел нови и ако се чуем поне след 10 години пиши как е хавата и какво мислиш по въпроса 

Форд е колата на шампионите!!!
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
понеже в магазините цените на акумулаторите,както всичко друго са повишени не с малко,моят проблем го реших с доливане на електрлит и дестиларана вода и презареждане 24часа(понеже клетките бяха пресъхнали) и за тази зима би трябвало да изкарам.но по магазините 70Ач за цена 170лв масово е как да вземеш мамк*му.
колега за ескортчето ако му вземеш 56Ач мисля че е добре,да не казвам дори най-добрия избор
колега за ескортчето ако му вземеш 56Ач мисля че е добре,да не казвам дори най-добрия избор

- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Жожо,ако преди доливането на новия разтвор е спрял да върти мотора и сега върти -да знаеш че зимата няма да я изкараш!Ще те подведе точно когато имаш нужда от колата и ще се ядосваш излишно!С такива манипулации просто отлагаш с известен период неизбежното-нов акумулатор!Имах един колега който като не запали колата му по някаква причина и подивяваше!Зимата като скапеше акумулатора от въртене и нямаше накъде повече излизаше и почваше да рита и да налага горката кола по ламарините простака!
Форд е колата на шампионите!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това по-горе не е вярно.AX!S написа:Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.
След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток.
Алтернаторите често са еднакви, а акумулаторите - различни. Големината на максималният ток от един алтернатор не трябва да се сравнява с капацитета на акумулатора - няма нищо общо. 55А генератор си зарежда и 190Аh акумулатори, и 55 Аh. Този максимален ток не се получава при максимални обороти на двигателя, а при достатъчно високи обороти - които при изправен алетернатор са близки до минималните - малко над 1000 на двигателя.
Голям акумулатор би осигурил по-добър старт на колата. Освен това ще се разрежда по-малко от малкия, защото за да излезе 1 kW от последния, той се изпотява повечко от големия и е по-неефективен. Впоследствие, големия се налапва с ток по-лесно, отколкото малкия. Тук вярното сравнение с чешмите и водата е, че малкият акумулатор пуска водата през по-тънък маркъч, а големият - през дебел. Стартерът иска все еднакво количество "вода" за да запалим, просто в единия случай работата е по-спокойна.
Случаят, когато имаме саморазряд - при по-големият ще е повече като енергия, но не и като напрежение - същият си е. После, като запалим, е все тая - големия се налапва бързо, и няма проблеми.
Аз имам един ескорт дизел, специално преработван за каране през зимата в сняг и на много студено - в планината. е той има допълнителна кутия в багажника, до резервната гума, с два дебееели кабела и там се събира 210 Аh акумулатор. Аз съм пробвал с допълнителен 160 Ah, е няма да ви кажа какво значи палене... просто е удоволствие, особено при под -15 градуса.
Карал съм и с развален такъв - ами все едно съм с нов малък... никакви проблеми.
- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Нов 75 амперчасов искра си взех преди седмица и беше 130 лева!Пали супер доволно сега а и имам 2 години гаранция и 6 проверки на електролита през това време!:)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Моето мнение е, че производителят на автомобила много добре е изчислил какъв акумулатор е необходим - ако е изчислил 44Ач значи 44 Ач трябва да се сложи. Ако 44 Ач не са достатъчни и акумулаторът губи напрежение това означава, че има някакъв проблем в автомобила. Мит е, че по-мощен акумулатор ще издържи повече. Единственото, което е сигурно е че ще струва по-скъпо и ще има по-голям разход на гориво.
Друг е случаят за измемения по автомобила като мощен усилвател, който консумира яко или други консуматори. Тогава се налагат изменения по ел.системата на автомобила.
Друг е случаят за измемения по автомобила като мощен усилвател, който консумира яко или други консуматори. Тогава се налагат изменения по ел.системата на автомобила.
- valeri1972
- потребител
- Мнения: 97
- Регистриран: 22 юни 2007, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo 1995-5D- 1.6i 16V- Zetec 90ps-газов инжекцион
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия

Все пак избора е личен и всеки си прави сметка - успех:
http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Ами колеги ако някой иска адрес на магазин в Пловдив да каже!Два акумулатора же4е от там жземам и сам си предоволен!И двата са искра!!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост