Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
- k_marinov
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
- Status: Извън линия
Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
Моля, за отговор или напътствия, как се процедира когато човек има някакви съмнения относно центровка, разход на гориво, изправност на датчици и др. имащи отношение към нормалната работа на мотора или автомобила, като цяло? Чрез каква диагностика и само в МП ли, може да се констатира това? Трябва ли и кога /след какви действия-например смяна на нещо си/, се налага да се проверяват настройки или зададени параметри /например центровка, диагностика и нулиране на нещо си или някакви тестове? Благодаря предварително на всички, които ми отговарят!
К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
Колега мисля, че на този така общ и всеобхватен въпрос(въпроси) можеш да си отговориш и сам стига да почетеш(прочетеш) целия форум, поне сериозните теми и пак ще има какво да научиш! Едва ли някой в този форум би ти отговорил така конкретно както ти се иска. Чети форума, търси отговори на въпросите си и ако не намериш такива задай конкретни въпроси за да ти се отговори конкретно.
Нищо лично.

Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!
- k_marinov
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 мар 2008, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 1.6 Zetec-SE 16V
- Status: Извън линия
Re: Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
Мерси за напътствията
! Почетох доста из форума, но като че ли не намерих конкретни отговори, или по точно такива че да си направя изводите за неща, които ме интересуват. Има много и различни болежки и теми, поставени от колегите /това е нормално/, но със всеки изминал ден те стават все повече - трябва все повече и повече въпроси и отговори да се прочетат за да се извлече по малко от за всеки необходимото. Ще пробвам както ми предлагаш и ще попитам за конкретните неща които мен ме интересуват, а съм сигурен че те ще помогнат на много колеги. Ще съм благодарен много на тези които отговорят на моите въпроси, като целта ми е най-практично да си поддържам автомобила Ford Focus I и да не ровя без причина тук и там, или да ми се случи нещо та чак тогава да питам. Мисля че така систематизирани отговорите ще са полезни и на други колеги във форума, за да се следва един задължителен път /доколкото е възможно/, изненадите да се сведат до минимум и в крайна сметка да сме си най полезни с автомобилите. Каквото и както е трябвало за всеки един автомобил и за съответния модел, то то е измислено. Другото е в друга марка, друг модел или импровизация /направи си сам/
- Няма лошо. Най-важното е по-дълго и вярно да си служат взаимно автомобила и човека. И така за Ford Focus I :
1. Какво минимум включва диагностиката, която трябва да се направи, за да е спокоен човек че колата му е технически изправна и мотора не се нуждае от нищо за да работи както трябва /с дадените по документация данни-разход, температурен режим, мощност, обороти, поведение при различно натоварване и други?
2. Трябва ли /хубаво ли е/ и на какъв интервал от време да се прави диагностика на автомобила чрез елкон /или както се казва постановката/ за анализ на състоянието на бордовия компютър и верността на показанията на датчиците? Защото, нали от резултатите от тази диагностика /мисля/ ще се предприемат или не някакви действия.
3. Задължително ли е да се прави и кога какво - някаква диагностика след смяна на гуми, свещи или смяна на агренажен ремък, свещи или дистрибуторна капачка, или смяна на "нещо друго", като консуматив или резервна част /имащо отношение към нормалната работа на автомобила и мотора/, или може да се посети "някой", който да провери дали колата има спирачки и центровката, например, и това да е?
4. Трябва ли тази диагностика да се прави в МП или може и на други места-в други сервизи да се направи. Каква минимум апаратура е необходимо да има в този сервиз, че да се свърши количествено и качествено работата по пълната /задължително необходимата/ диагностика.
5. Колко струва една такава диагностика, за колко време се прави и какви измервания включва? Има ли такава комплексна услуга /и цена, разбира се/, или се ходи за ел. при един, за ходова част при друг, за компресия и други по мотора при трети т.н.?
6. Ако може някой /от най-запознатите с изискванията на модерното автомобилостроене/, да направи една табличка за смяна на консумативите, например /масла, филтри, свещи и други, в която да попълни, според изискванията на документацията /имаше едни такива таблички в ръководствата за експлоатация на руските автомобили едно време/: когато автомобила измине 10 000км. /например/-сменя се това и това, след 20 000км. се сменя това и това, след 30 000км. да се провери това и това /при необходимост да се смени това и това/, ако се пропусне смяната му може да доведе до това и това и т.н. Ако се случи нещо /дано не става/ и е необходимо, всеки ще потърси сервиз за смяна на нещо по сериозно, нали? Но аз мисля, че човек с техническа грамотност и притежаващ известна сръчност, може да се справи и сам с доста неща по обслужване на автомобила, стига да има необходимото време и това да му носи удовлетворение.
Така мисля аз! Още веднъж предварително благодаря на тези, които ще дадат някаква информация по въпросите ми за текущо поддържане на Ford Focus I. 


1. Какво минимум включва диагностиката, която трябва да се направи, за да е спокоен човек че колата му е технически изправна и мотора не се нуждае от нищо за да работи както трябва /с дадените по документация данни-разход, температурен режим, мощност, обороти, поведение при различно натоварване и други?

2. Трябва ли /хубаво ли е/ и на какъв интервал от време да се прави диагностика на автомобила чрез елкон /или както се казва постановката/ за анализ на състоянието на бордовия компютър и верността на показанията на датчиците? Защото, нали от резултатите от тази диагностика /мисля/ ще се предприемат или не някакви действия.
3. Задължително ли е да се прави и кога какво - някаква диагностика след смяна на гуми, свещи или смяна на агренажен ремък, свещи или дистрибуторна капачка, или смяна на "нещо друго", като консуматив или резервна част /имащо отношение към нормалната работа на автомобила и мотора/, или може да се посети "някой", който да провери дали колата има спирачки и центровката, например, и това да е?
4. Трябва ли тази диагностика да се прави в МП или може и на други места-в други сервизи да се направи. Каква минимум апаратура е необходимо да има в този сервиз, че да се свърши количествено и качествено работата по пълната /задължително необходимата/ диагностика.
5. Колко струва една такава диагностика, за колко време се прави и какви измервания включва? Има ли такава комплексна услуга /и цена, разбира се/, или се ходи за ел. при един, за ходова част при друг, за компресия и други по мотора при трети т.н.?
6. Ако може някой /от най-запознатите с изискванията на модерното автомобилостроене/, да направи една табличка за смяна на консумативите, например /масла, филтри, свещи и други, в която да попълни, според изискванията на документацията /имаше едни такива таблички в ръководствата за експлоатация на руските автомобили едно време/: когато автомобила измине 10 000км. /например/-сменя се това и това, след 20 000км. се сменя това и това, след 30 000км. да се провери това и това /при необходимост да се смени това и това/, ако се пропусне смяната му може да доведе до това и това и т.н. Ако се случи нещо /дано не става/ и е необходимо, всеки ще потърси сервиз за смяна на нещо по сериозно, нали? Но аз мисля, че човек с техническа грамотност и притежаващ известна сръчност, може да се справи и сам с доста неща по обслужване на автомобила, стига да има необходимото време и това да му носи удовлетворение.


К. Маринов
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
k_marinov@abv.bg, 087/ 8646101
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=35&t=16096" onclick="window.open(this.href);return false;
Предполагам че си го видял, но все пак. Не съм го свалял, но предполагам че има отговори на някой от въпросите ти. Иначе има една приказка че нещо което работи не се пипа. Аз поне я спазвам.
На първите три въпроса отговора би трябвало да е в книжката.
Диагностика можеш да направиш не само в мотопфое. Къде в Бургас могат да кажат колегите там. За целта сервиза рябва да има два стенда. Така нареченият "елкон" и такъв с който да се прочете компютъра на колата.
За цена - в мотопфое софия май е към 36 лева, но не съм сигурен.
Лошото е че вече всички по нови автомобили са тъпкани с електроника, а и са много по сложни от баба лада
и голяма част от обслужването им не е лесно да се направи в "гаражни" условия.
Това от мен, предполагам че и други колеги ще се включат.
Предполагам че си го видял, но все пак. Не съм го свалял, но предполагам че има отговори на някой от въпросите ти. Иначе има една приказка че нещо което работи не се пипа. Аз поне я спазвам.
На първите три въпроса отговора би трябвало да е в книжката.
Диагностика можеш да направиш не само в мотопфое. Къде в Бургас могат да кажат колегите там. За целта сервиза рябва да има два стенда. Така нареченият "елкон" и такъв с който да се прочете компютъра на колата.
За цена - в мотопфое софия май е към 36 лева, но не съм сигурен.
Лошото е че вече всички по нови автомобили са тъпкани с електроника, а и са много по сложни от баба лада

Това от мен, предполагам че и други колеги ще се включат.
Поздрави


- trouble
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 04 май 2008, 11:23
- Модел на автомобила: Форд КА
- Status: Извън линия
Re: Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
Колеги да не пускам нова тема, някой може ли да ми каже колко в действителност харчи Форд КА 1.3 60к.с. мисля че е 1996/97 година..Благодаря предварително
Форд КА 1.3 '96
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мисля, че имам висок разход на гориво и други...
Красимире, Ти си готов за писател толкова дълго писмо ,че се изморих докато го прочета.Сега на въпроса много е хубаво това което искаш да знаеш но трябва да имаш известни познания по ДВГ.Първо запознай се с устроиството на колата си научи кой датчик какво командва и тяхната зависимост между тях,че като правиш нещо да знаеш какво става. Почети в сервизната книжка на колата си какво се прави на всеки 5 ,10,15....хил.км.Ако искаш да знаеш състоянието на двиг. в всеки момент и да не ходиш на тестери при некадърници си купи диагностичен уред и с лаптоп и малко учене ще си правиш диагностиката сам уреда стува 150лв трябва да имаш само лаптоп.Аз например се учих с помоща на Атанас от форума за което съм му благодарен.Така и ти полека лека ще влезеш в нещата. Ако нещо не си сигурен че можеш да го направиш не го прави защото после ще ти излезе солено.Пиша ти с най-приятелски чувства .Ако мога да ти помогна пиши ми на ЛС. да не занимаваме колегите с приказки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта