Страница 1 от 2
Имало и добри шофьори!
Публикувано: 07 ное 2005, 11:56
от racer11
Такааа.Някои хора тук знаят, че основната причина да си сменя стария ескорт с нов беше че тази кола беше урочасана - за 1 година ме удряха 3 пъти по супер идиотски начин и нито един път по моя вина...може да звучи като суеверие, но... така си реших.Е снощи за малко да стане ПТП и с новия ескорт - този път по моя вина
Ситуацията: Цариградско, карам със 130-140 бързайки за арена младост, приятелката се гримира в огледалото на сенника и мрънка че карам прекалено бързо

Докато и обяснявам как всичко е под контрол - колата има АБС и т.н., колко добър шофьор съм

изпускам пътната обстановка за секунда и изведнъж

пред мен една кола в бързата лента/където съм и аз/ намалява зверски. В другите ленти има коли, заобикалянето е абсурд.Следва мигновенно натискане на спирачки и връщане на скорости от моя страна, АБС се задейства, абе с една дума максимума който можеше да се направи в дадената ситуация.Но този максимум не се оказа достатъчен...И точно когато се виждах в багажника на предната кола /мисля, че беше шкода октавия/ човека мина максимално в дясно до другите коли и минах на 1-2 см от него и на също толкова от мантинелата.Тази маневра стана със скорост от около 70-80 км/ч при мен и 20-30 км/ч при него...Сещате се какъв щеше да бъде резултата при сблъсък с такава разлика в скоростта...
Е евала му направих на този човек - за пръв път ми се случва да видя такава преценена и перфектна реакция!Е, и аз имах роля в избягването на сблъсъка,което даже и уплашената ми приятелка призна,нооще веднъж ЕВАЛА на такива шофьори!
Изводи:
1. време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
2.Понякога приятелките/жените са прави, като казват да намалим...
3.Когато все пак решим да не ги слушаме, нека не се разсейваме, като им обясняваме да не се месят
4.Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
5. ВНИМАВАЙТЕ!
:)
Публикувано: 07 ное 2005, 12:45
от la4o
Понеже често ми се случват подобни неща на Цариградско, първите две неща които правя когато видя че трябва да спра рязко, разбира се освен спирането, да пусна аварийките и да видя в коя посока ще тръгне да "бяга" този зад мен за да може аз да му избягам в другата
В крайна сметка не го пазя само него

най-вече пазя себе си от него...
Но все пак повече от 120-130 и то при по-празен път избягвам... оказа се, че мондеото вече не е една от най-бързо спиращите коли... като беше чисто нова се пазех само отзад, сега вече внимавам и отпред

да не говорим в случаите, когато пред мен има хубави стопове... щом стоповете са хубави значи и спирачките
Поздрави,
la4o
Публикувано: 07 ное 2005, 23:52
от cossy
Мдам, по Цариградско никакво разсейване, щото ситуацията се мени за секунди

Хубу, че си се разминал, иначе ако слушаш жените за никъде не си

Просто и включи "МУТЕ"-то

Публикувано: 21 фев 2006, 18:57
от BadAngel
за съжаление много малко хора имат твоя късмет..
карайте внимателно, аз да чукна на дърво не съм имал инцидент от август месец 2005та

Публикувано: 21 фев 2006, 19:00
от rejo
избягвайте скоросто от 120-130 км/ч и няма да имате често такива проблеми.....
Re: Имало и добри шофьори!
Публикувано: 21 фев 2006, 21:48
от demiro
racer11 написа:време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
ВНИМАВАЙТЕ!
Е колеги както знаете и аз пострадах преди две седмици и сега Мони е в бокса

Напълно съм съгласен с
racer11. Толкова години се правя на голям шофьор и карам с летни гуми зимата/викам си - Ний пари за зимни гуми,жени и софтуер не даваме/ и това ми изяде главата наскоро.
Да не си купя четири нови зимни гуми като момченце,а сега парите ги давам за ремонт,че и отгоре ще кихна
Белата идва бързо колеги,и то в 90% от случаите,там където караме всеки ден и се чувстваме много уверени
Желая на всички безаварийно каране и успех!
Re: Имало и добри шофьори!
Публикувано: 22 фев 2006, 09:27
от licho
racer11 написа:Такааа.Някои хора тук знаят, че основната причина да си сменя стария ескорт с нов беше че тази кола беше урочасана - за 1 година ме удряха 3 пъти по супер идиотски начин и нито един път по моя вина...може да звучи като суеверие, но... така си реших.Е снощи за малко да стане ПТП и с новия ескорт - този път по моя вина
Ситуацията: Цариградско, карам със 130-140 бързайки за арена младост, приятелката се гримира в огледалото на сенника и мрънка че карам прекалено бързо

Докато и обяснявам как всичко е под контрол - колата има АБС и т.н., колко добър шофьор съм

изпускам пътната обстановка за секунда и изведнъж

пред мен една кола в бързата лента/където съм и аз/ намалява зверски. В другите ленти има коли, заобикалянето е абсурд.Следва мигновенно натискане на спирачки и връщане на скорости от моя страна, АБС се задейства, абе с една дума максимума който можеше да се направи в дадената ситуация.Но този максимум не се оказа достатъчен...И точно когато се виждах в багажника на предната кола /мисля, че беше шкода октавия/ човека мина максимално в дясно до другите коли и минах на 1-2 см от него и на също толкова от мантинелата.Тази маневра стана със скорост от около 70-80 км/ч при мен и 20-30 км/ч при него...Сещате се какъв щеше да бъде резултата при сблъсък с такава разлика в скоростта...
Е евала му направих на този човек - за пръв път ми се случва да видя такава преценена и перфектна реакция!Е, и аз имах роля в избягването на сблъсъка,което даже и уплашената ми приятелка призна,нооще веднъж ЕВАЛА на такива шофьори!
Изводи:
1. време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
2.Понякога приятелките/жените са прави, като казват да намалим...
3.Когато все пак решим да не ги слушаме, нека не се разсейваме, като им обясняваме да не се месят
4.Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
5. ВНИМАВАЙТЕ!
наистина късмет
а защо караш толкова бързо цариградско шосе не е = магистрала!!!! аз избягвам да минавам оттам, пръсне ли малко дъжд и става задръстване от ударени коли помислете сами защо !??!?
повечето неща стават така, човек е самоуверен и т.н. няма сигурно, колкото и нова да е колата и да е поддържана и всичко останало, особено ако насреща има разни хора които се мислят за опитни състезателни пилоти.
голяма част от хаоса в софия е затова защото никой не спазва правила, ограничения, знаци... особено минаването на червено - като бърза човек да тръгва по-рано, защо трябва да създава главоболия, да застрашава живота на останалите хора.....
виждал съм хора които щом седнал зад волана (за софия става въпрос) и палят колата и почват "ти къде се буташ да.....", "гледай го този...." буквално пяна хвърлят, а същевременно те правят нарушение и всичко което мислят е предварителна нагласа.
а най ми е интересен факта хора които твърдят аз извън софия не мога да карам - трудно ми е сложно ми е.
късмет и безаварийно каране на всички
и с бързане не винаги се стига за където си тръгнал!
Публикувано: 24 фев 2006, 22:58
от V_A_N_K_A_T_A
Да,наистина,ЕВАЛА на тоя човек!Направо много се кефя като видя шофьор който гледа в огледалото,щото те са абсолютна рядкост!И аз миналия февруари нацентрих един Орион отзад.Добре че имах каско!Държа да отбележа колко е важен АБСа в такива моменти!!
Публикувано: 25 фев 2006, 11:44
от mrdds
Пичове,вие чували ли сте за АКВАПЛАНИНГ.Когато гумата нее за дъжд(с отводнителни канали),а нормална като нашите,при тази скорост 120 и нагоре гумата вече стъпва само на водна повърхност,а не на твърда настилка.И аз имах случка подобна,но при мен колата се извъртя,взех завои със 105-110 е лек завои,но валеше дъжд.Тогава споменах на баща ми(стар автомобилист и луда глава) и тои ми извади едни стари книги за ралиджииско каране.Там ми показа какво е аквапланинг и как колата е почти неуправляема в такава ситуация.Този ефект става след 100км/ч,когато гумата се превърта много бързо,центробежните сили са доста и силата от сцеплението и тежестта намалява доста.
Затова в дъждовно време като сегашното карам с не повече от 100
Публикувано: 25 фев 2006, 12:17
от cossy
Мдааам, аз днеска го усетих по пътя за златните некфи 140...

Кфо му плащаш...
Публикувано: 22 ное 2006, 13:56
от murselin
Истината е че кога има беля да става оправия нема на цариградско малко влага да има като лед става ,апреди 6 -7 години 1 пич ме намаа на студенска поликлиника без спирачен път и се отървах на косъм за колата не ми се сеща, а като никога карах бавно и нямаше трафик.А иначе за спирачките а мондито доста прилично се представят миналият уикенд си правихме колонка с 1 МЛ и А6 и спирах не по лошо от тях ,когато се налагаше.
Публикувано: 23 фев 2007, 11:15
от venom4o
Ами прав си трябваше да допълня ,че при такова спиране директно щях да се присадя в нечии багажник.. пък и сиерата си е доста тежък автомобил.. мотора е от чугун и т.н.

извинявам се за непълния коментар по темата...
Публикувано: 23 фев 2007, 11:37
от cenzor
venom4o написа:Ами прав си трябваше да допълня ,че при такова спиране директно щях да се присадя в нечии багажник..
пък и сиерата си е доста тежък автомобил.. мотора е от чугун и т.н.

извинявам се за непълния коментар по темата...

Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести.
Sierra и
Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.
Публикувано: 12 яну 2008, 23:29
от jojo
това спирачките на сиерата venom4o e наистина прав,наложи ми се да спирам рязко и мигновенно а се движех с 30км/ч и спрях в багажника или по точно в брнята на некво пежо,а съм сменил преди 5 месеца и дискове и накладки,затова нека да спазваме дистанция (въпреки че в София е доста трудоемко) и да се опитваме да преценяваме водачите около нас,иначе по темата евала на колеги шофъори преценяващи ситуацията
Публикувано: 05 фев 2008, 21:46
от SECURITY
cenzor написа:

Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести.
Sierra и
Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.
Как сиерата ще е по лека ахахахах Отвори и на Фиестата предния капак,някъде там има една плочка , на която си пише колко тежи . Ако имаш някой познат със сиера виж и нея за да не говориш такива неща
Публикувано: 05 фев 2008, 22:27
от cenzor
SECURITY написа:cenzor написа:

Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести.
Sierra и
Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.
Как сиерата ще е по лека ахахахах Отвори и на Фиестата предния капак,някъде там има една плочка , на която си пише колко тежи . Ако имаш някой познат със сиера виж и нея за да не говориш такива неща
Линковете горе вече не са активни, затова ето данни отново:
Sierra 2.0 литра, 4/5 door Kerb weight :
1128
Focus 1.4 литров; 5 door hatchback Kerb weight: 1247
Fiesta 1.3 литров; 5 door hatchback kerb weight:
1107
При това сравнението е между 2.0 Сиера и 1.3 Фиеста. При еднакви двигатели 1.6 примерно разликата беше около 50кг в полза на Фиестата.
Така че, хайде да си спестиш аххаах, охохо и да дадеш нещо конкретно ( както аз съм дал) и тогава пак да си "говорим такива неща"
Публикувано: 05 фев 2008, 23:42
от SECURITY
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3750.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3452.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ха ха ха
Публикувано: 06 фев 2008, 00:03
от cenzor
От оригиналната книжка на Фиестата.
Предполагам, че можеш да намериш подобно и за Сиерта.
Публикувано: 06 фев 2008, 10:06
от doctordre
колега, сиерата си е толкова, не виждам нищо странно

новите коли тежат повече. дори и при положение че сиерата е с тежък двигател, със задно е, моята е и комби... абе голям туч е ама тежи по-малко от 1200кг
Публикувано: 06 фев 2008, 10:42
от ewgeny
Вий тея работи с теглото не ги гледайте. Има 100 начина на теглене, и все УЖ е собствено тегло. Мойта я дават по книжка 1320 а тя си тежи 1150.
А че сиерата няма спирачки? Айде пак глупости. Може би ти нямаш гуми. Сиерата пък има мн. корави спирачки.