Страница 1 от 1

Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 00:46
от LoGo
Здравейте смених абсолютно всичко по автомобила ми с чисто ново, но при шофиране извън града и на празен ход има една много гадна вибрация (missfire)... Правих диагностика всички данни изглеждат добре...
Сетих се обаче, че си купих NGK свещи от най-обикновените 6лв/бр.... (електрода не е заострен като на скъпите свещи, а си е дебел и плосък, като на старите обикновени запалителни свещи..)
Възможно ли е този проблем да е от свещите?
Също така колата има доста висок разход 15/100 смесен цикъл.....
Преди да попитате ще кажа, че бобината и кабелите са чисто нови също и колата работи на всички цилиндри.
:?

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 02:38
от opex
Тези обикновени свещи от 6лв имат пробег 15к км, а "скъпите" (~14лв) - 60к км. Освен това "скъпите" свещи свалят разхода в някои случаи с 1л.
Това просто за информация, да помислите при следваща смяна, иначе притрисането на място и този толкова висок разход не са от свещите. Какъв по-точно е двигателя? Закачете я някъде на компютър, вижте какво ще каже, това поне е лесно за по-новите коли като ще се използва форума за съвет.

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 08:51
от S_C
Карал съм и с едните, и с другите.
Обикновените ги сменяш с маслото.Но пък струват 5 лева, не 25.
Разлика във вървенето от свещ за да усетиш...трябва да е мнооооого, ама наистина много зле.
С мисфайър ще имаш записана грешка. Нещо друго не ти е в ред на колата,не е от свещите.

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 10:08
от dimkar
Я кажете, как разбирате, че свещите са за смяна? И аз карам с обикновени, Фиестата с Motorcraft AYFS22C, а Примерата с NGK BKR6E. Сменям ги профилактично след 30 000 км, но като ги гледам, въобще не са за смяна, т.е. спокойно могат да направят и 40-50 000 км пробег.

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 11:26
от LoGo
Според вас какво може да е? Колата е закачана на диагности - няма грешки.
Данните на температурните датчици са верни, данните на мап сензора също са верни. Колата държи 700об/мин на празен ход. Чистил съм вече и дюзите и стъпковото моторче. Налягането на горивото е 3.8бар-а. Напрактика ми остава само една ламбда сонда да сменя и всичко става чисто ново....
Четох във талкфорд, че е възможно да дърпа въздух през PCV клапана за картерни газове, днес ще я опръскам със спрея за карбуратори навсякъде да видя за vacuum leak....
Друго интересно е, че сутрин като я запаля, ако реша да потегля веднага не се получават нещата... сякаш педала на газта от 1000 до 2000 оборота липсва и като поработи 30 секунди на място си потеглям нормално.
Дайте мнение ?
p.s. Колата е Mondeo MK3 1.8 16v Duratec. 125hp. 2002година (старата електроника с една бобина)

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 13:37
от dimkar
А сигурен ли си, че на този двигател могат да се слагат обикновени свещи? На твое място, бих проверил това веднага.

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 23 яну 2015, 16:52
от TM RACER®
Пробвай с други свещи и евентуално бобина, поне е лесно. Дори и втора употреба да са ... само за проба.

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 26 яну 2015, 12:22
от kirilof
Имах същия проблем с двигател vr6,оказа се температурните датчици и ламбсонда. Най важното след смяната кой знае нямаше подобрение майстора ме посъветва да откача плюсовата клема и да изчакам 5-6 часа. Слагаш клемата даваш на контакт и чакаш 3мин. след това палиш. Беше ми обяснено че по този начин се прави най добрия рестарт и синхронизация на всичките джаджи които участват в запалването.
П. С. Колата беше като нова

Re: Duratec Свещи - Правилните!

Публикувано: 27 яну 2015, 01:50
от LoGo
Днес замервах МАП сензора и се оказа, че не повишава волтовете при подаване на газ а ги държи под 2... а при изгасен двигател си дава 4.1 (което е нормата му) много интересно... ще го сменя и него...