Страница 1 от 1
Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 27 дек 2010, 22:38
от kimirai
Здравейте колеги,регистрирах се в вашият форум,надявам се и мой,заради това че съм си харесал въпросният автомобил.Досега съм карал фиати и последно ланчия либра 1.9JTD но не знам защо но това мондео нещо ми е влезнало под кожата и се оглеждам за него.Спрял съм се на дизелов агрегат но се колебая м/у 2.0TDDi 115 кончета или 2.0 CDTI.Препоръчайте ми кой от двата да избера-като обслужване и консумативи.Комънрейла е по ново поколение,карал съм такъв но дали при форд е сполучлив,без да се обиждате.Колко струва първоначалното обслужване и на двата типа мотори и скъпо ли е окачването.Интересува ме дали се сменя целият носач или само шарнири,цени на частите ориентировъчно ит.н.Какви са им хроничните болежки на този модел и ред други неприятни неща които да очаквам.Надявам се радостите да са в повече.Предварително Ви благодаря за отговорите.
П.П-Моля модераторите ако съм объркал раздела да преместят темати и ме предупредят.Огледах се но не намерих подходящ подраздел за да задам въпросите си.
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 28 дек 2010, 20:00
от vladi tanev
Добре си се ориентирал но не съм наясно с този модел на мондео има хора които ги имат.,нека те да кажат.
Колеги споделете за колата не сте малко където имате този модел на Мондео.
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 28 дек 2010, 21:16
от Pyrhel
В началото да кажа - форда е 2.0 TDCi, не CDTi (това са на х'опел буквите)

Двигателя е с верига и обслужването му се свежда до масло и филтри. Естествено пистов ремък има, но той - знаеш, сменя се на много км и не е болка.
Болежки си има автомобила, като най-страховитият като че ли са инжекторите, които рано или късно - щем, не щем - трябва да се сменят. Те са скъпички и трябва да имаш предвид тези пари. Ето проформа от Мото Пфое, намери къде е цената за 1бр инжектор (дюза):
Като скъп намирам и горивния филтър. За моята кола филтър Делфи струваше 70 лева. Не се плаши от горната сума, там има неща, които никой никога не би трябвало да сменя (като тръбите за високо налягане, пък помпата за високо налягане - тя би трябвало наистина много км да изкара).
Друго кирливо и скъпо нещо е демферният маховик, който обикновено се сменя със съединителя и лагера. При нормално каране съм чел, че издъхват на 150-200к км.
Та като тегли човек чертата и реши да бъде TDCi - трябва да е сигурен поне в пробега на тая кола, защото не са евтини горните неща, но рано или късно се предават.
Въпреки всичко - харесвам динамиката на мотора (аз съм с 2.2) + че е доста икономичен при каране без дивотии. На 2.2-то в София като го карам лекичко - 7 - 7.5, на извънградско с приемлива скорост - около 5.
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 28 дек 2010, 21:54
от kimirai
Или бъркам че е мкз или ,абе няма значение.Говоря за мотор 2.0 DDTI 115коня.А окачването и други болежки ако знаете!
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 28 дек 2010, 22:35
от Pyrhel
Има 3ки и с tddi и с tdci, разликата е във впръскването на горивото (direct injection / commonrail injection) и мощността. Малко tddi-та (за разлика от задължителното при tdci) имат турбини с променлива геометрия (variable vane - управлението на лопатките през вакуум в топлия охлюв), която ти дава малко повече силица при рязко настъпване.
За окачването - не мога да ти дам примери с точни цифри, но не е болка. Ако искаш цени от МП - питай за нещо конкретно и ще се опитам да дам инфо.
Все пак - ако попаднеш на TDCi, провери му VIN-а, за да не се окаже, че чамбазинът е лепнал една лепенка отзад с надпис TDCi и ти продава кола 115 коня за такава 130

Още едно предупреждение - има ранни модели на 2.0 TDDi, които са 90 коня

Проверявай номерата!
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 28 дек 2010, 23:21
от crank1968
Re: Мондео комби 3-въпроси
Публикувано: 29 дек 2010, 12:16
от kimirai
Да,говоря за мк3