Въпрос относно АКТ!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
- Status: Извън линия
Въпрос относно АКТ!
Днес в Слънчев бряг ми написаха акт за непоставен обезопасителен колан.Там е работата че колана го държа запопчан постоянно и когато се кача в колата си,премятам по дългата част през главата си.Долната част на колата която минава под кръста,беше под мен,бях седнал на нея.Много хора съм виждъл да карат така.На акта ми пише че е по чл.137а/1а от здвп.Някой наясно ли е дали мога да възразя ,знам че има нещо от сорта на 3 дни.Чувам че това се водело неправелно поставен колан.
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Хората са го измислили как да се слага колан, а не да се премята само горната му част
И да обжалваш няма смисъл. 50 лв. и 8 точки
И да обжалваш няма смисъл. 50 лв. и 8 точки
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Доста ефектен начин да си отреже човек главата или обеси (дано да не се случва) при сериозно ПТП. И реално като се замисля физическото упражнение да седна и да си преметна горната част на колана през главата, като е закопчан долу, ще е по-голямо отколкото просто да го закопчая нормално.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Всъщност си бил без колан. Никой не съм виждал да кара така.
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Много колеги карат така, особено тези които имат такива изнервящо пиукащи датчици за НЕ закопчан колан или такива които влизат и излизат от колата по 100 пъти на ден
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Еми не е работа на полицая да преценява дали ти е правилно или неправилно поставен колана...
Едно интересно тълкувание на закона съществува из някои провинциални съдилища във връзка с това,че :
"Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани."
Това задължение съществува за водача и пътниците само когато МПС е в движение.
"При подаден сигнал за спиране от контролните органи водачът на пътно превозно средство е длъжен да спре плавно в най-дясната част на платното за движение или на посоченото от представителя на службата за контрол място и да изпълнява неговите указания."
Щом МПС е спряло,за теб и пътниците вече не съществува задължението за носене на предпазен колан,независимо от причините,довели до спирането.В случая си спрян за проверка.И няма норма в ЗДВП,която да казва,че при спиране за проверка,трябва да останеш вързан с колана.
Едно интересно тълкувание на закона съществува из някои провинциални съдилища във връзка с това,че :
"Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани."
Това задължение съществува за водача и пътниците само когато МПС е в движение.
"При подаден сигнал за спиране от контролните органи водачът на пътно превозно средство е длъжен да спре плавно в най-дясната част на платното за движение или на посоченото от представителя на службата за контрол място и да изпълнява неговите указания."
Щом МПС е спряло,за теб и пътниците вече не съществува задължението за носене на предпазен колан,независимо от причините,довели до спирането.В случая си спрян за проверка.И няма норма в ЗДВП,която да казва,че при спиране за проверка,трябва да останеш вързан с колана.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
Типично в български стил "аз съм по умен от закона и ще го заобиколя".opex написа:Доста ефектен начин да си отреже човек главата или обеси (дано да не се случва) при сериозно ПТП. И реално като се замисля физическото упражнение да седна и да си преметна горната част на колана през главата, като е закопчан долу, ще е по-голямо отколкото просто да го закопчая нормално.
И още по шокиращо "кажете ми как да оттърва акта"

Срам ме е,че съм българин вече.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно АКТ!
А какво да кажем за фланелките с нарисуван колан.
После, по лесно е да се сложи в движение, ако не е поставен, от колкото да си седиш върху него.
Правиш грешка,- хващат те,- плащаш си.
Никой не е идеален, а пък аз си позволявам вече грешки според джоба.
После, по лесно е да се сложи в движение, ако не е поставен, от колкото да си седиш върху него.
Правиш грешка,- хващат те,- плащаш си.
Никой не е идеален, а пък аз си позволявам вече грешки според джоба.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта