Страница 1 от 1
Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 22 ное 2015, 16:55
от petrov24
Здравейте колеги . Имам следния проблем . Реших да сменя IAC клапана , същевременно почистих и дросела. Появи се следния проблем, автомобила започна да работи на високи обороти на празен ход около 2000 след ,което рязко падат . При подаване и отпускане на газта се получава същото . При движение се движи без да подавам газ, при спиране пак оборотите скачат на 2000 за 4-5 сек. и рязко падат. Питането ми е след подмяна на въпросния клапан трябва ли програмиране на ЕКО то . Порових се в аутодата за този модел фокус ст 170 2002 г. пише че трябва да се програмира ЕКО то. Махах акумулатора няколко пъти , минах 150 км и пак същото.Кажете мнения ще съм благодарен . Поздрави Милко Петров.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 22 ное 2015, 17:03
от madboy
Проблемът е в това, че си изчистил клапата на дросела.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 6&start=20
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 24 ное 2015, 13:38
от petrov24
Прочел съм всички теми . Правих какво ли не .... Нищо конкретно , на диагностика при подаване на газ клапана (за празен ход) от 3,33% достига 100% след отпускане на газта от 100% затваря рязко до около 35% след ,което пада постепенно до 3,33% .Колата е на празен ход загряла . Дайте ми някаква насока , направо ми къса нервите .. Благодаря предварително.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 24 ное 2015, 15:29
от madboy
Ако си прочел темата и линковете, значи си видял, че съм се оправил с центровка на клапата на дросела. Ти пробва ли това, защото не разбрах?
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 24 ное 2015, 17:19
от petrov24
Не съм правил центровка . Ще ти бъда благодарен да опишеш процеса . Не можах да разбера процеса от чуждия форум .
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 24 ное 2015, 22:59
от madboy
Първо махаш смолата на стопиращия винт
1. Моя го ръчках с часовникарска отверка и игла. Набито е нещо като смола, но се ронеше.
После го врътваш четвърт оборот, така че клапата да хлътне и да задере навътре. (ако гледаш винта откъм главата му, ще е обратно на часовниковата стрелка)
След това разхлабваш леко двата винта
2, които държат клапата. (Внимаваш много, ако ползваш отверка със сменяеми накрайници, защото каквото падне ще отиде в колектора)
После дръпваш леко остта и пускаш, няколко пъти, така че клапата да издрънка и да се намести.
Стягаш внимателно два винта на клапата. Трябва да усетиш, че леко задира(лепкава, както описват)
Връщаш стопиращия винт
1 в
оригинална позиция- това е много важно!!!
Отвори и затвори клапата на ръка, за да провериш дали не задира.
Препоръчват тази процедура да се прави при свален дросел. Аз нямах време и не го свалях. Ако не се лъжа, главата на стопиращия винт беше същия като тези на винтовете, на клапата.
Успех! При мен това реши проблема.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 03 дек 2015, 08:36
от petrov24
Благодаря за отговорите колеги. Закарах колата при Митко , оказа се проблем със софтоера некоректни настроики . Обновяване и всичко е наред.

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170.. Проблем решен !!!
Публикувано: 03 дек 2015, 08:38
от petrov24
petrov24 написа:Здравейте колеги . Имам следния проблем . Реших да сменя IAC клапана , същевременно почистих и дросела. Появи се следния проблем, автомобила започна да работи на високи обороти на празен ход около 2000 след ,което рязко падат . При подаване и отпускане на газта се получава същото . При движение се движи без да подавам газ, при спиране пак оборотите скачат на 2000 за 4-5 сек. и рязко падат. Питането ми е след подмяна на въпросния клапан трябва ли програмиране на ЕКО то . Порових се в аутодата за този модел фокус ст 170 2002 г. пише че трябва да се програмира ЕКО то. Махах акумулатора няколко пъти , минах 150 км и пак същото.Кажете мнения ще съм благодарен . Поздрави Милко Петров.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 03 дек 2015, 10:29
от aspasia
Не мисля че почистването на дросела влияе нещо двигателя аз лично моят съм го чистил със спрей за карбуратори два или три пъти единият път даже го свалях. И аз имах проблеми с оборотите на диагностиката не показваше нищо всички датчици работеха оказа че ангренажа е мръднал не е на белега.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 03 дек 2015, 10:31
от madboy
aspasia написа:
Не мисля че почистването на дросела влияе нещо двигателя .....
Има го проблема, когато е износена клапата.
Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170
Публикувано: 04 дек 2015, 01:22
от paci
И моята клапа съм я чистил.
Застъпи с пета и жули с тая четка
С четка за зъби и обезмаслител я чистих.
Нищо й няма
А относно проблема по темата.
За колко време откачва акумулатора и не се оправяше проблема?
Винаги когато съм правил нещо по този клапан бях разкачвал акумулатора преди това докъто трае процедура.
Веднъж не го разкачих и после се видях в чудо докъто се усетя
