Страница 1 от 1

как засичате разхода на гориво?

Публикувано: 24 фев 2007, 13:53
от Warren-G
как засичате разхода на гориво?

със Шкодилака - свършва бенза, наливах

с Фиестата - свърши бенза , щраквах на газ и обратното

но с Ескорта не знам , говори се ако се остави бензиновата помпа без гориво се скапвала. пък резервоара е 55 л х 1.75лв/л :? и после пак да го допълвам догоре... :roll:

:?:

Публикувано: 24 фев 2007, 17:07
от Svetlix
Аз с лампата на горивото мога да си следя разхода на гориво. Като светне постоянно сипвам 5-6 литра и гледам колко ще изкарам до следващото светване.

Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. Трети вариант - сипваш до горе и караш докато изгасне като преди това си си оставил в една тубичка от минерална вода гориво което да долееш ;)

Публикувано: 24 фев 2007, 18:58
от pepy1
Svetlix написа:.....Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. ;)
най добрия вариант

Публикувано: 24 фев 2007, 20:38
от Warren-G
pepy1 написа:
Svetlix написа:.....Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. ;)
най добрия вариант
с най-голяма инвестиция :roll:
Svetlix: Аз с лампата на горивото мога да си следя разхода на гориво. Като светне постоянно сипвам 5-6 литра и гледам колко ще изкарам до следващото светване.
е, па аз нямам такава... :roll:

аз си мисля че проблема не е че бензиновата помпа остава без бензин, ами че засмуква накрая утайките и се запушва?
а дали има пробка на резервоара да го промия ?

Публикувано: 24 фев 2007, 21:46
от megaCom
резервоара по принцип си има утайник...действай смело

Публикувано: 24 фев 2007, 22:20
от CLX
Реши се някой път. Напълни го догоре, пък после на заплата само допълваш (ако минаваш по-малко километри отколкото може да изгориш един резервоар разбира се), но като каза че си на газ няма проблем. Пък и да закъсаш някъде(да не дава оня отгоре) поне за гориво няма да е.

Публикувано: 25 фев 2007, 17:01
от Warren-G
megaCom написа:резервоара по принцип си има утайник...действай смело
искаш да кажеш че няма опасност да попаднат утайки в бензиновата помпа и не е проблем да остане суха помпата?

DigiPro бил чувал че четките на бензиновата помпа се охлаждали от бензина...?

Публикувано: 25 фев 2007, 20:11
от tomny
Warren-G написа:
megaCom написа:резервоара по принцип си има утайник...действай смело
искаш да кажеш че няма опасност да попаднат утайки в бензиновата помпа и не е проблем да остане суха помпата?

DigiPro бил чувал че четките на бензиновата помпа се охлаждали от бензина...?
Аз веднъж съм сменял бензинова помпа по тази причина. Така се беше запекла, че едвам я измъкнах от държача. А резервоара не беше съвсем празен. От тогава това е най-важната лампа в колата. :) Всичко това е с уговорката, че става дума за Фиат, който може би е малко по-нежен от Форда, а и може би й е било дошло времето, ама повече такива експерименти няма да правя :). Ето на какво беше заприличала:

Публикувано: 25 фев 2007, 20:14
от gmivanko
Абе аз така си карах до скоро само на лампа и изведнтж колата ми изгасна както си потеглях малко по-рязко :twisted: ... беше близко до нас, до дърпахме я до нас вкарах я в гаража и почнах разучаване от какво изгасна и накрая стигнах до бензиновата помпа, свалих я, зазглобих, за да стигна точно до нея и като и подадох 12V и първо изобщо не иска да тръгне :cry: ама изведнъж тръгна :) и се оправи, била е запушена точно от тези утаячни боклуци по резервоара и от тогава не карам на лампа, щом светне и зареждам.
Та поуката ми е, не карайте с малко бензин, защото после помпите струват майка си и баща си :cry: :idea: Или ако имате малко бензин не ръчкайте колата, защото тогава точно всмуква май-много бензин, а като е малко той почва да свършва и всмуква и боклуците по дъното :idea:
Иначе преди си мерих по лампата и не се мери губаво, всеки път различно... веднъж премерих до горе,минах 100км. и пак от същата бензиностанция пак до горе и тогава ми хареса средния рзхор... попдинцип като мерих по лампата ми излизаше 9-10-11 а на пълен резервоар и после пак пълен ми излезна 7,5 :) .
А пък и лично на ескорта стрелката като прекрачи последната четвърт и не показва никак вярно... ако е по на горе, тогава що горе показва, ама в края не може да й се вярва, така е и при пежото де :? :roll:

Публикувано: 26 фев 2007, 22:07
от Warren-G
бих желал някой да ме светне какво точно се получава че се скапва помпата, когато свърши бензина. причината -че се задръства с утайки, или пък недостатъчно охлаждане ....?

Публикувано: 26 фев 2007, 22:32
от _SLiThER_
Правилно е чул DigiPro охлажда се с горивото помпата

Публикувано: 26 фев 2007, 22:41
от gmivanko
Warren-G, според мен и от двете по малко *072* :roll:

Публикувано: 26 фев 2007, 23:46
от licho
проверете в книжките, там е написано как се кара. моята е на немски и не мога да разбера точно какво е. но предполагам е обяснено на западните потребители с колко най-малко бензин да карат. (причините са ясни предполагам)

Публикувано: 27 фев 2007, 00:09
от petkoff_pl
licho написа:проверете в книжките, там е написано как се кара. моята е на немски и не мога да разбера точно какво е. но предполагам е обяснено на западните потребители с колко най-малко бензин да карат. (причините са ясни предполагам)
Хе хе хе точно това е че в германия знаеш че сипваш каквото е написано, а не приятел бензинджия да ти казва ти си луд що сипваш А95 сипвай А92 от една една и съща цистерна пълним и двете колонки. Така че не се знае с какви боклуци е натъпкан вече резервоара ти.

Публикувано: 27 фев 2007, 08:23
от synthez 3D
Наистина,най-добрия метод за засичане на разхода е от пълно до пълно,защото всеки друг метод е много неточен,заради това,че резервоара е много широк и плосък и горивото се движи наляво и надясно в големи граници.А малка промяна на нивото,при голямата площ на резервоара,прави доста голям обем течност,която води до по-голяма грешка.Ако резервоарът беше висок и тесен,тогава можеше да се отчита точно,но при повечето автомобили не е така.А колкото до отчитането със свършване на горивото,мисля че процентът на грешка остава същият,защото никой не знае кога точно и при какъв наклон на автомобила, помпата е засмукала въздух.Така,че по-добре е да не стигате до дъното на резервоара,защото там не е много чисто и всеки знае какви са рисковете.Вярно е също и че помпата се охлажда от горивото,но това важи за цялата помпа,а не за четките,защото тя е херметична и те нямат контакт с горивото(иначе би станало много интересно,ако преискрят :-) Основният проблем е засмукването на боклуците от дъното на резервоара,които водят до запушване и евентуална подмяна на помпата.

Публикувано: 27 фев 2007, 10:11
от megaCom
не говоря за "сухо"каране а за утайки....свършвал ми е бензина не веднъж(карам предимно на газ)и не съм имал запушвания....да не би да карам по-специален форд,или може би италиянката от която купх колата е чистила резервоара...едва ли...

Публикувано: 27 фев 2007, 13:36
от Warren-G
поизясниха ми се нещата от тук и от тук , където бях пуснал същата тема

10х на всички за отговорите ;)