Страница 1 от 1
Focus mk2 1.6
Публикувано: 02 яну 2015, 22:38
от vrider
Здравейте искам да попитам за двигател 1.6 16v 100hp, не Ti-VCT а другия, който се води Duratec, след 2004-та същия ли е като по-стария зетек 1.6 и ако не какви са разликите, освен че има 5Нм повече въртящ момент? Чета за разход на масло при 1.6 зетек, това важи ли и за този мотор?
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 03 яну 2015, 09:51
от synthez 3D
Двигателите са различни. Една от разликите, за които се сещам са повдигачите на клапаните. Освен това и на външен вид са различни. Не съм чувал за проблем с расход на масло при новия, а имай в предвид, че на руския форум на Форд има много такива дигатели и аз ги следя от доста време. Нашият Фокус не харчи масло, но все пак е на 44000км. и щом до сега не е започнал, не вярвам да започне скоро. Имай в предвид, че двигателите, за които се знае, че харчат масло са на доста километри и с неясна история. Ако се притесняваш за твоя, предполагам, че няма да имаш такъв проблем, защото колата ти е с новия двигател, за който до сега няма данни, че гори масло.
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 03 яну 2015, 11:29
от vrider
Колата за която става въпроса е тази от профила ми, новия мотор 2009-та след фейслифта на 68к реални поддържана в Мотофое. Предполагам, че с една добра поддръжка не би бил проблемен мотора. Бях чел, че не подлежи и на ремонт, по точно блока, само главата се ремонтирала, но не успях да намеря повече информация. До колкото чета клапаните не били с хидравлични повдигачи а с пулове, на какъв пробег е препоръчително да се проверяват хлабините? Мисля да монтирам и газов инжекцион.
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 03 яну 2015, 12:41
от synthez 3D
Не се притеснявай за ремонти. Руснаците сменят бутала и лагери без проблем. Части има, но не вярвам на теб да ти се наложи да правиш някакъв ремонт, така че си карай без да го мислиш много много

Клапаните наистина са с пулове с различна дебелина, а проверките на хлабините по предписание на Форд се извършват на 160000км. Ако монтираш газов инжекцион проверките се правят по-често, например веднъж на 20-30000, но това не значи, че непременно ще се наложи регулиране. Самата проверка не е много сложна, така че не виждам проблем да се прави. Износването на леглата на клапаните зависи от режима на експлоатация, като за градско каране (където оборотите не са високи) износването е по-малко. Ако проверките се правят на време и хлабините се регулират в нормални граници, няма да имаш никакви проблеми с изгорели клапани.
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 03 яну 2015, 23:27
от vrider
Благодаря за точните и навременни отговори, скоро ще взема колата защото за сега само съм я капарирал и нямам търпение. Само последен въпрос има ли смисъл и да сложа тн. нар. флашлюб за допълнително мазане на клапаните? Рових из АГУ форума и не успях да стигна до заключение...
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 04 яну 2015, 06:41
от ФордБългария
Аз си говорих с човека, който ми сложи газовата, и ми каза че няма нужда(аз съм с мк1), но пък ми е роднина, и ако е трябвало да сложи, според мен е щял да сложи. Един приятел, пак с като моя фокус, само че преди фейслифта, си сложи, но не знам дали има разлика.
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 04 яну 2015, 10:44
от HACKO
Аз също смятам, че няма никакъв смисъл от тази "екстра".
Re: Focus mk2 1.6
Публикувано: 09 окт 2015, 06:09
от spalding_rs
Здравейте, Фокусникът ми стана на 165 000 км и не пипа изобщо масло. Само събирам остатъка като го ползвам са следваща смяна, за да остане от новото. Двигателят е супер. За мазането, мисля че се препоръчваше на старите мотори 1.8 - 115 к.с.