Страница 1 от 1
Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 11:38
от ageorgiev
Кои застрахователи НЕ изискват маркировка? Това не е маркиране, а тотална щета по автомобилите! Драскат с един 12 см надпис всеки детайл по колата!!! Защо? Каква е разликата с това да ти я надраскат 12 см с пирон примерно? За какво застраховане говорим изобщо щом, за да застраховаш трябва да стартираш с тотална щета?
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 14:09
от FordsPride
До колкото ми е известно , много от застрахователите вече маркират колата като цяло , няма го това с отделните части ... ( така знам )
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 14:20
от S_C
Другия вариант е да са заводски маркирани.Във всеки детайл има вграден чип.Това се тества от скоро.Колата минава през един голям "скенер" и всеки детайл си "казва" номера.Обаче още е на фаза експеримент.Маркирани гуми има от няколко години...там изглежда като технология е по-лесно и евтино.Вероятно сте ги виждали...някъде по гумата едно зелено,червено или друг ярък цвят квадратче/кръгче...Под него може да е чипа ако има такъв.Просто някой трябва да поръча маркирана партида.Рядко се прави...но в много държави се изисква по закон за колите на държавна администрация,полиция и други за да няма злоупотреби.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 14:54
от mrdds
Идеята да се маркират елементи по колата идва от там,че българите спекулираме със застрахователите.Отиваш в една морга купуваш счупен фар за твоята кола за 5лв сваляш твоя здрав слагаш счупения и бегом при застрахователя да искаш обещетение.
Маркировките се правят с лек слой боя,която в общия случай дори не се забелязва,никой не ти драска колата и по никакъв начин не и вреди.И мен ме дразнят залепените винетки,стикери за преглед,застраховка и т.н,които трудно се махат от стъклото но няма начин.
В алианц съм застраховал няколко коли там слагат само на предните 2 странични стъкла номер.
Виждал съм застраховани коли с номера по фарове,мигачи,стъкла ,гуми...
П.П Моята маркировка я правиха с пистолет със сива боя.

Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 15:13
от ageorgiev
mrdds написа:Маркировките се правят с лек слой боя,която в общия случай дори не се забелязва,никой не ти драска колата и по никакъв начин не и вреди.
Виждал съм застраховани коли с номера по фарове,мигачи,стъкла ,гуми...
Маркировката се прави с пясакоструйка и детайла, на който е направено това си е трайно увреден!
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 15:55
от HACKO
От няколко месеца всички искат маркировка, в Х-во даже различните компании имат претенции къде да се направи. Не виждам никакъв смисъл от тази маркировка, по принцип е да не може крадена кола да се разпродаде на части, ама в България на кого му пука а и няма кой да тръгне да обикаля моргите да търси маркирани детайли. Малко водна шкурка и от маркировката остава само матово петно.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 21:18
от DigiPro
ageorgiev написа:Маркировката се прави с пясакоструйка и детайла, на който е направено това си е трайно увреден!
Е хайде сега недей драматизира чак толкова. На фаровете и стоповете на 2-те служебни трябва много да се вглеждаш за да видиш че е маркирана. На стъклата пък където е маркировката така или иначе има и други надписи от завода производител.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 03 авг 2009, 22:23
от ageorgiev
DigiPro написа:ageorgiev написа:Маркировката се прави с пясакоструйка и детайла, на който е направено това си е трайно увреден!
Е хайде сега недей драматизира чак толкова. На фаровете и стоповете на 2-те служебни трябва много да се вглеждаш за да видиш че е маркирана. На стъклата пък където е маркировката така или иначе има и други надписи от завода производител.
То по тази балканска логика да си ги взимаме от шоурумите с драскотини, нали... На служебната и аз не се вглеждам, но когато плащам прескъпо има претенции

Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 04 авг 2009, 08:51
от balhara
Дженерали не маркират. Там отиваш правят ти снимка на колата и си заминаваш
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 04 авг 2009, 18:30
от DigiPro
Ангеле твойта нали е лизингова (собственост на МП). Може ли да избираш изобщо застраховател? Ако избереш някоя ментелива компания и тя не плати на Мото-Пфое при евентуална щета, тогава кой ще им плати ?
П.С. Търновското Мото-Пфое имат договор с Виктория. Лично аз предпочитам, ако недай си боже стане щета само да закарам колата да я снимат застрахователите и после да я оставя в сервиза на МП и да не се занимавам с фактури, плащания и бумащина.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 05 авг 2009, 01:35
от ageorgiev
DigiPro написа:Ангеле твойта нали е лизингова (собственост на МП). Може ли да избираш изобщо застраховател? Ако избереш някоя ментелива компания и тя не плати на Мото-Пфое при евентуална щета, тогава кой ще им плати ?
П.С. Търновското Мото-Пфое имат договор с Виктория. Лично аз предпочитам, ако недай си боже стане щета само да закарам колата да я снимат застрахователите и после да я оставя в сервиза на МП и да не се занимавам с фактури, плащания и бумащина.
Да, може! Отскоро МП работят с 5-6 застрахователи с различни тарифни числа. Примерно БулИнс 4,4%, Булстрад 4,5%, Алианц 6,3% и т.н. Представителството на Форд във Велико Търново не е точно Мото-Пфое, а дилър, но това е друга тема...
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 10 авг 2009, 18:43
от DigiPro
ageorgiev написа:DigiPro написа:ageorgiev написа:Маркировката се прави с пясакоструйка и детайла, на който е направено това си е трайно увреден!
На служебната и аз не се вглеждам, но когато плащам прескъпо има претенции

Само не знам пред КАТ как си предяви претенциите като ти пробиваха номера и задният капак. Оттам после тръгва ръждата. Неприятно, но все пак сме в България. От чужбина внесените коли нямат дупки по задния капак.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 11 авг 2009, 01:13
от ageorgiev
DigiPro написа:Само не знам пред КАТ как си предяви претенциите като ти пробиваха номера и задният капак. Оттам после тръгва ръждата. Неприятно, но все пак сме в България. От чужбина внесените коли нямат дупки по задния капак.
Не те разбрах. Това, че държавата е объркана те кара да се гордееш или си против гражданското общество?
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 11 авг 2009, 19:38
от DigiPro
ageorgiev написа:Не те разбрах. Това, че държавата е объркана те кара да се гордееш или си против гражданското общество?
Е кое не рабра? Дупка на капака имаш ли ? Мисълта ми е, че си се съгласил да ти продупчат капака, а правиш на проблем едни бледи надписи по стъклата.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 11 авг 2009, 22:20
от ageorgiev
DigiPro написа:ageorgiev написа:Не те разбрах. Това, че държавата е объркана те кара да се гордееш или си против гражданското общество?
Е кое не рабра? Дупка на капака имаш ли ? Мисълта ми е, че си се съгласил да ти продупчат капака, а правиш на проблем едни бледи надписи по стъклата.
Въпроса е, че може и да ги няма... в Алианц не искат! Защо не ми е предложен Алианц тогава??? Как да е... Въпроса ми от вчера е решен!
Темата е за ключе
Модератор: За сега няма нужда да се заключва.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 19 авг 2009, 15:53
от vladislav
Виждам че си решил проблема, но ако си направил каското в Алианц, си вземи лепенки не се плащат и не се маркира нищо, форда не е от крадените коли, но все пак да има лепенки, така сме свикнали още от времето на сик и вис, к'во да правиш БГ действителност.
Re: Кои застрахователи НЕ изискват маркировка?
Публикувано: 02 сеп 2009, 17:37
от Biologa
Колеги , работя в застрахователен брокер и ви съветвам за да нямате проблеми със щети и тем подобни истории просто да ползвате услугите на брокер!!! Ще ви посоча няколко преимущества.
1. Брокерите знаят кога и какво могат да си позволят с/у застрахвателената компания за да защитят вашите интереси.
2. В случей на щета вместо да се чудите какво да сторите "за да не объркате" е много по лесно да звъннете на брокера за да ви посаветва от колкото да имате разправии със застрахователите.
3. Повечето брокери разполагат със собствени сервизи "Говоря за автомобили над 10 години" и вместо да се занимавате да търсите сервиз да оправите колата със сумата дадена ви след експерната оценка брокерът би го направил в/у вас.
П.С.
Има и още кум преимущества за които не мога да се сетя в момента !
