Страница 1 от 1

няколко въпросчета

Публикувано: 28 дек 2008, 22:31
от silveria
Здравейте колеги,

Нов съм тук, затова нека започна с Весели празници и всичко най-добро по големият път наречен живот. Та като стана въпрос за празници, по тоя случай баща ми си взе Ford Orion Ghia 1.8 - какво да ви кажа, като се има предвид че е произведена в далечната 1992 година за мен е супер кола. Но имам няколко въпросчета на които не можах да намеря отговор в АутоДата-та и чрез търсачката на форума, затова ще съм благодарен ако някой капацитет/колега помогне:

1)Не намерих информация дали маслото на скоростната кутия се сменя или само се долива. Качвахме я да гледаме отдолу за "чопче" за отвиване и източване на старото но така и не намерихме. Та сменя ли се и ако отговора е не, какво ново като марка и визкозитет да долея като си нямаме никаква идея какво е старото там. Трябва ли да правим врътки като изсмукване на някакво минимално количество и да го месим с новото да видим дали няма да се пресече? Или да разчитаме че откак е произведена са доливали все това което препоръчват а АутоДатата и да действаме смело?
2) не работи датчика за температурата на таблото. На най дългия път който сме я карали (~300 км) мръдна съвсем мъничко колкото да покрие бялата чертичка в началото на скалата. Идеи/съвети кое да гледаме и проверим?'
3) Климатичната система е със старият газ R32 и е спукана някаде и фреона изчезва за около седмица. Намерили сме майстор който се нае да намери и спре изтичането на фреона, но тъй като старият газ не се ползва никаде почти вече, въпроса ми е възможно ли е "преправянето" да работи с новия R132 без да си усложняваме живота много. Някой правил ли е такова нещо, може ли да даде съвет в какво се състоят промените по системата и може ли да препоръча евентуално майстор?

Давам VIN номер ако би помогнало на някои с part номера или просто заради съвета - WF0FXXGCAFNA86791. Благодаря на отзовалите се!

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 09:16
от HACKO
За скоростната кутия, няма пробка, маслото може да се изсмуче през пробката за доливане (на пунктовете за смяна на масла имат специални смукачки). Маслото е минерално ЕР80-90 няма проблем да се смесят.
Относно загряването, по-вероятно е термостата да е заседнал и затова да не загрява а датчика за температура да си работи.

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 12:14
от silveria
Благодаря за отговора. За маслото така и предполагах, но не знаех че има начин да се изсмуче в сервизите.
Относно датчика за температурата, какво трябва да направим - да сменим термостата? А и какво точно значи "заседнал"

Ще се радвам ако някой изкаже мнение и за климатика.

Благодаря ви отново!

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 13:12
от The seven
silveria написа:Благодаря за отговора. За маслото така и предполагах, но не знаех че има начин да се изсмуче в сервизите.
Относно датчика за температурата, какво трябва да направим - да сменим термостата? А и какво точно значи "заседнал"

Ще се радвам ако някой изкаже мнение и за климатика.

Благодаря ви отново!
Маслото може да се източи и от фиксатора за задна скорост. Но по добре е да се изсмуче. Парното на колата работи ли ? Ако да то тогава проблем има с датчика за температурата. Ако не бачка тогава се насочваш към термостат. Заседнал значи че е останал в отворено положение / в твоя случай, може и да е обратното / и тогава не може да загрее двигателя.

За климатика не мога да кажа нищо.

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 15:00
от silveria
Парното си работи, значи ще е от датчика за температура както казвате. А какъв е шанса проблема да е със самият показател в таблото на колата?

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 15:40
от samsung_bg
silveria написа:...
А какъв е шанса проблема да е със самият показател в таблото на колата?
Шанса е минимален.
За климатика бих те посъветвал да не се занимаваш сега с него. Едно, че не ти трябва сега и дори и да ти го оправят няма да може да се изпробва, защото на тези температури той не може въобще да заработи.

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 29 дек 2008, 20:53
от silveria
Да разбира се, климатика ще го правим чак като се затопли времето, аз сега просто исках да видя дали има някаква информация по въпроса, за да не търсим в последният момент.

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 04 яну 2009, 15:26
от g.taskov
Колега,как да ти дам информация за климатика като не пишеш откъде си?

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 06 яну 2009, 00:44
от silveria
Извинявам се, забравил съм да спомена това .. колата е в Габрово, но аз живея в София и няма проблем да я докарам тук за нужните интервенции. Аз така или иначе за майстор тук се надявах, в провинцията е сложно със избора на сервизите, пък дори и да има добър, рядко се разчува може би за да има и за другите хляб ..

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 06 яну 2009, 08:20
от paci
silveria написа:Извинявам се, забравил съм да спомена това .. колата е в Габрово, но аз живея в София ...
Иди си го попълни в профила за да не те питат всеки път.
А гледам вече и не питат направо не отговарят.

Ауу мноо рядък мотор имаш.
Луда раота. :)
Дай ми го :oops: :D:

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 06 яну 2009, 09:02
от samsung_bg
silveria, Относно фреоните нещо бъркаш. Новия фреон е R134a, а не R132. Доколкото знам стария фреон е R12, а не R32. Самата замяна на фреоните е възможна, R12 се заменя с R134А или с R600А, но R600А е много скъп.
silveria написа:Да разбира се, климатика ще го правим чак като се затопли времето, аз сега просто исках да видя дали има някаква информация по въпроса, за да не търсим в последният момент.
Ето малко инфо по въпроса:
Как да заменим фреон R12 с R134a или R600a ?

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 06 яну 2009, 21:09
от silveria
@paci - попълних го вече, мерси за напомнянето. Да наистина изглежда че е рядък, аз поне не съм виждал друг такъв, продавача на колата ни каза че е 115 коня, но проверка на VIN номера показа че е 130 и нещо (не помня дали беше 132 точно). Ако някой смята че сме в грешка, нека провери и той, дал съм VIN номера в първия пост.
@samsung_bg - да прав си за наименованията на фреон-а, аз карах по спомени като го писах, но мисля че сте ми разбрали идеята. Само дето не разбрах нищо от отговора ти. Хем казваш че е възможно, хем после завършваш с въпрос?

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 06 яну 2009, 21:12
от DigiPro
silveria написа:Само дето не разбрах нищо от отговора ти. Хем казваш че е възможно, хем после завършваш с въпрос?
Не е въпрос а линк по въпроса. Цъкни с мишката върху него.

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 11 яну 2009, 00:16
от silveria
DigiPro написа: Не е въпрос а линк по въпроса. Цъкни с мишката върху него.
Беше си въпрос, ако погледнеш поста на колегата ще забележиш че го е променил на следващият ден :) Не съм чак такава будала .. мерси на отзовалите се _friends_ Ще погледна линка и ще питам допълнително ако има нужда ;)

Re: няколко въпросчета

Публикувано: 11 яну 2009, 09:16
от samsung_bg
silveria написа:
DigiPro написа: Не е въпрос а линк по въпроса. Цъкни с мишката върху него.
Беше си въпрос, ако погледнеш поста на колегата ще забележиш че го е променил на следващият ден :) Не съм чак такава будала .. мерси на отзовалите се _friends_ Ще погледна линка и ще питам допълнително ако има нужда ;)
Колегата не го е променил, а само ти е добавил пояснение, че на линка можеш да намериш инфо. Може би трябваше да се напише
Цъкни с мишката тук
вместо
Как да заменим фреон R12 с R134a или R600a ?