Страница 1 от 2
Странен въпрос за антифриза...
Публикувано: 27 окт 2007, 19:20
от fiestazetec
Та въпросът ми е: Някой да е виждал жълт антифриз?
Защото разбрах от предишния собственик, че е сменял целия радиатор преди време и е сменил антифриза един месец преди да ми я продаде, целия антифриз е сменен и са проверени всички тръби.
Знам, че антифриза обикновено го боядисват в синьо с метилблау (то е пигмента, с който също оцветяват газта за горене) и се почудих...
Да не би пък да слагат тука само летен антифриз, който е жълт, защото тука реално зима няма, температурите падат макс до 5-6 градуса и веднъж на 10 години вали сняг.?
Публикувано: 27 окт 2007, 20:15
от _George_
най-вероятно не става въпрос за България, каде е това място "тука"

... а и между другото моя антифриз е червен

Публикувано: 27 окт 2007, 20:19
от fiestazetec
Да, не съм в България...предпочитам да не казвам къде.
Виждал съм доста цветове и разцветки, но такъв никога...Иначе цялата охладителна система е супер чиста, антифриза доста често хората го проверяват по това колко е сладък, някои монтьори съм ги виждал да го правят, но е доста отровен, но знам, че вкусът сладни, защото гликол означава сладък вкус.
Публикувано: 27 окт 2007, 23:02
от Vaklin
Антифризите на базата на етилен гликола са остаряла технология. Те са боядисани синьо. По-новите са между розово и червено и са на базата на някакви силикони. Понятие летен антифриз не съществува. Антифризът е проблемна течност заради големия си коефициент на температурно разширение. В арабските страни слагат дестилирана вода. Там ако се загледаш няма и разширителни съдове на колите. Просто не им е нужно.
Публикувано: 28 окт 2007, 00:48
от HACKO
Ваклине, май си бягал от часовете по Физика, не обърквай понятията на децата. Водата също се разширява, затова отоплителните инсталации имат също разширителни съдове.
Публикувано: 28 окт 2007, 07:13
от Vaklin
Разширява се естествено. Обаче, температурният коефициент на разширение на антифриза е много по-голям от този на водата. Охладителните системи на автомобилите работят под налягане. Това също спомага за ограничаване на разширяването на течната фаза. Парното ти в къщи е отворена система.
Не ми се разпростира в сложни научни термини и т.н. Просто го приемете....
Публикувано: 28 окт 2007, 10:05
от HACKO
Парното ми в къщи е под налягане. Това че при някои охладителни системи (трактори и по-стари камиони) горното казанче играе роля на разширителен съд не значи че няма.
П.П. И на мене не ми се влиза в дълги и тежки спорове от рода, кое е първо яйцето или кокошката.
Публикувано: 28 окт 2007, 10:18
от cocoff
Motorcraft има целогодишни жъла и зелена охладителни течности на база етиленгликол и оранжева за специални цели(за Cougar, електромобили и нам кво си още) -
http://www.motorcraft.com/products.do?item=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Срещал съм летни, зимни и целогодишни
охладителни течности(което си е изкуствено раздуване на асортимента, като с маслата), но звучната българска дума "
антифриз" изключва летен вариант

и оттам безсмислицата - "летен антифриз"...
Публикувано: 28 окт 2007, 11:25
от cenzor
cocoff написа:Motorcraft има целогодишни жъла и зелена охладителни течности на база етиленгликол и оранжева за специални цели(за Cougar, електромобили и нам кво си още) -
http://www.motorcraft.com/products.do?item=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Егати странното. Аз съм с червена охладителна течност, предполагам, че е оригинална на Форд ( колата е нова още).
Е, сега моята електромобил ли излезе , че е ?

Или менте.
Публикувано: 28 окт 2007, 12:34
от debug
На по-новите коли слагат червен или розов антифриз, сменя се на 10 години. А цвета наистина може да е всякакъв, оцветяването е за да не стават грешки и някой да го изпие.
Публикувано: 28 окт 2007, 12:44
от fiestazetec
Добри отговори, темата може да се приключи. Ще извадя все пак малко от течността ей така за проба да проверя на колко ще замръзне.
Ей, не съм в арабските страни...в Европа съм все още...
Публикувано: 28 окт 2007, 13:25
от cocoff
Цветът (при всички автомобилни течности) изобщо не може да е всякакъв; всеки цвят отговаря на точно определен вид.
А какво пречи да объркаш червения с вино или зеления с мента

Публикувано: 28 окт 2007, 17:54
от jorokr
А да питам направо - мога ли да сложа син антифриз на Escort 1,8 TD 96 год ?
Защото досега е бил с оранжев, но след доливане вече повечко е водичка

Публикувано: 28 окт 2007, 18:17
от ofeto
е моя като е зелен какво!
Публикувано: 28 окт 2007, 19:23
от debug
@cocoff - Хайде първо прочети малко по нета, после пак пиши

. НЯМА единен стандарт за цветовете на антифризите. Производителят определя как да кодира цветово различните си такива.
Важно е качеството на антифриза, както и концентрацията му. Съществуват различни антифризи, като разликата е основно в антикорозионните и смазващите свойства. За това някой антифризи позволяват по-продължителна употреба, а други губят по-бързо тези свои качества.
Публикувано: 28 окт 2007, 21:58
от cocoff
Е, естествено... аз имах предвид Моторкрафт, както е видно от линка, който съм дал. За единен стандарт и дума не съм обелил

Публикувано: 28 окт 2007, 22:08
от debug
Публикувано: 29 окт 2007, 11:38
от HACKO
jorokr написа:А да питам направо - мога ли да сложа син антифриз на Escort 1,8 TD 96 год ?
Защото досега е бил с оранжев, но след доливане вече повечко е водичка

Абе ти тоя Антифриз ще го караш или ще го носиш на изложба. Като го налееш стопли д-ля да превърти кръговете, после вземи проба от разширителния съд, сложи я във фризера ако не замръзне карай. Имай предвид че не можеш да източиш всичката течност от д-ля, затова използвай концентрат а не готова смес, като изчислиш съотношението налей нужното количество концентрат в системата и тогава долей вода, ще установиш че си налял по-малко вода отколкото си смятал, но разликата е останалото количество в системата а не грешка в изчисленията. За ориентация при 1.4л. мотор остава около 1.5-2л. течност.
Публикувано: 29 окт 2007, 13:43
от nikolovvd
Има летен антифриз, но в ЮАР (Южно Африканска Република), защото когато при нас е лято там е зима.
Това в кръга на шегата!
Това което съм чул е, че червения антифриз се слага на двигатели с алуминиев блок.
Относно водата - тя се свива до +4 градуса по Целзий. След тази темпаратура започва да се разширява. Лошото е, че замръзва при нула градуса пущината и прави ГОЛЕЕЕЕЕМИ бели, ако е в затворено пространство. Това е проблема, както и температурата на кипене, а не колко се разширява. Другите параметри няма да ги коментирам.
Публикувано: 29 окт 2007, 23:45
от Brock
Аз знам, че не трябва да се смесват антифризи с различни цветове, защото обикновено са несъвместими.
Код: Избери всички
paci
Пуснато на: Пон Окт 23, 2006 16:53
--------------------------------------------------------------------------------
Цитат:
1. Спиртни
2. Солени
3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.
4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)
5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.
антифриз
